paras piisi?

eenarj`

kertokeehan omat mielipiteenne, mikä on yön paras piisi?

53

7700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yuki.Uesugi

      Mites mä sen parhaan nyt tähän tempasen..liikaa hyviä.. Ehkä..

      Särkynyt Enkeli..tai Muistoja..tai voihan se olla Marseillen poika, Vie Mut Minne Vaan, Pettävällä jäällä..siinä joitakin hyviä kun en osaa parasta valita :)

      • --------

        Marseillen poika on muuten uskomattoman hyvä!


      • Janzunen

        parhaat biisit yöllä on särkyvää ja vie mut minne vaan.Muitakin hyviä toki on.


    • onko se nyt nimellä Katujen kuningatar,sit Ihmisen poika.Yö on bändi mikä jaksaa yllättää aina...

      • miina

        ...katujen kuningatar on Skädämin biisi ja sen laulaa Frogley.Se ei oo edes ikinä ollutkaan Yön biisi.


      • mursu
        miina kirjoitti:

        ...katujen kuningatar on Skädämin biisi ja sen laulaa Frogley.Se ei oo edes ikinä ollutkaan Yön biisi.

        no kyllä se ainakin Yön kokoelma levyltä löytyy...


      • miina
        mursu kirjoitti:

        no kyllä se ainakin Yön kokoelma levyltä löytyy...

        ....koska Frogleyhan oli sillon Yössä ja sitä laulettiin keikoilla,niin monet ovat pitäneet sitä Yön biisinä,siksi se on levyllä.Ollihan on kertonutki sen tuolla Yön sivuilla.Tosiasiahan on,et se on Skädämin biisi,joka löytyy heidän levyltään "Mustat Joutsenet".


    • minä

      Täysin mahdotonta sanoa kymmenistä hyvistä vain yksi paras, mutta Valo-levyn kappaleet Lady Yö ja Kuiskaus ovat kyllä niiiiiin hyviä=) Voisin kuunnella aamusta iltaan noita kahta. Pirstaleet-levyn Ennen kuin menet on myös hyvä vaikkakin kamalan surullinen=P

    • Klinti Westwood

      Otsikko kertoo kaiken.

    • Yötä aina

      Ehdottomasti Kuljettaa keväinen tie, koska se on niin iloinen. Mahtavia ovat myös esim Miehen tie ja Kun kohdataan.

    • tipsu

      ..mutta uusimmalta levyltä löytyy yks ihanimmista kappaleista, meinaan se Oikee enkeli, vaikka Olli ei sitä laulakaan.

    • tigru

      Yhdyn edelliseen mielipiteeseen että on vaikea monien hyvien joukosta valita paras, mutta uusimmalta Kuolematon levyltä minuun on kolahtanut biisit Rakkauden vahvistama ja Oikee enkeli.

    • jep jep

      hyvänä kakkosena vois mainita Sua muistoistani pois en saa -kappaleen ja jos vielä jatkaa, niin Särkyvää.

      • niy

        Mun henkilökohtainen suosikkikappale on Kuorotyttö, se soitto on ihan upea ja sanat ja Ollin laulamisen voima siinä kappaleessa. :P

        Varietee -levltä oikiastaan kaikki kappaleet iskee ihan täysillä.

        Loistavista kappaleista vielä mainittakoon mm. Angelique, Tia-Maria, Jäämeren tuulet, Tuhat kilometriä luotasi, Laulu meille kahdelle, Yötä vastaanottamaan...

        Uusimmalta Kuolematon -levyltä suosikkeja ovat: Tie sydämeeni, Jokainen saa rakastaa, Oikee enkeli, Viimeinen ilta, Nousevan auringon valoon, Pettävällä jäällä ja Yhden yön tarinat.


      • mörkö
        niy kirjoitti:

        Mun henkilökohtainen suosikkikappale on Kuorotyttö, se soitto on ihan upea ja sanat ja Ollin laulamisen voima siinä kappaleessa. :P

        Varietee -levltä oikiastaan kaikki kappaleet iskee ihan täysillä.

        Loistavista kappaleista vielä mainittakoon mm. Angelique, Tia-Maria, Jäämeren tuulet, Tuhat kilometriä luotasi, Laulu meille kahdelle, Yötä vastaanottamaan...

        Uusimmalta Kuolematon -levyltä suosikkeja ovat: Tie sydämeeni, Jokainen saa rakastaa, Oikee enkeli, Viimeinen ilta, Nousevan auringon valoon, Pettävällä jäällä ja Yhden yön tarinat.

        Kuorotyttö on muuten tosin hyvä kipale :)


      • Make

        Kulkuripoika,Valo,Väärää ja oikeempaa,Karnevaalien kaupunki,Elo pelottaa.Tälläinen Yö meininki on meikän makuun.Ei tää nykyinen kosketinsoitin Yö.Yön hienoin slovari puolestaan on On kaikki kaunista nyt.


      • Grand THG
        Make kirjoitti:

        Kulkuripoika,Valo,Väärää ja oikeempaa,Karnevaalien kaupunki,Elo pelottaa.Tälläinen Yö meininki on meikän makuun.Ei tää nykyinen kosketinsoitin Yö.Yön hienoin slovari puolestaan on On kaikki kaunista nyt.

        Mulla on sellainen käsitys että ne meinaa jossain vaiheessa julkaista sellaisen biisin kuin Ducadam. Olen kuullut sen pari kertaa Hakulisen soolokeikoilla ja täytyy kyllä sanoa että kuulostaa ihan alkuaikojen Yöltä. Melkein punkkia.Toivottavasti ne antaa kitaroiden soida ja koskettimet vaan pois! En ole kyllä ihan varma onko se coverbiisi kun kuulostaa jotenkin niin tutulta. Jospa joku siitä jo vaikka jotain tietäis?


      • mie vua
        Grand THG kirjoitti:

        Mulla on sellainen käsitys että ne meinaa jossain vaiheessa julkaista sellaisen biisin kuin Ducadam. Olen kuullut sen pari kertaa Hakulisen soolokeikoilla ja täytyy kyllä sanoa että kuulostaa ihan alkuaikojen Yöltä. Melkein punkkia.Toivottavasti ne antaa kitaroiden soida ja koskettimet vaan pois! En ole kyllä ihan varma onko se coverbiisi kun kuulostaa jotenkin niin tutulta. Jospa joku siitä jo vaikka jotain tietäis?

        on se ainakin hiukkasen outu nimi tuolle piisille...


      • ZZtopp
        mie vua kirjoitti:

        on se ainakin hiukkasen outu nimi tuolle piisille...

        Mitä outoa siinä on? Senniminen äijä pelas joskus muuten jalkapalloa mut tuskin biisi siihen liittyy.


      • Team Fazer
        Grand THG kirjoitti:

        Mulla on sellainen käsitys että ne meinaa jossain vaiheessa julkaista sellaisen biisin kuin Ducadam. Olen kuullut sen pari kertaa Hakulisen soolokeikoilla ja täytyy kyllä sanoa että kuulostaa ihan alkuaikojen Yöltä. Melkein punkkia.Toivottavasti ne antaa kitaroiden soida ja koskettimet vaan pois! En ole kyllä ihan varma onko se coverbiisi kun kuulostaa jotenkin niin tutulta. Jospa joku siitä jo vaikka jotain tietäis?

        ...se (Ducadam) on Yö:n uuden singlen b-puoli.


    • mie vua

      entäpä paras levy, jonka yö on tehnyt?

      • eenari

        no ehdottomasti Yön pimeä puoli. vaikka onkii kokoelma... mutta silti paras!


    • *Ihmisen poika
      *Sunnuntaisin kuolee kuninkaat
      *Pirstaleet
      *Särkyvää

      ..ja monta muuta..

    • enkeli

      yön paras biisi on oikee enkeli vaikka Olli ei sitä laulakkaan.. kaikki yön biisit on hyviä...uudet ja vanhat:)

      • mursu

        totta, se siittä tekeekin parhaan bändin. lähes kaikki biisit ovat hyviä (:


      • niy

        Niin tuo Sunnuntaisin kuolee kuninkaat on myös totisesti hieno. Ja sitte Enkelille.

        Sitten tällä viikolla oon ihan totisesti ihastunut vähän humoristiseen Skitsofreenikon päiväkirjaan. :P Ihan huikea.


    • mörkö

      Niitä on monia... ei voi mitenkään päättää.. mutta kuulimpa tuossa jokunen aika sitten radiosta Yön -Häät nimisen kappaleen.(jos se nyt oli tuon niminen, muistaakseni oli..?) sanoja en enää muista. kun kokonaan kappaletta en kerennyt silloin kuulemaan. siispä kysynkin että löytyykö kyseistä kappaletta miltään levyltä?

      • niy

        Kyllä Häät niminen kappale löytyy Yön kolmannelta levyltä Nuorallatanssija, joka on julkaistu '84. (: Jos Nuorallatanssija levyn ostaa cd:nä, siinä on mukana nykyään myös ...Ja tapahtui niinä päivinä -live levy myös vuodelta '84. Tuota levyä suosittelen todella lämpimästi. =D


      • mursu
        niy kirjoitti:

        Kyllä Häät niminen kappale löytyy Yön kolmannelta levyltä Nuorallatanssija, joka on julkaistu '84. (: Jos Nuorallatanssija levyn ostaa cd:nä, siinä on mukana nykyään myös ...Ja tapahtui niinä päivinä -live levy myös vuodelta '84. Tuota levyä suosittelen todella lämpimästi. =D

        eli jos kaupasta käy ostamassa tuon nuorallatanssija levyn niin siinä on tuo live levy mukana.(samoissa kansissa 2levyä.) Vai jos tilaa jostain niin sen saa kaupan päällisesksi? hmmm... jos asia on näin. täytyypi tästä jokunen päivä lähtiä tutkimaan kauppojen levyhyllyjä =)


      • niy
        mursu kirjoitti:

        eli jos kaupasta käy ostamassa tuon nuorallatanssija levyn niin siinä on tuo live levy mukana.(samoissa kansissa 2levyä.) Vai jos tilaa jostain niin sen saa kaupan päällisesksi? hmmm... jos asia on näin. täytyypi tästä jokunen päivä lähtiä tutkimaan kauppojen levyhyllyjä =)

        Niin, eli jos kapastakin ostaa, niin siinä on niinku kaks levyä mukana, tai ne leyvt on kyllä yhdistetty toisiinsa, eli siinä koko jutussa on 18 kappaletta. Siinä kannessa lukee selvästi, että mukana myös se live-levy...:) Anttilassa ainakin oon näitä Nuorallatanssija -levyjä nähnyt... Varmasti muuallakin. :D


    • magni

      on ihan loistavia (ainakin melkein)... Ei niitä sillei osaa eritellä! Mutta uusimmalta levylta tykkään eniten biiseistä Oikee Enkeli ja Jokainen saa Rakastaa..!!

      • Johanna

        Särkyvää
        Ihmisen poika
        Sunnuntaisin kuolee kuninkaat
        Hyviä vuosia (haluisin nähdä kun Olli vetää tän kitaralla!)
        Ennen kuin menet (ihana,vaikka niin surullinen)
        Sua syliini kaipaan
        Kuinka selvitä hengissä
        Lady Yö
        Voin luopuu mistä vaan
        Vieraskirja
        Kuolemattomat
        Viimeinen ilta
        listaa vois jatkaa loputtomiin.. Se Yössä onkin parasta että ei pääse koskaan kyllästymään kun loistavia levyjä on NIIN PALJON ja aina löytyy joku uusi suosikki..


    • Olli

      SÄRKYVÄÄ

    • yökkö

      Yön paras biisi on Sunnuntaisin kuolee kuninkaat.

      • jepulis

        Sunnuntaisin kuolee kuninkaat on kyllä yön paras kappale. Siinä biisissä tulee esiin sanoitus/sävellystaito joka on vain Hakulisella.


    • Yön kuuntelija

      Yö on tehnyt elämänsä aikana paljon hyviä ja koskettavia biisejä..
      Parhaimpiin kuuluu:Rakkaus on lumivalkoinen, Särkyvää,Ihmisen poika, Pettävällä jäällä,Yksi askel liikaa,Rakkauden vahvistamaa, Joutsenlalu ja Tia-maria...

      • hek79

        kun kohdataan... hyviä vuosia levyltä...


    • tuntematon

      niitä on erittäin monia. jotenka yhtä on paha sanoa. mutta nimetään nyt joitain:
      *tia-maria
      *särkyvää
      *vie mut minne vaan
      *Kuorotyttö
      *häät
      *vain varjot häntä seuraa
      *marseillen poika
      *joutsenlaulu
      *antakaa heidän juosta
      *kultasiipi
      *yhden illan varietee
      *hän tanssi kanssa enkeleiden
      *rakkaus on lumivalkoinen
      *sininen planeetta

      ... ja listaa vois totta tosiaan jatkaa loputtomiin, mutta siinä nyt "muutama" jotka ainakin kolahtavat minuun....

    • tuotanoin

      Olav Basoski-Wateman (Trance&Techno)

      • ??+

        sä pistit jonkun olav basoskin! nyt puhutaan Yö:stä


      • mörkö
        ??+ kirjoitti:

        sä pistit jonkun olav basoskin! nyt puhutaan Yö:stä

        minen ole olav basoskinista kuullukkaan :D


    • jaaargh

      viimeinen ilta on loistava. vanhoista ehkä laulu meille kahdelle

      • ---------------------------...

        ne on loistavia kappaleita


    • Olli-fani

      ... en tiiä miks, mut mä vaan tykkään tosta piisistä tosi paljon. Liian harvoin kuulee sitä keikoilla :( Monia muitakin hyviä kappaleita on.

    • äiti66

      Ihmisen poika

    • :o)

      Niinkuin monet on jo todennutkin tossa, että on niiiiin hankala valita vaan yhtä parasta biisiä, ku monet on niin mahtavia. En viitti alkaa samoja ny sanomaan, mitkä on jo "ääniä" saanu, mutta mun mielestä yks on vielä joukosta pois:

      YHDEN ILLAN VARIETEE

      Kolahtaa sanotukseltaan just, eikä vain melkein.

      • mörkö

        SAMAA mieltä.. loistava kipale!


      • Poika

        Yhden illan varitee on kyllä parasta mitä suomirock on aikaan saanut ja se lienee aika paljon se...


    • rita

      En osaa päättää kumpi on se paras Joutsenlaulu vai Rakkaus on lumivalkoinen.

      • piparikakku

        jep, genau ;)


    • on hyvin

      Sairastuin yllättäin vakavasti ja satuin kuulemaan Yön kappaleen "Etkö unta saa?". Se vaan sopi niin hyvin minun elämäntilanteeseen juuri silloin ja lohdutti kaiken keskellä.

    • minä

      paras biisi on niin paljon me teihin luotettiin...

      • piperiina

        hei onko muita joutsenlaulun ja rakkaus on lumivalkoinen tapaisia biisejä ? siis samalla tyylillä, ei niin iskelmätyyppisiä ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe