autokoulut

tyttö vm -88

onko Oulussa eroja hinnoissa ja kuinka paljon? Mikä olis hyvä paikka; mukavat opettajat ym.Opiskelen Oulussa, onko vaikea paikka oppia ajamaan?

26

20952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zoja

Young Drivers isolla kadulla on mukava paikka. Hinta on hyvä mutta opettajakin on kultaa. itsellä on juuri A-kurssi menossa ja kehun Eveä puolueellisesti ihanaksi :)

Suosittelen ;)

• 23 v Oulun liikenteessä (ei...

Ulkopaikkakuntalaiselle ja turistille ovat tosi hankalia lukemattomat yksisuuntaiset kadut ja katuun merkitsemättömät ajolinjat, jotka tuntevat (==> osaavat ulkoa) vain yli 10 v. oulussa samoja katuja tahkonneet. Esim. jos aiot ajaa suoraan leveässä risteyksessä, jossa ei ole mitään ryhmitysmerkintöjä, niin normaalisääntöjen mukaan mennään aina suoraan oikeanpuoleista reunaa, mutta eipä Oulussa. Myöskään mukulakivikaduilla ei ole selviä ajoratamerkintöjä risteyksissä, joten niissä ajetaan "vanhasta muistista".

Haaransillan kaksikaistaisen liikenneympyrän kaistanvaihtosääntöjä ei osaa kukaan eikä kiertoliittymän vilkunkäyttöä poistuttaessa ... mutta se onkin jo sitten korkeampaa matematiikkaa.

P.S. Jos opit ajamaan oulussa sujuvasti, niin sitten osaat ajaa vaikka etelänavalla.

• oulusta

rotuaarin autokoulu oli ainakin noin puolivuotta sitten oulun halvin autokoulu. kysyin jokaisen autokoulun hinnat ja se oli halvin. hinnoissa ei kyllä ollut suuria eroja (max 100e).. muija kävi siellä autokoulun ja oli kyllä tyytyväinen opettajiin ja palveluihin.. suosittelen kyllä sitä..

• Ring-K
        oulusta kirjoitti:

rotuaarin autokoulu oli ainakin noin puolivuotta sitten oulun halvin autokoulu. kysyin jokaisen autokoulun hinnat ja se oli halvin. hinnoissa ei kyllä ollut suuria eroja (max 100e).. muija kävi siellä autokoulun ja oli kyllä tyytyväinen opettajiin ja palveluihin.. suosittelen kyllä sitä..

Rotuaarin autokoulu on lisenssi nykyään vai? Ainakin nettisivut redirectoidaan lisenssin sivuille. Lisennsin sivut tuntuivat olevan ainoat joilta löytyi hinnasto (B henkilöauto kortti 1249€ I-vaihe ja 215€ II-vaihe). En sanoisi halvaksi, olisiko halvempia. Miten olisi Ajotaito Hessu?

• opettaja2
        oulusta kirjoitti:

Ei oo muijas kertonut miksi oli niin tyytyväinen meidän opetukseen? Vois sanoa, että muijas opetti opettajia miten ajetaan takaa päin.

• tytsi85

Mie kävin kaks vuotta sitten Tuulosen autokoulun (siinä Raksilas) niin tykkäsin opettajista ja opetustyylistä. mun kaveritkin on kehunu sitä paljon!
      En muista hintoja olleskaan, mut suosittelen sitä paikkaa mie oon menos nyt sinne toka vaiheeseenki :)

• ajomies

itse voin suositella oulun liikennekoulua keskustassa.. tykkäsin ja hyvää opetusta ja huippu vinkkejä.

• Paras vaihtoehto

Sen lisäksi että mä suosittelen, niin mun kaikki kaverit voi suositella, kun on kaikki siellä käyty autokoulumme:)
      Tuiran Ajuri on myös palkittu oulun parhaimpiin autokouluihin kuuluvaksi, jakaen ykkös sijan Pateniemen autokoulun kanssa!
      Ihan huippukivat opet :) ..terveisiä

• tiedustelija

Onko muistikuvaa autokoulun II- vaiheen hinnoista (omalla autolla ajaessa)? Missä on edullisinta suorittaa?

• ajurilainen

Itse olen känyt autokoulun Ajurissa, ja kävin myös kakkosvaiheen siellä. Tykkäsin tosi paljon!
        Suosittelen!

• Ring-K

Oli asialliset opettajat eikä teoriatunneilla pitkästyttänyt humorististen opettajien ansiosta. Osasivat myös asiansa, teoria ja inssi molemmat ensimmäisellä kerralla läpi. Suosittelen kaikille!

Hinnat nyt muuttuu jatkuvasti ja autokoulut tuntuvatkin (tämänkin keskustelun mukaan) kilpailevan palvelutasolla, viihtyisät teoria- ja ajotunnit.

• aloittelija1

Oulun Liikennekoulua en suosittele kenellekkään!!!!

Asiakaspalvelu on erittäin huonoa. Ajoin moottoripyöräkorttia. Minulle ei ollut sopivaa pyörää, no pyörää räätälöitiin sopivammaksi, mm. matalampi penkki, jota odotin kuukauden. Kun vihdoin pääsin ajotunnille, ajo-opettajani ei ollut edes kokeillut penkin sopivuutta ennen tuntini aloitusta pyörään. Minä odotin varusteet päällä, että saataisiin penkki paikalleen, yksi osa ei sopinut, se otettiin pois.
      Harjoituksia tehdessä kaaduin, penkki irtosi, jonka jälkeen penkki TEIPATTIIN...??Mitäh? kyllä.
      Ajo-opettsajani totesi, että jos kovin kaatuilee, ei ole kohta kalustoa millä harjoitella. Aikun tulikin hyvä fiilis siitä kommentista.

Myöhemmin valitin asiasta, toimistovirkailija syytteli minua, että minun olisi pitänyt osata kysyä alkuvaiheessa, että saanko käydä kokeilemassa isompaa pyörää allani, varmistaa että sopiva. Minun olisi pitänyt osata ITSE kysyä kaikki, vaikka olin tulossa oppimaan asioista kouluun.

Asiakaspalvelu oli syyttelevää (asiakkaan vika), kiroilua, vähättelyä.
      Omistajan puhelimessa kertoi tekeneensä firmalla kovasti rahaa. Johon totean "noh siltä se kyllä tuntuukin, rahat pois meininki, ei minkäänlaista asiakaspalvelu kykyä, kellään perheenjäsenellä.

Erämaksuja ei annettu, nekin olisi pitänyt itse osata kysyä. Lisäajotuntejakin oltiin laittamassa, ilman että minulle asiakkalle asiasta kerrottiin, että ne ovat tosiaan maksullisia! (rahat pois vaan)

EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN!
      Itse jouduin maksamaan satoja euroja tämmöisestä moskasta. Katsokaa mihin laitatte rahojanne.
      Itse otin paperit pois ja suoritin kortin toisaalla, paremmassa opeissa! Jossa sain rahoilleni vastinetta kymmen kertaisesti enemmän, minua asiakkaana arvostettiin ja kannustettiin, asiakaspalvelutoimi niinkuin kuuluukin.

• Minätäsvaan

Kuka opettaja? Nuorempi vai vanhempi?

Omasta kokemuksesta Oulun liikennekoulussa on tosi mukavaa porukkaa. A1-korttia suoritan ja opettajat ovat osanneet opettaa. Liikennesääntöjen muistaminen itsellä vähän tökkii ja tästähän kyllä kuulee, mutta kunnon palautetta olen saanut.

Itse suosittelen! :)

• sitroen.

Minä ajoin tyhmyyttäni kuorma-auton ammattiajokortin erivapaudella Eero E Värrin autokoulussa. Erivapaus siksi, että olin pari vuotta liian nuori ammattikorttia varten. Se tuplasi maksun... En tiedä mikä oli peruste, kai se korruptiona jonkun taskuun meni.
      Autoina oli Dodge, Bedford ja Austin. Kaikissa synkronoimaton vaihteisto. Vaan opinpahan vaihtamisen sujuvasti välikaasulla ja kaksoiskytkennällä ja osaan vieläkin, vaikka aikaa kortin saannista on rapiat 51 vuotta. Itse inssiajon ajoin uudella Ford Traderilla ja olihan sillä eri helppo ajaa kuin niillä toisilla. Synkronoitu vaihteisto ja muutenkin.
      Kirjallinen koe ja inssiajo meni kerrasta läpi.

Armeijassa sitten ajoin armeijan kortin. Kouluautona oli Ford Thames (Teemu). V8 bensakone, sivuventtilit. Inssiajo taisi olla armeijan Vanajalla joka oli sama kuin Ford Trader.
      Suullinen tentti ja inssiajo kerrasta läpi.

Koulujen jälkeen olen kuorma-autoa ajanut vain kerran. Armeijassa huvikseni ajoin kasarmin ympäri rekka-Vanajalla (= Trader). Hyvähän sillä oli ajaa.
      Henkilöautolla olen pääasiassa huviajoa ajanut pikkuista vaille miljoona kolaritonta km.
      Nyt taidan siitä ABCE:stä jättää pari viimeistä kirjainta pois, tuskin niitä enää tarvitsen kun en ole ennenkään tarvinnut...

• hinnat piilossa ?

Kyselin keväällä hintoja s-postilla ja AINOA joka kertoi KAIKKI asiaan liittyvät hinnat, oli Antin autokoulu. Tämä oli myös ainoa koulu, jonka nettisivut olivat ajantasalla ja hinnat näkyvissä (LAKI VAATII SEN)

Osa ei vastannut yhtään mitään, osa kertoi vain harjoitteluvaiheen hinnan (kun kysyin KAIKKIA kortiin liittyviä maksuja), kukaan ei kertonut koska ja miten se 2 ja 3 vaiheet pitää suorittaa jne

Siki valitsimme Antin Autokoulun

• Vierestä kuunnellut

En kyllä suosittele Oulun liikennekoulua kenellekkään. Asun koulun vieressä ja tänään tuttavani parkkeerasi noin 5 minuutiksi koulun parkkipaikalle. Kotisivuille koulun johtajaksi merkitty henkilö sanoi olevansa kauheassa kiireessä mutta silti ehti kävelyttää kaveriani ympäri pihaa ihailemassa kieltomerkkejä, käyttäytyä uhkaavasti ja uhata tappaa kaverini.

Käsittääkseni tämä nettisivuilla oikein dorkan hymyn näyttävä kaveri on asiakaspalvelija ja hänen pitäisi olla 80-vuotiaan perheyrityksen keulakuva ja esimerkki alaisilleen. Väkivaltaisen ja uhkaavan oloinen johtaja tuskin tekee mitään hyvää heidän liiketoiminnalleen vaikka kuinka heittäisi hyvää läppää oppitunneilla

Hyvä kello kuuluu kauas, mutta huono kello vielä kauemmas!

• Asiallista käytöstä

Itseki sain tänään kokea uhkailua kyseisen liikennekoulun opettajalta juurikin samasta syystä.. Itsellä kerkesi tosin olla auto parkissa korkeintaa minuutin ja pyysin jopa anteeksi että autoni oli siihen hetkeksi jättänyt vaan eipä kuulemma anteeksi pyynnöt kiinnosta että nyrkein pitää hoitaa.. Kuulemma mun naama ei mielyttäny ja ei vähään aikaa oo saanu ketään hakata että nyt vois hakata mut.. Olin kuulemma onnekas ku se oli töissä nii ei voi hakata.. Ja nimitteli päälle vielä paskahousuksi että melko kypsää käytöstä aikuselta ihmseltä. :D Myönnän että saattaa ärsyttää jos toisen paikalle ajaa mut kohtuus kaikessa ja vielä myönsin pikku erheeni ja anteeksi pyytelin mut toisille se vaan ei riitä. Pitää nyrkein hoitaa.. Mut pidin pinnani ja pääsin tappelematta lähtemään paikalta.. lähellä se oli että ois käyny minuun käsiksi mut ei vissii uskaltanukkaa :D

• Surullista

Minullakin on hyvin epämiellyttäviä kokemuksia Oulun Liikennekoulusta. Omien kokemusten pohjalta voin hyvin uskoa tuon opettajan erikoisen käytöksen, jota aiemmissa viesteissä on kuvailtu.

Negatiivinen ja vihamielinen ilmapiiri tekee oppilaan keskittymisestä hankalaa ja ajotunneista piinallisia. Mielelläni kannatuksen vuoksi mainostaisin perinteikästä perheyritystä, mutta mutta...

• Viiii

Oulun Liikennekoulu on aivan paras!

• väkivaltaope

Moi, liikennekoulun johtaja. Mee mindfullnessiin, niin kuin Antin autokoulun opettajat, niin ei pala pinna.

• Mitenihimeessä

Miten auto voi käydä koulua?

• cfgcfncnb

Rupesin miettimään tuota lisenssin TJ:tä Jaakko Räisästä. Oli mulla inssinä ja teoriaopettajana joskus v 2000-2001. Löysin Jaakon kuvan netistä ja tuli siitä heti mieleen muuan ison karjatilan isäntä tuolta Muhokselta. Tiä vaikka kaksoset olisivat. Oonkin kyllä miettiny varmaan siitä asti kun sen Jaakon oletetun veljen tapasin ekaa kertaa n.9 v sitten, että oonko mä nähny ton joskus ennenki. No, nyt taisi selvitä miksi se niin tutulta näytti

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2255
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1848
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1393
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      845
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      769
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      766
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      662
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe