Olen 18vuotias tyttö. Minulla on nyt vähän yli viikon vaivannut vatsa. Kipeä n. puolentunnin välein. särky lakkaa yhtä äkkiä kun tuleekin.. heräilen joka yö myös kipuihin. ILMAVAIVOJA paljon ja SE HAJU! Mikään ei tässä maailmassa voi haista niin pahalle, kuinka ihminen voi edes haista niin pahalle?? ikinä ei ole ilmavaivat haisseet tältä. Uloste löysää ja "vihreää"
Tänään tapahtui kuitenki jotain mikä säikäytti, tuntu kun olisi tullut kaasua joten annoin tulla ja huomasin kuitenki että nyt tuli kyllä pöksyihin jotain muutakin. Äkkiä vessaan ja housuissa oli kummaa limaa jossa verta ?!! Mitä ihmettä?? Mistä tuo lima? saatikka veri? Olen ollut TODELLA huonolla ruokavaliolla nyt kesällä ja minulla on herkkä vatsa. MITÄ AVUKSI, olen koittanut syödä hyvin nyt parin päivän aikana mutta en oikein tiedä mitä kaupasta ostaa kun olen juuri muuttanut omaan asuntoo :< Haluan muitakin vastauksia kuin että "mene lääkäriin"
Ilmavaivat, kivut, uloste.. APUA
16
26686
Vastaukset
- dreidl
Noista oireista päätellen sinulla voi olla esim. sisäinen peräpukama, joka lähtee apteekkipuikoilla,
tai sitten jotain vakavampaa.
Jos olisi vaikkapa haavauma paksusuolessa tai esim. vuotava vatsahaava, olisit oireillut pitempään.
Itse menisin tuossa tilanteessa lekurin puheille. Ei se tutkimus ole mitenkään poikkeuksellisen kivulias. Jotkut kokevat sen "nöyryyttävänä", mutta lääkärit kokevat sen vain työnä. - Vatsavaivoja
Osta kaupasta asidofilus-bifidus jogurttia tai piimää. Ja vaikka kauraleseitä sekaan. Tai jos olet ruisleivän syöjä, osta Real-leipää.
Mun maha syö joka aamu 2 palaa Realia ja luonnonjogurttia. Pysyy kunnossa näin. Mutta heti kun jättää kunnon kuidut ja jogurtin pois, alkaa ilmavaivat ja ulosteongelmat (löysä).
Ruisleipä on aika vahvaa tavaraa, eli syö vain jos vatsa on tottunut siihe.- Tanja
Olen ollut tähystyksessä, vatsakipujen vuoksi ja mitn poikkeavaa ei löytynyt. Otettiin verikokeita, ei mitn löytynyt. Ulostenäytteestä löydettiin verta.. Helico negatiivinen.
Kutakuinkin lääkäri käski syödä hyvin, kysyin että miten esim. sanoi vain että kuituja ja kasviksia. Hetken aikaa söin hyvin kunnes alkoi kesäloma ja maha on nyt tässä kunnossa ja eipä tässä ketää voi syyttää. Ei kiinnosta mennä lääkäriin kun mitn ei kuitenkaan löydy ja he vähättelevät asioita.
Haluan neuvoja oikeilta ihmisiltä keillä on kokemusta. Mietityttää että onko mahani/suoleni nyt vaan ärtynyt ruokavaliosta vai onko todellakin jotain vakavempaa menossa mitä tutkimuksissa ei löytynyt.. empä tiedä :/ - elviira von ripulix
Tanja kirjoitti:
Olen ollut tähystyksessä, vatsakipujen vuoksi ja mitn poikkeavaa ei löytynyt. Otettiin verikokeita, ei mitn löytynyt. Ulostenäytteestä löydettiin verta.. Helico negatiivinen.
Kutakuinkin lääkäri käski syödä hyvin, kysyin että miten esim. sanoi vain että kuituja ja kasviksia. Hetken aikaa söin hyvin kunnes alkoi kesäloma ja maha on nyt tässä kunnossa ja eipä tässä ketää voi syyttää. Ei kiinnosta mennä lääkäriin kun mitn ei kuitenkaan löydy ja he vähättelevät asioita.
Haluan neuvoja oikeilta ihmisiltä keillä on kokemusta. Mietityttää että onko mahani/suoleni nyt vaan ärtynyt ruokavaliosta vai onko todellakin jotain vakavempaa menossa mitä tutkimuksissa ei löytynyt.. empä tiedä :/Syökää valkoista vehnäjauhoa ja rasvaa, niistä tehtyä kastiketta, sitten pullaa ja spagettia, ja limsaa ja kaikkee missä on paljon sokeria ja rasvaa ja taas sitä vehnäjauhoa.Sitä kun syötte, niin paska lentää ku varpusparvi ja haisee pahalle ja on vihreetä ja mustaa ja vähän punastakin ja pierettää ja paskattaa, eikä uskalla yskiä tai aivastaa, kun on huonot housuissa.
Kattokaapa mitä teiän makkaran kylsessäkin lukee: vehnäjauhoa!
Se se on,lopettakaa niitten syönti, niin huomaatte kyllä eron. - atria
elviira von ripulix kirjoitti:
Syökää valkoista vehnäjauhoa ja rasvaa, niistä tehtyä kastiketta, sitten pullaa ja spagettia, ja limsaa ja kaikkee missä on paljon sokeria ja rasvaa ja taas sitä vehnäjauhoa.Sitä kun syötte, niin paska lentää ku varpusparvi ja haisee pahalle ja on vihreetä ja mustaa ja vähän punastakin ja pierettää ja paskattaa, eikä uskalla yskiä tai aivastaa, kun on huonot housuissa.
Kattokaapa mitä teiän makkaran kylsessäkin lukee: vehnäjauhoa!
Se se on,lopettakaa niitten syönti, niin huomaatte kyllä eron...vehnäjauhoja. Muuten kun ajattelee tekstiäsi positiivisesti, niin kyllä sieltä löytyy ne aineet mitkä tulisi jättää pois ruokavaliosta.
- ohje
Olet tainnut elella hiukkasen turhan niukalla ravinnolla...toivottavasti et ole anorektikko. No joka tapauksessa se veri saattaa tulla artyneesta paksusuolesta, eli sen seinamista.
Sinuna menisin nyt kuitenkin laakariin. Han osaa sitten neuvoa eteenpain kun ensin kunnolla nakee tilanteen.- Tanja
Lääkäri varattiin.. mutta aika saatiin vasta 2vkon kuluttua.. En oikein usko tuohon keliakiaan.. eihän keliakiassa tule kirkasta verta?
Huomenna menen kauppaan ostoksille ostamaan jotain ruokaa, toivoisin että rakkaat ihmiset kertoisitte mitä ostaa. Ajattelin ainakin gefilusjugurttia ja mustikkasoppaa ostaa, mitä muuta.. jos vaikka saisi tätä mahaa rauhoitettua tässä kahden vkon odottelun aikana.. - edellinen
Tanja kirjoitti:
Lääkäri varattiin.. mutta aika saatiin vasta 2vkon kuluttua.. En oikein usko tuohon keliakiaan.. eihän keliakiassa tule kirkasta verta?
Huomenna menen kauppaan ostoksille ostamaan jotain ruokaa, toivoisin että rakkaat ihmiset kertoisitte mitä ostaa. Ajattelin ainakin gefilusjugurttia ja mustikkasoppaa ostaa, mitä muuta.. jos vaikka saisi tätä mahaa rauhoitettua tässä kahden vkon odottelun aikana..Ne Gefilustuotteet kuulostaa hyvalta.
- vihje
Onko keliakia suljettu pois? Enta muut ruoka-aineallergiat?
- Tanja
Maitotuotteita en voi käyttää enkä käytäkkään muutakuin laktoositonta maitoa. Keliakiaa ei ole suljettu pois, mutta olen ymmärtänyt ettei oireeni vastaa edes keliakiaa..?!
- Keliaakikko
Tanja kirjoitti:
Maitotuotteita en voi käyttää enkä käytäkkään muutakuin laktoositonta maitoa. Keliakiaa ei ole suljettu pois, mutta olen ymmärtänyt ettei oireeni vastaa edes keliakiaa..?!
Kyllä nuo oireet voi hyvinkin liittää keliakiaan. Taudin oireet on tosin hyvin yksilöllisiä - mulla oli varmaan ne kaikki: hirveät mahakrampit, ilmavaivat, jatkuva ripuli, laihtuminen, nivelkivut, tasapainohäiriöt....
Joten jos sulla on e.m. tauti niin ruisleivän syönnillä vain pahennat tilannetta ja tulehdustila suolistossa pysyy päällä. Rukiin, ohran ja vehnän gluteeni vaurioittaa ohutsuolen nukkaa ja aiheuttaa tulehdustilan, joka jatkuvana altistaa suoliston imusolmukesyövälle. Siis mistään pelkästä "paskataudista" tai "pikku allergiasta" ei ole kyse.
Keliakian ainoa hoitomuoto (tänä päivänä) on absoluuttinen, tarkka ruokavalio (jota noudatetaan siis AINA, ei silloin kun huvittaa).
Mene keliakiatestiin. Tauti ei välttämättä näy verikokeessa (mulla näkyi), vaan virallisen diagnoosin ja lopullisen tuloksen antaa vain ohutsuolibiopsia.
Elämiseen ei tarvi vehnää, ei edes ruisleipää. - Tanja
Keliaakikko kirjoitti:
Kyllä nuo oireet voi hyvinkin liittää keliakiaan. Taudin oireet on tosin hyvin yksilöllisiä - mulla oli varmaan ne kaikki: hirveät mahakrampit, ilmavaivat, jatkuva ripuli, laihtuminen, nivelkivut, tasapainohäiriöt....
Joten jos sulla on e.m. tauti niin ruisleivän syönnillä vain pahennat tilannetta ja tulehdustila suolistossa pysyy päällä. Rukiin, ohran ja vehnän gluteeni vaurioittaa ohutsuolen nukkaa ja aiheuttaa tulehdustilan, joka jatkuvana altistaa suoliston imusolmukesyövälle. Siis mistään pelkästä "paskataudista" tai "pikku allergiasta" ei ole kyse.
Keliakian ainoa hoitomuoto (tänä päivänä) on absoluuttinen, tarkka ruokavalio (jota noudatetaan siis AINA, ei silloin kun huvittaa).
Mene keliakiatestiin. Tauti ei välttämättä näy verikokeessa (mulla näkyi), vaan virallisen diagnoosin ja lopullisen tuloksen antaa vain ohutsuolibiopsia.
Elämiseen ei tarvi vehnää, ei edes ruisleipää.Lääkäri varattiin.. mutta aika saatiin vasta 2vkon kuluttua.. En oikein usko tuohon keliakiaan.. eihän keliakiassa tule kirkasta verta?
Huomenna menen kauppaan ostoksille ostamaan jotain ruokaa, toivoisin että rakkaat ihmiset kertoisitte mitä ostaa. Ajattelin ainakin gefilusjugurttia ja mustikkasoppaa ostaa, mitä muuta.. jos vaikka saisi tätä mahaa rauhoitettua tässä kahden vkon odottelun aikana.. - ohje.
Tanja kirjoitti:
Huomenna menen kauppaan ostoksille ostamaan jotain ruokaa, toivoisin että rakkaat ihmiset kertoisitte mitä ostaa. Ajattelin ainakin gefilusjugurttia ja mustikkasoppaa ostaa, mitä muuta.. jos vaikka saisi tätä mahaa rauhoitettua tässä kahden vkon odottelun aikana..Artynyt paksusuoli kantsii kanssa sulkea pois. Sen voi saada jopa ihan STRESSISTA! (nuoretkin ihmiset)
Siihen kuuluu ainakin vatsakramppeja, alavatsan vihlontaa, turvotusta ja ilmavaivoja.
Sehan saattaisi "loppupelissa" aiheuttaa jopa verenvuotoa. (=artyneet suolen seinamat)
Etta kysypas tuokin silta laakarilta sitten parin viikon paasta. - assar muhammed.
ohje. kirjoitti:
Artynyt paksusuoli kantsii kanssa sulkea pois. Sen voi saada jopa ihan STRESSISTA! (nuoretkin ihmiset)
Siihen kuuluu ainakin vatsakramppeja, alavatsan vihlontaa, turvotusta ja ilmavaivoja.
Sehan saattaisi "loppupelissa" aiheuttaa jopa verenvuotoa. (=artyneet suolen seinamat)
Etta kysypas tuokin silta laakarilta sitten parin viikon paasta.Ärtynyt paksusuoli on yleisnimitys kaikille selittämättömille vatsavaivoille. Periaatteessa se on yhtä kuin "ei mitään". Eli tavallaan se kattaa kaikki semmoiset mahaongelmat, joille ei ole mitään selitystä. Varsinkin jos lääkäreille jotakin sanot tuosta niin todennäköisesti eivät vastaa mitään tai epämääräisesti sanovat, että ei asialle voi tehdä mitään.
- I.A.Nyman
Itselläni on vaivana myös ilmavaivat.
Syynä ovat melko varmasti raffinoidut eli puhdistetut viljat.
Kuitenkin viljatuotteet ovat pysyneet ruokavaliossani tähän
saakka kiinteänä osana ruokavaliota.
En ole voinut kuvitella jättäväni pois parasta kuidun lähdettä
ruokavaliostani.
Joudun ehkä turvautumaan tulevaisuudessa yhä vähäisempään määrään
kotimaisista viljoista.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että ilmavaivoja aiheuttava häiriö
voidaan hoitaa jättämällä pois häiriön aiheuttava ruoka-aine,
mikä on yleensä valkoinen vehnäjauho ja maito aikuisilla.
SUolistossa liikkuva ruoka on saatettava poistumaan niin nopeasti, että
päivässä on oltava vähintään yksi ulostuskerta.
Paksusuolessa monia päiviä pysyvä ruoka muuttuu myrkylliseksi ja aiheuttaa
ilmavaivoja, iho-oireita, henkisiä oireita, syöpää ja jopa kuoleman.
Paksusuolessa asuu kuolema, jos ei paksusuolen tarpeita ota huomioon.
Ja lopuksi ...
Me olemme ainoa eläinlaji, mikä pilaa ruokansa ennen syömistään. - asassa.
Kannattaa mennä lääkäriin heti. Ei ole normaalia jos verta alkaa olemaan ulosteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083306Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872