pippuriallergia?

allerginenko

Olisin kysellyt löytyykö täältä pippurille allergisia ihmisiä? Millaisia oireita havaittavissa?

10

8202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cerelia

      Minä ainakin aivastelen ihan hulluna, jos laitan johonkin pippuria. Muita oireita en ole havainnut. En sitten tiedä onko tämä yleistä ja ihan normaalia... :)

    • Kaisa

      Minä olen mm. allergine pippurille. Minä saan pippureista hengitysvaikeuksia ja kieli ja kurkku turpoavat.

    • Olivia

      ...punoitusta iholle, lähinnä kasvoille ja kaulalle, iho tulehtuu, pöhöttyy ja kutisee. Thats all. Pahimpia on vahvat mausteet kuten mustapippuri. Myös jostain muista mausteista saan samat oireet.

    • Ankka

      Olen allerginen kaikille pippureille, paprikakin on valitettavasti pippurikasvi ja chili on luonnollisesti myös pippuri, joten kaikenlainen ruuan maustaminen on todella hankalaa... Vaivani on myös kiusallinen, sillä pippureista minulla alkaa kutista peppu lähestulkoon heti syönnin jälkeen :((((

    • Pippurimuija

      Mulla alkaa kirvellä kaikki (siis ihan kaikki) limakalvot kun olen syönyt pippuria. Silmät, suu, alapuoli jne :D

    • Tuihu

      Huulia kirvelee..ja jos vahingossa syönyt paljon niin sen tietää myös kun käy kakkosella..on peppu punainen ja kipee..

    • millimiina

      kasvoille nousee punoitus ja tuskanhiki noin 10 min kuluessa. Reaktio kestää noin 2 tuntia. Hiki puskee silmäluomiltakin ja kasvot turvoksissa. Hengitysteiden limakalvot ärtyvät. Oireet kestävät pitkään muttaeivät sen vaarallisempia. Allergian todettu allergiasairaalan ihotesteissä, joten onneksi ei tarvitse olevansa luulosairas :) Oireilu kumuloituu ja yltyy ajoittain jopa reagoinniksi hajuille.

    • Merttuli

      Meidän 2v 3kk oleva tyttö on eniten mustapippurille allerginen, samaan kastiin menee muutkin pippurit, chili, paprika ja kurkuma. Tulee ihan villiksi jos saa näitä ja parin tunnin päästä tulee räjähtävä kakka vaippaan ja vaippa alueen iho palaa. Jos kakka on vähänkään kauan, niin tulee ihan rakkuloita. Paraneekohan tyttö koskaan tuosta?

    • Anonyymi

      Suun limakalvot rikkoutuvat, kestää parantua useita päiviä. Miksi pippuria on melkein kaikissa ruokavalmisteissa?

    • Anonyymi

      Ollessani Gran Kanarialla kuljin aamuisin pippuripuiston halki. Joka kerta puistossa kävellessäni molemmat puolet takaraivosta kipeytyivät käsin kosketeltavaksi ja ohitettuani
      puiston tilanne normalisoitui.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe