Mulla on ollut jo pitkään paksulta näyttävä kaula, ja useat ihmiset ovat sen huomanneet. Yksi lääkärikin sanoi kilpirauhasen olevan hieman turvoksissa, mutta arvot oli normaalit. Mikä voisi aiheuttaa kaulan paksunemista vai voiko se luonnostaan olla paksu?
Paksu kaula?
5
5777
Vastaukset
- puppueg
Olisiko lihaksesi sieltä jotenkin tosi timmissä kunnossa?
- :;:'
Jos et tiedä kilpirauhasasioista mitään, älä turhaan kommentoi. Lääkärihän sanoi a.p.:lle, että KILPIRAUHANEN on turvoksissa. Kilpirauhasen edessä ei ole lihaksia.
- Vanha vajis
Kilpirauhasen vajaa- sekä liikatoiminta voivat aiheuttaa kilpirauhasen liikakasvua eli struumaa. Liikakasvu voi näkyä ulospäin ja/tai suuntautua sisäänpäin ja aiheuttaa hengenahdistusta tai paineen tunnetta kaulassa. Verikokeiden arvot voivat olla viitteissä kilpirauhasen vajaatoiminnan subkliinisessä vaiheessa. Jos lääkäri on vielä otattanut vain TSH:n, ei todellakaan voi tietää, onko sinulla kilpirauhassairaus vai ei. Oire on niin merkittävä, että tutkisin esim. Kilpirauhasliiton tai Kilpirauhasfoorumin sivuilta kilpirauhasen vajaa- ja liikatoiminnan oireita, joita on lukuisia. Jos tunnistat niitä itsessäsi, mene uusiin kokeisiin jonkun kuukauden kuluttua edellisistä. Arvoja ja oireita on tarkkailtava. Katso, että sinulta otetaan vähintään TSH ja T4-V -kilpirauhaskokeet. Myös TBOAb on hyödyllinen. Sillä selvitetään mahdollista tulehdusta kilpparissa. Jos sinulla on autoimmuunitulehdus kilpirauhasrssa, se tulee aiheuttamaan vajaatoiminnan ennemmin tai myöhemmin.
Jos kärsit oireista etkä saa apua ja kunnon tutkimuksia yleislääkärillä, hakeudu labra-arvojen ja oirelistan kanssa endokrinologin vastaanotolle. Kerro lääkärille, jos suvussasi on autoimmuunisairauksia kuten esim. a.i. hypotyreoosi, diabetes, MS-tauti tai reuma. - voi ei..
Minulla oli nuorempana paksu kaula ja hieman liikatoiminnan puolella.Lääkäri sanoi vain kun valitin painon tunnetta kaulala että rupea harrastamaan liikuntaa :D Minulla myöhemmin vajaatoiminta iski ja kaula on paksu edelleen..Kuulemma uä hieman normia kookkaampi.Leikataan kun tulee "jalkapallon" kokoiseksi.. :D
- Anonyymi
Lyhyt kaula näyttää paksulta ja koko ihminen näyttää paksummalta... pitkä hoikka kaula on eduksi kantajalleen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2244681Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223459Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2632015Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,81832Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381247Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611209Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin100964- 30777
- 61767
- 176750