Miten se nyt meneekään, ihan noin lain mukaan, tuo että koska pitää koira pitää kiinni? Enkä nyt tarkoita taajamissa vaan yleensäkin. Alkaako se irtipitoaika kun sorsastus alkaa vai kuinka? Vastatkaapa joku joka tietää, itse en muista enkä löytänyt äkkiseltään netistä vastausta.
Lain mukaan koiran irtipito aika?
9
11897
Vastaukset
- Koirakko
päättyy niin, että tuo päivä taitaa olla vielä kiinnipitoa.
- koissi
Kiitoksia:). niin arvelinkin, kun sorsastus alkaa 20pvä.
- Yks vaan
Eikös se ole niin että tuo metästyslaki antaa koirille vapauden vain metästystarkoituksessa ja tietenkin vain kun luvat on kunnossa? Kun aina vedotaan tuohon metästyslakiin että koira saa olla vapaana metikössä vaikka yleensä ei ole kyse metästyksestä eikä luvat ole kunnossa.
Eli siis missään alueella ei saa pitää koiria irti ilman lupaa! - Ristiriitaista
Kyyhkysten metsästys alkaa 10.8, ja siinäkin tarvitaan noutajaa. Ja lintujen metsästyksessä suositellaan käytettäväksi koiraa. Kai se noutaja on sillon lain mukaisesti ns. välittömästi kytkettävissä sen 10 pv. Tulipa vaan mieleen...
- Anders
Lintukoiraa saa pitää irti ympärivuoden jos sitä treenataan riistaa häiritsemättä. Tämä löytyy metsästyslaista ja sallii kyyhkyn pyynninkin...
- heppu
Kyllä minun käsitykseni mukaan on sallitua
noutavan koiran käyttö kyyhky jahdissa . Ainakin
meillä on ollut vuosia käytössä noutava koira ja
niin olisi nytkin 10.8 tarkoitus toimia .Jos olen väärässä niin en tunne ainakaan rikkoneeni lakia koska onhan se aivan päivän selvää kiunka paljon lintuja meiltäkin jäisi löytymättä . Meitä on kuuden hengen seurue syöttöpellolla niin ja on mukana myöskin yksi poliisi eikä tuo ole meitä moisesta rautoihin laittanut vaan on koiraa mainiona pelinä pitänyt.
- -suokki-
ei sellaista lakia olekkaan, itse pidän suomenajokoirani aina irti kun olen lenkillä puistossa jos siellä ei ole muita.
- Hapatusta
Sellaista kuin koiran irtipitoaikaa ei ole olemassakaan!
On vain oikeus käyttää koiraa apunaan metsästyksessä, tai sen harjoittelemiseen sellaisilla henkilöillä, joilla kyseisellä alueella on metsästysoikeus metsästysaikana.Siis koiralla ei ole metsästysoikeutta, eikä se saa olla YKSIN irti koskaan. - jarkko
koiran kiinnipito lain mukaan 1.3-19.8
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773164
- 492390
- 322097
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812082- 1371849
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291633Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne81514Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam441222Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61214