Jaava, Bali...

Tammikuinen viestiketju hävisi jonnekin, joten otetaanpa uusiksi. Sainkin silloin hyviä vinkkejä mm. turkkulaiselta.
Eli suunnitelmissa suunnata ensi keväänä (toukokuu?) noin 4 viikoksi lentäen Jakartaan ja siitä Jaavaa kiertämään. Mahdollisesti tutustumme myös Baliin ja Lombokiin, jos aikaa piisaa.
Vinkkejä, kokemuksia, suosituksia, kiitos!
Miten aikaisin/myöhään kannattaa varata lennot, jos haluaa pienentää budjettia?

4

952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turkkulainen
      • Tapu

        Pangandaran jäi minullekin mieleen Jaavan reissusta, vaikka siitä onkin jo 20 vuotta ! Silloin ei kylässä juuri ulkomaalaisia turisteja ollut, mutta paljon indonesialaisia Ramadanin aikaan. Asuimme yhdessä perheessä 3 viikkoa. Illalla kun istuimme talon kuistilla kerääntyi kadun toiselle puolelle kymmeniä ihmisiä katsomaan "turisteja" ! Ja mitkä rannat ! Jos vielä kerran pääsis...


      • Tapu kirjoitti:

        Pangandaran jäi minullekin mieleen Jaavan reissusta, vaikka siitä onkin jo 20 vuotta ! Silloin ei kylässä juuri ulkomaalaisia turisteja ollut, mutta paljon indonesialaisia Ramadanin aikaan. Asuimme yhdessä perheessä 3 viikkoa. Illalla kun istuimme talon kuistilla kerääntyi kadun toiselle puolelle kymmeniä ihmisiä katsomaan "turisteja" ! Ja mitkä rannat ! Jos vielä kerran pääsis...

        Lennot Jakartaan on tilattu ja tarkoituksemme on viettää toukokuu Indonesiassa. Keskustelujen, opaskirjan ja intuition pohjalta olemme tehneet alustavan reittisuunnitelman. Jakartasta jatkamme Sumatran puolelle; Lake Toba, mahdollisesti Bukit Lawang ja Lake Maninjau. Takaisin Jaavalle; Bandangaran ja Yogyakarta, käytettävissä olevan ajan puitteissa käymme myös jossain luonnonpuistossa ja vuoristossa. Mitä enemmän Indonesiaa tutkii, sen mahdottomammalta tuntuu ehtiä kuukaudessa muuta kuin vähän pintaa raapaisemaan. Itä-Jaavan, Balin ja Lombokin jätämme suosiolla toiseen kertaan.


      • Tapu
        reissaaja56 kirjoitti:

        Lennot Jakartaan on tilattu ja tarkoituksemme on viettää toukokuu Indonesiassa. Keskustelujen, opaskirjan ja intuition pohjalta olemme tehneet alustavan reittisuunnitelman. Jakartasta jatkamme Sumatran puolelle; Lake Toba, mahdollisesti Bukit Lawang ja Lake Maninjau. Takaisin Jaavalle; Bandangaran ja Yogyakarta, käytettävissä olevan ajan puitteissa käymme myös jossain luonnonpuistossa ja vuoristossa. Mitä enemmän Indonesiaa tutkii, sen mahdottomammalta tuntuu ehtiä kuukaudessa muuta kuin vähän pintaa raapaisemaan. Itä-Jaavan, Balin ja Lombokin jätämme suosiolla toiseen kertaan.

        Me oltiin silloin 185 reissussa kaksi kuukautta. aika oli sinänsä lyhyt, mutta antoi paljon. Mieleen jäi m.m. se valtava ihmisten paljous mikä kaupungeissa on. Ja se miten uskomattovan ystävällisiä ihmiset olivat. Kaikkein tärkein liikkuessa oli(ja on)hymy. Sillä selviää joka tilanteessa. Kaupustelijat ja mm vain yltyvät jos niille suuttuu, mutta jos hymyillen sanot ei kiitos niin ne häipyvät heti !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe