Krav maga

Kamppailu Konkari

Aloitin kamppailulajit 10. vuotiaana judolla vuosi oli 1970 ja opettajina Korpiolan veljekset Timo ja Kyösti, judosin 6. vuotta ja sitten aloitin wado ryu Karaten tagashi Ogatan opissa, karatea harjoittelin viisi vuotta ja suoritin mustan vyön, jujutsua harjoittelin Auvo niinikedon opissa 4. vuotta(ruskea vyö).

Sitten tuli totaalinen kyllästyminen kamppailulajeihin, perheen perustaminen ym, välivuosia tuli runsaasti, nyt jo ikämiehenä aloitin kiinnostuksen vuoksi Krav magan ja täytyy todeta, että laji on hyvä, olen harjoitellut magaa, vasta vuoden, mutta olen löytänyt lajista paljon uutta tekniikkaa, ajatusmallia, mielestäni Krav maga on erittäin toimiva kokonaisuus ja soveltuu itsepuolustukseen erittäin hyvin, Krav magassa otetaan ne tositilanteet huomioon paljon tarkemmin, kuin monessa muussa lajissa.

Krav maga on hyvä löytö ja sopii varttuneimmilekin harrastajille.

3

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyy ?

      Komea treeniurahan sinulla. Oisko kuitenkin niin, että krav maga on enämpi vanhempien, ohjattua realistista mättöä hakevien ihmisten laji. Eikös tuo "nenä poskelle - munat ruttuun - polvet paskaksi -kombinaatio" onnistu kaikilta halukkailta kauemmin reenanneilta pökkelöiltä (potku-/lyönti-) lajista riippumatta? Ketkä haluaa/tarvitsee sellaista? Voisko kehonsa & toisen ihmisen kanssa keksiä mielekkäämpääkin tekemistä?

    • Dani vm 86

      Sanoisin että kohtuu nopeasti olet Ogatalta vyön saanut. Minimiajat graduointien välillä ovat ilmeisesti tulleet vasta sen jälkeen kun olet vyön suorittanut. Krav maga on "työkalu" ja se on tarkoitettu tehokkaaksi. Sen oppii helposti mutta sama hieronta tekniikoissa siinäkin on oltava että niitä voit luotettavasti käyttää - ettet aiheuta vahinkoa vastustajallesi. Lajina hieno - tehty nykyaikaan. Kehittäjät mm. Budotaijutsu mestareita.

      • kamppailu Konkari

        Kontuu nopeasti sain Ogatalta vyöm, silloin vuonna 1981 ei minimiaikoja ollut, mutta Ogata vaati kyllä paljon, harjoittelin kuusi kertaa viikossa jatkuvasti, karateliiton puolella daneja myönnettiin suoraan ottelumenestyksen johdosta esim: sinisestä suoraan dan arvo ja parhaat saivat danin kolmessa vuodessa.

        Krav magassa on paljon muutakin, kuin sitä potku kiveksille tekniikkaa, tärkeimpänä ideana on tämä tilanteiden ennakointi, putkinäön rikkominen harjoittelun kautta, ne ovat asioita, joita ei yleensä muissa lajeissa tapaa, samoin aseenriistot, aseuhkatilanteet, ne ovat nerokkaita ja toimivia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe