Onko kukaan rakentanut valokaari-taloa, koska sellainen kiinnostaisi. Millaisia kokonaiskustannuksia teille on tullut. Minulla on hieman alaspäinviettävä tontti, johon valokaari sopisi hyvin.
Kastellin valokaari
4
2832
Vastaukset
- Valotar
Meille on tulossa (Länsi-Suomi) tuo 175L porrastettu) ja alle kellari. Neliöitä 190 130. Kokonaishinta ilman tonttia n.400 000 (itse ei tehdä juur muuta kun siivotaan). Varustetaso ehkä vähän perinteistä korkeampi, ei kuitenkaan mitään Luxusta.
Kaveri rakentaa pienempää (n.145 m2) ja niillä hinta arvio n.200 000, sama suunta. - liina
...166 m2 asuinneliötä ylhäällä ja 40 alhaalla. Talo on maksanut n.215 000 e, mutta teimme kaikki muut paitsi putki- ja sähkötyöt itse. Ai niin, ja muurari oli (lattia ja ulkoverhous). Varustelutaso on mielestäni keskivertoa parempi.
- Seppä Ilmarinen
Valokaari on hieno sätös ulkoapäin, mutta kylmä kun piru.Nurkat umpipuuta, joten eristeelle ei ole tilaa.
Kannattaa miettiä kuinka paljon tuollainen häkkyrä nostaa hintaa, lähinnä työvaiheissa.
Perustukset,seinät.ym.
Timpuri on ihmeissään mittojen kanssa, ja aina on pelkissä pienissä erkkereissäkin mittaheittoja, niin sitten vielä tuollaasessa.- kokemusta on
En täysin allekirjoita väittämääsi.
Olen pystyttänyt about 70 ko. firman taloa ja aika monta kaarierkkeriä on tullut väsättyä.
Asennus ei ole helpoimmasta päästä, mutta tarkka ja osaava asentaja suoriutuu kaaresta hyvin.
Eristäminen ja mittatarkkuus ovat juuri ne asiat, joissa herkästi kämmätään jos ammattitaitoa ei ole.
Painotan: KUN MALTTI, TARKKUUS JA AMMATTITAITO ON OK, LOPPUTULOS ON ERINOMAINEN. TEESEITSE-RAKENTAJAT, HARKITKAA RIITTÄÄKKÖ OSAAMINEN, VAI KÄYTTÄÄKÖ TIMPURIA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221721
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161422Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90864- 66841
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658