reseptejä ukonsienestä?

abc

Onko kenelläkään kokemusta, miten ukonsientä parhaiten valmistaisi ruoaksi?

7

11465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukonsieni ukonhattu

http://sivut.koti.soon.fi/kytoh/sieniopas/ukonsieni.htm ettei valkoinen kärpässieni.
      ... Lakki on parhaimmillaan tuoreena, mm. pihvin tapaan paistettuna.....
      http://elisa.net/ruokajaviini/reseptit/?id=V000142
      http://www.martat.fi/neuvonta/ruoka_ja_ravitsemus/luonnosta_sinulle/paaruokia/

ihan nopeasti teet sienissoossin, pilkot pannuun -hiukka öljyä -nopeasti lastalla kiepautus - mausta suola ,valkopippuri, persiljaa tai kirveli tai rakuuna silputtuna tai kuivattuna, kermaa -tiivistä maizenalla , maista ja ja ei kun syömään.

• huolekas

Jostain olen lukenut että alkoholilla ja ukonsienellä saattaa olla yhdessä vaarallinenkin vaikutus: pahimmassa tapauksessa taju mennä. En muista sen tarkemmin, mutta olehan varovainen. Netistä löytyy ehkä jostain lisää tietoa, ja ainahan voi jättää viinin muiden kuin sieniruokien kanssa nautittavaksi.

• Anonyymi
        huolekas kirjoitti:

Jostain olen lukenut että alkoholilla ja ukonsienellä saattaa olla yhdessä vaarallinenkin vaikutus: pahimmassa tapauksessa taju mennä. En muista sen tarkemmin, mutta olehan varovainen. Netistä löytyy ehkä jostain lisää tietoa, ja ainahan voi jättää viinin muiden kuin sieniruokien kanssa nautittavaksi.

Höpötietoa vallankin. Luulisin.

• UkkoSieniukko

Nyt on huolekas pahasti erehtynyt!
      Tuo antabusta sisältävä sieni on HARMAA MUSTESIENI.

Netistä hakukoneeseen ukonsieni, niin sitä ei voi sekoittaa muihin sieniin.
      Itse olen niitä kerännyt yli 30 vuotta ja siitä ei sieni kyllä enää voi parantua.

Resepti: Ukonsienen hattu(ja) voita ja suolaa.
      Paistetaan kypsäksi voissa ja ripotellaan loppuvaiheessa suolaa päälle.
      Ei muita mausteita sotkemaan erinomaista makua!

• Lean35

Ukonsienestä tulee vallan mainio kastike. Pannulle kuivata hieman lisää sipulia voita ja kerma. Kaloreja kyllä on mutta eihän niitä jokapäivä syödä. Lopun soossin voi vaikka pakastaa.

• ei pidot parane
    • Anonyymi

Pilko, ryöppää ja heitä pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      100
      9041
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      315
      6867
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      100
      5970
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      152
      3880
    5. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      30
      3261
    6. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      77
      3245
    7. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      178
      2520
    8. On asioita joita kadun

Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1836
    9. Toivoisitko että hän löytäisi jonkun muun?

Joka voi antaa mihin et kyennyt?
      Ikävä
      32
      1488
    10. Mitä sä pelkäät?

Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le
      Tunteet
      19
      1286
    Aihe