Nyt on korkea aika nostaa Kimi voittajaksi. Viime kerralla en pannut ihan kaikkea likoon, kadun sitä
Oliko se joku mummeli, joka ehdotto woodoo-nukkea.
Kimistä tällainen pienoismalli ja sitä lähdöstä asti parsineulalla pers..., anteeksi takapuoleen.
Kyllä se autokin siinä Kimin ympätillä liikkuu.
Talismaneista voisi olla apua. Ellei ole karhunhammasta niin siankin hampaasta voisi olla apua, omasta ei niinkään.
Tekarit pois suusta (turvallisuussyy) ja ne pöydälle hampaat ylöspäin katsojan ja tv:n väliin.
Tässä nämä alkuviritykseni Hungaroringin voittamiseksi.
Maalaismies & Co:t
34
1646
Vastaukset
- Klara*
Tämän päivän Ilta-Sanomissa oli Lukijat-palstalla kirjoitus, jossa epäiltiin jonkin kaltaista sabotaasia Kimin autolle.
Jotenkin alan olla taipuvainen uskomaan syytteeseen, niin käsittämättömältä kuin se tuntuukin.
Kirjoituksessa ihmeteltiin, miksi asiasta ei ole tehty kunnollista tutkimusta. Yhdyn kirjoittajaan. Tosin vain kuvaannollisesti.
Kummalliselta tuntuu.
Montoya porskuttaa, tosin välillä rengasvalleihin, mutta ihan omaa syytään.
Kimin autossa ilmenee ihmeellisiä vikoja...
Esitin jo aiemmin, että ehkä kannattaisi vaihtaa päittäin Räikkönen ja Fisichella, katsottaisiin sitten, onko Alonso todellakin niin hyvä kuin nyt näyttää.
Olen edelleen sitä mieltä, että Räikkönen on formuloiden paras ja nopein kuljettaja, nämä kummalliset sattumat...mitä lienevät?
Moottori paukahtaa, hydrauliikka pettää, ripustukset pettävät... Ajovirheitä ei, kaikkea muuta kyllä!Olen muistaakseni minäkin maininnut palstoilla tuosta sabotaashi-mahdollisuudesta.
Asia tuli mieleen kun Marcus Grönholm rupesi keskeyttämään erilaisten teknisten vikojen takia Loebin ajaessa kerrasta toiseen ilman ongelmia.
- Maalaismies*
Nyt pannaan maailman hätä sivuun ja keskitytään tärkeämpiin asioihin. Minä kyllä viime kerralla panin jo hohtimet kaivon reunalle ja räyhäsin takapihalla itsekseni niin, että naapurin schäferi sai hepulin.
On turvauduttava my.mm.elin ja sinun, Ruuneperi manauskykyihin. Muu ei auta. Miksi ei Renun moottori hajoa? Hajosihan minultakin. Volvossa on Renun moottori. Jaa, prskule, minä olin ajanut sillä 300 000 km. Ei se hajoa 3-400 km:n keikalla.
Kuulin taannoin erään italialaisen toimittajan, kirjailijan ja Ferrari asiantuntijan kertovan, että Ferrari haluaa Kimin Schumin jälkeen talliinsa.
Piru on merrassa!Taitaa olla koko McLarenin talli poropeukaloita.
On jo valittu autoon väärä moottori ja milloin minkäkin vian, huolimattomuudenkin takia,"jäädään tielle".
Mitäs jos perustettaisiin Suomi 24 talli? Paljonkos olisitte valmiit panostamaan?
"Rellun" moottori, ferrarimainen talli j.n.e.- Maalaismies*
Ruuneperi kirjoitti:
Taitaa olla koko McLarenin talli poropeukaloita.
On jo valittu autoon väärä moottori ja milloin minkäkin vian, huolimattomuudenkin takia,"jäädään tielle".
Mitäs jos perustettaisiin Suomi 24 talli? Paljonkos olisitte valmiit panostamaan?
"Rellun" moottori, ferrarimainen talli j.n.e.No mutta, hyvä Ruuneperi, Kiinaanhan täältä kaikki muukin innovatiivinen viedään! Ei tänne kannata mitään muuta suunnitella kuin villieläinten rauhoitusalueita.
Ehdotan susien ja karhujen siirtämistä Helsingin seudulle! Maalaismies* kirjoitti:
No mutta, hyvä Ruuneperi, Kiinaanhan täältä kaikki muukin innovatiivinen viedään! Ei tänne kannata mitään muuta suunnitella kuin villieläinten rauhoitusalueita.
Ehdotan susien ja karhujen siirtämistä Helsingin seudulle!...Kiinasta puheenollen, että siellä rakennetaan parhaillaan rataa tuk-tuk-kilpailuja varten ;DDD!
Tuktukit ovat rikshojen "formuloita" kun niissä on
mopon moottori.
Sitten on varmaankin vanhan ajan rikshoille oma
rallinsa.
Tästä lähtee mielikuvitus laukkaamaan...
Mekin ehkä voisimme järjestää rollaattori-formulat vanhainkodissa kun se aika tulee :)))- matteus
MdK-MdK kirjoitti:
...Kiinasta puheenollen, että siellä rakennetaan parhaillaan rataa tuk-tuk-kilpailuja varten ;DDD!
Tuktukit ovat rikshojen "formuloita" kun niissä on
mopon moottori.
Sitten on varmaankin vanhan ajan rikshoille oma
rallinsa.
Tästä lähtee mielikuvitus laukkaamaan...
Mekin ehkä voisimme järjestää rollaattori-formulat vanhainkodissa kun se aika tulee :)))...on meikä-Mannellekin hyvät perustelut rollaattorin hankintaan!
On tuosta vaimon kanssa keskusteltu kävelyretkillä puolikeveään tapaan, kun (ikä- eiku) aikuis-ihmiset laskettelevat potkukelkoillaan myötäsessä edelle niin että harvat hiuksensa hulmuavat. On tuumattu, jotta olisiko paras aika ostaa syksyllä, kun Roll-formulakausi päättyy.
Taitaa olla aika neuvotella kansainväliset säännöt Roll-formuloille (täällähän on aktiivista formulaväkeä lahden takaakin):
- Ratoja voisi olla usean sorttisia, alkaen vanhainkodin käytävistä ja päätyen soramonttuihin? Tarkempi luokitus voitanee neuvotella näillä palstoilla.
- Tasapuolisuuden vuoksi kuskit on jaettava eri kilpailuluokkiin. Mutta iän tai sukupuolen mukainen luokitus olisi jonkin sortin rasismia, joko ikä- tai sukupuoli-sellaista. Tähänkö koko idea tyssää?
Eikä sitten muuta kuin kova harjoittelukausi käynnistyköön... - Maalaismies*
matteus kirjoitti:
...on meikä-Mannellekin hyvät perustelut rollaattorin hankintaan!
On tuosta vaimon kanssa keskusteltu kävelyretkillä puolikeveään tapaan, kun (ikä- eiku) aikuis-ihmiset laskettelevat potkukelkoillaan myötäsessä edelle niin että harvat hiuksensa hulmuavat. On tuumattu, jotta olisiko paras aika ostaa syksyllä, kun Roll-formulakausi päättyy.
Taitaa olla aika neuvotella kansainväliset säännöt Roll-formuloille (täällähän on aktiivista formulaväkeä lahden takaakin):
- Ratoja voisi olla usean sorttisia, alkaen vanhainkodin käytävistä ja päätyen soramonttuihin? Tarkempi luokitus voitanee neuvotella näillä palstoilla.
- Tasapuolisuuden vuoksi kuskit on jaettava eri kilpailuluokkiin. Mutta iän tai sukupuolen mukainen luokitus olisi jonkin sortin rasismia, joko ikä- tai sukupuoli-sellaista. Tähänkö koko idea tyssää?
Eikä sitten muuta kuin kova harjoittelukausi käynnistyköön...Minulla on tapana pyörälenkeilläni välillä hypätä satulasta ja työntää pyörää kävellen. Sellaista ei normaali ihminen käsitä. Tämän tästä kysytään, mikä pyörässä vialla? - Ei mikään, vastaan. Minä tässä vain harjoittelen rollaattorilla ajoa.
- Leny
Kyllä kovaa palautumiskykyä Kimiltä tarvitaan, että toipuu niistäkin rajuista bileistä, jotka viime kisan jälkeen olivat. Siis niistä, joissa Kimin kokki syöksyi kerroksista katuun ja kuolemaan. Onko jäämies jäätä tässäkin tapauksessa.
- omt hipat
Ei Kimi niissä hipoissa ollut. Kyllä siellä päin juhlii muutkin kuin jäämiehemme.
Kimi ei roiskutellut shampaankaljaansa korokkeella ilmeisesti tämän tapaturman muiston vuoksi, vaan ne kaksi muuta saivat olla kahdestaan. Näkyi olevan heilläkin aika vähän haluja muitten kastelemiseen.
Loppui lyhyeen. - Leny
omt hipat kirjoitti:
Ei Kimi niissä hipoissa ollut. Kyllä siellä päin juhlii muutkin kuin jäämiehemme.
Kimi ei roiskutellut shampaankaljaansa korokkeella ilmeisesti tämän tapaturman muiston vuoksi, vaan ne kaksi muuta saivat olla kahdestaan. Näkyi olevan heilläkin aika vähän haluja muitten kastelemiseen.
Loppui lyhyeen.Välillä olisi viisaampaa pitää suunsa kiinni, niin peittäisi paremmin tyhmyytensä. Luin uudelleen ko. uutisen ja todella ei Kimi ollut mukana. Mutta kokki oli kuitenkin tallin kokki. En seurannut palkintojen jakoa, joten oli hienoa, että Kimi toimi niin kun sanoit.
- Maalaismies*
Ohessa Hungaroringin rata-alue katsomoineen:
http://www.hungaroinfo.com/formel1/fi/streckenkarte.shtml
Aamun harjoituksissa Kimi nopein, Montoya toinen, Schumi kolmas. Aika-ajot juuri käynnistyneet. Kimi lähtenyt ensimmäisenä. MdK tai kuka suorana skaban näkeekään on velvollinen raportoimaan lopputuloksista välittömästi tänne Hiekkalaatikolle.ja vilkaisin F1-sivuja.
Uskallanko paljastaa että Schumi on paalulla, sitten Trulli ja Kimi kolmantena...
Täällä näkee nämä Unkarin ajot jälkilähetyksenä illalla, niin nämä aika-ajot kuin huomiset kilpailutkin.
Suorana tulevia tietoja saa täältä:
www.f1-Live.com- Maalaismies*
MdK-MdK kirjoitti:
ja vilkaisin F1-sivuja.
Uskallanko paljastaa että Schumi on paalulla, sitten Trulli ja Kimi kolmantena...
Täällä näkee nämä Unkarin ajot jälkilähetyksenä illalla, niin nämä aika-ajot kuin huomiset kilpailutkin.
Suorana tulevia tietoja saa täältä:
www.f1-Live.comKiitos MdK! Tuosta paikasta Kimin on hyvä lähteä. Se oli kelpo aika-ajo huomioiden lähtöpaikka. Muustahan se taas ei ole kiinni kuin siitä saamarin Mersusta.
Maalaismies* kirjoitti:
Kiitos MdK! Tuosta paikasta Kimin on hyvä lähteä. Se oli kelpo aika-ajo huomioiden lähtöpaikka. Muustahan se taas ei ole kiinni kuin siitä saamarin Mersusta.
Olen ylpeyttä tuntien seurannut tämän laatujoukon mielipiteitä formuloista. On suuremmoista olla mukana seurassanne.
Kun mitkään epäreilut keinot eivät voi tulla kysymykseen olen päätynyt sadetanssiin.
Oletan Kimin paremmuuteen myös sadekelillä ja ajattelin tanssia itse sen. Sadetanssin etävaikutuksessta en tiedä (n. 3000km) mutta yritän.
Varusteet: Tomahawkin puutteessa käytän Billnäs-kirvestä, asunani on kalsarit mallia sepalukselliset, pitkät.
Intiaanipäähinettä en omista mutta lippalakin, jonka keskelle työnnän variksen sulan. Tanssin avojaloin.
Intiaanimainen en ole muuta kuin punaisen nenäni osalta, enkä sen taustaa kerro.
Tapahtumapaikka: Asuintaloni pysäköintialue.
Tanssitapa: Piirileikkimäinen pyöriminen vastapäivään, polvea korkealle nostaen, kirves oikeassa kädessä heiluen, vasen käsi suulla intiaaniulvontaa tahdittaen.
Itse asiassa en uskalla huutaa koska voin joutualiiallisen huomion kohteeksi.
Välttääkseni oletetun käsitykset huonon henkisen terveydentilani todentumasta, tanssin aamuyon hämärissä.
UGH! Suuri Päällikkö Tanssiva Härkä on puhunut.
Huomenna Hungaroringillä todentuu ellei ole pouta.
Nyt katson tehneeni ja teen, lähes kaikkeni - eikö?- Leny
Ruuneperi kirjoitti:
Olen ylpeyttä tuntien seurannut tämän laatujoukon mielipiteitä formuloista. On suuremmoista olla mukana seurassanne.
Kun mitkään epäreilut keinot eivät voi tulla kysymykseen olen päätynyt sadetanssiin.
Oletan Kimin paremmuuteen myös sadekelillä ja ajattelin tanssia itse sen. Sadetanssin etävaikutuksessta en tiedä (n. 3000km) mutta yritän.
Varusteet: Tomahawkin puutteessa käytän Billnäs-kirvestä, asunani on kalsarit mallia sepalukselliset, pitkät.
Intiaanipäähinettä en omista mutta lippalakin, jonka keskelle työnnän variksen sulan. Tanssin avojaloin.
Intiaanimainen en ole muuta kuin punaisen nenäni osalta, enkä sen taustaa kerro.
Tanssitapa: Piirileikkimäinen pyöriminen vastapäivään, polvea korkealle nostaen, kirves oikeassa kädessä heiluen, vasen käsi suulla intiaaniulvontaa tahdittaen.
Välttääkseni oletetun käsitykset huonon henkisen terveydentilani todentumasta, tanssin aamuyon hämärissä.
Nyt katson tehneeni ja teen, lähes kaikkeni - eikö?Ruuneperi, ethän uskalla mennä nyt lainkaan nukkumaan, jotta herääminen ei menisi liian myöhäiseksi. Ai, mutta siihen aikaanhan Sinä hereillä oletkin, kun muut nukkuu vielä rem-unta. Mutta jos et laulaa meinaa, niin runomuotoisen loitsun tekoon ja sassiin. Voisit sitten urahdella sen siellä parkkipaikalla.
Laita se loitsu tänne arvosteltavaksemme. Leny kirjoitti:
Ruuneperi, ethän uskalla mennä nyt lainkaan nukkumaan, jotta herääminen ei menisi liian myöhäiseksi. Ai, mutta siihen aikaanhan Sinä hereillä oletkin, kun muut nukkuu vielä rem-unta. Mutta jos et laulaa meinaa, niin runomuotoisen loitsun tekoon ja sassiin. Voisit sitten urahdella sen siellä parkkipaikalla.
Laita se loitsu tänne arvosteltavaksemme.kun kuvittelin kuinka Ruuneperi sotkee "sadesambaa" parkkipaikalla yön hämärässä.
Toivottavasti tehoaa!- Maalaismies*
Ruuneperi kirjoitti:
Nyt katson tehneeni ja teen, lähes kaikkeni - eikö?Sadetanssisi pelastaa kilpailut vaikkei Kimi pärjäisikään. Olenpa varma, että jos Jorma Uotinen näkisi suorituksesi, sinulla olisi varma pesti Kuopio tanssii ja soi festareille.
- Leny
Leny kirjoitti:
Ruuneperi, ethän uskalla mennä nyt lainkaan nukkumaan, jotta herääminen ei menisi liian myöhäiseksi. Ai, mutta siihen aikaanhan Sinä hereillä oletkin, kun muut nukkuu vielä rem-unta. Mutta jos et laulaa meinaa, niin runomuotoisen loitsun tekoon ja sassiin. Voisit sitten urahdella sen siellä parkkipaikalla.
Laita se loitsu tänne arvosteltavaksemme.Kimi ajaa kilparataa,
mittari näyttää viittäsataa.
Keulilla ajaa, toive suuri.
Voittaisko tällä kertaa juuri.
Jospa toive toteutuis,
niin rauha syömmeen laskeutuis. Ruuneperi kirjoitti:
Nyt katson tehneeni ja teen, lähes kaikkeni - eikö?Onnistuimme aika hyvin eilisissä formula-ajoissa.
Minä tosin epäonnistuin sadetanssessani mutta sadettahan ei tarvittu.
Tapahtui pieni kömmähdys sadetanssissani.
Ehdin ottaa vain pari askelta kun kalsarieni kuminauha petti. Minä siinä aamuyössä, pimeässä kontillani, polvet veressä, tomah.. anteeksi billnäsiläiseni asvaltilla. Ei paljon naurattanut!
Kun siinä sitten hairasin vasemmalla kädellä intiaaniasuksi kehittämiäni punaisia kalsareitani, meni koko sadetanssin koreografia pieleen. Variksensulka lippalakissani sojotti sekin väärään suuntaan.
Ei sillä tavalla sadetta saa tanssittua!
Olin kyllä näkevinäni pieniä pilvenhattaroita Hungaroringin taivaalla mutta sadettahan ei edes tarvittu.
Te teitte sen ja sehän on pääasia. Olen onnessanne mukana.
P.S. Mihin toimenpiteisiin olette valmiit voiton varmistamiseksi ennen seuraavia formula-ajoja?
Naantalissa sadetanssin aikaan aamuyölä.
Ruuneperi
Vedän korteni kekoon:
Ja tapahtui niinä päivinä, että Matti Kyllöseltä kävi käsky, että kaikki
suomalaiset oli television eteen pantava.
Tämä kutkuttavan jännittävä
television eteen pano oli ensimmäinen ja tapahtui Steve Robertsonin
ollessa Räikkösen managerina.
Ja kaikki suomalaiset menivät
televisioidensa ääreen kukin omaan kaupunkiinsa.
Niin Räikkönenkin lähti Sveitsistä, ylös Unkariin,
Hungaroringille, hän kun oli MacLarenin tallia ja vanhemmilleen
sukua, yhdessä vaimonsa Jennin kanssa, joka oli jännityksestä soikeana.
Niin tapahtui heidän siellä ollessaan, että maailmanmestaruuden osakilpailun
aika tuli ja Kimi voitti ensimmäisensä, ja kapaloi Schumaherin ja pani hänet sohvalle, sillä heille ei ollut sijaa Ferrarin tallissa.
Ja sillä seudulla oli toimittajia maistelemassa yöllä Tokajia. Niin heidän
edessään seisoi Alonso ja Rellun pakoputki loisti heidän ympärillään ja
he peljästyivät suuresti. Mutta Alonso sanoi heille: "Älkää peljätkö, sillä katso,
minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle: teille on
tänä päivänä syntymässä uusi formulayksi maailmanmestari, joka on Kimi
Räikkönen.
Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte Schumaherin kapaloituna sohvalla makaamassa." Ja yhtä äkkiä oli Alonson kanssa suuri joukko tavallista varikkoväkeä ja he ylistivät Räikköstä ja sanoivat: "Kunnia Räikköselle Hungaroringillä ja maassa rauha formulakuljettajien kesken, joita kohtaan
hänellä on hyvä tahto." Ja kun varikkoveijarit olivat menneet toimittajien luota jatkoille, niin nämä puhuivat toisilleen:
"Menkäämme nyt Hungaroringille katsomaan sitä, mikä on tapahtunut
ja minkä Alonso meille ilmoitti." Ja he menivät kiiruhtaen ja löysivät Jennin, Kimin ja Schumaherin, joka makasi sohvalla. Ja kun he olivat tämän nähneet, ilmoittivat he sen sanan, joka oli puhuttu heille tästä kilpailusta.
Ja kaikki jotka sen kuulivat ihmettelivät sitä, että mitä mahtaakaan tästä
Kimistä vielä tulla.- Maalaismies*
Jos tuo keliumisi ei tepsi yhdessä Ruuneperin sadetanssin kanssa, niin ei mikään. Ehkä nyt tarvittaisiin vain lisäksi my.mme.lin nukke. Luulisi Woodoota olevan yhteen formulaan.
Itse olen täysin lamassa viimekertaisen jälkeen. Minusta ei ole mihinkään. Jätän kilpailun onnistumisen kokonaan teidän varaanne. (häpeä häpeä) Maalaismies* kirjoitti:
Jos tuo keliumisi ei tepsi yhdessä Ruuneperin sadetanssin kanssa, niin ei mikään. Ehkä nyt tarvittaisiin vain lisäksi my.mme.lin nukke. Luulisi Woodoota olevan yhteen formulaan.
Itse olen täysin lamassa viimekertaisen jälkeen. Minusta ei ole mihinkään. Jätän kilpailun onnistumisen kokonaan teidän varaanne. (häpeä häpeä)eivät ole nyt sattuman varassa, meidän tuestamme nimittäin!
Jos ei Kimi nyt pärjää, niin en tiedä mitä keksittäisiin...
- N2005
Joku sentään kykenee nousemaan yläpuolelle!
- N2005
Ruuneperi kykenee huumorilla hauskuuttamiseen!
- Maalaismies*
Nyt se tuli.
Kimiä siinä voiton saavuttamisessa...
Ajatella: sadetanssit, keljumit, loitsut ;)))
Jippiiii!!!!- hyviä
MdK-MdK kirjoitti:
Kimiä siinä voiton saavuttamisessa...
Ajatella: sadetanssit, keljumit, loitsut ;)))
Jippiiii!!!!Vieläkin on hiki kaikkien taikojen tekemisen jälkeen. Kannatti kyllä, auto hajosi Montoyan alta.
- Maalaismies*
Sulla Ruuneperi, niinku eturipustus petti. Se on hyvin formulamaista. Minä aamulenkillä paneuduin syvämielisesti sadetanssisi "epäonnistumiseen". Tulin siihen johtopäätökseen, että sillä saattoi olla myönteinen merkitys Alonson kolarointiin.
Mehän emme toivo Alonsolle mitään pahaa, ainoasta Kimin voittoa (mihin hintaan hyvänsä). Saattoi olla eduksi, että pysyin syrjässä tällä kertaa. Teidän muiden ponnistukset kuningattaren laulun kuulemiseksi toivat toivotun tuloksen. Tästä on hyvä jatkaa...- venlana
tai siltä näyttää.
Hyvä kun Kim voitti.
Parasta kuitenkin nämä miesten mielipiteet tässä jonossa.
Ja he eivät kinastelleet kuten jotkut.
Lisää tällaisia miehiä palstalle niin pilvinenkin päivä on paistetta. venlana kirjoitti:
tai siltä näyttää.
Hyvä kun Kim voitti.
Parasta kuitenkin nämä miesten mielipiteet tässä jonossa.
Ja he eivät kinastelleet kuten jotkut.
Lisää tällaisia miehiä palstalle niin pilvinenkin päivä on paistetta.menisi viimeinenkin usko miehiin!
- särkikala
MdK-MdK kirjoitti:
menisi viimeinenkin usko miehiin!
olisi voittanut, ellei Montoya olisi tehnyt virheen ja ajanut ulos!
- Klara*
särkikala kirjoitti:
olisi voittanut, ellei Montoya olisi tehnyt virheen ja ajanut ulos!
varsinainen vastarannan kiiski;(
Mutta eikös kiiskikin kuulu särkikaloihin... - särkikala
Klara* kirjoitti:
varsinainen vastarannan kiiski;(
Mutta eikös kiiskikin kuulu särkikaloihin...Jos katsoit ajoja, niin huomasit varmasti itsekin että Montoya johti selvästi, mutta kun hän ajoi ulos ja joutui keskeyttämään niin Kimi onnistui voittamaan! Tätä et voi kieltää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.212654Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1082583- 2021384
- 1261293
- 941281
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig3041260Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,261018Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �131001Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211979- 64920