2 mk 1865 | Arvo?

Jone29

Paljon tuollaisella kolikolla voisi olla arvoa? Muuta en rahasta tiedä kuin nuo otsikossa olevat tiedot. Hiukan raha on tummunut, mutta kuitenkin suht hyväkuntoinen...

6

3871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntoluokassa 6 on 30euroa. Jos lantti on huonompi kuntoinen, hinta putoaa 10euron paikkeille jos taas parempi niin 60 euroa. Tuossa linkki missä voit hieman itse arvioida kolikkosi kuntoluokkaa:
      http://koti.mbnet.fi/jm78/Kuntoluokitus.html

      • Jone29

        ...puhumme samasta kolikosta? Eli voisiko olla mahdollista, että vuodelta 1865 on erilaisia kahden markan kolikoita? Esim. hopeisia ja jotain muita? Voi olla tyhmä kysymys, mutta en ole oikein perillä näistä asioista...

        Entä onko saman vuoden markan kolikot yhtä arvokkaita?


      • Jone29 kirjoitti:

        ...puhumme samasta kolikosta? Eli voisiko olla mahdollista, että vuodelta 1865 on erilaisia kahden markan kolikoita? Esim. hopeisia ja jotain muita? Voi olla tyhmä kysymys, mutta en ole oikein perillä näistä asioista...

        Entä onko saman vuoden markan kolikot yhtä arvokkaita?

        ei ole muuta kuin hopeaan lyötynä. Näiden vuosiluvut ovat 1865,-66,-67,-70,-72,74, 1905,-06,-07 ja 1908. Näistä arvokkaimpia ovat vuodet 1867 jota tunnetaan ainoastaan 9 kappaletta sekä 1905 johtuen pienestä painosmäärästä (24500kpl). Nuo 1865 vuoden hopeamarkat ovat jokseenkin saman hintaisia kuin nuo kaksimarkkaisetkin.
        Vielä pieni varoitus. Eli älä vaan puhdista kolikoita millään muulla kuin miedolla astianpesuaineella ja lämpimällä vedellä tai vaitoehtoisesti asetonilla (muista kuivata hyvin). Kaikki hankaavien tai syövyttävien aineiden ja harhojen käyttö pilaa kolikon keräilymielessä.


      • Jone29
        cevy kirjoitti:

        ei ole muuta kuin hopeaan lyötynä. Näiden vuosiluvut ovat 1865,-66,-67,-70,-72,74, 1905,-06,-07 ja 1908. Näistä arvokkaimpia ovat vuodet 1867 jota tunnetaan ainoastaan 9 kappaletta sekä 1905 johtuen pienestä painosmäärästä (24500kpl). Nuo 1865 vuoden hopeamarkat ovat jokseenkin saman hintaisia kuin nuo kaksimarkkaisetkin.
        Vielä pieni varoitus. Eli älä vaan puhdista kolikoita millään muulla kuin miedolla astianpesuaineella ja lämpimällä vedellä tai vaitoehtoisesti asetonilla (muista kuivata hyvin). Kaikki hankaavien tai syövyttävien aineiden ja harhojen käyttö pilaa kolikon keräilymielessä.

        ...lupasi myydä minulle noita kolikoita 5€/kpl. Eli varmaan kannattaa ostaa kun kunto oli ihan ok?


      • cevy
        Jone29 kirjoitti:

        ...lupasi myydä minulle noita kolikoita 5€/kpl. Eli varmaan kannattaa ostaa kun kunto oli ihan ok?

        kannattaa ostaa. Mutta nuo 1 markan kolikot ovat vähän kyseenalaisia ostoksia tuohon hintaan. Esim. tuota 1865 vuoden markkaa on viisi eri variaatiota joista kaksi yleisempää on hinnaltaan ainoastaan 2-5 euroa. Vaatii hieman kokemusta ja paljon tuuria jos meinaa tehdä tiliä näillä vanhoilla rahoilla.


    • seppätimo

      Miten on onko 2e:ron kolikolla mitään isompaa arvoa kun sen keskusta on voi sanoa kirkas,siittä puuttuu väri melkein täysin.Ainahan niissä on muutoksia mutta en oo ikinä nähny kuin valkokultaan lyöty 2euroa 2011v ja normaali muuten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe