Täällä on jo käyty keskustelua miehen tarpeellisuudesta/tarpeettomuudesta parisuhteessa, mutta ajattelin hakea nyt pelkästään asian hyviä puolia.
Itse en aikanaan epäonnistuneista suhteistani huolimatta ole ikinä menettänyt uskoani miehiin:)
Epäonnistumiseenkin tarvitaan kaksi, ja syyt ovat joskus niin syvällä, ettei itse ymmärrä omaa panostaan - tuijottaa vain toisen tekoja/tekemättä jättämisiä.
Minea 44 sanoo: kyllä minä miestä tarvitsen ja haluan - hyvä, miehet!
Mikä on parasta miehessä?
50
4434
Vastaukset
- jpntar
tarvitsee toista, eikä ihmistä ole luotu olemaan yksin. Arki tuo itsessään monia tilanteita, joihin ainakin minä tarvitsen miestä..Moni nainen sanoo, että on joutunut opettelemaan miestenkin asioita taloudessa ja näinhän se menee. Pakkohan ne on jonkun tehdä. Mutta, jos nainen osaa ne kaikki ns. miestenkin työt niin herää kysymys, että tarvitseeko hän sitten miestä enää? Onko muuttunut jo kaikkivoivaksi? Onko ns. tasa-arvon mainostaminenkin painanut miestäkin alemmaksi..Minun mielestäni miestä tarvitaan täydentämään ...mitä se sitten lie:)...kotia..Olen niin vanhanaikainen, että perheessä on oltava isä ja äiti ja nainen ja mies..
- Stadi58
Parisuhteessa toisesta - olkoon hän sitten mies tai nainen - välittäminen on kaiken a ja o, sillä kuten joku on joskus kirjoittanut:
Jokainen meistä seisoo yksin maan sydämessä auringonsäteen lävistämänä ja yhtäkkiä on ilta. Äkisti ovat kaikki junat menneet ja kaikki kellot pysähtyneet. Yhtäkkiä ovat kaikki sanat loppuneet. Kun me vihdoinkin olemme päättäneet puhaltaa ulos tunteemme, onkin trumpetti jäässä eikä kuulu äänen pihaustakaan. Kun me ojennamme kätemme hyväilyyn onkin poski jo poissa. Kun me päätämme lähettää punaiset ruusut on osoite tuntematon. Se mikä on meille tärkeää sanoa täytyy sanoa - itsemme tähden. Meidän tulee oivaltaa, että elinhetkemme ovat niin ohikiitävän lyhyitä, ettei meillä ole aikaa siirtää mitään - mikä voisi muuttaa jotain - JUURI NYT. - Ringin
Se on se turvallisen tuntuinen olkapää ja kainalo, jonne mahtuu joskus käpertymään.
Niin, niitä hyviä puolia on niin monenlaisia,
riippuu miehestä. - Aurora-30
Miestä tarvitsen turvalliseksi olkapääksi, sekä antamaan ja vastaanottamaan rakkautta, läheisyyttä ja hellyyttä. Joskus tarvin juttukaveriksi ja joskus kalastusseuraksi, ottamaan vonkaleet irti koukusta..;DDD. Viisi vuotta olen jo asunut ilman miestä, enkä vielä kotitöihin tai pieniin korjaushommiin ole miestä tarvinnut, poikkeuksena se perinteinen lampun vaihto ;D
Kiva, kun sain vastauksia - kiitos :)))
Unohdin aloituksessani mainita, että myös miehet ovat tervetulleita vastaamaan - kertomaan meille naisille hyvistä ominaisuuksistaan - sopivaisuuden "rajoissa", tietenkin ;))miehessä on tärkeintä henkinen tuki,voi
yhdessä jakaa ne vaikeimmatkin päivät,ei tarvitse yksin murehtia. tosin
löytyyhän miehistä paljonkin hyviä asioita,mutta tuota pidän ehdottomasti ykkösenä...
- ehdottomasti
tämä...siis tämä...ääh, kyllä te tiedätte
- peikko-na
Parasta miehessä? Se on se yksinkertainen hetki, kun aika pysähtyy hänen ottaessaan käsistäni kiinni hellästi ja kuitenkin rakastavasti samalla katsoen suoraan silmiin. Se hetki, jolloin ei puhuta eikä kourita, kun katsotaan vain toisiamme kädet käsissä eikä ole taka-ajatuksia. Siihen kellokin seisahtuu. Se on parasta. Harmi vain että tosi harva mies kykenee tuohon pieneen asiaan.
- Nani65
Eli selviän hyvin ilman miestä, koska miespuoliset ystäväni ja sukulaiseni kyllä rientävät apuun jos tarvitsen esim. apua remontoimiseen tms. Aika hieno tilanne mahdolliselle tulevalle kumppanilleni, koska hän ei tule "tarpeeseen" vaan upeana lisänä elämääni! Kaikki mitä hänellä on minulle antaa on hieno lisä nykyisinkin tyydyttävään elämääni! Parasta mitä voisin toivoa, olisi se, että hänen elämäntilanteensa sopisi minun elämään. Hän pitäisi samoista asioista kun minä. Hän haluaisi tehdä kanssani kaikenlaista, antaen kuitenkin riittävästi tilaa! Hän antaisi minun rakkauteni tulla ulos suuresta sydämestäni :)
- Eirek O.
tuo lienee hyvä/paras tilanne uuden parisuhteen aloittamiseen. Olotila, jossa tuntee, ettei tarvitse ketään. Niin kummalta kuin se kuulostaakin...
Hieno homma ettet tarvitse talkkari&taxi -yhdistelmää. Varo silti renttuja ;) - Nani65
Eirek O. kirjoitti:
tuo lienee hyvä/paras tilanne uuden parisuhteen aloittamiseen. Olotila, jossa tuntee, ettei tarvitse ketään. Niin kummalta kuin se kuulostaakin...
Hieno homma ettet tarvitse talkkari&taxi -yhdistelmää. Varo silti renttuja ;)yleensä jostain syystä on aina säännöllisin väliajoin pyrkinyt elämääni, mutta olen tehnyt (tai ainakin yritän kovasti) päätöksen, että ne ovat menneiden talvien lumia! Minulla on kirja kirjahyllyssä, jonka nimi on miksi fiksut naiset rakastuvat aina renttuihin ja se onkin seuraa projekti lukea kunhan tässä ehtii :)
- Eirek O.
Nani65 kirjoitti:
yleensä jostain syystä on aina säännöllisin väliajoin pyrkinyt elämääni, mutta olen tehnyt (tai ainakin yritän kovasti) päätöksen, että ne ovat menneiden talvien lumia! Minulla on kirja kirjahyllyssä, jonka nimi on miksi fiksut naiset rakastuvat aina renttuihin ja se onkin seuraa projekti lukea kunhan tässä ehtii :)
Ohoh, vai oikein kirja. No ilmeisesti rentuistakin löytyy hyviä ja huonoja puolia, ainakin yhden kirjallisen verran.
Lainaus (copyright "Tommi&Annika") :
>> Rakastuminen on aivokemiallinen "oikosulku" joka kestää noin ½-3 vuotta riippuen tapaamistiheydestä soveltuvuudesta jne, tämä on juuri tuo "rakastaa mielettömästi" ja se loppuu aikanaan. - Nani65
Eirek O. kirjoitti:
Ohoh, vai oikein kirja. No ilmeisesti rentuistakin löytyy hyviä ja huonoja puolia, ainakin yhden kirjallisen verran.
Lainaus (copyright "Tommi&Annika") :
>> Rakastuminen on aivokemiallinen "oikosulku" joka kestää noin ½-3 vuotta riippuen tapaamistiheydestä soveltuvuudesta jne, tämä on juuri tuo "rakastaa mielettömästi" ja se loppuu aikanaan.täytyy pitää paikkansa...minulla ainakin jokunen ollut ja kesto ollut juuri tuo 0,5-3 v. Täytyy etsiskellä ne kaaviot :)
- hildura
koin avioeroni jälkeen aivan ihanan ja rakastavan miehen hellyyttä ja huolenpitoa. en vain osannut sitä itse ottaa vastaan. harasin kuin pikkulapsi ja temppuilin. en ollut ehkä eroani vielä käynyt loppuun. Jos tulevaisuudessa joskus sattuu yhtä ihanaa vastaan, ymmärrän toivottavasti ottaa vastaan. ehkä ei vielä ole kuitenkaan sen aika. Miehiä tarvitaan.
- sinkku55
miehessä on parasta,että ottaa naisenkin huomioon,eikä vaan tuijota omaan napaansa.
Hellä,rakastava,romanttinen ja siisti:)) - roppakaupalla
Ihan ensiks pakko sanoo et ääni, ääni jolla rakkaani minulle laulaa laulun kauneimman. Tapa jolla hän minua katsoo, vajoan niin syvälle niihin sinisiin silmiin. Silloinkin tunnen miten onnekas olen.
Fyysisimpiin puoliin: peppu, miten ihana se onkaan. Kädet, niin taitavat ja pitkät sormet, työllä hankitut lihakset.
Nyt täytyy sanoo et kaikki. Toki huonojakin puolia on mut ne pitää kääntää positiiviseks.
Tästä olen saanut nauttia jo yli neljä vuotta. - kalle-p
Miehestähän saa pienellä koulutuksella hyvän hmmmm. vekottimen keittiöön. Eikun posket perunajauholla valkeaksi, niin kalle-yleiskone on nurkassa oottamassa munan vatkaamista...
Minea44 kirjoitti:
vaikkapa suurtalouskeittiöön - tyttöjen iloksi? ;DD
sotkivat viestini, joita sitten tuli kuitenkin kaksi..
- (.)Y(.)
Tena- leitit ois taas tarpeen.. :DDDD
- kalle-p
Minea44 kirjoitti:
vaikkapa suurtalouskeittiöön - tyttöjen iloksi? ;DD
toinen käsi hakkais perunoita muusiksi, toinen tekis kastiketta....
ja lanteella olevalla ulokkeella pyörittäsin pizzapohjia suuuuremmaksi kuin kukaan....
mullahan lanne pyörii kuin Elviksellä :I
- AnneliLahti
luottamus & rakkaus
siinä miehen parhaat ominaisuudet :D
(*.*) - sitä kyllä riittää
Suurin osa naisista katso miehen lompakkoon kun miestä valitsevat. Ikävä totuus, mutta silti kylmä tosi seikka.
usko,että naiset nyt lompakon paksuuden mukaan miestä valitsevat.
ei sitä nainen nyt ihan minkälaista tahansa kurppaa huoli,vaikka ois kuinka varakas...yäks- 44aeniM
onko paksu lompakko, vai hoitaako mies taloutensa asiallisesti - jälkimmäistä ainakin minä olen oppinut arvostamaan!
Rikas ei tarvitse olla, mutta ei hunsvottikaan - sellaisesta minulla on karvaat kokemukset!
Säntillinen ei tarkoita tylsää:)))) - Laahustava
mii-su kirjoitti:
usko,että naiset nyt lompakon paksuuden mukaan miestä valitsevat.
ei sitä nainen nyt ihan minkälaista tahansa kurppaa huoli,vaikka ois kuinka varakas...yäksSelitäs vähän minkälainen on tuo mies joka on kurppa niin käyn katsomassa peilistä näkyykö sitä kurppaa sieltä.
Laahustava kirjoitti:
Selitäs vähän minkälainen on tuo mies joka on kurppa niin käyn katsomassa peilistä näkyykö sitä kurppaa sieltä.
on sellainen reilusti ylipainoinen,epäsiisti
haiseva tunkio,jolta kuola valuu suupielestä.
kurppa tuhisee raskaasti ylipainonsa takia ja sillä on sellainen ällöttävän lipevä ilme,kun katselee naisia...
tuskinpa tunnistat itsesi? :)- jotenkin
mii-su kirjoitti:
kurppa tuhisee raskaasti ylipainonsa takia ja sillä on sellainen ällöttävän lipevä ilme,kun katselee naisia...
tuskinpa tunnistat itsesi? :)vaimo mieleen... tosin se katselee lähinnä telkkaria.
- Nani65
44aeniM kirjoitti:
onko paksu lompakko, vai hoitaako mies taloutensa asiallisesti - jälkimmäistä ainakin minä olen oppinut arvostamaan!
Rikas ei tarvitse olla, mutta ei hunsvottikaan - sellaisesta minulla on karvaat kokemukset!
Säntillinen ei tarkoita tylsää:))))tarvitsee olla riittävästi rahaa omiin tarpeisiinsa. Jos mä haluan tehdä kaikenlaista kivaa mihin tarvitsee rahaa, niin en halua että tekeminen jää siitä kiinni, ettei mies pysty kustantamaan omaa osuuttaan menoista:)
- Laahustava
mii-su kirjoitti:
tuskinpa tunnistat itsesi? :)Tosta vähän osu muhunkin kun toi kuola tuppaa valumaan ja suu jää välillä auki katsellessa teitä kauniita naisia(miehet on rumia)
Laahustava kirjoitti:
Tosta vähän osu muhunkin kun toi kuola tuppaa valumaan ja suu jää välillä auki katsellessa teitä kauniita naisia(miehet on rumia)
unohtu laittaa,että kurppa ajaa mersulla...
- mari
poissaolo, vain puhelimella tavoitettavuus ja puhelimenkin saa äänettömälle;)
yleisesti miehessä voisi parasta olla mutkattomuus ja rehellisyys, monet naisetkin sanovat että miehestä saa paremman ystävän. raa'asti yleistäen miehet eivät taida olla yhtä kaksinaamaisia toisilleen kuin naiset.
- Krista
miehet eivät ole mutkattomia, eivätkä kaikki naiset kaksinaamaisia... juu, juu! Olihan se yleistys, mutta SILTI! Onkohan minulla jotenkin kumma ystäväpiiri, kun en voi ymmärtää näitä yleistyksiä! Olen tavannut kovin mutkallisia miehiä... kun ei oikein mikään luonnistu... ja hirvittävän rasittavia naisia, joita ei jaksaisi kuunnella viittä minuuttia pidempään.
Parasta miehessä on tietenkin MIEHISYYS. Mitä se on? Minusta se on ennenkaikkea luotettavuutta, suoraselkäisyyttä, jonkinlaista lahjomattomuutta omalle tyylilleen - ei tarvitse jokaisen kotkotuksen perässä juosta. Ja kyllä miehisyyteen luen tietyn tyyneyden vaikka suuttua voikin... Tyyneyttä suurissa asioissa? Parhaat miehet eivät ole eturivissä vaan arvioivat rauhallisesti tilannetta taustalta... ja toimivat mikäli näkevät asian tärkeäksi. Se, millaisen asian edessä mies toimii, kertoo hänen luonteestaan, mikä taas on naiselle tärkeä tieto. Krista kirjoitti:
miehet eivät ole mutkattomia, eivätkä kaikki naiset kaksinaamaisia... juu, juu! Olihan se yleistys, mutta SILTI! Onkohan minulla jotenkin kumma ystäväpiiri, kun en voi ymmärtää näitä yleistyksiä! Olen tavannut kovin mutkallisia miehiä... kun ei oikein mikään luonnistu... ja hirvittävän rasittavia naisia, joita ei jaksaisi kuunnella viittä minuuttia pidempään.
Parasta miehessä on tietenkin MIEHISYYS. Mitä se on? Minusta se on ennenkaikkea luotettavuutta, suoraselkäisyyttä, jonkinlaista lahjomattomuutta omalle tyylilleen - ei tarvitse jokaisen kotkotuksen perässä juosta. Ja kyllä miehisyyteen luen tietyn tyyneyden vaikka suuttua voikin... Tyyneyttä suurissa asioissa? Parhaat miehet eivät ole eturivissä vaan arvioivat rauhallisesti tilannetta taustalta... ja toimivat mikäli näkevät asian tärkeäksi. Se, millaisen asian edessä mies toimii, kertoo hänen luonteestaan, mikä taas on naiselle tärkeä tieto.yksilöitähän me kaikki olemme, ei siitä mihinkään pääse. yleistinkin rankasti, mutta näin miehenä muuten aika vaikea lähteä miettimään miehestä sitä hyvää puolta ilman yleistämistä, muuten joutuisin vain luettelemaan omia ominaisuuksiani =oP
Itseasiassa olen kyllä aika pitkälle samaa mieltä kuin sinäkin tuossa jälkimmäisessä kappaleessa. saman voisi kyllä kääntää myös naissukupuolelle, ei se ole niinkään sukupuolisidonnainen asia vaan ehkä enemmänkin lounteenpiirteitä joita itse arvostat toisessa henkilössä, miehessä.
-Tosin täällä taitaa olla muutkin tehneet niin.Krista kirjoitti:
Parasta miehessä on tietenkin MIEHISYYS. Mitä se on? Minusta se on ennenkaikkea luotettavuutta, suoraselkäisyyttä, jonkinlaista lahjomattomuutta omalle tyylilleen - ei tarvitse jokaisen kotkotuksen perässä juosta. Ja kyllä miehisyyteen luen tietyn tyyneyden vaikka suuttua voikin... Tyyneyttä suurissa asioissa? Parhaat miehet eivät ole eturivissä vaan arvioivat rauhallisesti tilannetta taustalta... ja toimivat mikäli näkevät asian tärkeäksi. Se, millaisen asian edessä mies toimii, kertoo hänen luonteestaan, mikä taas on naiselle tärkeä tieto."Parasta miehessä on tietenkin MIEHISYYS. Mitä se on? Minusta se on ennenkaikkea luotettavuutta, suoraselkäisyyttä, jonkinlaista lahjomattomuutta omalle tyylilleen"
enkös minä juuri tuosta puhunut aikaisemmassakin yleistyksessänikin?- Krista
doctrine kirjoitti:
"Parasta miehessä on tietenkin MIEHISYYS. Mitä se on? Minusta se on ennenkaikkea luotettavuutta, suoraselkäisyyttä, jonkinlaista lahjomattomuutta omalle tyylilleen"
enkös minä juuri tuosta puhunut aikaisemmassakin yleistyksessänikin?...mutta kun luen NIIN KOVIN holtittomasti näitä kommentteja, ja läiskin vastauksia milloin mihinkin. Sorry, mutta se on hauskinta... ja NOPEINTA, kun haluan ehtiä elää aikuisten oikeestikin.
Ja hänelle, jolta jalka puuttui: kyllä ne ovat henkiset arvot, millä OIKEITA MIEHIÄ valitaan! Krista kirjoitti:
...mutta kun luen NIIN KOVIN holtittomasti näitä kommentteja, ja läiskin vastauksia milloin mihinkin. Sorry, mutta se on hauskinta... ja NOPEINTA, kun haluan ehtiä elää aikuisten oikeestikin.
Ja hänelle, jolta jalka puuttui: kyllä ne ovat henkiset arvot, millä OIKEITA MIEHIÄ valitaan!retorinen kysymys sinulle Krista, johon saat myös vastata jos haluat:
Luuletko ettei me, jotka luemme tekstin ajatuksella mihin vastaamme, ehditä elää -aikuisten oikeesti?- Krista
doctrine kirjoitti:
retorinen kysymys sinulle Krista, johon saat myös vastata jos haluat:
Luuletko ettei me, jotka luemme tekstin ajatuksella mihin vastaamme, ehditä elää -aikuisten oikeesti?...luule, tietenkään! Saiko kommentistani sellaisen käsityksen? Halusin vain selitellä miksi tekstissäni kenties toistuvat jo kirjoitetut teemat. Ja sitten Te Lukijat voitte hyvin omintunnoin ajatella, että " Nonniiih! Taaskaan se ei ole lukenut kaikkia viestejä, ja yrittää räpeltää jotain kommenttia, eikä edes tiedä mistä puhutaan! " Pardon!
Krista kirjoitti:
...luule, tietenkään! Saiko kommentistani sellaisen käsityksen? Halusin vain selitellä miksi tekstissäni kenties toistuvat jo kirjoitetut teemat. Ja sitten Te Lukijat voitte hyvin omintunnoin ajatella, että " Nonniiih! Taaskaan se ei ole lukenut kaikkia viestejä, ja yrittää räpeltää jotain kommenttia, eikä edes tiedä mistä puhutaan! " Pardon!
viestisi ovat olleet mielestäni ylllättävän negatiivisia.. ensin vihjaat että haluat ehtiä elää, ja oikein aikuisten oikeasti - niinkuin me muut emme sitä tekisi, ja nyt oikein korostat "Te Lukijat"..
selittelyn makua tosiaan... selittelet vain siihen malliin että lyttäät meitä muita samalla; se ei varmastikaan ole tarkoituksesi joten siksi siihen huomioni kiinnitin, jotta omatkin silmäsi aukeaisivat..- Krista
doctrine kirjoitti:
viestisi ovat olleet mielestäni ylllättävän negatiivisia.. ensin vihjaat että haluat ehtiä elää, ja oikein aikuisten oikeasti - niinkuin me muut emme sitä tekisi, ja nyt oikein korostat "Te Lukijat"..
selittelyn makua tosiaan... selittelet vain siihen malliin että lyttäät meitä muita samalla; se ei varmastikaan ole tarkoituksesi joten siksi siihen huomioni kiinnitin, jotta omatkin silmäsi aukeaisivat..... jos annan sellaisen k u v a n. Tämä on ollut kovin opettavaista minulle, joka kuvittelin viestiväni täysin muuta. No, sen siitä saa, kun on kesällä antanut päänsä pehmetä mökillä liikaa. Rauhallista illanjatkoa kaikille, lähden tästä nyt oikeesti tai väärästi saunaan. It´s a beautiful evening...
- Thycos
Jos ymmärrät miehiä niin ymmärrätkö erilaisuutta??
itse olen menettäny oiken jalan 7.v sitten voisiko tällainen mies vaikka olla sun elämäsi mies??
Terv: TT - (.)Y(.)
Kirjahyllykään ei pysy,
koottuna pystyssä, jos
siitä puuttuu osia.. ;)))
Koko mies, eikä vain pieniä yksityiskohtia!...- tuo ole
rumasti sanottu?
- (.)Y(.)
tuo ole kirjoitti:
rumasti sanottu?
Et tainnut tajuta, mitä mie tarkoitin!.. ;))
Siis, koko mies on parasta.. ;))
Ei, vain joku osanen tai piirre... - (.)Y(.)
doctrine kirjoitti:
tästä lähtee, eikä saa näitä hyllyjä erikseen alennusmyynnistä! ;))))
Aika hyvä vertaus ;)))Jotta, koko helahoito, eikä
mikään pelkkä slice,
on parasta miehessä.. ;)))
Kiitos, mie niian Sinulle.. ;)) - (.)Y(.)
(.)Y(.) kirjoitti:
Jotta, koko helahoito, eikä
mikään pelkkä slice,
on parasta miehessä.. ;)))
Kiitos, mie niian Sinulle.. ;))Jäi kiinni näppäimistöön.. :(
Tässä a, sanaan niiaan.. :DD
- marrasnainen59
Mies on mies ja häntähän ei nainen voi ymmärtää täydellisesti koskaan ;) Miehessä parasta on, että hän on MIES, ei vaan ulkonaisesti vaan myös käytöksensä puolesta. Miehen täytyy saada naisensa tuntemaan olonsa turvalliseksi; antaa naiselle hellyttä ja läheisyyttä, keskusteluseuraa ja huolenpitoa. Eli siis; ei mikään "hui kauheeta" -tyyppi, ei sohvaperuna, joka melkein kasvattaa idut, oman napansa ympärillä pyörivä "minä eka, muista viis" - YÄK.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu554335Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182881- 1402623
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152093- 151533
- 1131445
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731377Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1581098- 931057
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211038