Olisin kysellyt löytyykö täältä pippurille allergisia ihmisiä? Millaisia oireita havaittavissa?
pippuriallergia?
10
9010
Vastaukset
- cerelia
Minä ainakin aivastelen ihan hulluna, jos laitan johonkin pippuria. Muita oireita en ole havainnut. En sitten tiedä onko tämä yleistä ja ihan normaalia... :)
- Kaisa
Minä olen mm. allergine pippurille. Minä saan pippureista hengitysvaikeuksia ja kieli ja kurkku turpoavat.
- Olivia
...punoitusta iholle, lähinnä kasvoille ja kaulalle, iho tulehtuu, pöhöttyy ja kutisee. Thats all. Pahimpia on vahvat mausteet kuten mustapippuri. Myös jostain muista mausteista saan samat oireet.
- Ankka
Olen allerginen kaikille pippureille, paprikakin on valitettavasti pippurikasvi ja chili on luonnollisesti myös pippuri, joten kaikenlainen ruuan maustaminen on todella hankalaa... Vaivani on myös kiusallinen, sillä pippureista minulla alkaa kutista peppu lähestulkoon heti syönnin jälkeen :((((
- Pippurimuija
Mulla alkaa kirvellä kaikki (siis ihan kaikki) limakalvot kun olen syönyt pippuria. Silmät, suu, alapuoli jne :D
- Tuihu
Huulia kirvelee..ja jos vahingossa syönyt paljon niin sen tietää myös kun käy kakkosella..on peppu punainen ja kipee..
- millimiina
kasvoille nousee punoitus ja tuskanhiki noin 10 min kuluessa. Reaktio kestää noin 2 tuntia. Hiki puskee silmäluomiltakin ja kasvot turvoksissa. Hengitysteiden limakalvot ärtyvät. Oireet kestävät pitkään muttaeivät sen vaarallisempia. Allergian todettu allergiasairaalan ihotesteissä, joten onneksi ei tarvitse olevansa luulosairas :) Oireilu kumuloituu ja yltyy ajoittain jopa reagoinniksi hajuille.
- Merttuli
Meidän 2v 3kk oleva tyttö on eniten mustapippurille allerginen, samaan kastiin menee muutkin pippurit, chili, paprika ja kurkuma. Tulee ihan villiksi jos saa näitä ja parin tunnin päästä tulee räjähtävä kakka vaippaan ja vaippa alueen iho palaa. Jos kakka on vähänkään kauan, niin tulee ihan rakkuloita. Paraneekohan tyttö koskaan tuosta?
- Anonyymi
Suun limakalvot rikkoutuvat, kestää parantua useita päiviä. Miksi pippuria on melkein kaikissa ruokavalmisteissa?
- Anonyymi
Ollessani Gran Kanarialla kuljin aamuisin pippuripuiston halki. Joka kerta puistossa kävellessäni molemmat puolet takaraivosta kipeytyivät käsin kosketeltavaksi ja ohitettuani
puiston tilanne normalisoitui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364364Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151609Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481576- 361486
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2281454Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ881098Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481082Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331077Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671041- 631010