Göteborg oli kyllä aivan sekasin perjantaina, konsertin jälkeen seuraavana päivänä ostin kauheen kasan sanomalehtiä - ja mitäs huomasin - Suomikin oli saanu palstatilaa
Näin Expressenissä, joku U2-toppen-juttu:
"2 gig i finland - sverigekärleken verkar inte ha spridit sig till vårt östra grannland. 1982 spelade bandet i Åbo och 15 år senare,1997, i Helsingfors. That's it!"
Jos ymmärsin oikein niin pientä vittuilua!
Aikasemmin jutussa oli mainittu kuinka kaikki suuret artistit rakastavat Ruotsia ja Aftonbladetissa etusivulla luki "Bono: Jag vill flytta till Sverige" (haluan muuttaa Ruotsiin) Ja sitä vasta oli hehkutettu.
Biisiarvostelut oli kans vähän outoja...
Mutta oli miten oli, show oli aivan mahtava - Party Girl oli hieno yllätys
Näin Göteborgissa
22
5471
Vastaukset
- hienoa musaa
oli kyllä todella hieno konsertti, se propagandistinen julistus ehkä meni vähän liiallisuuksiin??
hienoja biisejä soittivat!- p.g.
Mitä asiatonta on tosijutussa?Eipä oo bändiä Suomessa liiemmin näkynyt verrattuna Ruotsiin,that´s it.
Konsertti oli mieletön,mahtava! - Mara
p.g. kirjoitti:
Mitä asiatonta on tosijutussa?Eipä oo bändiä Suomessa liiemmin näkynyt verrattuna Ruotsiin,that´s it.
Konsertti oli mieletön,mahtava!Totta, oli aivan älytön keikka. Huhutaan että Vertigo 2006 tulossa, toivottavasti tulevat silloin myös Suomeen.
- Migge1975
Mara kirjoitti:
Totta, oli aivan älytön keikka. Huhutaan että Vertigo 2006 tulossa, toivottavasti tulevat silloin myös Suomeen.
huhuja on liikunut että tulisivat takaisin Eurooppaan 2006. Kyllä he silloin Suomeen tulevat, olisivat tulleet jo nyt mutta Olympiastadion oli varattu. Näin ainakin Welldone ilmoitti.
- Mikkko
Migge1975 kirjoitti:
huhuja on liikunut että tulisivat takaisin Eurooppaan 2006. Kyllä he silloin Suomeen tulevat, olisivat tulleet jo nyt mutta Olympiastadion oli varattu. Näin ainakin Welldone ilmoitti.
Joo, loistava keikka.
Veti vertoja Dublinin 24.6. keikalle.
Itse olin molemmissa. Toivotaan että kiertue tulee Suomeenkin!
- jojokidi
Paikalla oltiin yksi 58 478;stä. Mahtava spektaakkeli. Oltiin toisen pikkulavan vieressä, jossa Larry ja Bono "hakkas pannuja". Larry näytti tosi väsyneeltä!!! Miksi Edge ei liikkunut juuri ollenkaan ??? Adam on päällikkö ; senkun myhäili koko keikan ajan, ilmeisen hyvät pirit kehissä. Bono esiintyi kun vara-jumala. Silti hieno kokemus sarjaan... Tukholma -92, Tukholma-93, Helsinki -97...
- ärtsy
U2 oli ihan jees, kunnes Bono käski EU valtioiden valtiovarainministereitä unohtamaan kansalaiset ja avustamaan alikehittyneitä valtioita aivan tolkuttomilla summilla. Eihän siinä mitään, jos kaverilla on itsellään varaa heittä rahojaan kankkulan kaivoon, mutta meillä ei ole Vertigo sen jeesustelun jälkeen soinut. Hoitaisi hyväntekeväisyyden niinkuin Rolling Stones tai muut vanhemmat starat.
- Thorsty
Olen suuren luokan U2-fani ja tämä oli ensimmäinen kerta, kun heidät livenä näin. Uskonnollinen kokemus kaiken kaikkiaan. Bonon ääni oli loistokunnossa, bändillä hauskaa, biisilista oivallinen With or Without Youta lukuunottamatta (väärä biisi väärässä paikassa), lavasuunnittelu käsittämättömän upeaa ja yleisö mahtavasti mukana. Tästä ei keikka kauheasti enää parane. Itse olin vasemman pikkulavan vieressä, mikä oli upea paikka seurata keikkaa.
Kunpa nyt tulisivat vain Hartwall Areenalle ensi vuonna.
Eikä se Larry väsynyt ollut. Se nyt on vain Larry.- Tuomas
Epäilen todella et U2 soittas Hartwall-areenalla, vaikka meikäläiselle se passaiskin. Paikkaanhan mahtuu kai korkeintaan 15 000 ihmistä, ku konsertista on kyse. U2 on sen kokoluokan bändi, et se ei voi tehdä niin pieniä keikkoja. Elevation tourin hallikeikat jenkeissä on eri asia. Kuten kaikki varmaankin tietää, ne hallit, missä esim. NHL-matseja pelataan on selvästi suurempia, ku piskunen Hartwall areena. Tukholman Globen on jo ihan eri kokoluokan esiintymispaikka, siellähän U2 esiinty Zoo station-kiertueella.
- U2heart
Tuomas kirjoitti:
Epäilen todella et U2 soittas Hartwall-areenalla, vaikka meikäläiselle se passaiskin. Paikkaanhan mahtuu kai korkeintaan 15 000 ihmistä, ku konsertista on kyse. U2 on sen kokoluokan bändi, et se ei voi tehdä niin pieniä keikkoja. Elevation tourin hallikeikat jenkeissä on eri asia. Kuten kaikki varmaankin tietää, ne hallit, missä esim. NHL-matseja pelataan on selvästi suurempia, ku piskunen Hartwall areena. Tukholman Globen on jo ihan eri kokoluokan esiintymispaikka, siellähän U2 esiinty Zoo station-kiertueella.
U2 esiintyi Globenissa ZOO-TV kiertueen alkuosassa, jossa kierrettiin "indoor" paikkoja. Nuo ZOO-TV kiertueen indoor showt olivat todella paljon pelkistetympiä kuin myöhemmät stadionshowt. Vertaa esim. lavarakenteita Globenin keikan ja Zoomerang Sydneyn keikan välillä - ero on kuin yöllä ja päivällä. Globenissa oli vain yksi parin metrin korkuinen videoseinä ja sen lisäksi muutama tavallinen televisio ZOO-TV:n rekvisiittana, Sydneyssä kiertueen lopussa lavarakennelma oli valtava monine jättiscreeneineen.
- Migge1975
U2heart kirjoitti:
U2 esiintyi Globenissa ZOO-TV kiertueen alkuosassa, jossa kierrettiin "indoor" paikkoja. Nuo ZOO-TV kiertueen indoor showt olivat todella paljon pelkistetympiä kuin myöhemmät stadionshowt. Vertaa esim. lavarakenteita Globenin keikan ja Zoomerang Sydneyn keikan välillä - ero on kuin yöllä ja päivällä. Globenissa oli vain yksi parin metrin korkuinen videoseinä ja sen lisäksi muutama tavallinen televisio ZOO-TV:n rekvisiittana, Sydneyssä kiertueen lopussa lavarakennelma oli valtava monine jättiscreeneineen.
Ei se Globen niin suuri ole kuin luullaan. Hartwallille menee 14000 ihmistä ja Globeniin saa ahdettua 15000 ihmistä.
Joten jos/kun U2 ensi vuonna tulee on se mitä ilmeisimmin Hartwall Areena, elleivät sitten tee uutta stadioniertuetta. - Migge1975
Tuomas kirjoitti:
Ja kyllä U2 tekee areenakeikkojakin , on esiintynyt pienemmissäkin paikoissa kuin Hartwall. Globenissa esiintyivät edellisen kerran
v.2001 Elevation-kiertueella, paikalla 14000 ihmistä (28000 yhteensä kun tekivät 2 keikkaa) - Adalia77
Migge1975 kirjoitti:
Ja kyllä U2 tekee areenakeikkojakin , on esiintynyt pienemmissäkin paikoissa kuin Hartwall. Globenissa esiintyivät edellisen kerran
v.2001 Elevation-kiertueella, paikalla 14000 ihmistä (28000 yhteensä kun tekivät 2 keikkaa)Jos Hartwall Areena on hyvän kokoinen U2:lle, mikseivät tulleet edellisenkään kiertueen aikana tänne...? Toivossa on tosin hyvä elää, mutta kyllä kannatti minunkin lähteä heitä livenä ihastelemaan naapurimaahan :) Aivan mahtava keikka, eturivissä, ei haitannut töniminen eikä rankkasade :) Toivottavasti pääsen näkeen heidät livenä kolmannenkin kerran, oli sitten Suomessa tai missä vaan!
- misteru2
Migge1975 kirjoitti:
v.2001 Elevation-kiertueella, paikalla 14000 ihmistä (28000 yhteensä kun tekivät 2 keikkaa)Siispä -93 uukakkosen nähneenä voin kyllä sanoa että bändi sopii ihan minne vaan kunhan me katsojat se suvaitaan. Olkoon sitten kluupen tai olympiastadion ei mitään väliä aina tuntuu siltä että tukka lähtee päästä. Ps. 4 keikkaa nähneenä Ullevi oli tähänastisista se 2. paras ei ole zoo-tv:n voittanutta!
- p.g.
misteru2 kirjoitti:
Siispä -93 uukakkosen nähneenä voin kyllä sanoa että bändi sopii ihan minne vaan kunhan me katsojat se suvaitaan. Olkoon sitten kluupen tai olympiastadion ei mitään väliä aina tuntuu siltä että tukka lähtee päästä. Ps. 4 keikkaa nähneenä Ullevi oli tähänastisista se 2. paras ei ole zoo-tv:n voittanutta!
U2 ei varmaan esiinny H.areenalla!Bändi ei luvannut soittaa edes Porin Areenalla (siis ulkona) jonne mahtuisi stadionillinen väkeä.
Siä paitsi en ymmärrä tota soopaa tosta Bonon "julistamisesta"!Hyvä jos joku saa suuret massat miettimään muutakin kuin omaa napaansa!!! - Migge1975
p.g. kirjoitti:
U2 ei varmaan esiinny H.areenalla!Bändi ei luvannut soittaa edes Porin Areenalla (siis ulkona) jonne mahtuisi stadionillinen väkeä.
Siä paitsi en ymmärrä tota soopaa tosta Bonon "julistamisesta"!Hyvä jos joku saa suuret massat miettimään muutakin kuin omaa napaansa!!!Pori oli logistisesti liian kaukana. Siinä syy. Hartwall on sopivan "lähellä", joten kyllä he sinne tulevat mikäli Suomeen yleensä tulevat.
- p.g.
Migge1975 kirjoitti:
Pori oli logistisesti liian kaukana. Siinä syy. Hartwall on sopivan "lähellä", joten kyllä he sinne tulevat mikäli Suomeen yleensä tulevat.
Liian kaukana mistä?No joo,bändi oli ilmoittanut etteivät he missään pellolla soita (Pori Areena).Okei.On siellä "pellolla" jokunen maailman tähti käynyt mut kuulemani mukaan U2 soittaa pääkaupungeissa.
G.borgissa oli jo aamusta kauhee meininki.Joka kadunkulmassa soi U2,kunnon fiilistelyä.Illalla Ullevi repesi.Ihan mieletöntä!Vesisadekaan ei jurppinut...toisin kuin nyt täällä kotosalla. - minä
p.g. kirjoitti:
Liian kaukana mistä?No joo,bändi oli ilmoittanut etteivät he missään pellolla soita (Pori Areena).Okei.On siellä "pellolla" jokunen maailman tähti käynyt mut kuulemani mukaan U2 soittaa pääkaupungeissa.
G.borgissa oli jo aamusta kauhee meininki.Joka kadunkulmassa soi U2,kunnon fiilistelyä.Illalla Ullevi repesi.Ihan mieletöntä!Vesisadekaan ei jurppinut...toisin kuin nyt täällä kotosalla."On siellä "pellolla" jokunen maailman tähti käynyt mut kuulemani mukaan U2 soittaa pääkaupungeissa."
Mut Göteborghan ei ole Ruotsin pääkaupunki. Sen sijaan se on varmasti paljon isompi kaupunki mitä Pori. Eli tässä oli enemmän kyse Porin pienuudesta, kuin sen areenan koosta. - poptart
p.g. kirjoitti:
G.borgissa oli jo aamusta kauhee meininki.Joka kadunkulmassa soi U2,kunnon fiilistelyä.Illalla Ullevi repesi.Ihan mieletöntä!Vesisadekaan ei jurppinut...toisin kuin nyt täällä kotosalla.Jos olisit nähnyt sen rekkajonon siellä ullevin takana niin ymmärtäisit ettei ne nyt ihan mille tahansa areenalle mene. Kuvittele nyt parikymmentä isoa rekkaa parkkeeraamassa kirjurinluodossa... Eikä porissa ole edes lentokenttää! Sulla taitaa vaan olla joku ongelma u2:n tulemisesta suomeen..
- p.g.
poptart kirjoitti:
Jos olisit nähnyt sen rekkajonon siellä ullevin takana niin ymmärtäisit ettei ne nyt ihan mille tahansa areenalle mene. Kuvittele nyt parikymmentä isoa rekkaa parkkeeraamassa kirjurinluodossa... Eikä porissa ole edes lentokenttää! Sulla taitaa vaan olla joku ongelma u2:n tulemisesta suomeen..
Totta.Enpä ajatellut asiaa tarpeeksi pitkälle...Ei oo mitään ongelmaa jos U2 tulisi Suomeen,hyvänen aika!!!Tulkoon vaan ja esiintyköön missä tahansa,vaikka Korvatunturilla,pellolla,pääkaupungissa tai maitolaiturilla,aivan sama mulle.Sitäpaitsi Porissa on lentokenttä!
- jarman
Helvetin hyvä keikka ullevilla. Ei vaan ymmärrä miksi ruotsin kriitikot ei tykänny Love and Peacestä. Aivan mahtava versio, rokkas hienosti. Mutta bullet on aina bullet.
Onneksi sade ei haitannu göteborgissa ku köpiksessä vettä tuli ku saavista koko keikan ajan.
Stadioni oli hienon näköinen ku kännykät nostettiin ylös!- Annie
En tiennytkään, että Ullevilla oli niin paljon suomalaisia! Ja että vielä niin paljon suomalaisia eturivissä! Itse olin siellä pikkulavan oikealla reunalla, ihan edessä. Oli kyllä niin hienoa ettei voi ollakaan. Ihan hienoja kuviakin sain, varsinkin Edgestä. Se oli hieno ilta... ja parasta oli tietty Where The Streets Have No Name, Pride ja I Will Follow. Sekä tietty ihana Fly. Ja ja ja... Uuden levyn biisitkin ovat ihan loistavia. Tästä aiheesta voisi kyllä puhua vaikka kuinka paljon, mutta tyydyn toivomaan että bändi saapuu vielä Vertigon tiimoilta Suomeen :D
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569