Minä olen herkkä.
Sellainen, joka huomaa
äänensävyn muuttumisen,
katseen väistämisen,
oven sulkeutumisen vähän liian kovaa.
Sellainen, joka muistaa sanat
vielä kauan sen jälkeen,
kun toinen on unohtanut sanoneensa ne.
Minä olen tunteellinen.
Kiltti ehkä liiankin usein.
Annan ihmisille aikaa,
selityksiä,
uusia mahdollisuuksia.
Ja maailma osaa käyttää sitä hyväkseen.
Se käskee kovettumaan.
Olemaan välittämättä.
Päästämään irti nopeasti,
unohtamaan helposti,
nauramaan sille mikä sattui.
Mutta herkät eivät toimi niin.
Me tunnemme kaiken
hieman liian tarkasti.
Ilo menee syvälle,
mutta niin menee surukin.
Rakkaus jättää jäljen,
mutta niin jättää myös hylkääminen.
Ehkä siksi herkät kärsivät niin paljon.
Ei siksi, että olisimme heikkoja,
vaan koska emme osaa kulkea maailman läpi
sydän lukittuna.
Me otamme vastaan
sekä kauneuden
että julmuuden.
Ja joskus tuntuu,
että maailma antaa niitä
aivan väärässä suhteessa.
Silti en haluaisi muuttua kylmäksi.
Mieluummin tunnen liikaa
kuin en mitään.
Mieluummin olen ihminen,
johon elämä jättää jälkiä,
kuin ihminen,
jonka läpi kaikki kulkee
koskematta. 🍁🍂❤️🩹🐒
Herkkä ihminen
8
149
Vastaukset 8
- Anonyymi00001UUSI
Herkkyys on heikkoutta.
- Anonyymi00002UUSI
🎰🥜🐒
- Anonyymi00003UUSI
Vähemmän herkät ovat tämän elämän turhimmat, koska heillä ei ole niin paljon annettavaa, koska he eivät osaa vastaanottaa ja antaa elämän hienoimpia asioita toisille ihmisille.
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Vähemmän herkät ovat tämän elämän turhimmat, koska heillä ei ole niin paljon annettavaa, koska he eivät osaa vastaanottaa ja antaa elämän hienoimpia asioita toisille ihmisille.
Oikeastaan herkät ovat paljon vahvempia siinä että mitä ”kovikset” eivät huomaa eivätkä pysty kohtaamaan kaikkea syvempää mitä mm.sanoilla ja eleillä oikeasti tarkoitetaan, mikä paljastaa todellisen motiivin, minkä herkkä joutuu kaiken muun lisäksi huomaamaan ja käsittelemään. Toisilla ei edes riittäisi siihen käsityskyky saatika voimat sen kaiken näkemiseen.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Oikeastaan herkät ovat paljon vahvempia siinä että mitä ”kovikset” eivät huomaa eivätkä pysty kohtaamaan kaikkea syvempää mitä mm.sanoilla ja eleillä oikeasti tarkoitetaan, mikä paljastaa todellisen motiivin, minkä herkkä joutuu kaiken muun lisäksi huomaamaan ja käsittelemään. Toisilla ei edes riittäisi siihen käsityskyky saatika voimat sen kaiken näkemiseen.
Olen herkkä, mutta sitkeä. Onneksi en ole kovettunut tai katkeroitunut elämälle. Voin olla ystävällinen, mutta asettaa rajoja. Jos päästää elämäänsä huonoja ihmissuhteita, niin tilaa ei välttämättä löydy niille hyville. Ap, ilmaisit itseäsi hyvin.
- Anonyymi00004UUSI
Olipa kauniisti kirjoitettu. Terveisin toinen herkkä
- Anonyymi00005UUSI
Todella kauniisti kirjoitat.
- Anonyymi00008UUSI
Herkkyys on toisinaan hyvästä, mutta usein myös taakka.
Minä henkilökohtaisesti en halua paskaakaan johdatuksia tai torjunnan kautta seuraavaa johdatusta. Kummastakin jää käteen ainoastaan paskaa ja huonoja ihmissuhteita. Siinä kohtaa, kun joku sanoo, että on kyse johdatuksesta niin totean, että mene itse tekemään jotain paskaa mikä ei kiinnosta sinua tai ole lykättynä yhteen heidän kanssa, jotka eivät paskaakaan kiinnosta sinua ja tule sen jälkeen kertomaan johdatuksesta tai tarkoituksesta. Pyhä hylkääminen. Haistakaa nyt paska.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu581412- 271020
- 78889
- 64778
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69754- 47722
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131685- 89680
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.11652Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i13636Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31595- 4562
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �133559Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45550- 96546
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24503- 18492
- 33484
- 36475
- 37471