Mitä tehdä kun meillä on lepakko sisällä, eilen illalla se lensi huoneista toisiin, ei saatu kiinni ja nyt ei tiedetä missä se on. Kammottaa nukkua yöllä kun tietää, että huoneissa jossakin on lepakko. Kuka tietää, olis kiva jos jollakin olis konsti tähän juttuun.
Lepakko sisällä
7
5628
Vastaukset
- Jussi
Jos se on vielä tänä iltana hengissä (ne ei kestä kauaa ilman ruokaa), niin avaa pari ikkunaa ja lepakko tutkaa itsensä ulos.
- Pelokas
Kiitos vinkistä, saa nähdä miten käy..
- Jussi
Pelokas kirjoitti:
Kiitos vinkistä, saa nähdä miten käy..
Tuli vielä mieleen, että onko asunnostanne jotain pieniä reikiä ulos ja lepakko kävisi sitten viettämässä päivät sisällä?
Kesäpaikkani ullakolla, missä on pari huonetta, pesii lepakko yhdyskunta. Kun menee sinne illalla ennen lepakoiden normaalia lentoaikaa, niin aina niistä pari säikähtää ja lehahtaa ilmaan ja lentelee aikansa ympäri ullakkoa kunnes palaavat takaisin koloonsa tai häiåyvät jostain raosta ulos. Keskipäivällä ne nukkuvat niin sikeästi, että eivät säiky lentoon.
Jos teidän lepakkonne näkyy sisällä pitkin kesää, niin todennäköisesti se asuu teillä alivuokralaisena. Jos kyse oli kertailmiöstä, niin silloin se varmaan oli tullut avoimesta ovesta tai ikkunasta sisään, tai sitten toitte itse sen sisälle jonkun ulkovarastosta tuomanne tavaran mukana (orrella roikkunut huopa tai muita vaatteita, niiden poimuissa ne meidän kesäpaikassa näyttävät majailevan).
Ihan mukavia vieraita lepakot ovat. Vaikka tippuuhan niitä jätöksiä piilopaikan alle ja kirppujakin kuulemma levittävät... Itse olen levoittänyt niiden nukkumapaikan ja syömäpaikan (käyvät syömässä isoimmat saaliiksi saamansa perhoset sisätiloissa) alle paperin, jolta jätökset, papanat ja perhosten siivet, on helppo siivota pois.
PS. On se hienoa kun ullakolla nukkuessa lepakon siiven ilmavirta tuntuu kasvoilla. Näin ne on erilaisia ihmisten mieltymykset, sinua lepakko inhottaa, minua kiehtoo :) - Pelokas
Jussi kirjoitti:
Tuli vielä mieleen, että onko asunnostanne jotain pieniä reikiä ulos ja lepakko kävisi sitten viettämässä päivät sisällä?
Kesäpaikkani ullakolla, missä on pari huonetta, pesii lepakko yhdyskunta. Kun menee sinne illalla ennen lepakoiden normaalia lentoaikaa, niin aina niistä pari säikähtää ja lehahtaa ilmaan ja lentelee aikansa ympäri ullakkoa kunnes palaavat takaisin koloonsa tai häiåyvät jostain raosta ulos. Keskipäivällä ne nukkuvat niin sikeästi, että eivät säiky lentoon.
Jos teidän lepakkonne näkyy sisällä pitkin kesää, niin todennäköisesti se asuu teillä alivuokralaisena. Jos kyse oli kertailmiöstä, niin silloin se varmaan oli tullut avoimesta ovesta tai ikkunasta sisään, tai sitten toitte itse sen sisälle jonkun ulkovarastosta tuomanne tavaran mukana (orrella roikkunut huopa tai muita vaatteita, niiden poimuissa ne meidän kesäpaikassa näyttävät majailevan).
Ihan mukavia vieraita lepakot ovat. Vaikka tippuuhan niitä jätöksiä piilopaikan alle ja kirppujakin kuulemma levittävät... Itse olen levoittänyt niiden nukkumapaikan ja syömäpaikan (käyvät syömässä isoimmat saaliiksi saamansa perhoset sisätiloissa) alle paperin, jolta jätökset, papanat ja perhosten siivet, on helppo siivota pois.
PS. On se hienoa kun ullakolla nukkuessa lepakon siiven ilmavirta tuntuu kasvoilla. Näin ne on erilaisia ihmisten mieltymykset, sinua lepakko inhottaa, minua kiehtoo :)Ei pitäisi olla reikiä, aika tiivis talo on, 80-luvulla rakennettu, mutta ikkunoita on korjattu, ehkä siinä yhteydessä joku pääsi livahtamaan sisälle lautojen raosta. Inhottaa sillä tavalla kun tämä otus piiloutuu jos minnekin ja yritä sitten nukkua etc samoissa tiloissa:(
- leila-mlä
Pelokas kirjoitti:
Ei pitäisi olla reikiä, aika tiivis talo on, 80-luvulla rakennettu, mutta ikkunoita on korjattu, ehkä siinä yhteydessä joku pääsi livahtamaan sisälle lautojen raosta. Inhottaa sillä tavalla kun tämä otus piiloutuu jos minnekin ja yritä sitten nukkua etc samoissa tiloissa:(
Elossa olen, vaikka yöni vietinkin lepakko ystävästäni parinmetrin etäisyydellä. Aaamulla löysin sen verhon taakse kiinnittyneenä...kai uusia maisemia katselemassa. Sieltä se sitten puhalsi ulos avoinna olleesta ovesta.
Onhan ollut miellyttävämpiäkin kokemuksia. - KTH
leila-mlä kirjoitti:
Elossa olen, vaikka yöni vietinkin lepakko ystävästäni parinmetrin etäisyydellä. Aaamulla löysin sen verhon taakse kiinnittyneenä...kai uusia maisemia katselemassa. Sieltä se sitten puhalsi ulos avoinna olleesta ovesta.
Onhan ollut miellyttävämpiäkin kokemuksia.Naapurit kutsuivat kerran minut haaveineni apuun kun heidän rivitaloasuntoonsa oli tullut lepakko. Kaikki isot ikkunat olivat auki, mutta jostain syystä lepakko oli päättänyt vierailla perheessä. Aika ajoin se lepäsi seinällä pää alaspäin. Haavini se väisti nokkelasti kunnes lopulta "suostui" pudottautumaan siihen. Vein sen pihalle ja katselin miten se kiipesi haavin reunalle, nuuski ilmaa viiksikarvat värähdellen ja selkäkarva kiiltäen. Sitten se loikkasi illan pimeyteen.Sanoin sitä leikilläni vierailijaksi tuonpuoleisesta.
- Eetu
KTH kirjoitti:
Naapurit kutsuivat kerran minut haaveineni apuun kun heidän rivitaloasuntoonsa oli tullut lepakko. Kaikki isot ikkunat olivat auki, mutta jostain syystä lepakko oli päättänyt vierailla perheessä. Aika ajoin se lepäsi seinällä pää alaspäin. Haavini se väisti nokkelasti kunnes lopulta "suostui" pudottautumaan siihen. Vein sen pihalle ja katselin miten se kiipesi haavin reunalle, nuuski ilmaa viiksikarvat värähdellen ja selkäkarva kiiltäen. Sitten se loikkasi illan pimeyteen.Sanoin sitä leikilläni vierailijaksi tuonpuoleisesta.
Meilläkin kävi Leo kylässä. Heräsin klo 4.oo ihmeelliseen lepattavaan ääneen. Kun aloin hämärässä näkemään, näin otuksen liihottelevan edes takaisin makkarissamme. Ponkaisin pytyyn ja avasin terassin oven josta se hetken kuluttua ilmeisesti poistui kun sitä ei sen koomin näkynyt. Ihmetyttää vain, että mistä se tupsahti sisälle. Voiko lepakko lymyillä pitkiäkin aikoja jossain piilossa. Meinaan vaan, että viime viikonloppuna meillä oli terassin ovi myöhään auki. Aika mieletön fiilis kun herää tommoseen lepatukseen...
,eetu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.316376- 394082
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833373- 143080
- 302355
- 122337
- 1621936
- 251862
- 281604
- 1051392