Oli tavallinen syyskuinen iltapäivä, kun Matti Kelo saapui ammattinyrkkeily.netin toimistolle hieman epävarman näköisenä. Hän ei tiennyt, miksi Pasi Taavitsainen oli pyytänyt hänet paikalle.
Pasi seisoi pöydän takana vakavana. Pöydällä oli yksi tyhjä hanapakkaus, jonka vieressä komeili kullanvärinen kirjekuori.
"Masa", Pasi aloitti juhlallisesti. "Me kaikki tiedämme, mitä tapahtui viime perjantaina."
Matti katsoi tyhjää hanapakkausta.
"Join sen."
"Et vain juonut", Pasi korjasi. "Sinä suoritit sen."
Huoneeseen laskeutui hiljaisuus.
Pasi nousi seisomaan ja otti pöydältä suuren, kullanvärisillä reunoilla koristellun kehyksen.
"Yksi kokonainen hanapakkaus. Kertaistumalta. Ilman keskeytystä. Ilman turhaa poseeraamista. Tämä on teko, jota ammattinyrkkeily.netin historiassa tullaan käsittelemään vielä pitkään."
Matti alkoi hymyillä.
Pasi kääntyi huoneessa olevien todistajien puoleen.
"Meillä on nyrkkeilyssä mestareita. Meillä on haastajia. Meillä on kulmamiehiä. Mutta joskus vastaan tulee ihminen, joka tekee jotain sellaista, mikä ylittää kaikki normaalit luokitukset."
Hän ojensi diplomin Masalle.
Diplomissa luki:
AMMATTINYRKKЕILY.NET
KUNNIASOTURIN ARVONIMI
Täten todistetaan, että
MATTI "MASA" KELO
on poikkeuksellisesta kertaistumissuorituksesta ja tinkimättömästä taistelutahdosta nimitetty
AMMATTINYRKKЕILY.NETIN KUNNIASOTURIKSI
*Yksi pakkaus. Yksi istunto. Yksi legenda.*
Matti otti diplomin vastaan molemmin käsin.
"Onko tämä oikeasti minun?"
"On", Pasi sanoi. "Ja sitä ei saa myydä."
"En olisi myymässä."
"Hyvä. Koska niitä on tehty vain yksi."
Matti katsoi vielä kerran kehystettyä kunniakirjaa.
Pasi ojensi kätensä.
"Onneksi olkoon, Masa. Tästä päivästä lähtien et ole enää pelkkä Matti Kelo."
Matti puristi hänen kättään.
"Vaan?"
Pasi nyökkäsi arvokkaasti.
"Kunniasoturi."
Taustalla joku avasi hanan.
Masa käänsi hitaasti katseensa ääntä kohti.
"Ei helvetti", hän sanoi.
Pasi virnisti.
"Seuraava diplomi ei tule yhtä helposti. Nyt isot miehet vetävät Tangoa pyttyyn todella tuhmasti."
Ammattinyrkkeily.net nimesi uuden kunniasoturin!
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
Vaihdatko Masa pokaalin toiseen hanapakkaukseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2381538Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3011150Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan69829Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48733- 120653
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt39622Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27605Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49555- 47544
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 45507
- 32501
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48495- 32474
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77461Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8427- 77422
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K7402Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21401Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400