Oletko ajanut Como-kortin?

Galluppi

Entä löytyykö keltään yhdistelmäkorttia?

52

14403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9-46

      Mutta nähtyä tuli kyllä kyseinen daami useasti,olikohan se Natania,missä neito vaikutti.
      Ei muista enään oikein hyvin.

      • supaukko

        84-85 Lipseissä. Yhdistelmäkortti jäi ajamatta.
        (Komo Hevosnaama Mirjami)


    • 9-32

      ajettua kaikenlaista

      • on hengissä

        Eipähän tullu ajettua, eikä paljon kaduta. Tarinoittanu oon kyllä isonenää mutten muuta, suuttu mokoma kun ei kelvannu.


      • pose 9-32

        jotain kortteja löytyy....


      • Skrifa
        pose 9-32 kirjoitti:

        jotain kortteja löytyy....

        Olin Nataniassa kolmen päivän lomalla ja eka iltana katsastelin tyttöjä ,ajttelin että tänään ryyppään ja huomenna otan jonkun perhetytön.
        Mutta kuinkaskavikään Komo (Dennis)vietteli
        minut ja heräsin seuraavana aamuna rapulassa ja rahattomana jossain halvassa motellissa eikä ollu hajuakaan missä Finnhause sijaitsi:


      • fasu
        Skrifa kirjoitti:

        Olin Nataniassa kolmen päivän lomalla ja eka iltana katsastelin tyttöjä ,ajttelin että tänään ryyppään ja huomenna otan jonkun perhetytön.
        Mutta kuinkaskavikään Komo (Dennis)vietteli
        minut ja heräsin seuraavana aamuna rapulassa ja rahattomana jossain halvassa motellissa eikä ollu hajuakaan missä Finnhause sijaitsi:

        Itse en kyseistä daamia ole tavannut kun olen palvellut vai Balkkanilla. Mutta oon kyllä kuullut että Como piti paremminkin huolta "pojistaa" kuin olisi jättänyt johonkin murjuun rahattomana ja tietämättä missä on, hämmästyttää, kummastutaa ???
        Onko ollut edes kunniakan Como joka sut on hoidellut.


      • Heko
        Skrifa kirjoitti:

        Olin Nataniassa kolmen päivän lomalla ja eka iltana katsastelin tyttöjä ,ajttelin että tänään ryyppään ja huomenna otan jonkun perhetytön.
        Mutta kuinkaskavikään Komo (Dennis)vietteli
        minut ja heräsin seuraavana aamuna rapulassa ja rahattomana jossain halvassa motellissa eikä ollu hajuakaan missä Finnhause sijaitsi:

        Sulkaa tuli! Poliisikuulustelujen kautta kotimatkalle? Arvasinko oikein?


    • -97

      tuli temppu tehtyä ja sain virallisesti syödä punaiselta lautaselta.
      Järkyttävä hotellin murju.
      Como ilmeisesti kuollut, tytär jatkaa.

      • markkuza

        siis.onko totta että komo muka kuollut... niinkin terveillä elämäntavoilla.. Ei komo korttia.. Vm 90-91 golan ja 95-96- Libanon..


      • Comohan elää...
        markkuza kirjoitti:

        siis.onko totta että komo muka kuollut... niinkin terveillä elämäntavoilla.. Ei komo korttia.. Vm 90-91 golan ja 95-96- Libanon..

        No ainakin viime talvena Como eleli vielä Natanyassa. Sen tyttö on muuten alkanu alalle. Täytyy silti myöntää, että en käynyt Como-korttia vieläkään. Merkava oli kuulemma puukotettu Avivissa...


    • 9-50 / 1990-91

      Totta se on, että Como on lopettanut hommat lopullisesti. Muistaakseni syöpään kuoli.

      Joku mainitsi, että heräsi aamulla rahattomana Comon vierestä. Como ei kusettanut YK-miehiä, ei ainakaan 90-luvun alkupuolella. Päinvastoin piti huolta suomalaisista, jotka vetivät päänsä täyteen ja sammuilivat minne sattui. Useamman kerran tuli Como sanomaan, että hakekaa kaveri pois nukkumasta ennen kuin mitään sattuu.

      Niin ja tietysti vastaus alkuperäiseen kysymykseen on, että joka jampallahan Como-kortti pitää löytyä.

      • Zeggu

        Como voi hyvin ja opastaa tytärtään ammatin saloihin


      • Qantarah'n Susi 90/91

        Tulin vähän vahingossa katsomaan tänne ja tätä olen joskus miettinyt, että missähän 9-50:n käivärät mahtaa nyt olla.. Mä tein mm. Pasin pöydälle, mutta siitä tuli liian pieni käyttöön. Ei mahtunut paljoa tuhkaa kerralla... Jotain muutakin tuli väsäiltyä silloin. :-)


    • Heko

      Ne ajoivat Comokortin jotka eivät muualta pillua saaneet. Como oli se viimeinen oljenkorsi ravintolaillan jälkeen. Onneksi ei tarvinnut siihen emäntään koskea.

      • Carporal major

        Et taida olla pelimiehiä ollenkaan?


      • wasu-43
        Carporal major kirjoitti:

        Et taida olla pelimiehiä ollenkaan?

        Tosiaan 89-90 9-43:lla oli kunniakas sininen lautanen kortin omaaville. Muilla oranssit. Haikeana muistelen Komon peränäkymää :)
        Kunnia hänen muistolleen.
        Mitähän kuuluu Merkavalle ja Veronicalle nykyään.Veronika tuli kylläkin Suomeen 5/-90 kotiutusporukassa.


      • Heko
        Carporal major kirjoitti:

        Et taida olla pelimiehiä ollenkaan?

        Sellainenko on pelimies että naapurin sikakin kelpaisi. Jotain tasoa sentään pitää olla.


      • kantajääkäri
        Heko kirjoitti:

        Sellainenko on pelimies että naapurin sikakin kelpaisi. Jotain tasoa sentään pitää olla.

        Jos naapurin sika on aina mielessä, niin anna mennä vaan vitosella ja tuelta.


      • että
        wasu-43 kirjoitti:

        Tosiaan 89-90 9-43:lla oli kunniakas sininen lautanen kortin omaaville. Muilla oranssit. Haikeana muistelen Komon peränäkymää :)
        Kunnia hänen muistolleen.
        Mitähän kuuluu Merkavalle ja Veronicalle nykyään.Veronika tuli kylläkin Suomeen 5/-90 kotiutusporukassa.

        veronika ex salminen sitten tolonen olisi ollut jossainvaiheessa vr:llä hesassa keittiö homissa?


      • Comofasu -93
        wasu-43 kirjoitti:

        Tosiaan 89-90 9-43:lla oli kunniakas sininen lautanen kortin omaaville. Muilla oranssit. Haikeana muistelen Komon peränäkymää :)
        Kunnia hänen muistolleen.
        Mitähän kuuluu Merkavalle ja Veronicalle nykyään.Veronika tuli kylläkin Suomeen 5/-90 kotiutusporukassa.

        Sinisiä lautasia löytyi myös 34:lta, ja parilla kaverilla oli myös oikeus syödä niiltä. Normaali ihminen ei kyllä koskenut Comoon tikullakaan alle kolmen promillen.


    • :-)
      • Qantarah'n Susi 90/91

        olivat jo ja siitäkään vähästä, minkä itse koin, ei paljoa jäljellä lain... Mä luulen, että oma tapaamiseni Comon kanssa siellä Natskuissa oli -90 loppupuolella.


    • Qantarah'n Susi 90/91

      Joo, mullakin on hyvät muistot tästä suomalaisten kaverista. Se korjasi mut kerran Nataniassa johonkin hotelliin, jossa sain hyvää hoitoa. Mä menin ja annoin sille pirunsormukseni, jonka olin Kympiltä ostanut kympillä. Tavallaan me mentiin siis kihloihin.. Mun mielestä se oli vielä silloinkin ikäisekseen vartaloltaan sieltä paremmasta päästä, vaikka parhaat päivänsä nähnytkin. Jos olis ollut jotain muuta, en varmasti olisi ollut vietävissä. Lähtiessäni hotellista ensin hetken vitutti, mutta myöhemmin on vaan huvittanut. Muistaakseni tuolloin sanoi iäkseen 48v.

      • arkullinen...

        ...pirunnyrkkisormuksia daamilla...


    • Khân Arnabah

      Komo tuli tavattua kesällä 1990 Natanyassa. Ystävällinen ja mukava nainen, kunhan hänelle oli vastavuoroisesti ystävällinen. Jos jotkut menivät kännissään muka nokkeluuksiaan laukomaan, saivat kyllä täyslaidallisen takaisin. Suuttuessaan oli paha suustaan.

      Komo oli tuolloin vielä ikäisekseen kropaltaan yllättävän hyvin säilynyt daami. Takaa päin katsottuna tiukoissa farkuissaan olisi mennyt 15 vuotta nuoremmasta, kasvoista kyllä sitten näki eletyn kovan elämän.

      Toisen kerran näin Komon samana kesänä kävellessäni Nataniassa silloisen tyttökaverin kanssa (suomalainen), ja Komo osasi pidättäytyä tyrkyttämästä itseään tyylikkäästi, kun havaitsi minulla jo seuraa olevan.

      En siis Komo-korttia ajanut, ja om käsitykseni oli, että aika harva sen lopulta taisi ajaa, ainakaan minun kaveripiiristäni.

      Olen tosiaan minäkin kuullut huhuja, että Komo olisi kuollut, mutta liekö sitten paikkansa pitävä tieto?

      • 84/89-90

        Tulihan se pienessä sivumyötäisessä ajettua, ei sen puoleen oli ihan ystävällinen tapaus.
        Eiks Cindy ollu Avivis, vai muistanko väärin? Hengissä?


    • herous6812

      Jäi kanssa ajamatta valitettavasti..muistaa äijät merkavan ja tuonelan tienviitan?

      • leikkiäVakavalla

        Ei se mikään vahinko ole, jos on Comosta mennyt kokonaankin ohi. Comosta nyt on tehty sellainen leikki, jonka varjolla kynnys maksullisiin saatiin matalammmaksi. Ja toimii se niinkin, että oman ketutuksen toivoo moni alenevan, jos tarpeeksi moni muukin faitteri on käynyt kastamassa kärkeä.


    • opoiopuop

      Kerran olen valokuvan nähnyt. 9-15:lla taisi olla sellainen kehystettynä. Olisiko kenelläkään kopiota laittaa linkkinä? Voisi verrata, että onko rima madaltunut vanhemmiten...

      • Comonetti

        Voisi olla aika hämähäkinverkko semmoinen kuva, joka kertoisi, ketkä ovat Comon kautta napalankoja keskenään.


      • kirkaslinja
        Comonetti kirjoitti:

        Voisi olla aika hämähäkinverkko semmoinen kuva, joka kertoisi, ketkä ovat Comon kautta napalankoja keskenään.

        Comolla ollu selkee valikointi, että KAIKKI


    • mies.mikämies

      Homo-kortti kiinnostais.

      • kiytbgfbyertw

        Eli Lapinjärven suuntaan sitte


    • Olen senverran nuori ettei Comokorttia ole tullut suoritettua. Comon tarina tuli kyllä tutuksi nuorena ammattikoulupoikana.

      SIinä 16v. vanhana silloinen kalakoulun opettaja oli palvellut jossain Lähi idässä ja hänellä oli ihan valokuviakin Comosta joita näytti meille.

      Jäi epäselväksi oliko maikka suorittanut Como kortin. Como taisi muistaakseni olla kotoisin Kyproksesta.

      • 715

        Como on Marokosta.


    • BenYehudaPahvis

      Mitäs Comolle kuuluu nykyisin? Kovasti hän yritti itseään seuraksi tyrkyttää muinoin Natanyassa, safkat tarjosin läheisessä kuppilassa. Kovaa on ollut hänen elämä, mutta uskon että moni suomalainen kohteli häntä ok, siksi varmaan osittain katselikin suomalaisten perään.

    • Vkone_mies

      83 vuonna oli oikein käyttökelpoinen, ET:n kanssa ajettiin samaan rahaan aamuun saakka.

      • sekametelipesä

        kaikkipa ei tunnustanee olleensa komon kaa, kekkä kuitenki oli

        moni joutu tunnustaa kun oli lomie jälkeen otilla piikkijonossa. saddareitakin torjuttii monelta

        voi olla, että komosta tärppäs joillekki useempikin tauti kerralla


      • Koskaaneiolemyöhäistä

        Tiedän tyypin joka kotiutui alueella koska lähti kaverinsa kanssa autolla suomeen. Iltaa tietysti istuttiin Nataniassa kun odottelivat aamulla Haifasta lähtevää laivaa. No känni päälle ja viimeinen tilaisuus ajaa Como-kortti. Homma hoitui ja pussit tyhjänä laivaan. Matkan varrella vaan piti hakeutua hoitoon että sai kirvelyn loppumaan.


    • Udeliask

      Kertoisitteko uteliaille tästä Comosta ja hänen tarinastaan? Tällaiset hahmot ovat mielenkiintoisia :)

      • Ei_ole

        Como on kuollut jo 15v sitten. Ei mitään kerrottavaa.


    • VastatkaaOlkaaHyvä

      Ihan kiva, että syntyi vilkas keskustelu "aiheesta"?

      MUTTA voisiko nyt joku selostaa MISTÄ aiheesta on kysymys!? Ja ihan asiallisesti.

      Ensinnäkin mikä tai kuka on COMO? Avaus viittaa sen olevan joku armeijan ajoneuvo. Mutta vastaukset viittaavat taas johonkin ihmiseen.

      Anteeksi tietämättömyyteni, kun tällaista muille näköjään itsestäänselvyyttä kyselen.

    • ykskakskolnelviis

      Como oli huora Nataniassa, siis siellä minne lomakuljetukset Libanonista päättyivät ( israelin rajakaupunki ). Itse olin lipskeissä 93-94, ja siloin comosta puhuttiin aikalailla kunnioitettavaan sävyyn. Sitä pidettiin kokeneena huorana jolla oli tapana huolehtia suomalaisista käiväröistä. Suomalaiseen mentaliteettiin ( osalla kavereista ) kuului vetää körmyt ( tiedoton tila alkoholista ) heti kun oli mahdollista ja olit vapaalla, siis heti rajakaupungissa Nataniassa joka oli Israelin puolella vastapäätä Nahariyaa joka oli Libanonin puolella. Nahariassa olit vielä toimialuella jossa "dokaaminen oli kielletty". Heittomerkeissä sen takia että kaikkihan dokasivat myös lipskeissä, erityisesti Nahariassa, jossa oli paljon myös baareja/nightklubeja yk-toimistojen keskellä. Nahariassa se oli kiellettyä, mutta katsottiin läpi sormien jos käyttäydyit. Israelin puolellalla Nataniassa suomalainenkin oli vapaa dokaamaan niin paljon kuin huvitti. Ja aika moniahan se huvitti ensimmäisen tilaisuuden tullen. Muistan että tapana ois ollut ottaa löysät pois nataniassa ja sen jälkeen vasta katsella lomakohteita muualla iippolandiassa. Komo oli vanhahko huora tässä rajakaupungissa, ja em. syistä joutui kohtaaamaan paljon suomalaisia avuttomia käiväröitä. Hän piti heistä huolta, ei ryöstänyt vaan aamulla kaverit heräsivät hänen vierestään, lompakko tallella. Kun olin lipskeissä 93-94 , Komosta puhuttiin jotenkin kunnioittavaan sävyyn. Oli meilläkin Komo lautaset ( niille jotka oli käyneet ) erikseen, mut siinä oli jotain h istorian siipien havinaa. Tyyliin kuka uskalsi ja kuka ei. Itse tapasin tämän Comon kerran nataniassa a hän tarjosi seksiä. En ymmärtänyt ja kieltäydin. Siis parasta mitä sulle körmyissä nataniassa saattoi tapahtua oli tavata komo.. Komo huolehti vaikka sua ei sattunut panettamaan, ja lompakko löytyi aamulla.
      1990nluvun lopulla Oulussa oli Komo-baari, Sarkan vieressä, ja baaritiskin yläpuolella Komo reva auki. Oisko tuo itämainen suomalaisten suosikki ansainnut jotain muuta???

      • Oliko Myltsin ottamia kuvia ??? Terveisiä sinne Oulun suuntaan!


    • Anonyymi

      oh mama laittakaa kuvia comosta

    • Anonyymi

      oh mama laittakaa kuvia homosta

    • Anonyymi

      Natania ei ollu rajakaupunki. Mut suomalaisten suosiossa, koska siellä oli suomalaisten yk-rauhanturvaajien "lomakoti". Mirjamin kanssa "suomi-baarissa" joskus juttelin, mukava ihminen. Ei korttia. T. Häkä. Golan 84-85.

    • Anonyymi

      Työkaverilla jäi Komokortti vaiheeseen, mutta suullisen kokeen kylä selvitti yhdistelmää ei edes omien sanojensa mukaan enää ehtinyt suorittamaan kun tuli sulkaa perseeseen.

    • Anonyymi

      -79 siinailta siirryttiin ja osasto Ilvassa perustettiin golan ja usein nataniassa istuttiin samoissa paikoissa Komon kanssa ja siihen aikaan oli kyllä runko kunnossa. Ja oli muuten tosi reilu gimma kun kohteli asiallisesti. Hiutaleena kerran heräsin hotlasta Komon vierestä ja hädissäni katsoin patjan alta oliko ID-kortti ja muutamat taalat jäljellä kun faitterit oli varoittaneet. Komi nousi ja naureskeli että hän ei suomalaisia rosvoa ja otti toiselta puolelta patjaa 10 kertaa paksumman nipun taaloja. Ei muuta kun hyviä muistoja vaikka vähän iso nenä olikin. Ikävä kuulla ett on kuollut. Kevyet mullat hänelle. Perästä tullaan.

    • Anonyymi

      Jos Como ei aikoinaan olisi ollut siellä maisemissa niin kuinkahan monen olisi saippuakansa rullannut.

    • Anonyymi

      Ennen ajokoetta Como piti suullisen kokeen ja tuli istumaan naamalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe