Poika on tuossa kysellyt karting perään jo jonkin aikaa ja hommahan sai lisää tuulta purjeisiin kun kävimme VM kartingissa vetäisemässä muutaman kerran.
Lupasin ottaa asioista vähän selvää. Ongelmaksi muodostuu tietämättömyyden lisäksi muutama käytännönjuttu:
1. Meillä ei ole tallia, jossa säilyttää/fixata autoa - onko kerhoilla yhteisiä tiloja, joista voisi vuokrata paikan?
2. Millainen peräkärry kannattaa hankkia - kipillä vai riittääkö ilman(kuomullinen jokatapauksessa)?
Karting ja käytännön juttuja
5
1267
Vastaukset
- yks
...kysyä paikallisesta seurasta onko heillä jotain tiloja vuokrattavana. Myös yksityisiltä voi käydä jotain hallin nurkaa kyselemässä. Kun mulle hankittiin eka auto, ei meilläkään ollut paikkaa sille. Säilytettiin pakettiautossa ja korjailtiin vähän parkkipaikalla tai radalla. Yleensä monet säilyttävät autoa peräkärryssä, mutta kannattaa lukita kunnolla, ettei lähde koko kärry "kävelemään".
2. Itse ajan SM tasolla ja meillä on ihan tavallinen kärry. Tosin liian pieni, kun joutuu autoa purkamaan, ei mahdu muuten kyytiin... Eli ostakaa kerralla hieman isompi, että mahtuu muutakin kyytiin kuin pelkkä auto. Etenkin, jos käy niin kuin meillä eli harrastus "karkasi käsistä" ihan huomaamatta. Niin, ja takalauta olisi hyvä saada irti, ettei joudu laidan yli nostelemaan.
Tervetuloa vaan mukavan harrastuksen pariin!- Sis
Kiitos kun annoit kommetteja. Ajattelin vähän kysellä noista tallipaikoista täältä ensin, jos kerhoilla on jokin yleinen käytäntö säilytyspaikkojen suhteen. Se nimittäin saattaisi olla vaikuttava tekijä kerhon valinnassa. Asumme itse Keski-Uusimaalla, joten voisimme sen mukaan vähän suunnata kyselyjä.
Mainitsit, että teillä on ihan tavallinen kärry - tarkoittaako se n. 125 x 250 kokoista kärryä? - yks
Sis kirjoitti:
Kiitos kun annoit kommetteja. Ajattelin vähän kysellä noista tallipaikoista täältä ensin, jos kerhoilla on jokin yleinen käytäntö säilytyspaikkojen suhteen. Se nimittäin saattaisi olla vaikuttava tekijä kerhon valinnassa. Asumme itse Keski-Uusimaalla, joten voisimme sen mukaan vähän suunnata kyselyjä.
Mainitsit, että teillä on ihan tavallinen kärry - tarkoittaako se n. 125 x 250 kokoista kärryä?Suunnilleen sen kokoinen, en muista ihan tarkkaan. Saattaa olla vähän lyhyempi. Leveys on muistaakseni tuo 125, mutta tosiaan auto ei mahdu siihen leveydestä kokonaisena. Mini ja raket autot varmasti mahtuisivat leveydestään meidänkin kärryyn.
- tollo
Sis kirjoitti:
Mainitsit, että teillä on ihan tavallinen kärry - tarkoittaako se n. 125 x 250 kokoista kärryä?Kannattaa hankkia joku 150 levee kärry, niin auto mahtuu kunnolla laitojen väliin vaikka renkaat paikoillaan. Muutenkin mahdollisimman iso kärry, niin mahtuu kaikki tarvittava mukaan. Kippiä ei tarvitse.
- näin minä
Samalla hinnalla kun saat ison, kuomullisen kärryn saat käytetyn pakurin. Mahtuu kamat kyytiin ja säilytyspaikka samassa. Jopa pienen "verstaan" mahtuu tekeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181026Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42909
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 72875