Mitä mieltä tatuoinneista?

Mullon yks tyttäristä (40v) hankkinut tatuointeja itselleen. Itselläni ei ole eikä muillakaan meidän perheessä. Olen itse elänyt sen ajan, kun tatuointeja ei ollut kuin merimiehillä ja linnanvenkuloilla. Kulttuuri on muuttunut, täysin.
16<50
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 16

Vanhimmat

Ei kummmempaa mielipidettä.

Aikoinaan tatskoilla oli juu ehkä omia merenkulkuun, tai rikollisuuteen viittaavia merkityksiään. Nyt ne lähinnä koristeita.

Ja tatskat välillä niinkuin muotia. Tästä enniin ole innostunut. Otetaan kuvia kuvien ottamisen takia. Ja vielä helekutan paljon. Yks kaveri meinas, tatskan ottamisesta saa kuulemma kiksejä. Noh, sillä oli niitä paljon, kaitpa se tiesi.

Yks ärsytys, pikkukotirouvat otti " räväkästi" jonkin perhostatskan olkapäähän, tai nilkkaan.Miks?

Ite olen muutamia kertoja miettinyt tatskaa. Ollut jonkinlainen idea. Ehkä ollut hyviäkin ideoita, ikinä ei ole tullut otetuksi. Pitäis ehkä mennä festareille ja nauttia senverran virkistävää, että sais mentyä tatuoijalle. :D

Mun mielestä tatuoinnilla pitää olla jokin merkitys. Ei ehkä ulkopuolisille, mutta merkitys kantajalle itselleen. Koristeita en fanita.

Eli ei oineinmielipidettä. Kategorisesti en niitä tuomitse. Osa voi olla typeriä, mutta se kantajansa ongelma, ei mun.

=DW=

1Äänestä
  • Minusta ttk- ohjelmassa tanssiva sotilasupseeri on mielestäni varsin harvinainen tapaus. Yleensä PV on ollut tarkka näissä asioissa mm hiukset, parta ym. Ja kun ajattelee sitä, että hän on toiminut maanpuolustuskorkeakoulussa kadettien opettajana.

2Äänestä

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Minusta ttk- ohjelmassa tanssiva sotilasupseeri on mielestäni varsin harvinainen tapaus. Yleensä PV on ollut tarkka näissä asioissa mm hiukset, parta ym. Ja kun ajattelee sitä, että hän on toiminut maanpuolustuskorkeakoulussa kadettien opettajana.

Ei ole kielletty.

On jotain määräyksiä, mutta lähtökohtaisesti sallittu. Hiuksienkin säännöt lieventyneet.

Kundihan ei enää ole virassa, voinut ottaa misää jälkeenpäinkin.

Toisekseen, nimenomaan kouluttaja, ei erityisemmin edustushommia.

Hepun hokannut pari kertaa telkkarissa. Ei näytä naamassa olevan. Kaulasta voi vähän näkyä. Kädet ehkä eniten kiinnittäis huomiota vormu päällä.

Ei mun mielestä mitenkään erityisen silmiinpistävää kuitenkaan.

=DW=

1Äänestä

• Kysyt ja sitten vastaat itse.

Kuulun niihin pikkukotirouviin (yöäk), joka olisi ottanut pienet siivet nilkkaan tai niskaan, jos en olisi niin hemmetin herkkähipiäinen, että iho reagoi kaikenlaisesta helposti. Uskallus uupui siksi.

Niillä siivillä olisi ollut no. se "merkitys". Muisto niistä siivistä, joista ei ole jäljellä enää oikein tynkiäkään.

1Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi00006 kirjoitti:

Kysyt ja sitten vastaat itse.

Kuulun niihin pikkukotirouviin (yöäk), joka olisi ottanut pienet siivet nilkkaan tai niskaan, jos en olisi niin hemmetin herkkähipiäinen, että iho reagoi kaikenlaisesta helposti. Uskallus uupui siksi.

Niillä siivillä olisi ollut no. se "merkitys". Muisto niistä siivistä, joista ei ole jäljellä enää oikein tynkiäkään.

Mun tyttärell on siivet =) hartioilla selässä.
    🪽🪽🪽🪽🪽🪽

Äänestä

• Mummunen kirjoitti:

Mun tyttärell on siivet =) hartioilla selässä.
    🪽🪽🪽🪽🪽🪽

Kuuluuko hän(kin) omansa kadottaneisiin? :)

Äänestä

Ihan ok, lapset itse varmaan on harkinnut ennen ottamista.

1Äänestä
  • Aloittaja

Ottaisitkos sinä itse tatuointeja?

Äänestä

Mitä tänään paheksuttaisiin ? Tatuointeja ?

1Äänestä
  • Aloittaja

Onks pakko jossei taho:)

Äänestä

Tatuoinnit jokaisen oma asia ottaako vai eikö. Nykyisin kuitenkin näkee et kasvoihinkin otettu jos jonkinlaista koukeroa. Ehkä vaikeuttaa työnsaantia joillain aloilla ainakin.

Itselläni ei ole enkä ota mutta tyttärellä on parikin hälle merkityksellistä. Kuitenkin ihan sellaisissa paikoissa et saa piiloon tarpeen vaatiessa.
Siili25

Äänestä
  • Pieni ja nätti on ok. Itsensä täyttäminen tatskoilla on arvelluttavaa terveyden kannalta. Olen joskus lukenut jutun, jossa tatuoidun värit olivat kulkeutuneet kainaloon ja aiheuttivat - jos muistan oikein - syövän. Sairauden kuitenkin.

Muutenhan ihminen voi värjätä itsensä vaikka mustuaiseksi, mutta eivätkö ne tosiaankaan ajattele terveyttään ollenkaan.

Äänestä

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Pieni ja nätti on ok. Itsensä täyttäminen tatskoilla on arvelluttavaa terveyden kannalta. Olen joskus lukenut jutun, jossa tatuoidun värit olivat kulkeutuneet kainaloon ja aiheuttivat - jos muistan oikein - syövän. Sairauden kuitenkin.

Muutenhan ihminen voi värjätä itsensä vaikka mustuaiseksi, mutta eivätkö ne tosiaankaan ajattele terveyttään ollenkaan.

Jotkuthan värjää silmien valkuaisenkin mustaksi.
    Siili25

Äänestä

• Pin koodin käsivarteen, paikkaan josta se on helppo lukea. Usein olen marketin kassalla " jäätynyt", ja näpytellyt väärän koodin. Elämäni paras hankinta, ainakin niiden joukossa.

Äänestä

Minulla on yksi kukka tatuointi käsivarressa.
Olen nainen ja ikää 68-v.
1-2 pientä tatuointia mielestäni ok, mutta koko ihon tatuoimimen kauttaaltaan ei todellakaan näytä hyvältä.

Äänestä

Mun vaimo oli nuorena ottanut kännipäissään takapuoleen tatuoinnin. Vietimme mökiviikonloppua pariskunnan kanssa, jotka tapasimme edellisenä talvena kanarian saarilla. Yhteissaunassa pariskunnan mies kysyi minulta " Make, miksi vaimosi takapuoleen on tatuoitu valas " Vastasin naama peruslukemila : " Pete, se tatuointi otettiin häämatkalla 23v sitten, mutta silloin se oli delfiini.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Mummunen kirjoitti:

Mullon yks tyttäristä (40v) hankkinut tatuointeja itselleen. Itselläni ei ole eikä muillakaan meidän perheessä. Olen itse elänyt sen ajan, kun tatuointeja ei ollut kuin merimiehillä ja linnanvenkuloilla. Kulttuuri on muuttunut, täysin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu