kännykkä välttämätön?

vanhanaikainen

Elämä on mennyt nykyisin niin kiireiseksi, ettei perässä tahdo pysyä. Kännykkä pitää olla ja aina tavoitettavissa, mutta onko se pakko? Ehdittiinpä sitä ennen,vaikka oli vain lankalinjat ja kaukopuhelutkin piti tilata. Kuinkahan kiireeksi aika menee vielä,kun vuosia kuluu? Pysytkö sinä ajan mukana ja mitä mieltä olet asiasta?

47

1956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välttämätön

Kyllähän se känny on nykyisin välttämätön.

• taikis

kun tyttäreni oli siinä kovimmassa menoiässä, ei ollut kännyköitä vielä nuorilla. Muistan miten sudän syrjällään odottelin jos sattui joskus venymään kotiintulo kavereilta tai diskosta.

Kun poikani oli kovimmassa menoiässä, hänellä oli jo kännykkä.Soittaa pirautti jos meni pidempään jossakin, tiesi että äitiparka unettomana odottelee muuten.

• eräs.

Mielestäni kännykkä on ok, mutta en kaipaa siihen mitään oheispalveluja, koska ne tekevät siitä liian vaikean käyttää.

• yks vaan

Ei kai käyttö voi olla liian vaikeaa?

• välttämätön

ilimanki tulee toimeen. Kuinkas sitä muka elettiin tota kymmene vuatta sitte kuns semmossia ei ollu. Harvoja on nee laitteet joita iliman ei pärjääsi, sen tosin huamaa vasta sitte kun niistä luapuu. Sov varma.

• niin.

Jos kännykkä ei ole välttämätön niin kumpi on tärkeempi tietokone vai kännykkä?

• jos tota
        niin. kirjoitti:

tärkeyrestä vuntsitaanma, nin kyl maar mä sanosin notta tietsikka soon moniv verron jaa tavon paree ja tärkee, son selevä. Piste. Eihä tost kännykäst too eres hiaromakonehek tolle meirän ämmän rotkollekka, saatika siikaverkkopainoks kus soon nii hankala situa totanoin alapauloohink kiine.

• perskuti
        niin. kirjoitti:

Skype!!!
        Ilmainen yhteys netin kanssa ympäri maailmaa! 24h vuorokaudessa

Odotetaan vielä hetki, niin se on kännykässä ilmaisena!
        "tietokone" on vain välivaihe.

• eiks
        perskuti kirjoitti:

Skype!!!

me puhuttuka nyky ajaast? Vaan tota tulevaasuurest. Mää kamalast tota erehryn, mut onks se kans sitte jo syrjäyttäny ton tiatsika?

• perskuti
        eiks kirjoitti:

me puhuttuka nyky ajaast? Vaan tota tulevaasuurest. Mää kamalast tota erehryn, mut onks se kans sitte jo syrjäyttäny ton tiatsika?

ei ole viellä, mutta voit ladata skypen tietsikalle ilmaiseksi.
        Sinulla pitää olla kova-ääniset, mikrofoni, yht.30euroa, ja vastapuolella samat.

• pershuti
        perskuti kirjoitti:

ei ole viellä, mutta voit ladata skypen tietsikalle ilmaiseksi.
        Sinulla pitää olla kova-ääniset, mikrofoni, yht.30euroa, ja vastapuolella samat.

siihne sitte tarvitaanki erelleen tota tiatsikkaa, mukku mä luulin jotta son too pelekkä känny kon sää tarkootit. Siis asiatto mihinkäs muuttunu sen suhtaa, notta erelleen too tiatsikka on ylivertaane toho kännyy nähäre.

• perskuti
        pershuti kirjoitti:

siihne sitte tarvitaanki erelleen tota tiatsikkaa, mukku mä luulin jotta son too pelekkä känny kon sää tarkootit. Siis asiatto mihinkäs muuttunu sen suhtaa, notta erelleen too tiatsikka on ylivertaane toho kännyy nähäre.

"Känny" on hyvä omaksua, koska se kehittyy koko ajan,..vaikka sitä ei tänään olisikaan, niin todennäköisesti tulee olemaan "laite", joka on
        omaksuttavissa samalla periaatteella.

Eihän siinä laitteessa ole kuin binääriluku 1 ja 0.
        Kysymys on vain missä järjestyksessä.

Tuo mainitsemasi ylivertaisuus on vähän niin kuin,..miten sen nyt sanois,...vaikeempi asia?
        Molemmilla on omat etunsa.

• Äite Turusta
        perskuti kirjoitti:

Skype!!!

Hankin netin tässä keväällä ja eräs kaverini kehoitti saman tien hankkimaan mikrofonin (kaiuttimet on). Hänellä on skype käytössään, mutta tosi vähän "soittokavereita". Onko skypeä koskevia oppaita jossain myytävänä ja miten sitten tulisi toimia, kun ostan sen mikrofonin? Pitääkö hankkia joku numero vai meneekö puhelut jotenkin e-mailin kautta? Käytössäni on Windows-XP. Olisin todella kiitollinen vastauksesta. Terveisin Äite Turusta.

• Pirre*

on hyvä keksintö, enpä antaisi enää pois.
      Meillä on molemmilla ja lisäksi yksi lankasemmonen.

Kummasti vain tunnit vuorokaudessa ovat vähentyneet, sitä mie en ymmärrä..:)

• tallari

Johan riesan teki,tilaa jokatunti,tai vartin välein
        neiti-aika tiedoitus,niin et tartte yllättyä
        että mikä sen ajan vie))))))DD

• Pirre*
        tallari kirjoitti:

Johan riesan teki,tilaa jokatunti,tai vartin välein
        neiti-aika tiedoitus,niin et tartte yllättyä
        että mikä sen ajan vie))))))DD

silloin nuorena, ihan oikeasti nimittäin, minäkin kerkesin tekemään vaikka mitä, nyt tuntuu, että päivät mennee nyysiessä, eikä mitään valmista tule....

Aikoinaan luinkin mahottomasti ja nyt hyvä jos kerkee kirjan vuodessa lukemaan....voi voi..ei taijja neiti aikakaan pystyä auttamaan..:)

• perskuti

En lukenut muiden ajatuksista, mutta tätä asiaa muistaakseni on käsitelty viimaikoina foorumeilla.

Mielipiteeni ilmaisen:
      Oli aika jolloin sanottiin,..meille ei hommata sähköhellaa, kunnes nainen sanoi,..sytytä tuli!...Tuli sähköhella!
      Meille ei tule pyykkikonetta, kunnes nainen sanoi,..mene pyykille...Tuli pyykkikone!
      Ei ikinä televisiota,..ei ikinä,..nainen sanoi,..menen naapuriin katsomaan televisiota,..tuli televisio!

Ei meidän perheessä tarvita kännykkää,..nainen sanoi,..kyllä minä tarvitsen kännykän, jotta voin pitää yhteyttä minulle tärkeisiin henkilöihin...Mies sanoi...Tuo minulle siinä samalla:=))

• Pershuti

se ei mennyt aivan tuohon malliin, mutta mitäpä noista.

• perskuti
        Pershuti kirjoitti:

Kerro miten sen pitäis mennä Sinun mielestä?

• Pirre*
        Pershuti kirjoitti:

ainakin tuli heti astianpesukone, kun minä menin töihin ja mieheni oli tiskannut käsin astioita muutaman kerran..:)

• pershuti
        perskuti kirjoitti:

Kerro miten sen pitäis mennä Sinun mielestä?

se meni niin ettei sitä hankittu sitä viimeistä laitetta, koska se jankutus ja määräily sai loppua, raja tuli vastaan, kippo täyttyi, oltiin finaalissa, rahareikiä oli jo muutoinkin tarpeeksi.

• tallari
        Pirre* kirjoitti:

ainakin tuli heti astianpesukone, kun minä menin töihin ja mieheni oli tiskannut käsin astioita muutaman kerran..:)

Menikö kahvikalusto,ja soppakulhot liian usein
        uusiksi???

Vai kertakäyttö kipotko tilalle)).DD

• onkin
        Pirre* kirjoitti:

mukavaa, meillä sitä ei saa hoitaa kukaan toinen, paitsi minun ollessa estynyt. siinä pysyy kädet pehmeinä ja lisäksi se on rentouttavaa. Tiskikonekin on turha laite meillä.

• perskuti
        Pirre* kirjoitti:

Mutta tosiasioiden kieltäminen on itselleen valehtelemista,..niinkuin aikoinaan tuli autot, niin isäntä sanoi,...meille ei autoa hommata vaikka rahaa olis kuina paljon tahansa,...

Meni aikaa,..ei ollu autoa,.. eikä maatilalla emäntää ja meni maat ja mannut, kun ei ollut perillisiäkään:=((

Hyvää puoltayötä Sinulle pirre*:=))

• Pirre*
        tallari kirjoitti:

Menikö kahvikalusto,ja soppakulhot liian usein
        uusiksi???

Vai kertakäyttö kipotko tilalle)).DD

mieheni ei tykännyt liian puhtaista käsistä..:)

• perskuti
        pershuti kirjoitti:

se meni niin ettei sitä hankittu sitä viimeistä laitetta, koska se jankutus ja määräily sai loppua, raja tuli vastaan, kippo täyttyi, oltiin finaalissa, rahareikiä oli jo muutoinkin tarpeeksi.

Olen todella pahoillani, siis todella!

Toivon että ymmärrät,..koska mielestäni avaus oli ,..tarvitaanko sitä "kännykkää" , vai ei.

Ei minullakaan välttämättä ole sitä mahdollisuutta.
        Ei kaikki ole välttämätöntä vaikka mainoksissa se annetaan ymmärtää!

Kaiken takana on,...ihminen,..niin myyjä, kuin ostajankin.

• Pirre*
        perskuti kirjoitti:

Mutta tosiasioiden kieltäminen on itselleen valehtelemista,..niinkuin aikoinaan tuli autot, niin isäntä sanoi,...meille ei autoa hommata vaikka rahaa olis kuina paljon tahansa,...

Meni aikaa,..ei ollu autoa,.. eikä maatilalla emäntää ja meni maat ja mannut, kun ei ollut perillisiäkään:=((

hyvää loppuyötä sinnekin :)

• pershuti
        perskuti kirjoitti:

kuinka mä saan kamat ja rahat mukaan kun lähtö tulee, niitä jälkeläisiäkö hankkimalla, ja siihen sitten auttaa jotenkin toi känny vai? Kerro äkkiä, mulle saatta tulla kiire.

• perskuti
        pershuti kirjoitti:

kuinka mä saan kamat ja rahat mukaan kun lähtö tulee, niitä jälkeläisiäkö hankkimalla, ja siihen sitten auttaa jotenkin toi känny vai? Kerro äkkiä, mulle saatta tulla kiire.

Jos olet pystynyt sen kerran tekemään, niin toinen kerta on puolet helpompaa, vaikka kuinka huimaa.

• pershuti
        perskuti kirjoitti:

Jos olet pystynyt sen kerran tekemään, niin toinen kerta on puolet helpompaa, vaikka kuinka huimaa.

minkä mä oon teheny?

• perskuti
        pershuti kirjoitti:

minkä mä oon teheny?

Olet kirjoittelemassa tällä palstalla,....Niin....ja.. lopeta tuo tyhmäksi heittäytyminen,... ei sillä saa edes NAISIA!!

• lannenhunttari

vertauksen vuoksi--vastaako joku,paljonko tieto- kone liittyma maksaa siella kot suomessa kk.?
      mina maksan taalla kanukissa n 120 mummuvainaan
      mk.[en ole kaynyt eku.aikana siella].thank you
      l-h..

• Talisker

on Welhon 2;n megan laajakaista.
        Hinta 46 euroa/kk.
        Taloverkko suunnitteilla ja silloin hinta laskenee jonkin verran.

• perskuti

Laitatko tuon Ä;n kohdalleen, jollet osaa, niin kysy asiantuntijalta,..on niin harmillista lukea Sinun kirjoituksiasi,..pitäisi Sinunkin kunnioittaa lukijaa sen verran?

Minulla on 1.mökä, mutta talolittymässä, joka edellyttää 20:tä huoneistoa. H.25euroa/kk.

Vaikka et ole käynny täällä Finlandiassa,.. niin koneelta saat tiedon paljonko eku on markkaan nähden,...se on sama kuin silloin liittymisaikaan, muistaakseni, 59673...Elikkä e/ n,6mk.
        Mistä päin olet, ja missä nyt olet?

• lannenhunttari
        perskuti kirjoitti:

Laitatko tuon Ä;n kohdalleen, jollet osaa, niin kysy asiantuntijalta,..on niin harmillista lukea Sinun kirjoituksiasi,..pitäisi Sinunkin kunnioittaa lukijaa sen verran?

Minulla on 1.mökä, mutta talolittymässä, joka edellyttää 20:tä huoneistoa. H.25euroa/kk.

Vaikka et ole käynny täällä Finlandiassa,.. niin koneelta saat tiedon paljonko eku on markkaan nähden,...se on sama kuin silloin liittymisaikaan, muistaakseni, 59673...Elikkä e/ n,6mk.
        Mistä päin olet, ja missä nyt olet?

voisitko hyvaksya noiden pilikkujen puutteen
        ikkaankuin ' tavaramerkiksi'?ei se ole kunnioituksen puutetta.olen hammeesta,ja asun nanaimossa..kiitosta kuitenniin tiedoista..l-h..

• perskuti
        lannenhunttari kirjoitti:

voisitko hyvaksya noiden pilikkujen puutteen
        ikkaankuin ' tavaramerkiksi'?ei se ole kunnioituksen puutetta.olen hammeesta,ja asun nanaimossa..kiitosta kuitenniin tiedoista..l-h..

Kyllähän persoonat joukosta erottuu:=))

Nyt perskuti poistuu lepäämään...Tavataan, kun taivas valkenee.

• Talisker

Voi tämä kännykän ottaa niinkin,että Sinä tavoitat.Monet ylimääräiset askelet olen säästänyt voidessani hoitaa jonkun asian kännykällä.Ainakin omassa pienessä työyhteisössäni on kirjoittamaton sääntö,kun joskus joutuu vapaallaolevaakin henkilöä tavoittamaan työasioissa,että kännykkänumeroon voi soittaa vaikka yöllä.Ellen halua vastata laitan kännykän kiinni.Se on merkki siitä,etten halua tulla häirityksi.
      Ja sitten,mikäli on tosi "hätä" soitetaan lankanumeroon.Kännykät,kuten muutkin uudet viestimet,ovat kyllä tulleet jäädäkseen.
      Tehdään niistä renkejämme,eikä alistuta niiden rengeiksi.

• eeva-sisko

tälläisessä tapauksessa kun odottaa miestä kotiin.
      Kännykkään ei vastata, mutta hän soittaa itse olevansa tulossa.
      Onneksi ei ole koskaan pahalla päällä tullessaan,vaan lupaa ummet ja lammet....minä uskon...hölmö kun olen.
      Syyskuun alussa olemme olleet yhdessä kolme vuotta.
      Pakkohan ihmisen on joskus muuttua.
      Voi kun saisin jonkun miehenkin ottamaan kantaa!

• lannenhunttari

viimmestaan sillon ,kun lapioidaan multaa paalle.
        ylleensa ovatten kovasti rauhallista porukkaa sen jalakeen.
        rajan tallapuolen muuttuminen ei aina ole niin heleppoa.muuttumisen taytyy alakaa siitta,etta ao.
        tunnistaa muuttumisen tarpeen.
        eika siita ,etta muuttumista 'pusketaan' sivultapain.tama on nyt sita minun teoriaani,enka ole psygolooki,vaan l-h....tere..

• tietääkseni
        lannenhunttari kirjoitti:

viimmestaan sillon ,kun lapioidaan multaa paalle.
        ylleensa ovatten kovasti rauhallista porukkaa sen jalakeen.
        rajan tallapuolen muuttuminen ei aina ole niin heleppoa.muuttumisen taytyy alakaa siitta,etta ao.
        tunnistaa muuttumisen tarpeen.
        eika siita ,etta muuttumista 'pusketaan' sivultapain.tama on nyt sita minun teoriaani,enka ole psygolooki,vaan l-h....tere..

Mitä helskuttia pitää puhua miesten kuoppaamisesta??
        kun kännykän käytöstä tässä,ja sen tarpeellisuudesta on keskusteltu?

Vai meinaatko laittaa kännyn mukaan ,että voit seurata tuonpuoleisiin yhteyden pitoo))))))D

• tietääkseni kirjoitti:

Mitä helskuttia pitää puhua miesten kuoppaamisesta??
        kun kännykän käytöstä tässä,ja sen tarpeellisuudesta on keskusteltu?

Vai meinaatko laittaa kännyn mukaan ,että voit seurata tuonpuoleisiin yhteyden pitoo))))))D

sanonnan ASIAYHTEYS?

lannenhunttarin vastine oli juuri oikeaan kohtaan ja aivan asiallinen kannanotto käytävän keskustelun sivujuonteeseen,johon hän ei asiaa johdatellut.
        Vaan miten on omasi?Ja miten asiasi liittyy kännykän tarpeellisuuteen.

Omana osanottona avaukseen voin sanoa,etten erityisesti ko.laitteesta pidä,vaan sosiaalinen paine läh.perhettä kohtaan saa sitä mukanani kuljettamaan.
        Mutta yleensä en ota sitä mukaan,jos toisella perheenjäsenellä jo on.

Nykyisin asiani eivät ole niin "päivänpäälle",että sen vuoksi sitä tarvitsisin.
        Olin kaksi vuotta käyttämättä kännykkää vaikka soneran liittymä olemassaolostaan muistutti.
        En ole 94v.jälkeen edes liittymän vaihtoa harkinnut,koska säästöni olisivat melko olemattomat.Eikä mitään kotisoittosysteemejä tmv.ole katsonut tarpeelliseksi ottaa käyttöön.

• - o-

välttämätön on!:) Se on hyvä yhteydenpitoväline ihmisiin, ja tietsikaankin (sähköposti, valokuvaus)... näin se vaan on!:)

• ennen

Itse ostin ensimmäisen -96 ja ystäväni sanoi:Mitä sä kännykällä teet??

No,tarpeen on vaik pärjättiinhän sitä tosiaankin ilman sitä ennen.Maailma muuttuu,kun vain sais noi "tärkeilijät"kännykän äärestä pois jotka kailottaa suureen ääneen tarpeetomissa paikoissa!!
      Turhat löpinät pois,asiat pitäisi pystyä hoitamaan toisia häiritsemättä.

• Talisker

aivan totta.
        Joskus tulee vaivautunut olo,kun joku selittää metrossa,bussissa,sporassa tms.isolla äänellä vaivojaan ja sitä mitä se terkkarin lääkäri sanoi "peräpukamista".Silloin yleensä ympärillä istujille tulee sellainen kollektiivinen nolostumisen tunne.Vaikka kukaan ei sano ääneen mitään,voi melkeinpä lukea toisen ajatukset.
        "ole kiltti,elä kerro enenpää".

• mitä edellä
        Talisker kirjoitti:

aivan totta.
        Joskus tulee vaivautunut olo,kun joku selittää metrossa,bussissa,sporassa tms.isolla äänellä vaivojaan ja sitä mitä se terkkarin lääkäri sanoi "peräpukamista".Silloin yleensä ympärillä istujille tulee sellainen kollektiivinen nolostumisen tunne.Vaikka kukaan ei sano ääneen mitään,voi melkeinpä lukea toisen ajatukset.
        "ole kiltti,elä kerro enenpää".

kerrottiin. Käyttäjät saisvat hiukan opetella tota käytösetikettiä, joskus on todella karmeeta kuunneltavaa kun toopet toitottaa täyteen ääneen hk-asioitaan julkisissa kulkuvälineissä tai -tiloissa, saatana kun ne ei osaa sulkee niitä edes leffaan mennessä vaan sieläki pitää torvee. Puhumattakaa ett autoo ajaessa käytettäs handsfreetä, ei ku vaan yritetään sompaa jotenkin, välillä vaihk jalalla, siin on toiset vaarassa ei tää fakki. ETTÄ SIEPPAA!

• kapakala.

Känny säästää aikaa,mutta ihmettelen mihin käytämme sen ajaan, mikä säästyy.

• lannenhunttari

no. kannykka maksaa -liitanta -osto-kk
        .maksut--voisiko olla niin,etta se saastetty
        aika taytyy kayttaa lisatyon tekoon,etta saa nuo uudet menot katettua??[oravanpyora]??en halua sinne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      209
      2718
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      52
      1916
    3. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      419
      1548
    4. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      153
      1493
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      366
      1412
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1288
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1276
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1216
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      60
      1058
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      948
    Aihe