annetaan kissanpoikia KIIRE

Vuge

siispä, meille tuli sunnuntaina kissanpentuja, eri sävyisiä raidallisia maatiaisia olis tarjolla ilmaseksi n. 2kk:n päästä.100% ihmisrakkaita.mailatkaa tai kirjottakaa tänne.kiire ois, koska sit pitää lopettaa noi jos ei oteta

50

2709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Padawan

Paikkakunta ois hyvä tietää...Ei ole omaa autoa ja ei hurjan kaukaa voi tulla hakemaan. Lisäksi muita tietoja sen verran, että onko lapsia perheessä tai muita lemmikkejä..Kiitos.

• vuge

kangasniemelt (=n. 50km jyväskylästä) annetaan.
        meillä on 3 kissaa ja pentuja on annettu n. 10 vuotta (ei tän kissanpentui, vaan tän äidin).perhees o 5 lasta.ovat siis tottuneet pienestä pitäen lapsiin ja ihmisiin joten on kyl superihmisystävällisiä.en tiiä voiko niitä laittaa sillee linkis et kuski kyttää koko matkan, ku josku o joku laittanu.

• Ei
        vuge kirjoitti:

kangasniemelt (=n. 50km jyväskylästä) annetaan.
        meillä on 3 kissaa ja pentuja on annettu n. 10 vuotta (ei tän kissanpentui, vaan tän äidin).perhees o 5 lasta.ovat siis tottuneet pienestä pitäen lapsiin ja ihmisiin joten on kyl superihmisystävällisiä.en tiiä voiko niitä laittaa sillee linkis et kuski kyttää koko matkan, ku josku o joku laittanu.

Olen lähes varma, että luin jostakin, että enää kissat/muut eläimet eivät saa matkustaa linja-autoissa ilman omistajaa/muuta ihmistä. Ennen näin on kyllä ilmeisesti saanut tehdä, mutta ei enää.

• mamma39
        Ei kirjoitti:

Olen lähes varma, että luin jostakin, että enää kissat/muut eläimet eivät saa matkustaa linja-autoissa ilman omistajaa/muuta ihmistä. Ennen näin on kyllä ilmeisesti saanut tehdä, mutta ei enää.

bussin kuljettaja voi kieltaytyä ottamasta kissoja kuljetettavaksi, ennen tätä kieltäytymismahdollisuutta ei ollut, mutta ilmeisesti on ollut tapauksia joissa hakijaa ei ole kuulunut päätepisteessä tai kissalle on sattunut jotain matkan aikana.

Lentokoneella voi kissoja laittaa (rahtina), mutta siitä on omat säännöksensä olemassa - millaisessa laatikossa (boxin mitat ja kelpoisuus maa-, meri- ja ilmakuljetukseen) jne.

• Kröhöm...

Eli siis pennut syntyivät viime sunnuntaina? Ja annat ne pois 2 kk päästä? Satutkos tietämään, että kissanpennun luovutusikä on 12 viikkoa eli noin 3 kk?

Lisäksi suosittelisin ottamaan pennuista maksun, etteivät joudu kesäkissoiksi...

Ja ihan vain vinkiksi; olin havaitsevinani, että kyseessä eivät taida olla kovin toivotut pennut jos kerran niiden lopettamisestakin on ollut puhetta. Eikö pääsiis helpommalla, jos leikkauttaisi kissansa, niin ei tulisi ei-toivottuja pentuja?

• !

Ottakaa ihmeessä maksu, hyvät ihmiset! Nyt kaikki mielisairaat ja pöpit ihmiset ottavat kesäkissoja jotka sitten tappavat kesän loputtua! OTA MAKSU!

• vuge
        ! kirjoitti:

Ottakaa ihmeessä maksu, hyvät ihmiset! Nyt kaikki mielisairaat ja pöpit ihmiset ottavat kesäkissoja jotka sitten tappavat kesän loputtua! OTA MAKSU!

eiköhän maksuks riitä jos tulee hakee pennun ja pelastaa hengen...voinhan mä niist tietty maksun periä jos joku tieten tahtoen haluu maksaa...

• vuge

pentujen luovutusikä on 2kk.sen ikäsinä ne voi antaa ja tähän mennessä (10 v) ei ole tullut ongelmia kertaakaan...kissa on pillereillä ja se leikataan ens syksyn et ei tuu tulehuksii yms.

pennut eivät ole epätoivotut mutta me ei voida pitää valitettavasti 5 kissanpentua omien 3 lisäks.

• tyttö
        vuge kirjoitti:

pentujen luovutusikä on 2kk.sen ikäsinä ne voi antaa ja tähän mennessä (10 v) ei ole tullut ongelmia kertaakaan...kissa on pillereillä ja se leikataan ens syksyn et ei tuu tulehuksii yms.

pennut eivät ole epätoivotut mutta me ei voida pitää valitettavasti 5 kissanpentua omien 3 lisäks.

Voi, ei ole hyvä luovuttaa kissavauvoja niin aikaisin, ne ovat sillon juuri siinä iässä, että tarvitsevat emon opastusta esim. saaliin pyydystämisessä ja kaikki sosiaaliset taidot ne oppii siinä iässä ja jos ne luovutetaan liian aikasin, niille voi tulla käytöshäiriöitä esim. villan imemistä yms. Hyvä, että leikkautatte kissanne, mutta näistä asioista pitäisi huolehtia jo paljon ennen, kun kissan edes ottaa. ja jos ovat vielä ei-toivottuja, kuuluisi edes huolehtia, että pienet saavat hyvän kodin. Ota siis maksu jos yhtään välität ylipäätänsä kissoista!

• Kröhöm...
        vuge kirjoitti:

Kumpikohan tässä nyt on oikeassa, sinä vai minä? Minä sanon että luovutusikä on 12 viikkoa, koska olen lukenut sen kissakirjoista ja netistä ja koska se lain mukaan on niin. Sinä sanot, että se on 8 viikkoa, koska sinulle ei kertaakaan ole tullut ongelmia, vaikka pennut niin aikasin olet luovuttanutkin.

Ja miten sinulle siitä ongelmia tulisikaa? Niille kissanpennun uusille omistajillehan siitä ongelmia tulee! Ja kun aika moni maatiaskissanomistaja valitettavatsi on sellainen pölkkypää, ettei luovutúsiästä tai sellaisista ole mitään kuullutkaan, eivät he varmaan ole edes huomanneet ongelmia.

• mamma39
        Kröhöm... kirjoitti:

Kumpikohan tässä nyt on oikeassa, sinä vai minä? Minä sanon että luovutusikä on 12 viikkoa, koska olen lukenut sen kissakirjoista ja netistä ja koska se lain mukaan on niin. Sinä sanot, että se on 8 viikkoa, koska sinulle ei kertaakaan ole tullut ongelmia, vaikka pennut niin aikasin olet luovuttanutkin.

Ja miten sinulle siitä ongelmia tulisikaa? Niille kissanpennun uusille omistajillehan siitä ongelmia tulee! Ja kun aika moni maatiaskissanomistaja valitettavatsi on sellainen pölkkypää, ettei luovutúsiästä tai sellaisista ole mitään kuullutkaan, eivät he varmaan ole edes huomanneet ongelmia.

kumpikaan ei ole oikeassa;-)))

Rotukissojen virallinen luovutusikä on 12 viikkoa - oli ennen 10 vko - ja maatiaiskissojen ym. luovutusikäsuositus on 10 vko - oli ennen 8 vko. Mitään lakia tästä ei ole olemassa, vain suositus. Rotukissojen kohdalla se on sääntö ja sen rikkomisesta seuraa rangaistus (mahd. toimintakielto, kasvatuskielto tmv.).

Liian aikaisin luovutetuilla pennuilla voi esiintyä vaatteiden imemistä ja/tai muuta häiriökäytöstä, niiden vatsat menevät helpommin sekaisin jne. Emon ja sisarusten kanssa pidempään olleet pennut ovat kouliintuneet paremmin itsenäiseen elämään.

Ikävä kyllä maatiaisten ja sekarotuisten pentuja luovutetaan jopa 5 viikon iässä, eli juuri silloin kun ne alkavat vaatia muutakin ruokaa kuin emon maitoa:-(((( ja alkavat opetella hiekkalaatikolla asiointia. Ongelmat monta kertaa johtuvat juuri tästä, kun uudessa kodissa aletaan antaa kiinteää ruokaa johon pentua ei ole totutettu. Erilainen ruokinta aiheuttaa helposti ripulia ja kun ei hiekkalaatikoa ole opittu käyttämään tulee sitten vahinkoja lattialle, sänkyyn jne.

• Jade
        ! kirjoitti:

Kyllä niitäkin ihmisiä on olemassa, jotka mielellään ottavat ilmaiseksi kissanpoikasen. (koska kissan elinikäinen hoito tulee kuitenkin maksamaan kaikki kivat leikkitavarat kissalle) JA pitävät siitä yhtä hyvää huolta kuin omista (ihmis)perheenjäsenistä, sillä kissa on otettu täysivaltaiseksi perheenjäseneksi. Näin meillä.

Ottaisin vielä yhden pennun, mutta vähän vaikea nyt kun nämä muikulaiset ovat tottuneet olemaan kaksin ainoita kisuja meillä. Ovat vielä sattumoisin siskokset keskenään.

• Kröhöm...
        Jade kirjoitti:

Kyllä niitäkin ihmisiä on olemassa, jotka mielellään ottavat ilmaiseksi kissanpoikasen. (koska kissan elinikäinen hoito tulee kuitenkin maksamaan kaikki kivat leikkitavarat kissalle) JA pitävät siitä yhtä hyvää huolta kuin omista (ihmis)perheenjäsenistä, sillä kissa on otettu täysivaltaiseksi perheenjäseneksi. Näin meillä.

Ottaisin vielä yhden pennun, mutta vähän vaikea nyt kun nämä muikulaiset ovat tottuneet olemaan kaksin ainoita kisuja meillä. Ovat vielä sattumoisin siskokset keskenään.

Itse asiassa oma kissani on maatiaskissa ja se oli ilmainen. Ja siitä kyllä takuulla pidetään hyvää huolta!

Mutta silti maatiskissoistakin voisi mielestäni ottaa pienen maksun. Se karsisi edes osan vastuuttomista ostajista pois...

• vuge
        tyttö kirjoitti:

Voi, ei ole hyvä luovuttaa kissavauvoja niin aikaisin, ne ovat sillon juuri siinä iässä, että tarvitsevat emon opastusta esim. saaliin pyydystämisessä ja kaikki sosiaaliset taidot ne oppii siinä iässä ja jos ne luovutetaan liian aikasin, niille voi tulla käytöshäiriöitä esim. villan imemistä yms. Hyvä, että leikkautatte kissanne, mutta näistä asioista pitäisi huolehtia jo paljon ennen, kun kissan edes ottaa. ja jos ovat vielä ei-toivottuja, kuuluisi edes huolehtia, että pienet saavat hyvän kodin. Ota siis maksu jos yhtään välität ylipäätänsä kissoista!

pennut on annettu aina 2 kuukautisina meillä.ne opetetaan pissilaatikolle kun rupee touhuamaa, ja kantaa mahaansa hyvin, samoin ne oppii syömään omaa vauhtiaan...
        kun ne annetaa 2 kk:n ikäsinä ne on itsenäisiä ja osaa saalistaa, emo tuo hiiriä yms.ihan kiitettävällä vauhdilla tutkittavaks...
        toivottavasti teillä innokkailla neuvojilla on omat kissat ettette neuvo tietämättä...
        ja viel kerran, sinä aikana ku meil o kissoi annettu ni ei oo yhen ainutta kertaa tullu sanomista siitä et pennut ei osais/pystys syömää yms.

en sit tiiä et millasii pennut o kaupungeis ku ne ei pääse ulos sillo ku huvittaa eikä saa tuoretta kalaa yms. tutkittavaks, voiha sekii hidastaa niiden itsenäistymist.

• vuge
        Kröhöm... kirjoitti:

älä sano et sulla ei oo omia kissoja, et tykkäät vaa neuvoo...

ne jotka on ottanu kissoja ei ole KOSKAAN valittaneet et pennut ei osais syödä yms.

ehkä sit kaupungeis pennut on urpoja ku ne ei pääse vapaasti ulos eikä sa tutkia muuta ku purkkiruokaa...

voi kiitos noista sulosista haukuista...ajattelepa maalaisjärjellä ja tarkkaile kissojas, kissakirjat ei välttämättä korvaa kokemusta...

• tyttö
        vuge kirjoitti:

pennut on annettu aina 2 kuukautisina meillä.ne opetetaan pissilaatikolle kun rupee touhuamaa, ja kantaa mahaansa hyvin, samoin ne oppii syömään omaa vauhtiaan...
        kun ne annetaa 2 kk:n ikäsinä ne on itsenäisiä ja osaa saalistaa, emo tuo hiiriä yms.ihan kiitettävällä vauhdilla tutkittavaks...
        toivottavasti teillä innokkailla neuvojilla on omat kissat ettette neuvo tietämättä...
        ja viel kerran, sinä aikana ku meil o kissoi annettu ni ei oo yhen ainutta kertaa tullu sanomista siitä et pennut ei osais/pystys syömää yms.

en sit tiiä et millasii pennut o kaupungeis ku ne ei pääse ulos sillo ku huvittaa eikä saa tuoretta kalaa yms. tutkittavaks, voiha sekii hidastaa niiden itsenäistymist.

Kyllähän pennut syödä nyt osaa.. Minä itse otin kissanpennun, sen ollessa 2kk ja siitä tuli kovin ihmisrakas, mä korvasin sen emon ja se vielä isona kollina imeskeli mun paitoja ja kainaloita, tuskin pääsee siitä koskaan eroon ja onko se 1kk niin pitkä aika tai edes puol kuukautta pitää niitä? Mikä on se kiire saada pennut pois niin aikaisin? Mutta jos olet jo päätöksesi tehnyt, muista/muistakaa olla tarpeeksi pentujen kanssa, ennen kuin ne annetaan pois, jotta niistä ei tulisi eristäytyviä ja itsenäisiä sekä pelokkaita ihmisiä kohtaan, niiden täytyy saada olla paljon ihmisten seurassa.

• tyttö
        Kröhöm... kirjoitti:

Itse asiassa oma kissani on maatiaskissa ja se oli ilmainen. Ja siitä kyllä takuulla pidetään hyvää huolta!

Mutta silti maatiskissoistakin voisi mielestäni ottaa pienen maksun. Se karsisi edes osan vastuuttomista ostajista pois...

Totta on, että ilmaiset maatiaisetkin voivat saada hyvän elämän, siis vastuuntuntoisen kodin. Itse maksoin toisesta kisusta 200mk leikkauksineen ja toisesta 30mk, mutta kun ihmisistä ei tiedä, jotkut vain ottaa hetken mielijohteesta pitkäikäisen lemmikin ja sitten uutuuden viehätyksen kadottua hylkäävät sen. Maksu kannattaa aina! Hyvä kissaihminen on valmis maksamaan eläimestään ja pitämään siitä huolen.

• Jade
        tyttö kirjoitti:

Totta on, että ilmaiset maatiaisetkin voivat saada hyvän elämän, siis vastuuntuntoisen kodin. Itse maksoin toisesta kisusta 200mk leikkauksineen ja toisesta 30mk, mutta kun ihmisistä ei tiedä, jotkut vain ottaa hetken mielijohteesta pitkäikäisen lemmikin ja sitten uutuuden viehätyksen kadottua hylkäävät sen. Maksu kannattaa aina! Hyvä kissaihminen on valmis maksamaan eläimestään ja pitämään siitä huolen.

Jos joutuisit jostain syystä luopumaan kissastasi. Kummalle kissan luovuttaisit?
        (Oletetaan, että molemmat kanditaatit ovat aikuisia ihmisiä.)

1) Sisarellesi, joka suostuisi miukulaisen ottamaan vastaan, mutta ei maksamaan miukulaisen vastaanottamisesta?

2) Ja vaihtoehtoisesti sinulla olisi toinen, joka on sinulle tuntematon kissanostaja kaukaa toisesta kaupungista ja hän maksaisi kissastasi pyydetyn hinnan?

• tyttö
        Jade kirjoitti:

Jos joutuisit jostain syystä luopumaan kissastasi. Kummalle kissan luovuttaisit?

1) Sisarellesi, joka suostuisi miukulaisen ottamaan vastaan, mutta ei maksamaan miukulaisen vastaanottamisesta?

2) Ja vaihtoehtoisesti sinulla olisi toinen, joka on sinulle tuntematon kissanostaja kaukaa toisesta kaupungista ja hän maksaisi kissastasi pyydetyn hinnan?

Riippuu sisarestani! Jos tämä on tunnollinen kissanomistaja niin tietty sille, mutta jos tiedän sen hoitavan huonosti kissoja niin ehkä harkitsisin sitä toista, ja riippuu myös rahasummasta. Vieras on aina vieras, mutta rahan pitäisi karsia pois välinpitämättömimmät omistajat.

• mamma39
        tyttö kirjoitti:

Riippuu sisarestani! Jos tämä on tunnollinen kissanomistaja niin tietty sille, mutta jos tiedän sen hoitavan huonosti kissoja niin ehkä harkitsisin sitä toista, ja riippuu myös rahasummasta. Vieras on aina vieras, mutta rahan pitäisi karsia pois välinpitämättömimmät omistajat.

toimisin minäkin, lähisukulaisilleni en edes myisi kissaa, saatikka antaisi ilmaiseksi:-D Joku voi kysyä miksei? Syy on se, ettei heistä yksikään arvosta kissaa eläimenä yhtä korkealle kuin minä. Äidilläni on kissa; liian lihava, rokottamaton, madottamaton ja omistajalla alkoholiongelma:-((( Sisareni on koiraihminen ja vaikka pitää myöskin kissoista, ei kuitenkaan niin paljon kuin haluaisin. Mieheni sisarella oli kissoja, ne annettiin pois kun hän alkoi odottaa vauvaa (ei jaksanut siivota koko ajan). Veljeni uuden "vaimon" poika kiusasi sisareni pojan koiraa nähteni ja en halua häntä edes meille kyläilemään saatikka myisi/antaisi heille mitään eläintä.

Mieleeni tulee ainoastaan tätini ja hänen nuorempi tyttärensä jotka ovat aina rakastaneet kissoja todella koko sydämestään.

joten lopputulos on "millään muulla ei ole väliä kuin sitoutumisella kissan hoitoon ja elämään täysillä"

• vuge
        Jade kirjoitti:

jos tietäisin että siskoni tykkää kissoista, antaa sille turvallisen ja virikkeellisen kodin ja haluaa todella, ei vaa kohteliasiuuden vuoksi, ottaa kissan niin ilman muuta antaisin katin siskolle jolloin voisin nähdä/kuulla kissasta.

jos joku kaupungista ottaisi kissan niin haluisin puhua hänen kanssaan, ihmisestä huomaa heti jos todella tykkää kissoista.jos ihminen elää epävarmaa, levotonta elämää niin ehkä harkitsisin antaako vai eikö antaa...

• vuge
        tyttö kirjoitti:

Kyllähän pennut syödä nyt osaa.. Minä itse otin kissanpennun, sen ollessa 2kk ja siitä tuli kovin ihmisrakas, mä korvasin sen emon ja se vielä isona kollina imeskeli mun paitoja ja kainaloita, tuskin pääsee siitä koskaan eroon ja onko se 1kk niin pitkä aika tai edes puol kuukautta pitää niitä? Mikä on se kiire saada pennut pois niin aikaisin? Mutta jos olet jo päätöksesi tehnyt, muista/muistakaa olla tarpeeksi pentujen kanssa, ennen kuin ne annetaan pois, jotta niistä ei tulisi eristäytyviä ja itsenäisiä sekä pelokkaita ihmisiä kohtaan, niiden täytyy saada olla paljon ihmisten seurassa.

meidän perhe on kyl nii vannoutunu kissoille et ei tuu pulaa silittelijöistä ja sylissä leipohjista :)

se on mutsi joka ne haluu antaa 2 kuukautisina...kyllähän mä ne pitäsin vaiks koko ikäni...

mutta kyllä 5 lasta ja äippä&isä pitää huolen et kissoist tulee ihmisystävällisiä...

• tyttö
        mamma39 kirjoitti:

toimisin minäkin, lähisukulaisilleni en edes myisi kissaa, saatikka antaisi ilmaiseksi:-D Joku voi kysyä miksei? Syy on se, ettei heistä yksikään arvosta kissaa eläimenä yhtä korkealle kuin minä. Äidilläni on kissa; liian lihava, rokottamaton, madottamaton ja omistajalla alkoholiongelma:-((( Sisareni on koiraihminen ja vaikka pitää myöskin kissoista, ei kuitenkaan niin paljon kuin haluaisin. Mieheni sisarella oli kissoja, ne annettiin pois kun hän alkoi odottaa vauvaa (ei jaksanut siivota koko ajan). Veljeni uuden "vaimon" poika kiusasi sisareni pojan koiraa nähteni ja en halua häntä edes meille kyläilemään saatikka myisi/antaisi heille mitään eläintä.

Mieleeni tulee ainoastaan tätini ja hänen nuorempi tyttärensä jotka ovat aina rakastaneet kissoja todella koko sydämestään.

joten lopputulos on "millään muulla ei ole väliä kuin sitoutumisella kissan hoitoon ja elämään täysillä"

Näinpä se on että ite asun vielä vanhempien luona, ja kovan taistelun oon käyny, että saatiin kissoille tarha, jossa voivat turvallisesti ulkoilla. Vanhemmat pitää mua ihan pöhkönä, kun saarnaan niille millon mitäki kissan ruokavaliosta sun muusta, onneks ne sentään tajuu leikkauttaa kissat. Ne on välinpitämättömiä monissa asioissa ja mun täytyy huolehtia itse kissoista, ostin niille laaturaksuja, kun vanhemmat syöttäis tota halpamuonaa ja täytyy olla vahtina, ku noi aukoilee ovia ja ikkunoita ja kerran toinen kissa livahti ulos, suoraa päätä tappelemaan naapurin pomokollin kanssa. Mä en halua, että menetän kissat, ekan kissani menetin ja sitä en halua toistuvan, vaikkakin nämä nykyiset ei tule koskaan sitä ensimmäistä korvaamaan. Odotan siis innolla, että pääsen joskus muuttamaan omaan kotiin ja saan huolehtia kissoista ihan itse. Tuo rotukissakasvatuskin muuten kiinnostaa, aikuisena sitten :)

• tyttö
        vuge kirjoitti:

jos tietäisin että siskoni tykkää kissoista, antaa sille turvallisen ja virikkeellisen kodin ja haluaa todella, ei vaa kohteliasiuuden vuoksi, ottaa kissan niin ilman muuta antaisin katin siskolle jolloin voisin nähdä/kuulla kissasta.

jos joku kaupungista ottaisi kissan niin haluisin puhua hänen kanssaan, ihmisestä huomaa heti jos todella tykkää kissoista.jos ihminen elää epävarmaa, levotonta elämää niin ehkä harkitsisin antaako vai eikö antaa...

sittenkin, kelle kissasi annat? Vaikutit ainakin vähän välinpitämättömältä, mutta olenko kenties väärässä?

• Kröhöm...
        vuge kirjoitti:

älä sano et sulla ei oo omia kissoja, et tykkäät vaa neuvoo...

ne jotka on ottanu kissoja ei ole KOSKAAN valittaneet et pennut ei osais syödä yms.

ehkä sit kaupungeis pennut on urpoja ku ne ei pääse vapaasti ulos eikä sa tutkia muuta ku purkkiruokaa...

voi kiitos noista sulosista haukuista...ajattelepa maalaisjärjellä ja tarkkaile kissojas, kissakirjat ei välttämättä korvaa kokemusta...

Minä kyllä omistan kissan. Maatiaskissa, maalta kotoisin. Luovutettu liian varhain, mutta en tiennyt sen ikään kun sain sen, selvisi vasta jälkikäteen, että se oli luovutettaessa vain 9 viikkoa. Kissaa ei ole pentuna myöskään kunnolla toutettu ihmisiin, se on arka ja erittäin itsenäinen, ennätys sylissä pysymisen suhteen taitaa olla minuutti... Se lutkuttaa joka ilta hihaani ja myös muita kankaita.

Minä tiedän, että on aika pitkälle oma vikani, että minulla on tuollainen kissa. Olisin voinut jatkaa etsimistä ja ottaa kissani jostain paremmasta paikasta, missä se olisi ollut kunnolla sosiaalistettu. Mutta olin kärsimätön silloin. Olin toivonut kissaa koko siihen astisen elämäni, 15 vuotta. Sitten vihdoin minulle luvattiin se. Ja kun olin turhaan soitellut eri löytöeläinkoteihin muutaman viikon, en jaksanut enää jatkaa etsimistä kun kaupan ilmoitustaululta sitten löytyi ilmoitus mustista kissanpennuista.

Älä kuitenkaan kästiä väärin; vaikka kissani on sellainen kun on, rakastan sitä kovasti enkä vaihtaisi sitä mihinkään toiseen kissaan. Haluaisin vain, että maatiaskissojen pentuja luovuttavat tekisivät kuten rotukissan omistajat: luovuttaisivat pentunsa vasta 12 viikkoisina ja lisäksi huolehtisivat niiden madotukset ja totuttaisivat ne ihmisiin. Kyllä silloin pennusta jo maksaisikin vaikka vähän enemmänkin.

• =^^=
        tyttö kirjoitti:

Näinpä se on että ite asun vielä vanhempien luona, ja kovan taistelun oon käyny, että saatiin kissoille tarha, jossa voivat turvallisesti ulkoilla. Vanhemmat pitää mua ihan pöhkönä, kun saarnaan niille millon mitäki kissan ruokavaliosta sun muusta, onneks ne sentään tajuu leikkauttaa kissat. Ne on välinpitämättömiä monissa asioissa ja mun täytyy huolehtia itse kissoista, ostin niille laaturaksuja, kun vanhemmat syöttäis tota halpamuonaa ja täytyy olla vahtina, ku noi aukoilee ovia ja ikkunoita ja kerran toinen kissa livahti ulos, suoraa päätä tappelemaan naapurin pomokollin kanssa. Mä en halua, että menetän kissat, ekan kissani menetin ja sitä en halua toistuvan, vaikkakin nämä nykyiset ei tule koskaan sitä ensimmäistä korvaamaan. Odotan siis innolla, että pääsen joskus muuttamaan omaan kotiin ja saan huolehtia kissoista ihan itse. Tuo rotukissakasvatuskin muuten kiinnostaa, aikuisena sitten :)

Minä kävin pitkän taistelun ja vajaa vuosi sitten sain kissani. Mutta vanhempani kyllä onneksi kuuntelevat minua aika paljon ja tuntuvat itsekin tajuavan, että eläinkaupan raksut on parempia. Niinpä kissani syö pääasiassa niitä. Se on myös sisäkissa, koska äiti ei halunnut että kissamme pissaisi muiden pihalla, se kun joskus kymmenisen vuotta sitten hermostui naapurin kattiin, joka pissasi pikkusiskoni vaunuhin.

Rotukissakasvatus kiinnostaa minuakin, ja tällä hetkellä kinuankin toista kissaa, siamilaista. Saa nähdä onnistuuko :)

• tytti
        =^^= kirjoitti:

Minä kävin pitkän taistelun ja vajaa vuosi sitten sain kissani. Mutta vanhempani kyllä onneksi kuuntelevat minua aika paljon ja tuntuvat itsekin tajuavan, että eläinkaupan raksut on parempia. Niinpä kissani syö pääasiassa niitä. Se on myös sisäkissa, koska äiti ei halunnut että kissamme pissaisi muiden pihalla, se kun joskus kymmenisen vuotta sitten hermostui naapurin kattiin, joka pissasi pikkusiskoni vaunuhin.

Rotukissakasvatus kiinnostaa minuakin, ja tällä hetkellä kinuankin toista kissaa, siamilaista. Saa nähdä onnistuuko :)

Onnea yritykseen! Mä taas kinuan Pyhää Birmaa, mutta ei meille kolmatta oteta, höh! :/

• Jade
        tyttö kirjoitti:

..jäädä se oleellinen asia pois.

Siis molemmat kandinaatit olisivat "kissahulluja" henkeen ja vereen. (tässä tapauksessa hullu=fani)

Sinä tosin kyllä osasit jo ottaa tuon asian huomioon.

:-D

• Jade
        mamma39 kirjoitti:

..antaisit kissasi ilmaiseksikin?
        (viitaten ed. viestiisi tädin tyttärestä)

• mamma39
        Jade kirjoitti:

minun tapauksessani se tarkoittaisi lähinnä sijoitusta;-))) Koska kasvatan ja käytän todella paljon rahaa pentujen terveyteen ja hyvinvointiin, ei olisi järkevää antaa täysin ilmaisia pentuja (en ole edes ilmaisten maatiaispentujen kannalla), vaan veloittaa kasvatukseen meneviä kuluja joita mm. sekarotuisten kasvattajilla ei samassa mittakaavassa ole. Jos tätini ja hänen tyttärensä haluaisi sijoituskissan, olisin ilman muuta valmis heille sellaisen luovuttamaan.

Kuten kysymyksessä, niin myös vastauksessa oli kait lähinnä kyse periaatteesta millä pentuja annetaan ja siihen vastaukseni tähtäsi. Tiedän, että jos antaisin pentujani ilmaiseksi, halukkaita löytyisi myöskin niistä jotka "eivät halua rotukissaa jostain syystä" ja he haluaisivat ilman muuta niillä kasvattaa jotta saisivat rahaa. Minun kasvatusperiaatteeni on jossain muualla, vaikka pentuni eivät ilmaisia olekaan.

• mamma39
        Jade kirjoitti:

vielä mainita sellainen asia, että olen antanut mm. leikatun ja rokotetun naaraan (näyttelytasoinen) ilmaiseksi ystävälleni. Minä en suostu antamaan pois (mikäli jokin syy sitä vaatii) leikkaamatonta aikuista kissaa, enkä edes myymään vaan ne leikataan aina valmiiksi ja rokotetaan, näin estetään kissan käyttäminen vääriin tarkoituksiin.

Ulkomaille en myy ellen tunne henkilöä hyvin ja mieluiten niin, että ostaja hakee itse pennun jotta näen hänet henk.koht. ja lemmikkitasoisia en ulkomaille suostu myymään lainkaan.

• Jade
        mamma39 kirjoitti:

minun tapauksessani se tarkoittaisi lähinnä sijoitusta;-))) Koska kasvatan ja käytän todella paljon rahaa pentujen terveyteen ja hyvinvointiin, ei olisi järkevää antaa täysin ilmaisia pentuja (en ole edes ilmaisten maatiaispentujen kannalla), vaan veloittaa kasvatukseen meneviä kuluja joita mm. sekarotuisten kasvattajilla ei samassa mittakaavassa ole. Jos tätini ja hänen tyttärensä haluaisi sijoituskissan, olisin ilman muuta valmis heille sellaisen luovuttamaan.

Kuten kysymyksessä, niin myös vastauksessa oli kait lähinnä kyse periaatteesta millä pentuja annetaan ja siihen vastaukseni tähtäsi. Tiedän, että jos antaisin pentujani ilmaiseksi, halukkaita löytyisi myöskin niistä jotka "eivät halua rotukissaa jostain syystä" ja he haluaisivat ilman muuta niillä kasvattaa jotta saisivat rahaa. Minun kasvatusperiaatteeni on jossain muualla, vaikka pentuni eivät ilmaisia olekaan.

ottaa joko "räsynuken" tai Siamilaisen.
        Mutta ne maksavat niin paljon, ettei ole mahdollista ostaa. Kun pitää varata, hoitoon, ruokaan, kivoihin virikkeisiin ja eläinlääkäriin, rahaa. JA kyllä kaikki muikulaiset ovat söpöjä, niin isot kuin pienetkin.
        Mistä sijoituskissoja voi saada? (Rotusellaisia siis)

• Jade
        mamma39 kirjoitti:

vielä mainita sellainen asia, että olen antanut mm. leikatun ja rokotetun naaraan (näyttelytasoinen) ilmaiseksi ystävälleni. Minä en suostu antamaan pois (mikäli jokin syy sitä vaatii) leikkaamatonta aikuista kissaa, enkä edes myymään vaan ne leikataan aina valmiiksi ja rokotetaan, näin estetään kissan käyttäminen vääriin tarkoituksiin.

Ulkomaille en myy ellen tunne henkilöä hyvin ja mieluiten niin, että ostaja hakee itse pennun jotta näen hänet henk.koht. ja lemmikkitasoisia en ulkomaille suostu myymään lainkaan.

..piti mainita, että koska minulla ei ollut rahaa ostaa rotukissaa, niin päätin ottaa miukulaisen eläinsuojeluyhdistykseltä.
        Aikuinen vai pentu??
        Halusin pennun, niitä oli kyllä vaikea saada ne kun varataan heti. Niin tälläkin kertaa.
        Mutta minulla oli onnea, oli kaksi pientä huostaanotettun emon pentua jäljellä, eivät olleet yhdistyksen tiloissa näytillä, koska sairastelivat niin paljon ja siitä syystä ne olivat erään työntekijän kotona.
        Kaksi ihanaa palleroista miukulaista emonsa kanssa. En tietenkään raaskinut ottaa vain toista ja jättää toista jollekulle toiselle otettavaksi. Otin siis molemmat. Ovat siskoksia :-D

• mamma39
        Jade kirjoitti:

ottaa joko "räsynuken" tai Siamilaisen.
        Mutta ne maksavat niin paljon, ettei ole mahdollista ostaa. Kun pitää varata, hoitoon, ruokaan, kivoihin virikkeisiin ja eläinlääkäriin, rahaa. JA kyllä kaikki muikulaiset ovat söpöjä, niin isot kuin pienetkin.
        Mistä sijoituskissoja voi saada? (Rotusellaisia siis)

Monet kasvattajat antavat siitoskissoja sijoitukseen koska kaikkia ei itse pysty pitämään. Sijoituskissasta tehdään todella tarkka kirjallinen sopimus ja koti johon kissa sijoitetaan tsekataan yleensä huolellisesti.

Sijoituskissa on kasvattajan omaisuutta, ei sijoituskodin, kunnes sopimus täyttyy (tietty määrä pentueita/pentuja on syntynyt) ja ottaja vastaa kissan normaalista hoidosta, kasvattajalle taas jää kasvatukseen liittyvät asiat (testit, näyttelyt, astutukset jne.). Siis sijoituskoti ei voi tehdä mitään omin päin - ei kasvattaa, ei leikkauttaa ym. ja koska kasvattaja maksaa kaikki kasvatukseen liittyvät asiat, hän myös ottaa pennuista saatavat tulot (lukuunottamatta korvausta ruokinnasta, ellei kasvattaja hoida sitäkin).

Sijoituskissan ottaminen ei ole ihan pikkujuttu ja kasvattajat tosiaankin katsovat hyvin tarkkaan mihin sijoituskissoja annetaan. Jos otat esim. uroksen sijoitukseen et voi leikkauttaa sitä, vaikka se kusisi koko kämpän, ilman kasvattajan kirjallista suostumusta tai olet velvollinen korvaamaan omistajalle kissan täyden hinnan=>kissaa ei enää voi käyttää siitokseen.

• Jade
        mamma39 kirjoitti:

Monet kasvattajat antavat siitoskissoja sijoitukseen koska kaikkia ei itse pysty pitämään. Sijoituskissasta tehdään todella tarkka kirjallinen sopimus ja koti johon kissa sijoitetaan tsekataan yleensä huolellisesti.

Sijoituskissa on kasvattajan omaisuutta, ei sijoituskodin, kunnes sopimus täyttyy (tietty määrä pentueita/pentuja on syntynyt) ja ottaja vastaa kissan normaalista hoidosta, kasvattajalle taas jää kasvatukseen liittyvät asiat (testit, näyttelyt, astutukset jne.). Siis sijoituskoti ei voi tehdä mitään omin päin - ei kasvattaa, ei leikkauttaa ym. ja koska kasvattaja maksaa kaikki kasvatukseen liittyvät asiat, hän myös ottaa pennuista saatavat tulot (lukuunottamatta korvausta ruokinnasta, ellei kasvattaja hoida sitäkin).

Sijoituskissan ottaminen ei ole ihan pikkujuttu ja kasvattajat tosiaankin katsovat hyvin tarkkaan mihin sijoituskissoja annetaan. Jos otat esim. uroksen sijoitukseen et voi leikkauttaa sitä, vaikka se kusisi koko kämpän, ilman kasvattajan kirjallista suostumusta tai olet velvollinen korvaamaan omistajalle kissan täyden hinnan=>kissaa ei enää voi käyttää siitokseen.

..jo tiesinkin, ettei sijoituskissaa/koiraa omista se jonka kotona kissa/koira asuu.

Eli, kasvattajat antavat sijoitettavaksi eläimiä.
        No, anyway enää en varmasti pysty ottamaan sellaista, koska omat muikulaiset eivät välttämättä hyväksy uutta tulokasta.

Oletko itse kasvattajana toimiva?

• mamma39
        Jade kirjoitti:

..jo tiesinkin, ettei sijoituskissaa/koiraa omista se jonka kotona kissa/koira asuu.

Eli, kasvattajat antavat sijoitettavaksi eläimiä.
        No, anyway enää en varmasti pysty ottamaan sellaista, koska omat muikulaiset eivät välttämättä hyväksy uutta tulokasta.

Oletko itse kasvattajana toimiva?

laittaa sen huomautuksen jotta muutkin ymmärtäisivät, ettei sijoituskissa ole oma vaikka sitä tuleekin hoitaa kuin omaansa (tai ehkäpä vielä vähän paremmin;-))

Sijoitukseen annetaan vain siitokseen käytettäviä kissoja ja meidän sopimuksessa ne siirtyvät sijoituskodin omistukseen vasta leikkauksen jälkeen ja siitä tehdään erillinen (kirjallinen)sopimus. Tämän halusin lisätä, ettei kukaan oleta saavansa vain ilmaisen kissan ilman vastuuta ja koska meillä annetaan sijoituskissa ilmaiseksi on sen normaali hoito sijoituskodin kontolla ja kasvatukseen liittyvät kulut omistajalla/kasvattajalla.

Tuolta aiemmista viesteistä olisi kyllä pitänyt selvitä, että olen kasvattaja (virallinen):-D

• eipäs

kyllä pentu pärjää jo 2kk iässä ihan hyvin yksin! se 3kk on taas niitä rotukissa sääntöjä.pyh sanon minä! meidän kissat on aina haettu n.2-3kk iässä ja ihan normaaleja niistä on tullu jne. eikä 3kk vanha ole enää pentu vaan iso kissa jo kooltaan. pennut rules!

• jaahas
        Kröhöm... kirjoitti:

se on rotukissahumputuksia se ikä 12vkoa ja se on minun mielestä liian korkea. kyllä 8vk pentu jo pärjää ihan hyvin omillaan eikä emoa edes tarvi. olen itse hakenut sellaisen pennun ja se on aivan ihana ja normaali. eikä sen emo edes huomannut sitä enää kun se oli jo niin vanha jne. eli molemmin puolin side oli jo katekennut. eihän 12vkonen ole enää edes pentu vaan nuori kissa jo. ihan iso jne. kyllä pentu on kivempi!!!!

• vuge
        tyttö kirjoitti:

sittenkin, kelle kissasi annat? Vaikutit ainakin vähän välinpitämättömältä, mutta olenko kenties väärässä?

oon kissaihminen henkeen ja vereen, meil o ollu kissoja koko mun iän eli 16 vuotta...
        en vois kuvitellakaa antavani pentuja kelle vaa...

• shakira22

moi mistä päin ne kissan pennut ovat sitten saatavissa. kun olen oulun läänistä. ajattelinpahan kysästä vaan.

• vuge

kangasniemelt, 50 km jyväskylästä

• vuge

siinähän se olikin,nopiaa niit vastauksii

• 1.hömppä

missä päin Suomea olet ? meille kävisi tyttökissa rakastaan kotiin.

• 1.Hömppä

huomasinkin että kangasniemeltä. kiva! onko niitä vielä jäljellä?

• vieläykson
        1.Hömppä kirjoitti:

huomasinkin että kangasniemeltä. kiva! onko niitä vielä jäljellä?

saat sä yhden, jos annat pimppii.

• leikkuuttakaaKissanne

Jos on noin pääsyillään kissanpennuista niin eikö olisi parempi leikkuuttaa kissat.
      Kodittomia kissoja on pilvin pimein kissahoitoloissa, kun pennun antaa kenelle hyvänsä ne monesti päätyvät näihin paikkoihin missä löytökissoja pidetään.
      Kissa on leikattava, olen nähnyt hyvin karseita tapuksia kun niiden annetaan lisääntyä holtittomastai.

• millonvoihakee

me kyllä halutaan pari kesäkissaa lapsille kavereiksi. misssähän paikkakunnalla kissanne ovat?

• Teppoooooo

Leikatkaa nyt ne kissanne!!!!

• leikkaaitseltäsi

leikkauta oma mulkkusi idiootti. ei se sulle kuulu mitkä täällä lisääntyy!!!

• Anonyymi

Olisin ottanut2 pentua missapain poikaset ovat jos akaassaotan en voi hakea pidemmalta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe