Minkähänlainen alue on kyseessä kun tarjosivat Joensuun Ellistä soluasuntoa Peltolankatu 5, Penttilästä? Mitenkähän pääsee bussilla Yliopistolle?
Penttilä
21
5552
Vastaukset
- minä
ainakin ja se on paljon. Helppo liikkua ympäri Joensuuta ja naapurit mitä mukavampia, joskus tuoneet mulle jopa kaljaa, röökiä ja bullapitkoja.
Suosittelen lämpimästi latolankadun asuntoja.
T: Tyty 25v mallikoulu - esko
matka keskustaan, vajaa kilsa. Tyypillisiä opiskelija vuokrabunkkereitahan siellä on. Ovat amiksen vieressä, joten korollat kiitävät myös sillä kadulla kovaa karvanopat keinuen, ja kuskin lippis niin syvällä päässä ettei kuski nää mitään. Muuten oli ainakin -99 ihan asiallinen alue. Ja kävellen tai fillarilla menisin itse yliopistolle.
- jones
ihan perusopiskelijaluukkualue se on. Melko lähellä keskustaa. Yliopisto vähän pidemmällä.
Busseja huonosti joten kannattaa totutella fillaroimiseen jäätävän kylmällä ja ainatuulisella Suvantosillalla.
Amispellejä riittää joo. - Kuulostaa
jones kirjoitti:
ihan perusopiskelijaluukkualue se on. Melko lähellä keskustaa. Yliopisto vähän pidemmällä.
Busseja huonosti joten kannattaa totutella fillaroimiseen jäätävän kylmällä ja ainatuulisella Suvantosillalla.
Amispellejä riittää joo.Oon niin kiintynyt lumimyräkässä pyöräilyyn.
- juujuu
Siinähän se mollottaa.Joen yli pääset uimalla tai kapulasiltaa pitkin.On meille oikeitakin siltoja luvattu mut saa ny nähdä...
http://kartat.eniro.fi/query?what=map&mop=zo&streetname=peltolankatu&streetnumber=&city=joensuu&zipcode=&mapstate=7;29.7684;62.5928;0;29.7623;62.5955;29.7745;62.5901;&mapcomp=;;;PELTOLANKATU;;;;Joensuu;;;;;29.7684;62.5928;0;0&search_word=&content=&header_group_code=&heading_code=&company_name=&geo_area=&dir_area=&ns=&stq=0&symbols=&ax= - aijuuu
Tuo ainakin ajaa ikkunan alta keskustaan.
http://web2.jns.fi/aikataulut/aikat17.htm - pursitie
Voisko joku ystävällinen Joensuulainen kertoa jotain pursitie 7 opiskelijasoluista? Oon kerran eläissäni käynyt Joensuussa ja sen verran katoin kartasta, että bussikortti on ostettava, jotta pääsee yliopistolle opiskelemaan. Oon hieman laiska tuon pyörällä ajamisen kans. Mutta minkälaista seutua tuo on muuten? Entä Joensuu ylipäätään, onko hyviä miehiä ;)?
- Paljon nähnyt
Pursitie on Rantakylän ostarin vieressä ja alue on sieltä levottomimmasta päästä Joensuussa. Itse opiskelijakämpistä ei ole kokemusta Pursitieltä, mutta voisin kuvitella että elämä Ellin asunnoissa on suht samanlaista oli taloyhtiö missäpäin tahansa Joensuuta. Eli bileitä ja pieniä rauhattomuuksia on kaikissa opiskelijakämpissä. Olen kohta asunut 10 vuotta Joensuussa eri puolilla kaupunkia ja kertaakaan en ole vielä joutunut isompiin ongelmiin. Kerran on varastettu fillari Ellin lukitusta pyöräkellarista, mutta ei mitään sen vakavampaa. Rantakylän ostarillakin olen käynyt baarireissulla monta kertaa varoituksista huolimatta ja kertaakaan kukaan ei ole tullut edes haastamaan riitaa. Kun käyttää maalaisjärkeä ja vähän diplomaatiaa niin selviää lähes aina. Itse valitsisin Penttilän ennen Pursitietä mutta makuasioista on paha kiistellä.
- pursitie
Paljon nähnyt kirjoitti:
Pursitie on Rantakylän ostarin vieressä ja alue on sieltä levottomimmasta päästä Joensuussa. Itse opiskelijakämpistä ei ole kokemusta Pursitieltä, mutta voisin kuvitella että elämä Ellin asunnoissa on suht samanlaista oli taloyhtiö missäpäin tahansa Joensuuta. Eli bileitä ja pieniä rauhattomuuksia on kaikissa opiskelijakämpissä. Olen kohta asunut 10 vuotta Joensuussa eri puolilla kaupunkia ja kertaakaan en ole vielä joutunut isompiin ongelmiin. Kerran on varastettu fillari Ellin lukitusta pyöräkellarista, mutta ei mitään sen vakavampaa. Rantakylän ostarillakin olen käynyt baarireissulla monta kertaa varoituksista huolimatta ja kertaakaan kukaan ei ole tullut edes haastamaan riitaa. Kun käyttää maalaisjärkeä ja vähän diplomaatiaa niin selviää lähes aina. Itse valitsisin Penttilän ennen Pursitietä mutta makuasioista on paha kiistellä.
Kuullostaa pahalta..ihmekkös siellä tuntui olevan varaa valita huoneen koko tms. Mutta pakkohan se on ottaa joku katto pään päälle.
- sipe
pursitie kirjoitti:
Kuullostaa pahalta..ihmekkös siellä tuntui olevan varaa valita huoneen koko tms. Mutta pakkohan se on ottaa joku katto pään päälle.
Ite asun Pursitiellä, en kylläkään opiskelijakämpissä, mutta siinä vieressä. Ei tää mikään rauhaton paikka ole eikä tuolla opiskelijakämpissä sen kummempia rettelöitä ole tähän mennessä ollut. Yleensä asukkaat ite aiheuttaa ne rettelöinnit omalla käytöksellään, eli kun jokainen elää ihmisiksi, niin kaikilla on mukavampi asua. Plussaa Pursitien kämpissä on se, et Puronsuunkatua pitkin kulkee bussi 2 kertaa tunnissa ja Utrantietä pitkin ainakin 1 bussi kerran tunnissa kesäaikana..
- pursitie
sipe kirjoitti:
Ite asun Pursitiellä, en kylläkään opiskelijakämpissä, mutta siinä vieressä. Ei tää mikään rauhaton paikka ole eikä tuolla opiskelijakämpissä sen kummempia rettelöitä ole tähän mennessä ollut. Yleensä asukkaat ite aiheuttaa ne rettelöinnit omalla käytöksellään, eli kun jokainen elää ihmisiksi, niin kaikilla on mukavampi asua. Plussaa Pursitien kämpissä on se, et Puronsuunkatua pitkin kulkee bussi 2 kertaa tunnissa ja Utrantietä pitkin ainakin 1 bussi kerran tunnissa kesäaikana..
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ihan mukava kuulla semmosen kommentti, joka itekki asuu alueella.
- suojelupollari
pursitie kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ihan mukava kuulla semmosen kommentti, joka itekki asuu alueella.
Etelä-suomen kerrostalokyttääjien mukaan siellä on kyllä jopa luvattoman rauhallista. :)
http://www.kyttaajat.net/luettelo/h2005.php?p=Joensuu&s=abc&a=p
Juu.Rauhallista on vakavastipuhuen. - jones
pursitie kirjoitti:
Itse asuin Latolankadulla Ellin kämpissä yhden talven ja ainoa todella perseestä ollut puoli oli siinä etäisyys. Olen sen verta laiska että 8kk:n aikana en kulkenut keskustaan kertaakaan ilman moottorin apua.
Nyt asun Helsingin Kalliossa ja tähän helvetinperseeseen verrattuna Rantakylä on kuollut, asian paremmassa mielessä. Rantakylän ostari on pienen kaupungin mittakaavassa ehkä vähiten suositeltava parkkipaikka mutta muuten siellä on ihan normaalia.
Rantakylässä on myös muutama legendaarinen räkälä, jotka jokaisen kaupunkisissin pitäisi ehdottomasti käydä testaamassa. Toisessa kuvattiin kuulemma muuten sitä yhtä leffaa johon Tervomaa teki tunnarin: pelasta mut tai jotain. Tais olla Helmiä ja sikoja. Triviaa :)
Rantakylä itseasiassa on Suomen ehkä prototyyppisimpiä lähiöitä. Ostari, koulut, kaupungin vuokrataloja, vähän huono maine jne.
Vaikka ei ole niin paha mitä sanotaan niin mieluummin asuisin Penttilässä. - jones
sipe kirjoitti:
mihin muuten olette menossa opiskelemaan?
- Paljon nähnyt
sipe kirjoitti:
Itse en Rantakylässä ole koskaan asunut, mutta tunnen useita jotka ovat asuneet Pursitien rivareissa ja pienkerrostaloissa. Jos Pursitietä vertaa Latolankatuun, niin onhan se rauhallisempi alue. Mutta jos etsisin esim. lapsiperheelle sopivaa aluetta, en ainakaan valitsi Rantakylän ostarin ympäristöä. On siihen joku syy miksi kiinteistöjen hinnat ovat kaikkein alhaisimmat Rantakylässä verrattuna muuhun Joensuuhun.
Olen nähnyt useammankin kerran kun poliisi on katkaissut tiet ja eristänyt alueen Rantsikassa. Milloin joku on ammuskellut parvekkeella ja milloin on löytänyt räjähdysaineita. Pyöräilin joko viime tai toissa kesänä Ranta-Mutalantietä pitkin keskustaa kohti aamukahdeksan maissa ja Pursitien alkupäässä olevan kerrostalon piha oli poliisiautoja täynnä. Myöhemmin vastaan ajoivat sitten armeijan kaverit kuomuperäkärri mukana. Tuskin olivat Kontiosuolle jätekuormaa keräämässä.
Jos etsisin rauhallista asuinaluetta Joensuusta jossa olisi vielä opiskelijakämppiä, kohdentaisin haun ala-Noljakkaan, Kaislakatu 10:iin ja Hukanhautaan. Mutta kuten sanottua, makuasioista on paha kiistellä ja ihmisillä on erilaisia kokemuksia eri paikoista. - opiskelija
Pääseekö rantakylästä hyvin pyörällä keskustaan ja yliopistolle? Montako kilsaa tulee, kartasta koitin mittailla, että jotain 3-4? Oon innokas kuntoilija ja etenkin talvella on kiva pyöräillä :).
- esko
opiskelija kirjoitti:
Pääseekö rantakylästä hyvin pyörällä keskustaan ja yliopistolle? Montako kilsaa tulee, kartasta koitin mittailla, että jotain 3-4? Oon innokas kuntoilija ja etenkin talvella on kiva pyöräillä :).
sieltä hyvin pääsee fillaroimaan kaupunkiin, on hyvät pyörätiet.Matka on jotain sellaista kun ite ehdottelit.
- anef
Itsellenikin tarjottiin opiskelija-asuntoa täysin samasta talosta ja otin sen. Eli sinne pitäisi muutella tuossa syyskuun alussa sitten.. Kaipa se ihan ok paikka on, kun suht lähellä keskustaakin. Kolmen hengen solunhan sitä näin ensimmäisen vuoden opiskelijana sai, mutta enive...
Kävin btw kattoo paikkaa tuossa pari päivää sitten kun vuokrasopparin kävin hakee ja ihan hyvältä vaikutti ainakin ulkoapäin - molemmat
Molemmat asuinalueet on ehkä Joensuun huonomaineisimmat asuin alueet. Ovat kuitenkin mainettaan parempia. Rantakylässäkään ei ole enää mustalaisia samalla tavalla kuin ennen.
Rantakyläs on hyvät liikenneyhteydet keskustaan ja Penttilä on kävelymatkan päässä keskustast. Rantakylässä pursitie on ihan mukava paikka. Latolankatu vähemmän mukava.- ...kuin Penttilä
Rantakylässä on sentään edes kaikki kaupat ja palveut siinä ostarilla(no juu, Alko puuttuu..)ja bussit kulkee 2-3 krt tunnissa keskustaan - Penttilässä ei ole kuin yks ainut kuppanen Siwa, muutoin joutuu lähtee joen toiselle puolen keskustaan tai sit "jumalattomien ylämäkien" päälle Niikan ostarille löytääkseen edes kunnon ruokakaupan...
- Natiivi
...kuin Penttilä kirjoitti:
Rantakylässä on sentään edes kaikki kaupat ja palveut siinä ostarilla(no juu, Alko puuttuu..)ja bussit kulkee 2-3 krt tunnissa keskustaan - Penttilässä ei ole kuin yks ainut kuppanen Siwa, muutoin joutuu lähtee joen toiselle puolen keskustaan tai sit "jumalattomien ylämäkien" päälle Niikan ostarille löytääkseen edes kunnon ruokakaupan...
Siis kun asuu Penttilässä, niin kaupungin keskustahan on aivan lyhyen kävelymatkan päässä eli kun viitsii ylittää Suvantosillan, niin tori ja keskustan kaikki kaupat ja kapakat ovat ihan siinä vieressä. Itse en ole myöskään kertaakaan käyttänyt paikallisbussia matkatessani yliopistolle, sillä rivakalla kävelytahdilla sinne ehtii noin 20 minuutissa ja polkupyörällä kevyesti alle 10 minuutissa riippuen miten liikennevalot sattuvat kohdalleen.
En ole yliopistomiehenä myöskään kokenut, että paljon parjatut "amikset" aiheuttaisivat mitään erityistä häiriötä.
Katso myös aiemmat keskustelut aiheesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4000000000000078&posting=22000000009300574
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669