Jaava, Bali...

Tammikuinen viestiketju hävisi jonnekin, joten otetaanpa uusiksi. Sainkin silloin hyviä vinkkejä mm. turkkulaiselta.
Eli suunnitelmissa suunnata ensi keväänä (toukokuu?) noin 4 viikoksi lentäen Jakartaan ja siitä Jaavaa kiertämään. Mahdollisesti tutustumme myös Baliin ja Lombokiin, jos aikaa piisaa.
Vinkkejä, kokemuksia, suosituksia, kiitos!
Miten aikaisin/myöhään kannattaa varata lennot, jos haluaa pienentää budjettia?

4

952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turkkulainen
      • Tapu

        Pangandaran jäi minullekin mieleen Jaavan reissusta, vaikka siitä onkin jo 20 vuotta ! Silloin ei kylässä juuri ulkomaalaisia turisteja ollut, mutta paljon indonesialaisia Ramadanin aikaan. Asuimme yhdessä perheessä 3 viikkoa. Illalla kun istuimme talon kuistilla kerääntyi kadun toiselle puolelle kymmeniä ihmisiä katsomaan "turisteja" ! Ja mitkä rannat ! Jos vielä kerran pääsis...


      • Tapu kirjoitti:

        Pangandaran jäi minullekin mieleen Jaavan reissusta, vaikka siitä onkin jo 20 vuotta ! Silloin ei kylässä juuri ulkomaalaisia turisteja ollut, mutta paljon indonesialaisia Ramadanin aikaan. Asuimme yhdessä perheessä 3 viikkoa. Illalla kun istuimme talon kuistilla kerääntyi kadun toiselle puolelle kymmeniä ihmisiä katsomaan "turisteja" ! Ja mitkä rannat ! Jos vielä kerran pääsis...

        Lennot Jakartaan on tilattu ja tarkoituksemme on viettää toukokuu Indonesiassa. Keskustelujen, opaskirjan ja intuition pohjalta olemme tehneet alustavan reittisuunnitelman. Jakartasta jatkamme Sumatran puolelle; Lake Toba, mahdollisesti Bukit Lawang ja Lake Maninjau. Takaisin Jaavalle; Bandangaran ja Yogyakarta, käytettävissä olevan ajan puitteissa käymme myös jossain luonnonpuistossa ja vuoristossa. Mitä enemmän Indonesiaa tutkii, sen mahdottomammalta tuntuu ehtiä kuukaudessa muuta kuin vähän pintaa raapaisemaan. Itä-Jaavan, Balin ja Lombokin jätämme suosiolla toiseen kertaan.


      • Tapu
        reissaaja56 kirjoitti:

        Lennot Jakartaan on tilattu ja tarkoituksemme on viettää toukokuu Indonesiassa. Keskustelujen, opaskirjan ja intuition pohjalta olemme tehneet alustavan reittisuunnitelman. Jakartasta jatkamme Sumatran puolelle; Lake Toba, mahdollisesti Bukit Lawang ja Lake Maninjau. Takaisin Jaavalle; Bandangaran ja Yogyakarta, käytettävissä olevan ajan puitteissa käymme myös jossain luonnonpuistossa ja vuoristossa. Mitä enemmän Indonesiaa tutkii, sen mahdottomammalta tuntuu ehtiä kuukaudessa muuta kuin vähän pintaa raapaisemaan. Itä-Jaavan, Balin ja Lombokin jätämme suosiolla toiseen kertaan.

        Me oltiin silloin 185 reissussa kaksi kuukautta. aika oli sinänsä lyhyt, mutta antoi paljon. Mieleen jäi m.m. se valtava ihmisten paljous mikä kaupungeissa on. Ja se miten uskomattovan ystävällisiä ihmiset olivat. Kaikkein tärkein liikkuessa oli(ja on)hymy. Sillä selviää joka tilanteessa. Kaupustelijat ja mm vain yltyvät jos niille suuttuu, mutta jos hymyillen sanot ei kiitos niin ne häipyvät heti !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe