Onko sulla sosiaalisten tilanteiden pelkoa?

Anonyymi-ap

Vai oletko tosi ujo?

31

260

Vastaukset 31

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Mulla ainakin on sosiaaliset tilanteet tosi ahdistavia. Ujokin voin olla aluksi mutta kyllä se siitä juttelu lähtee aukeamaan kun ei enää jännitä.

• Anonyymi00002
      UUSI

Epämukavia. Varsinkin nyt kun saan paniikkihäiriöitä. En osaa sanoa olenko ujo. Ehkä lapsena. Estynyt ennemminkin.

• Anonyymi00004
        UUSI

Ne on paniikkikohtauksia. Paniikkihäiriöksi kutsutaan sitä jos saat paniikkikohtauksia usein ja ne oireet ikäänkuin kroonistuu.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ne on paniikkikohtauksia. Paniikkihäiriöksi kutsutaan sitä jos saat paniikkikohtauksia usein ja ne oireet ikäänkuin kroonistuu.

No minulla on juuri näin asian laita. Joka kerta kun lähden ulos otan varmuuden vuoksi lääkkeen.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

No minulla on juuri näin asian laita. Joka kerta kun lähden ulos otan varmuuden vuoksi lääkkeen.

Kokeileppa altistaa itseäsi enemmän tilanteille mitkä kohtauksia laukaisee. Ensin vaikka niin että olet ottanut lääkkeen, ( oletan että sinulla on rauhoittavaa ) ja menet paikkoihin / tilanteisiin jotka ahdistaa ja seuraavaksi otat lääkkeen mukaan mutta et ota sitä ja altistat itsesi taas tilanteille jotka ahdistaa, sulla on kokoajan lääke kuitenki mukana ns tuki ja turva. Se on opettelua ja se pelon sykli on saatava katkaistua ja ajan myötä se helpottaa kun oppii kontrolloimaan sitä.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kokeileppa altistaa itseäsi enemmän tilanteille mitkä kohtauksia laukaisee. Ensin vaikka niin että olet ottanut lääkkeen, ( oletan että sinulla on rauhoittavaa ) ja menet paikkoihin / tilanteisiin jotka ahdistaa ja seuraavaksi otat lääkkeen mukaan mutta et ota sitä ja altistat itsesi taas tilanteille jotka ahdistaa, sulla on kokoajan lääke kuitenki mukana ns tuki ja turva. Se on opettelua ja se pelon sykli on saatava katkaistua ja ajan myötä se helpottaa kun oppii kontrolloimaan sitä.

Yritän kyllä. Vaivalloista on. Minulla oli jo pieni parempi kausi mutta retkahdusta sitten takaisin rotkoon. On niin paljon muitakin haasteita nyt ettei vaan resurssit riitä juuri tähän koulutukseen niin invalidisoivaa kuin se onkin.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Yritän kyllä. Vaivalloista on. Minulla oli jo pieni parempi kausi mutta retkahdusta sitten takaisin rotkoon. On niin paljon muitakin haasteita nyt ettei vaan resurssit riitä juuri tähän koulutukseen niin invalidisoivaa kuin se onkin.

Kahvi herkistää joitakin paniikkikohtauksille, myös alkoholi monta päivää käytön jälkeen.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kahvi herkistää joitakin paniikkikohtauksille, myös alkoholi monta päivää käytön jälkeen.

Juurikin noin, tiedän omasta kokemuksesta. Kahvin lopettaminen auttaa tosi paljon, se pitää elimistön kokoajan fight or flight tilassa eikä holin kanssa kannata paljoa läträillä usein muutenkaan,kenenkään.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Eikö tulta päin silloin kun on laillista.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kyllä ja oli muitakin ruoka aineita mitkä tekee sen.

• Anonyymi00003
      UUSI

jos, 90% prosenttia, ihmisistä on yksinkertaisia ja sekaisin päästään,

niin, viitsiikö sitä olla sosiaalinen,

ei, todellakaan viitsi,

N

• Anonyymi00006
        UUSI

Samaa mieltä !

• Anonyymi00005
      UUSI

Jos on kyse suurista tunteista, niin ujous iskee esiin. Osaan kyllä olla soiaalinen ja aloitteellinen, mutta tunteita on vaikea tuoda ilmi, vaikkakin se kuulema näkyy minusta kun olen rakastunut.

• Anonyymi00008
      UUSI

On. Seuraava kysymys.

• Anonyymi00012
      UUSI

Jonkin verran, mutta ei se kauheasti arkielämää rampauta eikä se ehkä näy päällepäin, niin kauan kuin kyse ei ole mistään romanttisesta.

• Anonyymi00014
      UUSI

Jos noista täytyy valita, niin pelkästään ujo. En tarvitse lääkkeitä käydäkseni ostoksilla.

• Anonyymi00015
      UUSI

Ei mutta pelkään humalaisia ja päihtyneitä tuntemattomia miehiä.

• Anonyymi00028
        UUSI

Hyvä juttu, niin pitääkin!

• Anonyymi00016
      UUSI

En ole ujo. Minua vain eivät kiinnosta sosiaaliset tilanteet.

• Anonyymi00017
      UUSI

oon kaappilisko, menin kaappiin koska vieraslajit syövät liskoja, kaapin ulkopuolella on leppoisampaa, saa naisia ja voipi vahvistuu uskossa.

• Anonyymi00018
      UUSI

Vain yhdelle ja hänen rakkailleen.
      olette toiset vaan ilmaa.

• Anonyymi00019
      UUSI

Olen sosiaalisesti pelokas kun menen tuhatpäiseen joukkoon tuntemattomassa paikassa ja kaikkien huomio kiinnittyy minuun. Ei mikään taviksen unelma todellakaan.

• Anonyymi00022
      UUSI

Siitä tietää että on jotkut napit korvissa jos kaikki ihmiset yhtäkkiä seuraa sinua. Samoin lapset ns vauvasta vaariin. Jotkut kun kuvittelee valheilla selviävänsä panetteluista ihmisiä kohtaan. Joku pahemmanluokan sairaus pitää olla.

• Anonyymi00023
      UUSI

Oikeastaan kyse on siitä että olen siellä tekemässä sitä mistä mulle maksetaan eli töitä. Toisille taas tunnutaan maksavan juoruilusta mutta kukin tyylillään.
      Lisäksi ei kiinnosta laumasielut jotka ajattelevat ääneen. M

• Anonyymi00024
      UUSI

En ole. Oliko kysyttävää esim emättimestäni? Voin kertoa miten se voi jne, ettei tarvitse olla toisen käden tiedon varassa

• Anonyymi00025
      UUSI

jos katson jotakin random ihmisiä tuntuu että saastutan ne

• Anonyymi00026
      UUSI

On ... aina olllut .
      Pelkään nynyään myöd J miestä .
      Hänen toiveinsa takia ...
      A-nainen

• Anonyymi00027
      UUSI

Sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja ahdistuneisuutta on ollut. On helpottanut aikuisiällä. Mutta edelleen olen aika erikoinen kun lapsena ja nuorena välttelin ahdistavia tilanteita, enkä oppinut toimimaan "normaalisti". Apua en oikein saanut mistään ja olin kyllä tosi jääräpäinen, en edes olisi halunnut tai huolinut apua.

• Anonyymi00029
        UUSI

En tiedä huolisiko yksi nainen minut tämmöisenä. Olen aika herkkäkin sisältä. Mieheltä.

• Anonyymi00030
      UUSI

Paniikkihäiriöstä selviää myös ilman lääkkeitä. Tulta päin!

• Anonyymi00031
      UUSI

Ujoudesta en tiedä mutta erakoitunut.Ja kehenkään en luota enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      60
      1049
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      1024
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      882
    4. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      60
      810
    5. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      135
      802
    6. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      124
      795
    7. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      25
      689
    8. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      666
    9. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      51
      660
    10. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      14
      625
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      620
    12. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      607
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      83
      586
    14. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      578
    15. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      575
    16. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      128
      573
    17. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35
      570
    18. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      47
      568
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      48
      527
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      9
      523
    Aihe