Tarvitsen listaa kaikista Kokkolan kaupunginosista, paikoista ja kylistä, joten voisitteko sanoa lisää näitä paikkoja. Löysin tämän Wikipediasta.
Kaupunginosat
* Hakalahti
* Halkokari
* Jokilaakso
* Junnila
* Kaustari
* Kirkonmäki
* Kiviniitty
* Koivuhaka
* Matalamaa
* Mesilä
* Mäntykangas
* Neristan (Vanha kaupunki)
* Rytimäki
* Torkinmäki
* Tullimäki
* Villahti
* Ykspihlaja
[muokkaa]
Kylät
* Hassis (Hassinen)
* Isokylä (Storby)
* Kallis (Kallinen)
* Kirilax (Kirilahti)
* Korplax (Korpilahti)
* Kaustari (Kaustar)
* Kvikant (Kuivakanta)
* Linnusperä
* Närvilä
* Palo
* Piispanmäki
* Rödsö
* Såk (Sokoja)
* Vittsar (Vitsari)
* Åivo (Oivu)
* Knivsund [Öja]
* Långö [Öja]
LISÄÄ LISTAAN:
- Leenala
- Lahnakoski
- Öja
- Kotkamaa
- Suonperä
????
Mitä kaikkia muita täällä on? Jos voisitte, niin voisitteko vielä laitta, että onko se kaupunginosa vai kylä vai mikä.
Kaikki kaupunginosat, paikat ja kylät
15
6603
Vastaukset
- vähän tietoa
*Korkeahuhta/Högsved(kylä ??)
*Linnus (pikku pikku osa)- jokuvaan
Vessi
Ventus
Oivo (Åivo)
Kotkamaa
Koivisto
- hmm
Oisko myös
*Pikiruukki
*Lappilanmäki
Kaupunginosia?? - Minä vain
Kuuluko myös Suonperä Kokkolaan vai eikö se ole sama asia kuin Peltokorpi? Oliko tämä provo? Ja mikä on tämä Villahti? En ole ilmeisesti käynyt...
- Etsivä löytää
Uusi asuntoalue koivuhaan reunalla.
- Tietoa löytyy
Piispanmäki ei oikeastaan ole mikään virallinen kylä.
Lisäksi Suonperä on Kälviän puolta.
Kokkolassa on vielä kyliä Rimmi, Vitikka, Friis, Möller (en tosin ole varma ovatko kaikki virallisia kyliä).
Knifsund ja Långö ovat Öjan osia.
Yksi kaupunginosa voisi vielä olla Hollihaka.
Sitten on vielä erilaisia huvila-alueita kuten Trullevi, Sannanranta, Rummelö, Harrbåda, Metsola, Mallot, Hellot, Vesikari, Hällskär ja kaikki saaret ja Öjan monet paikat. - Palonkylä
Eikös kaupunginosat ole niitä, jotka ovat kaavoitettu - ja kylät sitten kaava-alueen ulkopuolella??!
- Hippikö?
Virallisesti kylällä tarkoitetaan kuntaa pienempää hallinnollista osa-aluetta eli maarekisterikylää, joita on Kokkolassakin tietty määrä.
Arkikielessä usein kylä nähdään vapaamuotoisemmin lähekkäin sijaitsevien talojen alueellisena kokonaisuutena ja yleensä vielä kaupunkitaajaman ulkopuolella.
Kaupunginosat taas ovat kaupungin tilastoalueita, Esim. Kokkolassa 1. kaupunginosa sijaitsee kaupungin keskustassa ja siihen kuuluu muutamia kortteleita. Tällä tavoin numeroituja kaupunginosia Kokkolassa on kymmeniä. Arkikäytössä kaupunginosalla tarkoitetaan yleensä laajempaa aluekokonaisuutta, mutta näillä kaupunginosilla ei yleensä ole kovin virallista asemaa.
Kaavoituksella ei sinänsä ole merkitystä kylän asemaan.
- PMK
-Piilesmäki
-Seltisbacka - ...
Uusi alue Rytimäen raunalla...
- jonees
Charlibacka, tai eikös se oo vähän niinku oma osa... ei se halkokarii oo eikä oikeen rytimäkeekää...
Sitte sanoin et Nerristan ni eikös se oo ennevanahaa ollu "alakaupunki" ja sitte oli Oppistan joka oli "yläkaupunki". Näin meille Historiassa koulussa opetettii... - utelias
Kiinnostava aihe, johon olet saanut mukavasti vastauksia. Saako kysyä, mihin tarvitset tietoa Kokkolan kaupunginosista, paikoista ja kylistä...?
- Anonyymi
Salainen operaatio varmaan, ei vastausta 17 vuoteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salainen operaatio varmaan, ei vastausta 17 vuoteen
Moni asia kyllä muuttunut sitten kuntaliitoksen. Uusia terva- ja kokko-alkuisia paikannimiä on yksi perholainen kylähullu yrittänyt täällä syytää ihmisten harmiksi ja turhaan ihan hullunlailla. On se vaan erikoinen sekopää.
- Anonyymi
Teboil huoltoasema ristirannankadulla Matkailukohde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388