Mitäs kaikkia synnytystä enteileviä oireita niitä nyt olikaan?
Luetelkaapa ihan kaikki mitä ootte huomanneet yms. Sellasiakin, mistä vois kuvitella synnytyksen alkavan lähi tulevaisuudessa :)
La on mulla 12.8. Mut ois kiva tietää jo nyt..
Synnytystä enteilevät oireet?
8
5754
Vastaukset
- soope
Limatulpan irtoaminen, lapsiveden meno, supistukset jotka tuntuvat alaselässä... Oma laskettu aikani meni muutama päivä sitten eikä mitään kuulu eikä näy.. Ei ole ollut supistuksen supistusta. Mutta 14 vrk voi mennä yli.
- Tiiu
Mä en huomannut mitään ihmeempiä oireita. Synnytys käynnistyi rv.40 3 illalla supistuksilla, jotka tulivat säännöllisesti 10min välein. Päivällä ei ollut mitään mikä olisi asiasta varoittanut. Eli välttämättä et huomaa mitään merkkejä, mutta kyllä se siitä. Näin mulla!
- Eloäippä
nimittäin on joitain ihme oireita nyt ollut. Parina päivänä alavatsa hellänä, vähän kipeenä ja varsinki istumasta noustessa käy käveleminen kipeää ainakin jonkin aikaa, ellei sit kokoaika kävellessä.
Ja sit jotain ihme repeämisen tunnetta tuolla jossain kohdunsuun tienoilla..
Josta tuohon jo uuden keskustelun erikseen aloitinkin.
Et oisko nää jotain enteilyjä?
Kylhän nuo supparit ja veden menot on tiedossa kuitenkin vaikka ekaa odotankin ;)- Sara
Mulla laskettu aika 10.8. Raskaustapa-arvioinnissa pari päivää sitten ei mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta lähiaikoina. Eilen kuitenkin vihloi kauheasti alavatsaa / sisuskaluja -> tuntui siltä, kun virtsarakkoa / häpyluita tai jotain sieltä olisi puukolla pistetty. Alavatsa on myös hellä, huomasin aamulla kun nojauduin vessassa lavuaaria vasten. En sitten tiedä aiheuttiko osaltaan sisätutkimus näitä oireita. Haluan kuitenkin kuvitella, että asia edistyisi... Olisi niin mukavaa jo päästä synnyttämään (varmaan tosi mukavaa ;) ja äidiksi =) Ensimmäistä odotellaan.
- oireita
Sara kirjoitti:
Mulla laskettu aika 10.8. Raskaustapa-arvioinnissa pari päivää sitten ei mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta lähiaikoina. Eilen kuitenkin vihloi kauheasti alavatsaa / sisuskaluja -> tuntui siltä, kun virtsarakkoa / häpyluita tai jotain sieltä olisi puukolla pistetty. Alavatsa on myös hellä, huomasin aamulla kun nojauduin vessassa lavuaaria vasten. En sitten tiedä aiheuttiko osaltaan sisätutkimus näitä oireita. Haluan kuitenkin kuvitella, että asia edistyisi... Olisi niin mukavaa jo päästä synnyttämään (varmaan tosi mukavaa ;) ja äidiksi =) Ensimmäistä odotellaan.
siis minulla on samoja oireita kun teillä 2 ensimmäisellä, itsellä LA 11.8
- Eloäippä
oireita kirjoitti:
siis minulla on samoja oireita kun teillä 2 ensimmäisellä, itsellä LA 11.8
meillä synnytys kohta edessä?
Nyt se alavatsakipuilu on edennyt siihen pisteeseen, että käy kipeää kun riisuu housuja jalasta. Enemmän kipua tuntuu vasemmalla puolella, mutta yhtälailla oikeallakin, mutta lievempänä. - Liitoskipuja?
Voisikohan nuo oireet kuitenkin olla niitä liitoskipuja, jotka levittelevät paikkoja tulevaan, mutta eivät välttämättä kuitenkaan ole juuri akuutteja synnyttämään-lähtö -merkkejä?
minä - Eloäippä
Liitoskipuja? kirjoitti:
Voisikohan nuo oireet kuitenkin olla niitä liitoskipuja, jotka levittelevät paikkoja tulevaan, mutta eivät välttämättä kuitenkaan ole juuri akuutteja synnyttämään-lähtö -merkkejä?
minäEli kuulemma vauva siellä painaa päällään ja liikkuessaan saattaa hinkata paikkoja, jolloin tuntuu sellainen ikävä repeämisen tunne.
Kyselin tänään kätilöltä noista oireista ja hän vastasi, että ei ainakaan synnytystä enteileviä pitäisi noiden olla.
Olin itse viime yönä jo melkein synnyttämässä. Olin kamalan kipeänä, ei enää voinut olla mitenkään päin, kipu oli karmea! Jatkuva kipu tuntui selässä eniten ja supistusten aikana se vaan yltyi ja jatkui mahan puolelle. Synnärille sitten vain ja annettiin kahta erilaista särkylääkettä ja ammeeseen lämpimään veteen. Nuo sitten veivätkin supistukset mukanaan ja synnytys ei jatkunut enää. Nyt sitten taas kotona odottelemassa. Viimeyönä jo kerkesin olla varma, että nyt se syntyy. Ikinä ei ole käynyt niin kipeää, että ei pysty muuta kun huokailemaan ja pyörimään ympyrää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757