Fenestra vaiko Domus

parempi

Onko jollain kokemusta kummatko ikkunat parempia Fenestra vai Domus. Erot? Kiva jos joku tietävä vaivautuisi vastaamaan!

5

2125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fenestra

Meillä ei itsellä ole kokemusta Domuksen ikkunoista, mutta naapurit ei ole niihin 100% tyytyväisiä (eivät avaudu/sulkeudu ilman voiman käyttöä, puitteissakin oli jotain hämminkiä?). Meillä itellä oli ed. asunnossa ihka-uudet Tiivin ikkunat (vm. -97), ja mun mielestä ne ei ollu valmistettu oikeen priima tavarasta. Esim. ikkunan välissä oleva puu (siis se ala-puite) hilseili ja vääntyili, ja ikkunat "paukkuivat" lämpötilavaihteluista. Myöskin ikkunoista "veti" talvella... Nyt on Fenestran ikkunat, ja mun mielestä ne on hyvät. Meillä ns. perinnetalo, joten ei ole ollenkaan erillisiä tuuletusluukkuja ikkunoissa, mutta samalla kun tilasin ikkunat, niin pyysin niihin irrotettavat hyttyspuitteet (ja säleverhot). Ne on tosi kätevät, ikkunan ulkokarmissa on alumiininen puite, ja siinä "ura" johon hyttysverkko vaan nostetaan, ei muuta kun keväällä paikoilleen ja syksyllä pois. Se ei vaikuta ikkunan muuhun käyttöön mitenkään, eli menee kiinni kuin rasvattu! Myöskin ikkunalasien välissä oleva "alapuu", siis se joka jää tuplan ja tav.lasin väliin on mdf:ää. Nyt ei vääntyile, eikä maalit hilseile.

• Fenestra

Siis ne vm. -97 olevat ikkunat OLETIN olevan Tiivin, koska isännöitsijältä ei saanut kunnollista vastausta valmistajasta (sekään ei varmaankaan tiennyt). Yksi raksan aliurakoitsija muisteli, että vastaavissa kohteissa on käytetty ko. valmistajan tuotteita. (MUTTA: en ole asiasta varma, mutta näin on kerrottu. Jos olen väärässä, niin anteeksi.)

• vaan

jonkun pienemmän valmistajan esim Virkkalan puunjalostuksen ikkunat, jonka tuotteet ovat täysin Suomalaista puunsepän työtä.
      Suuret valmistajat tekevät ikkunoitaan mm Venäjällä jossa ollut suuria laatu ongelmia, juttua asiasta on ollut myös eri medioissa.
      Pienet valmistajat kilpailevat laadulla ei hinnalla kuten suuret jotka vievät kustannus tehokkuuden äärirajoille.
      Tämä on vain minun mielipide asiasta, mutta kannattaa sitä silti miettiä.

• ......

ja tyytyväisiä ollaan oltu. Muista uusista ikkunoista ei ole kokemusta. Rakensimme vuonna 2002 ja meeillä on ikkunat tuuletusikkunoilla.

• Fenestra

Timpuri pystyttää paljon pakettitaloja ja hänen kokemuksensa ainakin tekijän näkökulmasta on Fenestra, joka on mittatarkempi ja teettää rakentajalle vähemmän työtä. Pienet valmistajat varmaan pyrkivät vastamaan laadulla, mutta mikä on toimituskyky?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe