Mikä on Ladan moottorin kesto?

econoomi

Olen saanut sen käsityksen,että hyviä ovat ne.Niin hyviä,että ansaitsevat paremman alustan.

23

2679

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovakromisilinterit

      Ladan moottorin ydin on uskomattomattoman vahva. Monella Ladalla on ajetu satoja tuhansia kilometrejä ilman peruskorjausta. Pellit kestävät ikuisuuden, jos malttaa uutena ruostesuojata kunnolla ja pestä ja vahata säännöllisin väliajoin.Näin hoidettuna Ladalla ajaa turvallisia kilometrejä vuosikymmenestä toiseen.

      • Ennsska

        Olette hieman ajastanne jäljessä. Nykyään ei ole mikään temppu ajaa 500 000 km avaamatta konetta. Sillä matkalla alkaa jo kaikki muut osat tippua siitä ympäriltä.

        Millä perusteella Lada on muuten turvallinen? Surkeat ajo-ominaisuudet, vanhanaikainen tekniikka, ei turvatyynyjä tai muitakaan turvavarusteita...


      • hhh
        Ennsska kirjoitti:

        Olette hieman ajastanne jäljessä. Nykyään ei ole mikään temppu ajaa 500 000 km avaamatta konetta. Sillä matkalla alkaa jo kaikki muut osat tippua siitä ympäriltä.

        Millä perusteella Lada on muuten turvallinen? Surkeat ajo-ominaisuudet, vanhanaikainen tekniikka, ei turvatyynyjä tai muitakaan turvavarusteita...

        Pikainen katsaus nettiauto.comiin:
        eniten ajettu myynnissä olevista ladoista: 255000 km

        Toyota: dsl-koneella 685tkm, bensakoneella 440tkm

        Saab: 498tkm

        Volvo: dsl- 750tkm bensa- 600 tkm

        Peugeot: dsl- 560 tkm, bensa- 471tkm

        Lisää merkkejä vertailuun voi itsekukin kaivaa nettiautosta lisää. Yhteenvetona voidaan todeta, että laatumerkeillä 350-400tkm ajettuja autoja on myynnissä runsaasti, kun taas yli 200tkm ajettu Lada on todellinen harvinaisuus. Johtopäätökset Ladan kestävyydestä muihin merkkeihin verrattuna ovat niin itsestäänselviä, ettei niitä varmastikaan tarvitse edes sanoa ääneen.


      • Ladailija....
        hhh kirjoitti:

        Pikainen katsaus nettiauto.comiin:
        eniten ajettu myynnissä olevista ladoista: 255000 km

        Toyota: dsl-koneella 685tkm, bensakoneella 440tkm

        Saab: 498tkm

        Volvo: dsl- 750tkm bensa- 600 tkm

        Peugeot: dsl- 560 tkm, bensa- 471tkm

        Lisää merkkejä vertailuun voi itsekukin kaivaa nettiautosta lisää. Yhteenvetona voidaan todeta, että laatumerkeillä 350-400tkm ajettuja autoja on myynnissä runsaasti, kun taas yli 200tkm ajettu Lada on todellinen harvinaisuus. Johtopäätökset Ladan kestävyydestä muihin merkkeihin verrattuna ovat niin itsestäänselviä, ettei niitä varmastikaan tarvitse edes sanoa ääneen.

        Tuskimpa tuolla on mitään tekemistä Ladan kestävyyden kanssa. Ja tiedämpä ainakin yhden Samaran jolla oli ajettu 400000 ilman että koneelle oli tehty mitään, ja auto on liikenteessä edelleen. Mutta yleensä Ladan ostaa sellainen, joka ei paljon autoa tarvitse, jolloin kilometrejä tulee luonnollisesti vähän...


      • hhh
        Ladailija.... kirjoitti:

        Tuskimpa tuolla on mitään tekemistä Ladan kestävyyden kanssa. Ja tiedämpä ainakin yhden Samaran jolla oli ajettu 400000 ilman että koneelle oli tehty mitään, ja auto on liikenteessä edelleen. Mutta yleensä Ladan ostaa sellainen, joka ei paljon autoa tarvitse, jolloin kilometrejä tulee luonnollisesti vähän...

        Se kertoo erittäin paljon Ladan kestävyydestä, että niitä ei ole lainkaan myynnissä tuon enempää ajettuina. Ainoa looginen selitys ilmiölle on, että Ladat menevät paalaimene siinä vaiheessa, kun oikeilla autoilla ajo vasta alkaa. Yksi "kaverin auto" tms. poikkeus, jolla on ajettu enemmän, ei vielä muuta tilannetta miksikään. Sen kyllä uskon, ettei noilla paskoilla kukaan halua pitkiä matkoja ajaa.


      • Ladailija...
        hhh kirjoitti:

        Se kertoo erittäin paljon Ladan kestävyydestä, että niitä ei ole lainkaan myynnissä tuon enempää ajettuina. Ainoa looginen selitys ilmiölle on, että Ladat menevät paalaimene siinä vaiheessa, kun oikeilla autoilla ajo vasta alkaa. Yksi "kaverin auto" tms. poikkeus, jolla on ajettu enemmän, ei vielä muuta tilannetta miksikään. Sen kyllä uskon, ettei noilla paskoilla kukaan halua pitkiä matkoja ajaa.

        No itselläni on aika paljonkin kokemusta Ladoista, joten enköhän mä kuitenkin jotain tästä asiasta tiedä...Montako Ladaa sulla muuten on ollu?...Jos on enenmmän ku 5, niin sit voin sanoo et sä tiedät paremmin...
        Eikä tuo tutun samara ole poikkeus, onhan niitä paljonkin yle 300000 ajettuja Ladoja. Ja 400000 ei ole mikään pieni kilometrimäärä 1300 kuutioiselle bensakoneelle. Tietenkin yli kahden litran bensat ja dieselit ovat asia erikseen.

        Mutta jos tulet tänne haukkumaan Ladaa ilman omaa kokemusta, niin ainoa looginen selitys on että olet idiootti....


      • hhh
        Ladailija... kirjoitti:

        No itselläni on aika paljonkin kokemusta Ladoista, joten enköhän mä kuitenkin jotain tästä asiasta tiedä...Montako Ladaa sulla muuten on ollu?...Jos on enenmmän ku 5, niin sit voin sanoo et sä tiedät paremmin...
        Eikä tuo tutun samara ole poikkeus, onhan niitä paljonkin yle 300000 ajettuja Ladoja. Ja 400000 ei ole mikään pieni kilometrimäärä 1300 kuutioiselle bensakoneelle. Tietenkin yli kahden litran bensat ja dieselit ovat asia erikseen.

        Mutta jos tulet tänne haukkumaan Ladaa ilman omaa kokemusta, niin ainoa looginen selitys on että olet idiootti....

        *Mutta jos tulet tänne haukkumaan Ladaa ilman omaa kokemusta, niin ainoa looginen selitys on että olet idiootti....*

        Itse olen Ladaa joskus kokeillut ja kelvottomaksi autoksi todennut. Tutuilla noita on joskus ollut eikä siinä kestävyydessä ole kehumista ollut. Noi yli 300tkm ajetut Ladat tuntuvat olevan samanlaisia kuin ufot, eli harrastajien mielestä niitä näkyy kaikkialla, mutta normaali-ihminen ei saa sellaisesta havaintoa hakemallakaan.

        Minä kerroin viestissä vain rehellisen ja ainakin jossain määrin perustellun käsitykseni Ladan kestävyydestä. Jos ainoa vastaus on legendojen kertominen "kavereiden" Ladoista ja idiootiksi haukkuminen, täytyy minun ilmeisesti alkaa ottamaan todesta myös eräät legendat ladakuskien yleisistä hengenlahjoista.


      • Ladailija...
        hhh kirjoitti:

        *Mutta jos tulet tänne haukkumaan Ladaa ilman omaa kokemusta, niin ainoa looginen selitys on että olet idiootti....*

        Itse olen Ladaa joskus kokeillut ja kelvottomaksi autoksi todennut. Tutuilla noita on joskus ollut eikä siinä kestävyydessä ole kehumista ollut. Noi yli 300tkm ajetut Ladat tuntuvat olevan samanlaisia kuin ufot, eli harrastajien mielestä niitä näkyy kaikkialla, mutta normaali-ihminen ei saa sellaisesta havaintoa hakemallakaan.

        Minä kerroin viestissä vain rehellisen ja ainakin jossain määrin perustellun käsitykseni Ladan kestävyydestä. Jos ainoa vastaus on legendojen kertominen "kavereiden" Ladoista ja idiootiksi haukkuminen, täytyy minun ilmeisesti alkaa ottamaan todesta myös eräät legendat ladakuskien yleisistä hengenlahjoista.

        No mutta nythän itsekkin puhut kavereitten/tuttujen Ladoista ja olet vieläpä itse joskus ne kelvottomaksi todennut. Monenko vuoden kokemuksella, ja mitään kavereiden Ladoja ei oteta huomioon...No harvemminhan noita yli 300000 ajettuja vastaan tulee tai ainakaan on myynnissä, mutta eipäs siitä voi päätellä edes naisen logiikalla että onko Lada kestävä vai ei...

        Ja nuo venäläisethän kuskaan kaikki suomeesa "loppuunajetut" Ladat venäjälle. Käyppäs katsomassa Venäläisiä autonmyyntisivja. Siellä näkee 500000 ajettuja satakymppejäkin....


      • kestää
        Ladailija... kirjoitti:

        No mutta nythän itsekkin puhut kavereitten/tuttujen Ladoista ja olet vieläpä itse joskus ne kelvottomaksi todennut. Monenko vuoden kokemuksella, ja mitään kavereiden Ladoja ei oteta huomioon...No harvemminhan noita yli 300000 ajettuja vastaan tulee tai ainakaan on myynnissä, mutta eipäs siitä voi päätellä edes naisen logiikalla että onko Lada kestävä vai ei...

        Ja nuo venäläisethän kuskaan kaikki suomeesa "loppuunajetut" Ladat venäjälle. Käyppäs katsomassa Venäläisiä autonmyyntisivja. Siellä näkee 500000 ajettuja satakymppejäkin....

        Kyllä Ladalla ajaa uskomattoman määrän kilometrejä. Muuta se ei tarvitse, kuin että sen huoltaa niin kuin pitää. Kestävämpi se on kuin joku Mersu, joka ruostuu käsiin, puhumattakaan Opelista, joka hapettuu käsiin ja sen jälkeen syttyy palamaan itsestään.


      • yhtälö
        kestää kirjoitti:

        Kyllä Ladalla ajaa uskomattoman määrän kilometrejä. Muuta se ei tarvitse, kuin että sen huoltaa niin kuin pitää. Kestävämpi se on kuin joku Mersu, joka ruostuu käsiin, puhumattakaan Opelista, joka hapettuu käsiin ja sen jälkeen syttyy palamaan itsestään.

        Ladan 60-luvun ajo-ominaisuuksilla hulluinkaan Neuvostoliiton ihailija ei nykypäivänä aja enempää kuin on aivan pakko.


      • Ladailija...
        yhtälö kirjoitti:

        Ladan 60-luvun ajo-ominaisuuksilla hulluinkaan Neuvostoliiton ihailija ei nykypäivänä aja enempää kuin on aivan pakko.

        No Neuvostoliiton viimeisetkin rippeet lakkasivat olemasta jo 13 vuotta sitten...En oikeen ymmärrä että miten Ladoilijat yhdistetään aina Neuvostoliittoon ja leimataan kommunisteiksi vaikka Venäjähän on nykyään kapitalistisempi kuin Suomi ja samoin Ladatehdas on kilpaileva, pörssissä oleva osakeyhtiö...

        Olisiko sinunkin aika siirtyä sieltä 60-luvulta nykypäivään?


      • Kalle
        hhh kirjoitti:

        Pikainen katsaus nettiauto.comiin:
        eniten ajettu myynnissä olevista ladoista: 255000 km

        Toyota: dsl-koneella 685tkm, bensakoneella 440tkm

        Saab: 498tkm

        Volvo: dsl- 750tkm bensa- 600 tkm

        Peugeot: dsl- 560 tkm, bensa- 471tkm

        Lisää merkkejä vertailuun voi itsekukin kaivaa nettiautosta lisää. Yhteenvetona voidaan todeta, että laatumerkeillä 350-400tkm ajettuja autoja on myynnissä runsaasti, kun taas yli 200tkm ajettu Lada on todellinen harvinaisuus. Johtopäätökset Ladan kestävyydestä muihin merkkeihin verrattuna ovat niin itsestäänselviä, ettei niitä varmastikaan tarvitse edes sanoa ääneen.

        Jos Ladoja ei ole myynnissä vielä 200tkm:än jälkeen sehän on osoitus siitä ettei vielä haluta luopua Ladasta. Muista merkeistä kilvan luovutaan niin pian kuin mahdollista.


    • Mee veks

      Mä kokeilin kerran ladaa. Painoin kaasua mutta yhtäkkiä takakontista lensi purppura porkkana mikä yritti ampua minua sädepistoolilla! Että semmoonen auto!!

    • EINARI0

      LADAlla saa

    • econoomi

      Ei tartte tähän enää vastata. Pääsin töihin jo 2006 ja ajan nyt autolla. Ei tarvi Ladoja ja muita rutiköyhän työttömän kulkupelejä enää miettiä.

    • Anonymous123132

      Lada on auto joka kestää ja joka vie kuskin paikasta A paikkaan B. on se ihan ymmärrettävää että tänne palstoille tulee tissiposkia puhumaan paskaa hyvästä autosta jolla on huono maine. lada on Auto ilman turhaa nykyajan "luksus" ominaisuuksia ja muuta paskaa. ainoa hyvä puoli nykyajan autoissa on turvallisuus ja pieni bensa kulutus. yksi hyvä esimerkki miksi nykyajan autot eivät vedä vertoja ladan kestävyyteen on auto firmojen "hehkulamppuhuijaus" joka tarkoittaa käytännössä sitä että autosta tehdään itsestään hajoava. Auto on vuoden ehjä menee paskaksi ja uusi malli on jo markkinoilla, ostat uuden auton ja yhtiöt rikastuu. Ladan yksinkertainen moottori ja alkeellinen tekniikka takaa sen että jos autoon tulee vika se on helppo korjata. toisin kuin nykyajan autoihin nähden tulee vika autoon auto menee kokonaan paskaks tai joudut viemään sen korjattavaksi joka luultavasti maksaa enemmän kuin itse lada. fiat124 jään perustuvat takaveto ladat ja samara ovat autoja jotka KESTÄVÄT!!!

      • EINARI0

        Ladan ainoa hyvä puoli on että sillä saa, ei kyllä naista.


    • Anonymous123132

      Niin ja tietysti Niva

    • Samara-nainen

      Itse sain ajettua yhdellä Samaralla 300 000 rikki.
      Tai siis joku muu oli ajanut 120 000 valmiiksi ja minä loput.

    • hihhulisergei

      Yksi saarnamies kertoi ajaneensa takavetoisella farkkuladalla 300000km, oli tosin eläkkeellä oleva linja-autokuski. Sanoi että enemmänkin olisi ajanut, mutta kun perä alkoi juristamaan ja Lada oli tavallaan ammattikäytössä.

      • Ziguli diesel

        Jos sulla on pitkä työmatka maantietä pitkin, niin varmaan 300.00 km taittuu.
        Itse ajelin 1600 SL-mallilla vain 150.000 ja myin virolaisille (-90) .
        Perusteknikka on todella vahva. Asuntovaunu perässä rääkkäsin sitä säälimättömästi monta kesää, mutta kone, kytkin, laatikko ja perä jäivät ehjiksi ilman mitään korjaustoimenpiteitä. Ongelmat olivat sähkölaitteiden puolella ja helmapelleissä, joita piti uusia jo 6-7 vuoden iässä. Vasta myöhemmin sain tietää, että ne sulakeongelmat piti hoitaa kumilenkkien kanssa, itse taivutin pidikkeitä.


      • Anonyymi
        Ziguli diesel kirjoitti:

        Jos sulla on pitkä työmatka maantietä pitkin, niin varmaan 300.00 km taittuu.
        Itse ajelin 1600 SL-mallilla vain 150.000 ja myin virolaisille (-90) .
        Perusteknikka on todella vahva. Asuntovaunu perässä rääkkäsin sitä säälimättömästi monta kesää, mutta kone, kytkin, laatikko ja perä jäivät ehjiksi ilman mitään korjaustoimenpiteitä. Ongelmat olivat sähkölaitteiden puolella ja helmapelleissä, joita piti uusia jo 6-7 vuoden iässä. Vasta myöhemmin sain tietää, että ne sulakeongelmat piti hoitaa kumilenkkien kanssa, itse taivutin pidikkeitä.

        Itsellä on suomen vanhimpiin kuuluva 1200s ja olen 40 vuoden ajanut sillä 5 kertaa mittarin ympäri, ja ajan vieläkin samalla vehkeellä.
        Moottoriin olen vaihtanut nokkaketjun äskettäin sekä venttiilin ohjurikumit. Palloniveliä about 10 ja jarruosat kuluu kun kilometrejä paljon.
        Vaihdoin tähän jo 90 luvulla kärjettömän sytytyksen joten ei kärkiä ja konkkia ole tarvinnut vaihtaa ja aina käyntiin lähtee.
        Kulutus pyörii 7 litran tuntumassa ja saa myös palamaan 12 litraa kun antaa kakkoskurkun olla selällään
        Olen kuullut että huononpiakin autoja olisi.


    • Anonyymi

      Monen samaran mittarissa nähnyt 500tkm. Toki venäjällä tämä. Eihän sitä pataa saa millään rikki. Itselle tuli yksilö missä oli kraanavettä käytetty jäähdytinnesteen asemasta ja oli lohko sen verran ruostunut, että oli kansipahvi alkanut valskata. Puoli vuotta ajelin vaikka moottori vähän väliä kiehahteli ja sitten lopulta sylki kaikki nesteet konepellin kautta maahan. Vaihtelin sitten kansipahvin ja samaan syssyyn vesipumpun kun oli paikat auki. Sehän toimi kuin kello sen jälkeen, ei minkään valtakunnan ongelmia ja puristukset uutta vastaavat. Ajelin 10tkm ja myin täysin ehjänä ja vasta katsastettuna pois. Vieläkin tuo liikenteessä näkyy ja mielenkiinnosta trafista seuraillut leimoja niin aina tuo on läpi näkynyt menevän. Harmi kun kyseinen moottori on täysin varusteettomissa autoissa, sen kun saisi ilmastoituun, ohjaustehostimelliseen ja absilliseen autoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Linnanjuhlat: Tiina Kaukasen asu aivan kauhea lankaviritelmä

      Ja loukkaus arvokkaita juhlia, maata, veteraaneja, Salea ja muita juhlijoita kohtaan. Siis miten joku kehtaa alittaa riman niin pahasti, koska voisi t
      Maailman menoa
      278
      2721
    2. Oho! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki poseeraa sensuellissa pitsiasussa! Some kuumana: "Merenneito"

      Onko tämä sitten Suomineito vai merenneito? Helmi Loukasmäki tuli julkisuuteen Dannyn assistenttina. Nuori nainen on totuttu näkemään somessa varsin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      2351
    3. Pitäisikö metsänomistajien siirtyä tuottamaan polttopuuta?

      Metsänomistajat saavat tätä nykyä kuitupuusta niin vähäisen hinnan että verrattuna polttopuuhun he tiensivat paremmin. Onhan polttopuulla talvella jo
      Maailman menoa
      107
      1172
    4. Emännän rauhootus aika,

      Pörrö itse huuvellut tubessa hellustansa, nyt tämä resupekka vaatii että asiasta oltaisiin hiljaa, ensikerran sai tuheroa syntymänsä jälkeen ja kertoi
      Tuusniemi
      82
      785
    5. Olen rakastunut sinuun mies

      Niin vieläkin, eikö ole hassua. Ikävä on kova!
      Ikävä
      50
      747
    6. Nainen, kysymys

      Oletko valmis?
      Ikävä
      45
      689
    7. 1,7 % kannatuksen lasku

      https://yle.fi/a/3-12683819 Keskustalla menee nyt entistä kehnommin. Keskusta kannatus nyt 9 % ja viimeisimmät Saarikon temput ei ehtineet vielä vaik
      Maailman menoa
      233
      687
    8. Sua jännittää.

      Aikas lailla. Anna mennä vain. Sä osaat kyllä ja kelpaat sellaisena kuin olet. Mä toivon, että onnistut ja saat haluamasi.
      Ikävä
      35
      652
    Aihe