Turun ortodoksista seurakuntaa piinaava kirkon vajoaminen on toivoton estää. Ette tule voittamaan mitään taistelussa kaupunkia vastaan, joka on lähtökohtaisesti vihamielinen teitä kohtaan ja insinööreineen kyllä keksii verukkeita halkeamille ja vajoamisille.
Ehdotan seuraavaa: jättäkää kirkko torin laidalla ja laittakaa paikalle hyvä hinta. Sen lisäksi kuppaatte kaupungilta uuden kirkonpaikan ja laitatte maksumieheksi. Muuten edessä on vuosikymmenien riitely miljoonista.
Ei ihmisten tehtävänä ole ripustautua jonkun Engelin 1800-luvulla rakentaman kirkon sisuksiin ja taistella siitä loputtomiin. Samaa ilmiötä esiintyy kaikissa eri seurakunnissa, milloin se on seurakunnan lomakeskus, milloin liitoskuntien ylimääräiset kirkot, joiden lämmitys ja ylläpito syöksee minkä tahansa seurakunnan konkurssiin.
Siis luopukaa turkulaiset ortodoksit tuosta vajoavasta rahareiästä, rakentakaa uusi kirkko jonnekin muualle, ei savimaalle enää. Siinä se.
Mutta Engel on sen suunnitellut, parahdus kuuluu. On meillä nykyaikana Aallon rakennuttamia kohteita, jotka eivät ole mitenkään käytännöllisiä, ovat rahareikiä.
Mitä pyhiä arkkitehteja he oikein ovat? Kuolevaisia miehiä, jotka nyt suunnittelivat elääkseen erilaisia rakennuksia.
Hohoijaa vaan kaikille osapuolille tässä kiistassa. Ratkaisu olisi yllättävän helppo, mutta te tappelette hamaan maailmanloppuun asti rahoista, joilla ei osteta oikeasti mitään.
Kirkolle uusi paikka, ortodoksit
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset 1
- Anonyymi00001UUSI
Ei ole vaikeaa korjata rakennusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää65788- 158784
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25760Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.100745Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193647- 22592
- 61582
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks35534On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78480- 39465
- 57455
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75447Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9429- 54418
- 40407