Mirtazapin ratiopharm

Olen syönyt paniikkiin viikon puolikasta eli 15mg ja nyt kaksi päivää kokonaista 30mg....hermot kireellä kuin viulun kieli, kaikki suututtaa ja itkettää ja mikään ei oo hyvin. Onko mahdollista ettei olekkaan mun lääke??? Vai vieläkö odotan?
Painoa tullut samassa ajassa 5kg lisää!!!!!!!!! EIIIIIIIIIIIIIIIIIII
53829
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Sairastan itse keskivaikeaa masennusta ja paniikkihäiriötä. söin mirtazapinia muutaman kuukauden 30mgx1. lääkäri kertoi, että kyseinen lääke lisää ruokahalua ja näin paino saattaa nousta, minullakin piti tuo paikkansa=( nyt syön seronil 40mgx1, se on ollut mahtava lääke, paniikkihäiriöt vähentyneet selvästi eikä sivuvaikutuksista tietoakaan=) suosittelen mutta yksilöllistähän lääkkeiden vaikutus ihmiseen aina on. tsemppiä sinulle=)

Äänestä
  • Olen tänä kesänä jo kokeillut 7 lääkettä, myös seronilin ja kaikki pistää mahan sekasisin. Paniikkia olen sairastanut vuodesta 97. Ennen ei ole ollut ongelmia lääkkeiden kaa, paitsi nyt, edellisen synnytyksen jälkeen, kaikki käy mahaan :(

    Äänestä

sen lääkkeen haitta puoli sanoi lääkäri. ja sulle ei riitä pelkästään masennuslääke pitää olla myös joka tasaa mielialaa esim. seroguel tai joku muu se on lääkärin tarkoitus etsiä juuri sinulle sopiva lääke. mutta muista vastaan otolla sanoa kaikki vaivasi niin osataan oikeat lääkkeet laittaa.

Äänestä

Ite popsin masennukseen 30mg ratiopani mirtazapinia, 1,5 tablettia illassa. Väsyttää ihan kivasti tunnin päästä ja masennuksen oireet ovat vähentyneet puolen vuoden käytön jälkeen. Lihoamista ei ole esiintynyt ollenkaan.

Paniikkihäiriötäkin on ja pakkotarkisteluja, mutta niihin mirtazapin ei ole auttanut. Pikemminkin ne pahenivat, kun aloin syömään sitä, tai sitten olen vain alkanut tiedostamaan ne selvästi paremmin kuin aikaisemmin. Paniikkikohtauksiin syön Opamoxia, joka auttaa melko nopeasti. (mutta lääkkeethän eivät kai poista paniikkia kuin hetkellisesti, vaan pitäisi pyrkiä poistamaan syy miksi paniikki tulee.)

Äänestä
  • onko tuo opamox koukuttava lääke?en ole enne kuullutkaan moisesta .itse olen viimeksi syönyt cipralexia ja 15mg. koskaan ei ole oikein huolehdittu lääkityksestani vaikkakin olen siitä huomauttanut ja aina myöntynyt lääkärin sanomisiin.nyt haluan itsekkin olla tietoinen mahdollisuuksistani.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


hermot meneeeee kirjoitti:

Olen syönyt paniikkiin viikon puolikasta eli 15mg ja nyt kaksi päivää kokonaista 30mg....hermot kireellä kuin viulun kieli, kaikki suututtaa ja itkettää ja mikään ei oo hyvin. Onko mahdollista ettei olekkaan mun lääke??? Vai vieläkö odotan?
Painoa tullut samassa ajassa 5kg lisää!!!!!!!!! EIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu