reseptejä ukonsienestä?

abc

Onko kenelläkään kokemusta, miten ukonsientä parhaiten valmistaisi ruoaksi?

7

11877

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukonsieni ukonhattu

http://sivut.koti.soon.fi/kytoh/sieniopas/ukonsieni.htm ettei valkoinen kärpässieni.
      ... Lakki on parhaimmillaan tuoreena, mm. pihvin tapaan paistettuna.....
      http://elisa.net/ruokajaviini/reseptit/?id=V000142
      http://www.martat.fi/neuvonta/ruoka_ja_ravitsemus/luonnosta_sinulle/paaruokia/

ihan nopeasti teet sienissoossin, pilkot pannuun -hiukka öljyä -nopeasti lastalla kiepautus - mausta suola ,valkopippuri, persiljaa tai kirveli tai rakuuna silputtuna tai kuivattuna, kermaa -tiivistä maizenalla , maista ja ja ei kun syömään.

• huolekas

Jostain olen lukenut että alkoholilla ja ukonsienellä saattaa olla yhdessä vaarallinenkin vaikutus: pahimmassa tapauksessa taju mennä. En muista sen tarkemmin, mutta olehan varovainen. Netistä löytyy ehkä jostain lisää tietoa, ja ainahan voi jättää viinin muiden kuin sieniruokien kanssa nautittavaksi.

• Anonyymi
        huolekas kirjoitti:

Jostain olen lukenut että alkoholilla ja ukonsienellä saattaa olla yhdessä vaarallinenkin vaikutus: pahimmassa tapauksessa taju mennä. En muista sen tarkemmin, mutta olehan varovainen. Netistä löytyy ehkä jostain lisää tietoa, ja ainahan voi jättää viinin muiden kuin sieniruokien kanssa nautittavaksi.

Höpötietoa vallankin. Luulisin.

• UkkoSieniukko

Nyt on huolekas pahasti erehtynyt!
      Tuo antabusta sisältävä sieni on HARMAA MUSTESIENI.

Netistä hakukoneeseen ukonsieni, niin sitä ei voi sekoittaa muihin sieniin.
      Itse olen niitä kerännyt yli 30 vuotta ja siitä ei sieni kyllä enää voi parantua.

Resepti: Ukonsienen hattu(ja) voita ja suolaa.
      Paistetaan kypsäksi voissa ja ripotellaan loppuvaiheessa suolaa päälle.
      Ei muita mausteita sotkemaan erinomaista makua!

• Lean35

Ukonsienestä tulee vallan mainio kastike. Pannulle kuivata hieman lisää sipulia voita ja kerma. Kaloreja kyllä on mutta eihän niitä jokapäivä syödä. Lopun soossin voi vaikka pakastaa.

• ei pidot parane
    • Anonyymi

Pilko, ryöppää ja heitä pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      374
      1220
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      768
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      716
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      50
      622
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      615
    6. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      21
      554
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      346
      546
    8. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      84
      498
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      469
    Aihe