Aikas vaikeita noi opiskeluasiat. Olen etsinyt tietoa sanomalehtien ja netin kautta ammattikouluun hausta ja kaikesta sellaisesta noin vuoden ajan, enkä ole tullut yhtään viisaammaksi.
Olen ihmetellyt sitä, miksi yli 18-vuotias on niin vahvasti sidoksissa vanhempiinsa. Onko totta, että alle 20-vuotias ei saa opintotukea, jos vanhemmat ylittävät tuloissaan jonkin määrätyn summan? Olen käsittänyt asian niin, ja valitettavasti minä kuulun siihen kastiin. Tarkoittaako se sitä, että minulla ei ole mitään mahdollisuutta mennä opiskelemaan 18-veenä, jos vanhemmat eivät suostu kustantamaan mokomaa?
Jotenkin tunnen olevani pulassa opiskeluasioissa, sillä näyttää siltä, että minulla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta lähteä näiden kahden välivuodenkaan jälkeen opiskelemaan (siis olen pitänyt ensi syksyyn kahden vuoden opiskelutauon tehden vaan töitä.). Tuntuu kurjalta, kun tekisi niin mieli oppia oma ammatti, ja ryhtyä työskentelemään sellaisella kiinnostavalla alalla. Mahdollisuudet vaan ovat vähissä.
Älkää ihmetelkö, jos näytän epätoivoiselta. En ole koskaan saanut opinnonohjaajan apua, eikä kukaan muutenkaan ole neuvonut opinnon asioissa. Olen ottanut selvää vain omatoimisesti.
opiskelulakko. pyääh
4
535
Vastaukset
- vastausta
Älkää ihmetelkö, jos näytän epätoivoiselta. En ole koskaan saanut opinnonohjaajan apua, eikä kukaan muutenkaan ole neuvonut opinnon asioissa. Olen ottanut selvää vain omatoimisesti.
En halua olla mitenkään inhottava mutta herää väistämättä kysymys mikset ole pyytänyt opinto-ohjaajalta neuvoa näissä kysymyksissä? Ei mikään ihme kun noin on sinulle käynyt, tuntuu että tilanteeseesi olet osittain omastakin syystäsi joutunut.No, ehkä unohdin jutusta yhden olennaisen asian. Nimittäin, minulla ei ole koskaan ollut edes mahdollisuutta, kysyä opinnonohjaajalta apua. Minä kuule olen opiskellut kaikki peruskouluvuoteni kotona, joten ei ole ollut mitään opinnon-ohjaajaa. Kiitos kuitenkin neuvosta. Syksyllä aijon mennä opinnon-ohjaajan vastaanotolle. Entisen "tenttikouluni" (=koulu, jossa olen suorittanut tentit) opo on luvannut ohjastaa minua. Joten kiitos maailman parhaan koulun! Ei olisi kaikkien koulujen opoista tälläiseen vapaaehtoiseen työhön.
- zzz
vitsaa vaan pepulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau425385Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343456Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html533413Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4972970Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2302175Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1582060- 511959
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301647Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61351- 781303