Olen 23-vuotias ja kuuloni on oikeasti viime vuosien aikana huonontunut paljon!En tiedä mistä johtuu,oonko vaan saanut liikaa liian kovaa meteliä joka tuutista korviin.Kuuntelen telkkaria tosi kovalla,korvalappuja (en kauheen kovalla,mut nyt varmaan kovemmalla että kuulen jotain) ja oon ollut muutaman vuoden ala-asteella töissä kiljuvien lasten keskellä,liekö sillä tekemistä asian kanssa.Kavereilla menee hermot kun ne joutuu toistamaan sanomisiaan mulle,kun en kuule ja jotkut puhuu nykyään aina seurassani kovempaa kuin normaalisti muitten seurassa.
Pitäiskö mennä lääkäriin,onko siitä mitään apua..siis onko mitään muuta keinoa kuin hankkia kuulolaite jossain vaiheessa?Pitäisikö vaan olla aina korvatulpat mukana ja pokkana vaan laittaa ne korvaan,aina kun tuntuu siltä että nyt on liian kovia ääniä ympärillä?Vihaan kovia ääniä,
mulla on tosi herkät korvat.Miten voin ees käydä bilettämässä kun siellähän aina luukutetaan täysillä musaa?Eikä viittis välttämättä keltaset tulpat korvassa heilua.Entä onko kellään tietoa,minkä kokosia kuulolaitteet ovat nykyään,onko ne yhtään huomaamattomampia kuin mitä vanhoilla mummoilla näkee?!
Eli: APUAAAA,mitä teen?!Vai murehdinko turhaan?!
Huono kuulo jo nuorena
4
1372
Vastaukset
- -pajunkissa-
Moi.
Sun kannattaisi varmaan käydä lääkärillä, sillä ne voivat testata kuulosi, jos siinä on jotain vikaa. Yleensäkin esim. Kovan musiikin kuuntelu ym. huonontavat hieman kuuloa. - Tiikerinlilja
Olen 25 ja omistan myös huonon kuulon. Tuttu tunne että kavereita tympii toistaa asioita kun ei vaan kuule. Kotona telkkari pauhaa isolla, tajuan sen vasta kun lapset valittavat. Autossa minä lisään ääntä cd soittimeen ja parin minuutin päästä mieheni hiljentää sitä saman verran, sanoo että korviin sattuu niin luja musiikki. Itse kävin kuulotutkimuksessa yläasteen 9 luokalla ollessani. Lääkäri totesi että omistan valikoivan kuulon. Kirjoitin siitä tälle palstalle jos haluat lukea. Lääkäri sanoi ettei kannata kuunnella korvakuulokkeilla musiikkia. Se on kuulemma yksi syy joka huonontaa nopeasti kuuloa. En osaa sinua muuten neuvoa, kun jokaisen kuulo on niin erilainen. Kannattaa mennä lääkäriin, hauska kokemus, ja saatpa sitten asian vaivaamasta mieltä. Tsemppiä...
- Minä vaan
Hei!
Kyllä sinun kannattaisi käydä lääkärillä tutkituttamassa kuulosi ja tarvittaessa voit saada apua sen hoitoon ja ennen kaikkea opit suojaamaan kuuloasi. Nykyään on myös hyvin pieniä kuulokojeita jotka eivät juurikaan muiden silmiin näy. On hyvä tässä vaiheessa huomata huonontunut kuulo jotta osaa toimia oikein kuulon varjelemiseksi. Tuo on ikävää että muilla menee hermot asioiden toistamisessa mutta et sinäkään mahda sille mitään ettet kuule hyvin. Meluisissa tilanteissa ja muutenkin auttaa se että jos muut puhuvat sinulle kasvotusten niin että sinä näät heidän huulet kun he puhuvat. Monille on suuri apu kun voi samalla lukea myös toisen huulilta mitä toinen sanoo ja se tukee muutenkin paljon kuulemista.
Sinulle hyvää jatkoa ja toivotaan että kuulo ei enää huononnu =) Itse kiinnostuin tästä viestistä koska ammattini puolesta työskentelen huonokuuloisten, kuurojen yms parissa. - Minä vaan taas
Jatkoa...
Mielestäni ei ole mitään pahaa (päin vastoin viisasta) käyttää korvatulppia meluisissa tilanteissa ja sehän vaan kertoo siitä että ajattelet ja haluat säästää kuuloasi. Ei ne kaikki korvatulpat oo niitä keltaisi =). Niitä on myös parempia jotka ovat vielä enemmän huomaamattomampia ja ne voi teetättää vielä juuri oman korvan muotoiseksi. Ja jos tukka auki niin ei niitä kukaan huomaa. Suomessa asuu monia sellaisia henkilöitä joilla on hyvin herkät korvat ja he eivät kestä meluisia tilanteita. Itse ainakin voisin hyvin herkkäkorvaisena laittaa esim meluisaan baariin korvatulpat. Eihän sitä kaikki huomaa. Mutta ennen kaikkea korvatulpat vaimentaisivat sen ylimääräisen häiritsevän melun. Niin ja itsekin olen nuori 25-vuotias ja häpeäisi suojata kuuloani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803