2 mk 1865 | Arvo?

Jone29

Paljon tuollaisella kolikolla voisi olla arvoa? Muuta en rahasta tiedä kuin nuo otsikossa olevat tiedot. Hiukan raha on tummunut, mutta kuitenkin suht hyväkuntoinen...

6

4138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntoluokassa 6 on 30euroa. Jos lantti on huonompi kuntoinen, hinta putoaa 10euron paikkeille jos taas parempi niin 60 euroa. Tuossa linkki missä voit hieman itse arvioida kolikkosi kuntoluokkaa:
      http://koti.mbnet.fi/jm78/Kuntoluokitus.html

      • Jone29

        ...puhumme samasta kolikosta? Eli voisiko olla mahdollista, että vuodelta 1865 on erilaisia kahden markan kolikoita? Esim. hopeisia ja jotain muita? Voi olla tyhmä kysymys, mutta en ole oikein perillä näistä asioista...

        Entä onko saman vuoden markan kolikot yhtä arvokkaita?


      • Jone29 kirjoitti:

        ...puhumme samasta kolikosta? Eli voisiko olla mahdollista, että vuodelta 1865 on erilaisia kahden markan kolikoita? Esim. hopeisia ja jotain muita? Voi olla tyhmä kysymys, mutta en ole oikein perillä näistä asioista...

        Entä onko saman vuoden markan kolikot yhtä arvokkaita?

        ei ole muuta kuin hopeaan lyötynä. Näiden vuosiluvut ovat 1865,-66,-67,-70,-72,74, 1905,-06,-07 ja 1908. Näistä arvokkaimpia ovat vuodet 1867 jota tunnetaan ainoastaan 9 kappaletta sekä 1905 johtuen pienestä painosmäärästä (24500kpl). Nuo 1865 vuoden hopeamarkat ovat jokseenkin saman hintaisia kuin nuo kaksimarkkaisetkin.
        Vielä pieni varoitus. Eli älä vaan puhdista kolikoita millään muulla kuin miedolla astianpesuaineella ja lämpimällä vedellä tai vaitoehtoisesti asetonilla (muista kuivata hyvin). Kaikki hankaavien tai syövyttävien aineiden ja harhojen käyttö pilaa kolikon keräilymielessä.


      • Jone29
        cevy kirjoitti:

        ei ole muuta kuin hopeaan lyötynä. Näiden vuosiluvut ovat 1865,-66,-67,-70,-72,74, 1905,-06,-07 ja 1908. Näistä arvokkaimpia ovat vuodet 1867 jota tunnetaan ainoastaan 9 kappaletta sekä 1905 johtuen pienestä painosmäärästä (24500kpl). Nuo 1865 vuoden hopeamarkat ovat jokseenkin saman hintaisia kuin nuo kaksimarkkaisetkin.
        Vielä pieni varoitus. Eli älä vaan puhdista kolikoita millään muulla kuin miedolla astianpesuaineella ja lämpimällä vedellä tai vaitoehtoisesti asetonilla (muista kuivata hyvin). Kaikki hankaavien tai syövyttävien aineiden ja harhojen käyttö pilaa kolikon keräilymielessä.

        ...lupasi myydä minulle noita kolikoita 5€/kpl. Eli varmaan kannattaa ostaa kun kunto oli ihan ok?


      • Jone29 kirjoitti:

        ...lupasi myydä minulle noita kolikoita 5€/kpl. Eli varmaan kannattaa ostaa kun kunto oli ihan ok?

        kannattaa ostaa. Mutta nuo 1 markan kolikot ovat vähän kyseenalaisia ostoksia tuohon hintaan. Esim. tuota 1865 vuoden markkaa on viisi eri variaatiota joista kaksi yleisempää on hinnaltaan ainoastaan 2-5 euroa. Vaatii hieman kokemusta ja paljon tuuria jos meinaa tehdä tiliä näillä vanhoilla rahoilla.


    • seppätimo

      Miten on onko 2e:ron kolikolla mitään isompaa arvoa kun sen keskusta on voi sanoa kirkas,siittä puuttuu väri melkein täysin.Ainahan niissä on muutoksia mutta en oo ikinä nähny kuin valkokultaan lyöty 2euroa 2011v ja normaali muuten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe