Sattuisko kukaan tietää mistä löytyisi parhaiten mustikoita Jyväskylän lähistöltä noin 50 km säteeltä? PIkaista vastausta odottaen.
Vastaukset 11
- Marja
mustikka...löytyy metsästä ja samalla nouki vadelmiakin. Molempia on paljon..varaudu myös sienikopalla! Omalta paikaltani olen jo kaikki kerännyt talteen. Voitashan tietysti mennä yhdessä...karhut ja sudet pysyis siten kauempana!
Päijänteen rantaan suunnista..->- kunnon vastauksia kiitos
mustikkaa löytyy toriltakin, mutta olisihan ollut fiksua, jos olisit voinut ihan paikannimenkin kertoa.
- tänäänkin
kunnon vastauksia kiitos kirjoitti:
mustikkaa löytyy toriltakin, mutta olisihan ollut fiksua, jos olisit voinut ihan paikannimenkin kertoa.
Itse käyn ainoastaan Leivonmäen kansallispuistossa, matkaa n. 50 km. Ihan autoparkkien käheltä on jo kerätty, mutta jos kunto antaa myöten, kannattaa kävellä polkua pitkin kauemmas.
On varsinainen aarreaitta tuo puisto... kaikkia mahdollisia sieniäkin löytyy.
Onhan metsiä tietty lähempänäkin mutta tuo on takuupaikka ja kiva kävellä. ei ryteikköä.
- Anonyymi
vaikka kyse onkin vain marjoista, joita jää metsiin miljoonittain joka vuosi,
saletti on, että kysy keltä tahansa kukaan ei tiedä marjapaikkoja,
eikä kalapaikkoja,
minäkin haluaisin lottonumerot, mutta kukaan ei kerro,
marjastajat, sienestäjät kalastajat saattavat kehua ja kantaa melkoisia määriä
kotiin, mutta eivät kysyttäessä tiedä, mista ne on saatu - Anonyymi
50km ei riitä mutta jos ajaa 100km löytyy jo greipin kokoisia
- Anonyymi
Hei! Marjat sen enempää kuin sienet ja kalatkaan eivät ole salaisessa piilopaikassa. Laajavuoren ympärillä on vehmaita kuusimetsiä, joista löytyy mustikoita ja sieniä samoin Vaajakosken ja esim. Keljonkankaan metsissä on kaikkea- paitsi kaloja! Ahventa, kirjolohta ja kuhaa saa Tuomiojärvestä jopa katiskalla! ( luvanvaraista)Thai- poimijat ovat vuosikymmeniä käyneetLeppäveden suunnalla mm. Nojosniemessä poimimassa! Viime kesänä ( 2024)poimin itse yli 3 lt Keljonkankaan matonpesupaikan ympäriltä ja lisää Nyrölän maisemista! Myös Killerin-Laajavuoren rallipolkujen ympäristöissä on marjoja ja sieniä! Leppälahti-Toivakka välillä - ”vanhan tien” vartella metsissä myös!
- Anonyymi
Onko ap löytänyt jo mustikoita?
- Anonyymi
Ei niitä hyviä marjapaikkoja yleensä kerrota.
- Anonyymi
🪣🪣🫐🫐
- Anonyymi
Metsästä on varminta etsiä.Tori on toinen varma paikka.
- Anonyymi
Älä. Ihanko totta? :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa521226Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää86946- 164907
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105844Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29815Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201752Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks43705Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as24679- 25647
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu122635- 61602
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43596Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12555On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78520- 80512
- 39495
- 57485
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75477- 55477