Nyt kaikki 1990-luvulla atk-ajokortin suorittaneet, alkakaa kiskoa henkisiä univormuja päällenne ,sillä kohta tulee töitä kaikille. Ainoa pikku ongelma on se, että coop-oluen lipitykseen tulee siinä tapauksessa pieni tauko, mikä neuvoksi?
Datakeskukseen töihin
Anonyymi-ap
12100
0Äänestä
Vastaukset 12
Vanhimmat
Maailmalla, mm jenkeissä taistelevat AI datakeskusten rakentamisia vastaan ja ihan syystäkin. Ovat saaneet onnistuneesti niitä estettyä. 💪 AI datakeskusten haittavaikutuksia on pitkä lista: Lupauksista huolimatta sähkönhinta nousi kuluttajille, lupauksista huolimatta työpaikkoja ei koskaan tullutkaan, sen sijaan tuli jatkuva melusaaste, joka häiritsee niin ihmisiä kuin eläimiäkin. Vaikutukset luontoon, eläimiin ja pölyttäjiin. Metsien hakkuut näiden alta pois. Juomaveden käyttö keskusten viilennyksiin on aiheuttanut sen, että kansalaisten on pitänyt säännöstellä omaa veden käyttöään, ja datakeskuksen kautta kierrätetty ja juotavaksi tarkoitettu hanavesi on ollut ruskeaa. Ai datakeskusten läheisyydessä olevien talojen arvo romahtaa. Kukaan ei halua asua niiden vieressä.
Ilman AI:tä pystyy elämään, mutta ei ilman puhdasta vettä ja luontoa.🌳☘️🌲
Itse taottu pöystinrauta mukaan haastatteluun työnäytteenä.
Pitää lisätä ceeveehen että olen ATK-pasianssissa melko hyvä?
Hallitaan etänä remote desktop tyyppisten sovellusten kautta.
Jos pitää asentaa lisää jotain, joku käy kaukaa kääntymässä.
Muutoin riittää pelkkä vartija.
Tosi on, varmaan vartijatkin korvattaisiin mielellään konevoimalla, eikö jossain ollu jo kokeilussa robottikoira- tyyppiset vartijat, tai ainakin suunnitelmissa.
Ainakin älykkyysosamäärä nousisi.
Jos ossaa käynnistää windows-koneen ihan itse niin sinne vaan töihin ja taivas aukee.
Daatakeskuksen työt voidaan tehdä etätöinä lähes missä tahansa josta on hyvät ja vakaat tietoliikenneyhteydet.
Keskukset eivät juuri lainkaan olekaan Suomen tarpeita varten.
Mutta tarvitaanhan siellä myös vähempi arvoista työtä esim. siivousta,vartiointia ja lumenaurausta yms. Siihen taas tarvitaan siirtolaisia/työvoimaa.
Ai että joku muuttaa kytkentöjä, räkkiin komponentteja, puhumattakaan LVIS etänä?
Kannattaisi vaikka opiskella alaa niin tietäisitte edes jotain.
Mä menen data hommaan töihin ja olen tyytyväinen työtön kun palkka heitelee 6000€ kuukausi tasolla sitten.
Hyvä palkkaista työtä
Ne on nämä datakeskukset yhtä työvoimavaltaisia paikkoja kuin esim. sähkön muuntoasemat.