Kertokaa millä konstilla olette saaneet siivet pysymään kiinni
a) puisessa riistapukissa
b) kankaisessa dummyssa.
Itse yritin ilmastointiteipillä (viisaammat neuvoivat) mutta dummyn kastuessa teippi ei enää pysynyt.
Mieleeni tuli että jos koittaisi nippusidettä...
Mutta hyviä vinkkejä kaivataan!!
Riistapukki ja dummy
7
3157
Vastaukset
- PoliceGirl82
Moi!
Itse en ole koskaan käyttänyt tuota teippisysteemiä noutajakoulutuksessa, vaan ensin treenannut koiran noutovarmaksi dummyllä. Eli siis tuo käteen 100% varmasti. Sitten olen sen antanut tutustua riistaan. Kun koira on varma noutaja, se ei lähde niin halukkaasti rikkomaan, kätkemään tai tiputtelemaan "oikeaa" riistaakaan.
Koira kyllä noutaa mitä pyydetään silloin, kun se on ensin koulutettu varmaksi. Jos en ymmärtänyt kysymystäsi oikein niin valaise hieman lisää...- Pööpi
...koiran noutohalukkuudessa/-varmuudessa ei ole mitään ongelmaa.
Ongelmana oli se miten saa siivet pysymään riistapukissa/dummyssa.
- Mappe
riistapukissa saat siivet pysymään paikallaan parhaiten nippusiteillä. Kiinnitä siivet kahdella nippusiteellä. Kannattaa tehdä puukalikan reunoihin lovet, niihin kohtiin josta nippuside osuu kalikkaan, pysyy paremmin kohdallaan.
Meillä näillä menetelmin on pysyneet siivet kolmatta vuotta kalikassa. - Pönttö
Miksi pitää saada ne siivet siihen kiinni? Siis ihan uteliaisuudesta kysyn kun kasvattaja ei koskaan tuollaista ehdottanut vaan käski opettaa damiin ja sitten riistaan (tai yhtaikaakin jos onnistuu). Oletan siis että tämä liittyy noutajiin... Olen hiukka vielä vihreä näissä asioissa! =)
- Pööpi
Minulla on spanieli. Käytän riistapukkia/dummya joka päiväiseen koulutukseen (haku, nouto, merkkaaminen, ohjaus...).
Muistuttaa riistaa edes jotenkin kun on siivet kiinni ja toivottavasti on vähän hajuakin. Varsinainen riista ymmärrettävästi pilaantuu aika äkkiä.
Lisäksi esim. spanieleiden taipumuskokeessa saa käyttää omaa riistapukkia ja eiköhän koetilanteessa noutaminen ole varmempaa omalla, tutulla pukilla.
Mielestäni siivelisen riistapukin/dummyn käyttämisestä on vain pelkkää hyötyä.
Joku voi olla kyllä toista mieltä...
Lisäänpä vielä että tietysti meillä käytetään koulutuksessa myös oikeaa riistaa kun siihen on mahdollisuus.
- Jokunen
Siivet pysyvät tosiaan parhaiten nippusiteellä mutta miten käsittelette siivet niin että ne eivät kuhise matoja ja muita ihania juttuja???
- Mappe
siivet tulee irrottaa riistasta heti tuoreeltaan ja kuivattaa hyvin ennen käyttöönottoa. Omani sain valmiina, joten varmaa tietoa ei mullakaan ole. Käytön jälkeen kapula tulisi kuivattaa ja säilyttämään mieluiten kuivassa(ei edes kosteassa) seuravaa käyttöä varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042915Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391550Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911406- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze117957Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763