Mikä on Ladan moottorin kesto?

econoomi

Olen saanut sen käsityksen,että hyviä ovat ne.Niin hyviä,että ansaitsevat paremman alustan.

26

3834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovakromisilinterit

      Ladan moottorin ydin on uskomattomattoman vahva. Monella Ladalla on ajetu satoja tuhansia kilometrejä ilman peruskorjausta. Pellit kestävät ikuisuuden, jos malttaa uutena ruostesuojata kunnolla ja pestä ja vahata säännöllisin väliajoin.Näin hoidettuna Ladalla ajaa turvallisia kilometrejä vuosikymmenestä toiseen.

      • Ennsska

        Olette hieman ajastanne jäljessä. Nykyään ei ole mikään temppu ajaa 500 000 km avaamatta konetta. Sillä matkalla alkaa jo kaikki muut osat tippua siitä ympäriltä.

        Millä perusteella Lada on muuten turvallinen? Surkeat ajo-ominaisuudet, vanhanaikainen tekniikka, ei turvatyynyjä tai muitakaan turvavarusteita...


      • hhh
        Ennsska kirjoitti:

        Olette hieman ajastanne jäljessä. Nykyään ei ole mikään temppu ajaa 500 000 km avaamatta konetta. Sillä matkalla alkaa jo kaikki muut osat tippua siitä ympäriltä.

        Millä perusteella Lada on muuten turvallinen? Surkeat ajo-ominaisuudet, vanhanaikainen tekniikka, ei turvatyynyjä tai muitakaan turvavarusteita...

        Pikainen katsaus nettiauto.comiin:
        eniten ajettu myynnissä olevista ladoista: 255000 km

        Toyota: dsl-koneella 685tkm, bensakoneella 440tkm

        Saab: 498tkm

        Volvo: dsl- 750tkm bensa- 600 tkm

        Peugeot: dsl- 560 tkm, bensa- 471tkm

        Lisää merkkejä vertailuun voi itsekukin kaivaa nettiautosta lisää. Yhteenvetona voidaan todeta, että laatumerkeillä 350-400tkm ajettuja autoja on myynnissä runsaasti, kun taas yli 200tkm ajettu Lada on todellinen harvinaisuus. Johtopäätökset Ladan kestävyydestä muihin merkkeihin verrattuna ovat niin itsestäänselviä, ettei niitä varmastikaan tarvitse edes sanoa ääneen.


      • Ladailija....
        hhh kirjoitti:

        Pikainen katsaus nettiauto.comiin:
        eniten ajettu myynnissä olevista ladoista: 255000 km

        Toyota: dsl-koneella 685tkm, bensakoneella 440tkm

        Saab: 498tkm

        Volvo: dsl- 750tkm bensa- 600 tkm

        Peugeot: dsl- 560 tkm, bensa- 471tkm

        Lisää merkkejä vertailuun voi itsekukin kaivaa nettiautosta lisää. Yhteenvetona voidaan todeta, että laatumerkeillä 350-400tkm ajettuja autoja on myynnissä runsaasti, kun taas yli 200tkm ajettu Lada on todellinen harvinaisuus. Johtopäätökset Ladan kestävyydestä muihin merkkeihin verrattuna ovat niin itsestäänselviä, ettei niitä varmastikaan tarvitse edes sanoa ääneen.

        Tuskimpa tuolla on mitään tekemistä Ladan kestävyyden kanssa. Ja tiedämpä ainakin yhden Samaran jolla oli ajettu 400000 ilman että koneelle oli tehty mitään, ja auto on liikenteessä edelleen. Mutta yleensä Ladan ostaa sellainen, joka ei paljon autoa tarvitse, jolloin kilometrejä tulee luonnollisesti vähän...


      • hhh
        Ladailija.... kirjoitti:

        Tuskimpa tuolla on mitään tekemistä Ladan kestävyyden kanssa. Ja tiedämpä ainakin yhden Samaran jolla oli ajettu 400000 ilman että koneelle oli tehty mitään, ja auto on liikenteessä edelleen. Mutta yleensä Ladan ostaa sellainen, joka ei paljon autoa tarvitse, jolloin kilometrejä tulee luonnollisesti vähän...

        Se kertoo erittäin paljon Ladan kestävyydestä, että niitä ei ole lainkaan myynnissä tuon enempää ajettuina. Ainoa looginen selitys ilmiölle on, että Ladat menevät paalaimene siinä vaiheessa, kun oikeilla autoilla ajo vasta alkaa. Yksi "kaverin auto" tms. poikkeus, jolla on ajettu enemmän, ei vielä muuta tilannetta miksikään. Sen kyllä uskon, ettei noilla paskoilla kukaan halua pitkiä matkoja ajaa.


      • Ladailija...
        hhh kirjoitti:

        Se kertoo erittäin paljon Ladan kestävyydestä, että niitä ei ole lainkaan myynnissä tuon enempää ajettuina. Ainoa looginen selitys ilmiölle on, että Ladat menevät paalaimene siinä vaiheessa, kun oikeilla autoilla ajo vasta alkaa. Yksi "kaverin auto" tms. poikkeus, jolla on ajettu enemmän, ei vielä muuta tilannetta miksikään. Sen kyllä uskon, ettei noilla paskoilla kukaan halua pitkiä matkoja ajaa.

        No itselläni on aika paljonkin kokemusta Ladoista, joten enköhän mä kuitenkin jotain tästä asiasta tiedä...Montako Ladaa sulla muuten on ollu?...Jos on enenmmän ku 5, niin sit voin sanoo et sä tiedät paremmin...
        Eikä tuo tutun samara ole poikkeus, onhan niitä paljonkin yle 300000 ajettuja Ladoja. Ja 400000 ei ole mikään pieni kilometrimäärä 1300 kuutioiselle bensakoneelle. Tietenkin yli kahden litran bensat ja dieselit ovat asia erikseen.

        Mutta jos tulet tänne haukkumaan Ladaa ilman omaa kokemusta, niin ainoa looginen selitys on että olet idiootti....


      • hhh
        Ladailija... kirjoitti:

        No itselläni on aika paljonkin kokemusta Ladoista, joten enköhän mä kuitenkin jotain tästä asiasta tiedä...Montako Ladaa sulla muuten on ollu?...Jos on enenmmän ku 5, niin sit voin sanoo et sä tiedät paremmin...
        Eikä tuo tutun samara ole poikkeus, onhan niitä paljonkin yle 300000 ajettuja Ladoja. Ja 400000 ei ole mikään pieni kilometrimäärä 1300 kuutioiselle bensakoneelle. Tietenkin yli kahden litran bensat ja dieselit ovat asia erikseen.

        Mutta jos tulet tänne haukkumaan Ladaa ilman omaa kokemusta, niin ainoa looginen selitys on että olet idiootti....

        *Mutta jos tulet tänne haukkumaan Ladaa ilman omaa kokemusta, niin ainoa looginen selitys on että olet idiootti....*

        Itse olen Ladaa joskus kokeillut ja kelvottomaksi autoksi todennut. Tutuilla noita on joskus ollut eikä siinä kestävyydessä ole kehumista ollut. Noi yli 300tkm ajetut Ladat tuntuvat olevan samanlaisia kuin ufot, eli harrastajien mielestä niitä näkyy kaikkialla, mutta normaali-ihminen ei saa sellaisesta havaintoa hakemallakaan.

        Minä kerroin viestissä vain rehellisen ja ainakin jossain määrin perustellun käsitykseni Ladan kestävyydestä. Jos ainoa vastaus on legendojen kertominen "kavereiden" Ladoista ja idiootiksi haukkuminen, täytyy minun ilmeisesti alkaa ottamaan todesta myös eräät legendat ladakuskien yleisistä hengenlahjoista.


      • Ladailija...
        hhh kirjoitti:

        *Mutta jos tulet tänne haukkumaan Ladaa ilman omaa kokemusta, niin ainoa looginen selitys on että olet idiootti....*

        Itse olen Ladaa joskus kokeillut ja kelvottomaksi autoksi todennut. Tutuilla noita on joskus ollut eikä siinä kestävyydessä ole kehumista ollut. Noi yli 300tkm ajetut Ladat tuntuvat olevan samanlaisia kuin ufot, eli harrastajien mielestä niitä näkyy kaikkialla, mutta normaali-ihminen ei saa sellaisesta havaintoa hakemallakaan.

        Minä kerroin viestissä vain rehellisen ja ainakin jossain määrin perustellun käsitykseni Ladan kestävyydestä. Jos ainoa vastaus on legendojen kertominen "kavereiden" Ladoista ja idiootiksi haukkuminen, täytyy minun ilmeisesti alkaa ottamaan todesta myös eräät legendat ladakuskien yleisistä hengenlahjoista.

        No mutta nythän itsekkin puhut kavereitten/tuttujen Ladoista ja olet vieläpä itse joskus ne kelvottomaksi todennut. Monenko vuoden kokemuksella, ja mitään kavereiden Ladoja ei oteta huomioon...No harvemminhan noita yli 300000 ajettuja vastaan tulee tai ainakaan on myynnissä, mutta eipäs siitä voi päätellä edes naisen logiikalla että onko Lada kestävä vai ei...

        Ja nuo venäläisethän kuskaan kaikki suomeesa "loppuunajetut" Ladat venäjälle. Käyppäs katsomassa Venäläisiä autonmyyntisivja. Siellä näkee 500000 ajettuja satakymppejäkin....


      • kestää
        Ladailija... kirjoitti:

        No mutta nythän itsekkin puhut kavereitten/tuttujen Ladoista ja olet vieläpä itse joskus ne kelvottomaksi todennut. Monenko vuoden kokemuksella, ja mitään kavereiden Ladoja ei oteta huomioon...No harvemminhan noita yli 300000 ajettuja vastaan tulee tai ainakaan on myynnissä, mutta eipäs siitä voi päätellä edes naisen logiikalla että onko Lada kestävä vai ei...

        Ja nuo venäläisethän kuskaan kaikki suomeesa "loppuunajetut" Ladat venäjälle. Käyppäs katsomassa Venäläisiä autonmyyntisivja. Siellä näkee 500000 ajettuja satakymppejäkin....

        Kyllä Ladalla ajaa uskomattoman määrän kilometrejä. Muuta se ei tarvitse, kuin että sen huoltaa niin kuin pitää. Kestävämpi se on kuin joku Mersu, joka ruostuu käsiin, puhumattakaan Opelista, joka hapettuu käsiin ja sen jälkeen syttyy palamaan itsestään.


      • yhtälö
        kestää kirjoitti:

        Kyllä Ladalla ajaa uskomattoman määrän kilometrejä. Muuta se ei tarvitse, kuin että sen huoltaa niin kuin pitää. Kestävämpi se on kuin joku Mersu, joka ruostuu käsiin, puhumattakaan Opelista, joka hapettuu käsiin ja sen jälkeen syttyy palamaan itsestään.

        Ladan 60-luvun ajo-ominaisuuksilla hulluinkaan Neuvostoliiton ihailija ei nykypäivänä aja enempää kuin on aivan pakko.


      • Ladailija...
        yhtälö kirjoitti:

        Ladan 60-luvun ajo-ominaisuuksilla hulluinkaan Neuvostoliiton ihailija ei nykypäivänä aja enempää kuin on aivan pakko.

        No Neuvostoliiton viimeisetkin rippeet lakkasivat olemasta jo 13 vuotta sitten...En oikeen ymmärrä että miten Ladoilijat yhdistetään aina Neuvostoliittoon ja leimataan kommunisteiksi vaikka Venäjähän on nykyään kapitalistisempi kuin Suomi ja samoin Ladatehdas on kilpaileva, pörssissä oleva osakeyhtiö...

        Olisiko sinunkin aika siirtyä sieltä 60-luvulta nykypäivään?


      • Kalle
        hhh kirjoitti:

        Pikainen katsaus nettiauto.comiin:
        eniten ajettu myynnissä olevista ladoista: 255000 km

        Toyota: dsl-koneella 685tkm, bensakoneella 440tkm

        Saab: 498tkm

        Volvo: dsl- 750tkm bensa- 600 tkm

        Peugeot: dsl- 560 tkm, bensa- 471tkm

        Lisää merkkejä vertailuun voi itsekukin kaivaa nettiautosta lisää. Yhteenvetona voidaan todeta, että laatumerkeillä 350-400tkm ajettuja autoja on myynnissä runsaasti, kun taas yli 200tkm ajettu Lada on todellinen harvinaisuus. Johtopäätökset Ladan kestävyydestä muihin merkkeihin verrattuna ovat niin itsestäänselviä, ettei niitä varmastikaan tarvitse edes sanoa ääneen.

        Jos Ladoja ei ole myynnissä vielä 200tkm:än jälkeen sehän on osoitus siitä ettei vielä haluta luopua Ladasta. Muista merkeistä kilvan luovutaan niin pian kuin mahdollista.


    • Mee veks

      Mä kokeilin kerran ladaa. Painoin kaasua mutta yhtäkkiä takakontista lensi purppura porkkana mikä yritti ampua minua sädepistoolilla! Että semmoonen auto!!

    • EINARI0

      LADAlla saa

    • econoomi

      Ei tartte tähän enää vastata. Pääsin töihin jo 2006 ja ajan nyt autolla. Ei tarvi Ladoja ja muita rutiköyhän työttömän kulkupelejä enää miettiä.

    • Anonymous123132

      Lada on auto joka kestää ja joka vie kuskin paikasta A paikkaan B. on se ihan ymmärrettävää että tänne palstoille tulee tissiposkia puhumaan paskaa hyvästä autosta jolla on huono maine. lada on Auto ilman turhaa nykyajan "luksus" ominaisuuksia ja muuta paskaa. ainoa hyvä puoli nykyajan autoissa on turvallisuus ja pieni bensa kulutus. yksi hyvä esimerkki miksi nykyajan autot eivät vedä vertoja ladan kestävyyteen on auto firmojen "hehkulamppuhuijaus" joka tarkoittaa käytännössä sitä että autosta tehdään itsestään hajoava. Auto on vuoden ehjä menee paskaksi ja uusi malli on jo markkinoilla, ostat uuden auton ja yhtiöt rikastuu. Ladan yksinkertainen moottori ja alkeellinen tekniikka takaa sen että jos autoon tulee vika se on helppo korjata. toisin kuin nykyajan autoihin nähden tulee vika autoon auto menee kokonaan paskaks tai joudut viemään sen korjattavaksi joka luultavasti maksaa enemmän kuin itse lada. fiat124 jään perustuvat takaveto ladat ja samara ovat autoja jotka KESTÄVÄT!!!

      • EINARI0

        Ladan ainoa hyvä puoli on että sillä saa, ei kyllä naista.


    • Anonymous123132

      Niin ja tietysti Niva

    • Samara-nainen

      Itse sain ajettua yhdellä Samaralla 300 000 rikki.
      Tai siis joku muu oli ajanut 120 000 valmiiksi ja minä loput.

    • hihhulisergei

      Yksi saarnamies kertoi ajaneensa takavetoisella farkkuladalla 300000km, oli tosin eläkkeellä oleva linja-autokuski. Sanoi että enemmänkin olisi ajanut, mutta kun perä alkoi juristamaan ja Lada oli tavallaan ammattikäytössä.

      • Ziguli diesel

        Jos sulla on pitkä työmatka maantietä pitkin, niin varmaan 300.00 km taittuu.
        Itse ajelin 1600 SL-mallilla vain 150.000 ja myin virolaisille (-90) .
        Perusteknikka on todella vahva. Asuntovaunu perässä rääkkäsin sitä säälimättömästi monta kesää, mutta kone, kytkin, laatikko ja perä jäivät ehjiksi ilman mitään korjaustoimenpiteitä. Ongelmat olivat sähkölaitteiden puolella ja helmapelleissä, joita piti uusia jo 6-7 vuoden iässä. Vasta myöhemmin sain tietää, että ne sulakeongelmat piti hoitaa kumilenkkien kanssa, itse taivutin pidikkeitä.


      • Anonyymi
        Ziguli diesel kirjoitti:

        Jos sulla on pitkä työmatka maantietä pitkin, niin varmaan 300.00 km taittuu.
        Itse ajelin 1600 SL-mallilla vain 150.000 ja myin virolaisille (-90) .
        Perusteknikka on todella vahva. Asuntovaunu perässä rääkkäsin sitä säälimättömästi monta kesää, mutta kone, kytkin, laatikko ja perä jäivät ehjiksi ilman mitään korjaustoimenpiteitä. Ongelmat olivat sähkölaitteiden puolella ja helmapelleissä, joita piti uusia jo 6-7 vuoden iässä. Vasta myöhemmin sain tietää, että ne sulakeongelmat piti hoitaa kumilenkkien kanssa, itse taivutin pidikkeitä.

        Itsellä on suomen vanhimpiin kuuluva 1200s ja olen 40 vuoden ajanut sillä 5 kertaa mittarin ympäri, ja ajan vieläkin samalla vehkeellä.
        Moottoriin olen vaihtanut nokkaketjun äskettäin sekä venttiilin ohjurikumit. Palloniveliä about 10 ja jarruosat kuluu kun kilometrejä paljon.
        Vaihdoin tähän jo 90 luvulla kärjettömän sytytyksen joten ei kärkiä ja konkkia ole tarvinnut vaihtaa ja aina käyntiin lähtee.
        Kulutus pyörii 7 litran tuntumassa ja saa myös palamaan 12 litraa kun antaa kakkoskurkun olla selällään
        Olen kuullut että huononpiakin autoja olisi.


    • Anonyymi

      Monen samaran mittarissa nähnyt 500tkm. Toki venäjällä tämä. Eihän sitä pataa saa millään rikki. Itselle tuli yksilö missä oli kraanavettä käytetty jäähdytinnesteen asemasta ja oli lohko sen verran ruostunut, että oli kansipahvi alkanut valskata. Puoli vuotta ajelin vaikka moottori vähän väliä kiehahteli ja sitten lopulta sylki kaikki nesteet konepellin kautta maahan. Vaihtelin sitten kansipahvin ja samaan syssyyn vesipumpun kun oli paikat auki. Sehän toimi kuin kello sen jälkeen, ei minkään valtakunnan ongelmia ja puristukset uutta vastaavat. Ajelin 10tkm ja myin täysin ehjänä ja vasta katsastettuna pois. Vieläkin tuo liikenteessä näkyy ja mielenkiinnosta trafista seuraillut leimoja niin aina tuo on läpi näkynyt menevän. Harmi kun kyseinen moottori on täysin varusteettomissa autoissa, sen kun saisi ilmastoituun, ohjaustehostimelliseen ja absilliseen autoon.

    • Anonyymi

      Ladan 1.5 ruiskua ei kyllä ajamalla hajota. Tietty sekään ei magiaa sentään ole, pitää vuosihuoltaa siinä missä muitakin autoja. Huollot väliin jättämällä saa vaikka sen 50k€ mesen paskaksi.

    • Anonyymi

      venäläisten touhuissa on aina ollut paljonkin sanomista mutta metallin työstötekniikka ja optiikka on aina ollut maailman huippua.
      kaikissa ladoissa on on viidellä runkolaakerilla varustetut moottorit mikä jo sinälläänkin kertoo pitkästä käyttöiästä.
      lohkojen ja kansien tiivistepinnat on aina olleet huolellisesti kaavittuja, monesta "paremman " merkin moottorin pinnoista olen tavannut usein jyrsimen jättämiä booreja.
      ladojen alustat on todellakin tehty huonoille teille, kaikki alustan lavetit ovat pulttikiinnityksillä ja siten vaihdettavissa, esimerkiksi lavetin korvakot jotka ovat yleensä muissa autoissa hitsattu ruostumaan.
      nivelet alustassa ovat tavallista hyllytavaraa kuten muissakin autoissa mutta jousitusten ja nivelkulmien ergonomia on tähdätty kestävyyteen ei niinkään ajo-ominaisuuteen.

    • Anonyymi

      mulla on 1981 lada 1500 jolla on nyt ajettu 522 000km ilman moottorin avausta!
      koria on kyllä hitsattu sekä kärkiä meni 20 tkm välein ennenkuin asensin kärjettömän.
      kestää se mikä kone vaan kun ajaa menemään

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe