Omasta epäonnistumisestaan

Anonyymi-ap

On harvoin liian myöhäistä syyttää omia vanhempiaan. Oletteko samaa mieltä.

28

75

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Önkin tuottamisesta voisi kyllä Palstan lintmaanihärikön vanhempia voisi kyllä syyttää häirikön ja häiri önkin tuottamisesta kommusosdeemin kasvattamisesta kyllä voisi

• Anonyymi00002

Sorry aloittaja, pilaan ehkä toteamaasi.
      Mitä enemmän ikää tulee, sitä kiitollisempi ole vanhemmilleni. Olen oppinut elämään viimeisen päälle oikeaa elämää. On tuntuma että olen saavuttanut kaiken mitä halusin, voi olla että enemmänkin.
      Ja kenenkäs ansio se on. No vanhempien. Heidän arvomaailmansa, rohkeutensa, tarmokkuutensa, pyrkimisensä ja rakkautensa minua kohtaan. ja mikä erikoisinta, he olivat aivan tavallisia työtä pelkäämättömiä, lähes kouluttamattomia, ilman mitään klamouria ympärillään. Kävin heidän haudallaan, se on harvinaista kun kaukana on. Pidin puheen.

• Anonyymi00003

Aika moni poika on isän hylkäämä.

• Anonyymi00004

Vanhempieni väheksymisestä huolimatta olen onnistunut elämässäni.
      Äitini leimasi minut syylliseksi hänen ja isäni välisiin rettelöihin.
      Jos tuota ( minua ) ei olisi niin eivät he riitelisi niin paljon!

• Anonyymi00011

Oletko tehnyt sukututkimusta? Jos et olekkaan äitisi /isäsi poika? Kun olet nyt 82v niin olet syntynyt 1944 sota-ajan melskeessä.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Oletko tehnyt sukututkimusta? Jos et olekkaan äitisi /isäsi poika? Kun olet nyt 82v niin olet syntynyt 1944 sota-ajan melskeessä.

Sodankäyneet nuoret miehet, eivät isänä olleet kovinkaan helppoja, sen tunsivat poikalapset 1944-1946 syntyneet nahoissaan.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Joulukuu 1943. Isäni oli kotiutunut 6kk:n sotasairaalareisulta.
        Äitini äitiyttä olen eniten epäillyt.

• Anonyymi00005

Kyllä vanhemmilta saatu kohtelu vaikuttaa kautta elämän.
      Jos se on hyvää, on paremmat edellytykset pärjätä.
      Lapsena itsetunto rakentuu ja pohja tunne-elämälle.

Jos se on huonoa, ahdistus ja masennus tekee elämästä epävarmempaa ja raskasta.

Haavat voivat umpeutua, mutta arvet jäävät ja ne voivat avautua uudestaan helposti.

• Anonyymi00006

Mitä aloitus tarkoittaa? "On harvoin liian myöhäistä ...". Käsittämätöntä.

Monet syyttelevät vanhempiaan milloin mistäkin. Iän myötä huomaa, että ei ole sen kummempi eikä viisaampi ja tekee samoja virheitä. Joten viimeistään vähän iäkkäämpänä kannattaa katsoa vain peiliin eikä syytellä ketään muuta.

• Anonyymi00008

Vain niin. Etkö ole saanut remmiä, eikö isä ole sinua jahdannut. Ole kiitollinen, mutta älä täällä neuvo asioista.

• Anonyymi00007

Pitkä varjo!
      Vahinko, että isäni on haudattu samaan hautaan äitini kanssa.Onneksi hautakivessä nimet ovat rinnakkain joten jouluaattona, pyhäin miesten päivänä ja isäni kuolinpäivänä voin sijoittaa kynttiläni hänen nimensä puolelle.
      Varjo haittasi nuoruudessa seurustelukumppanin hakemista.
      Missän en onnistunut edes tyydyttävästi.
      Vapaaehtoisen intin jälkeen Ruotsissa viettämäni kolme vuotta rakensivat itsetuntoani. Suuren työnantajan esimiesporras tunnusti tekemiseni avaamalla työuraani edistymisportaita.
      Kävin Suomessa hankkimassa ammatin 4:ssä vuodessa. Tutustuin vaimooni ja rakensimme oman elämämme.
      Väärä vaimon valinta. Olisi pitänyt olla opettaja tai sairaanhoitaja.
      Halveksunta ja vähättely ulottui lapsiimmekin. Molemmat saivat lukion päätteeksi matematiikkastipendin. Otaniemessä ja yliopistossa hankkivat ammatit ja työllistyivät välittömästi niihin.
      Kokivat samaa väheksymistä kuin minäkin.
      82v ukko ja vieläkin v- - ttaa.
      Myönteistä. Kaikesta huolimatta olen menestynyt elämässä enkä ole kiitollinen kenellekään.

Olen syvästi katunut, että yritin vielä aikuisenakin olla äitini mieliksi!

• Anonyymi00009

Siis poikasi on diplins
        Niitä on yleensä vähän vaikea halveksia
        Miten sellainen onnistui?

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Siis poikasi on diplins
        Niitä on yleensä vähän vaikea halveksia
        Miten sellainen onnistui?

Ainoa syy on se, että poitsu on syntynyt väärään perheeseen.
        Hän on ollut kohta parikymmentä vuotta saksalaisen toimiston Suomen toimipisteen kirjoilla. Palkan lisäksi vapaa autoetu 20000km:n täysin maksuttomaan yksityiskäyttöön saakka.
        Tehdessään perheineen ensimmäisen automatkan keskiseen Eurooppaan, hän varmisti omakustannusosuuden. Sitä ei ollut. Kaikki menee firman piikkiin aina polttoainetta myöten. Maksut firman kortilla.

Loogisella päättelyllä ei poikamme halveerauksessa ole mitään tekemistä.
        Toinen lapsemme, tyttö, on metereologi. Hankki lisäansioita aikanaan TV metkuna.

Olisin hyvilläni jos voisin kaunistella asetelmaa edes vähän, mutta kun en voi.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ainoa syy on se, että poitsu on syntynyt väärään perheeseen.
        Hän on ollut kohta parikymmentä vuotta saksalaisen toimiston Suomen toimipisteen kirjoilla. Palkan lisäksi vapaa autoetu 20000km:n täysin maksuttomaan yksityiskäyttöön saakka.
        Tehdessään perheineen ensimmäisen automatkan keskiseen Eurooppaan, hän varmisti omakustannusosuuden. Sitä ei ollut. Kaikki menee firman piikkiin aina polttoainetta myöten. Maksut firman kortilla.

Loogisella päättelyllä ei poikamme halveerauksessa ole mitään tekemistä.
        Toinen lapsemme, tyttö, on metereologi. Hankki lisäansioita aikanaan TV metkuna.

Olisin hyvilläni jos voisin kaunistella asetelmaa edes vähän, mutta kun en voi.

Eli sun poika on syntynyt 70 - luvulla ja aloittanut opinnot 90- luvulla eli miltä osastolta se valmistui?

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Eli sun poika on syntynyt 70 - luvulla ja aloittanut opinnot 90- luvulla eli miltä osastolta se valmistui?

Tekniseltä fysiikalta.

• Anonyymi00013
      UUSI

Orvolta ei yhtä helposti onnistu.

• Anonyymi00014
      UUSI

Olen kiitollinen jokaisesta päivästä ja elän sen täysillä.
      Onnistunut ja epäonnistunut, itsehän sen lopulta määrittelet.

• Anonyymi00017
      UUSI

Olen täysin samaa mieltä!

• Anonyymi00019
      UUSI

Kyllä se kylmyyden sisälle jätti ja luottamuspulan ihmisiin. Itse on täytynyt pärjätä. Ei ole ollut turvaa missään koskaan.

• Anonyymi00020
        UUSI

No se on sinun elämääsi se ja kaiketi olet hakenut siihen apua terapiasta!

• UUSI

Miun isovanhemmat oli mulle tärkeemmässä roolissa kuin vanhempani. Osaan arvostaa suvun jatkumoa ja yhteisöllisyyttä.
      "it takes a village to raise a child" 💖💝💖

• Anonyymi00023
        UUSI

Aika monen muunkin pelastus oli isovanhemmat.

• Anonyymi00021
      UUSI

Kasvatuksella on jokin merkitys mutta enemmän on omalla asenteella ja ajatusmalleilla

Samanlaisen kurituksen saaneet lapset selviävät kokemuksista eri tavoin ja tähän vaikuttaa juuri omien korvien väli eli miten asiaa käsittelee

• Anonyymi00022
      UUSI

Itse ajattelen, että syyttely on aivan turhaa. He toimivat niillä eväillä, mitä olivat saaneet.
      Ei kannata syyllistää, maailma oli erittäin toisenlainen heidän nuoruudessaan.

• Anonyymi00025
        UUSI

Ihmisen ei ole pakko olla paha.

• Anonyymi00027
        UUSI

Olosuhteita ei voi pahuudesta syyttää.
        "Eväitä" voi. Jos on niin tyhmät vanhemmat, että kohtelevat
        lapsiaan kaltoin, vika on päässä.

• Anonyymi00024
      UUSI

Ikävä kyllä vanhempiaan ei voi valita.

• Anonyymi00026
      UUSI

Vaikka olisi ollut minkälaiset olosuhteet ihmisen ei ole pakko olla
      lapsilleen paha, mutta jotkut olivat/ovat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      65
      788
    2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      158
      784
    3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      25
      760
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      100
      745
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      708
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      677
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      193
      647
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      592
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      582
    10. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    11. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      35
      534
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      480
    13. 39
      465
    14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      455
    15. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      447
    16. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      437
    17. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      433
    18. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      429
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      418
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      407
    Aihe