PIENENNYS

kysymyksiä?!

Oisko jollain kokemusta sormuksen pienentämisestä? Pelottaa uidessa ym et se putoo sormesta, on just ehkä sen ½ kokoo liian iso :( Eix vielä talvella ja kylmällä sormet oo vähän pienemmät?!
Mun kihlasormuksessa on kolme kiveä sydämen muodossa ja melko pitkä kaiverrus. Miten se onnistuu, kauan kesää, saako odottaessa, mitä maksaa (ettei vaan sais kuittia vastaan???)? Kiitos jeesistä! vm.80

8

14599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sasu

mun kihlasormuksen pienentäminen makso 10 egee, kesti jtn melkiin viikon ennekä sain sen takasin.

• Maksoi 10€

Olen pienennyttänyt sormustani useampaankin otteeseen (laihduttanut, sormet kaventuneet). Ensimmäisen kerran sain kuittia vastaan ilmaiseksi, mutta toisella kerralla asuimme jo eri paikkakunnalla, ja tuolloin pienennys maksoi 10€. Ei kestänyt kuin n.puoli tuntia ja sain jo sormuksen takaisin.

Ei vaikuta kaiverruksiin ollenkaan, ei sitä sormusta katkaista tms... jotenkin vain "litistetään". Tuntuuhan nuo sormukset vieläkin melko väljiltä, mutta ottaa onneksi nivelestä kiinni, etteivät ihan putoa.

Kultasepänliikkeessä käskettiin ottaa sormukset pois aina suihkuun, uimaan yms mennessä... mutta tuntuu minusta hankalalta vehtaamiselta, ja pelottaa että sitten ne vasta häviääkin.

• Janna

Sormus ei pienene litistämällä. Oikeasti tehty pienennys katkaisee aina sormuksen ja saattaa hyvinkin vaikuttaa kaiverrukseen.

• seppämestari
        Janna kirjoitti:

Sormus ei pienene litistämällä. Oikeasti tehty pienennys katkaisee aina sormuksen ja saattaa hyvinkin vaikuttaa kaiverrukseen.

Kivettömän kuviottoman (joskus kuviollisenkin)sormuksen voi pienentää "supistamalla."

Kivisormukset yleensä pienennetään ottamalla pala sormuksesta ja samalla kaiverrus katkeaa.
        Kaiverrus voidaan hioa pois tehdä uudestaan.

• minä

Mä sain pienennettyä ihan ilmaiseksi, ja sormuksen sain takasi samana päivänä. Kuittia ei ollut mukana, en sitten tiedä muistivatko minut vielä kun ostosta ei ollut kuin muutama kuukausi ja asumme melko pienessä kaupungissa.

• sileä

tänään kävin pienentämässä miehen sormusta 0,5 mm ja sain parissa tunnissa takas, ne jotenkin rutisti sitä. kaiverruksiin ei vaikuttanu ja hintaa tuli 8€..

• annmaj

Mä jouduin pienentämään kihlasormustani. Siinä on paljon kiviä, joten pienennys tehdään eri tekniikalla kuin yleensä. Kivet haudataan hiekkaan ja koska mun se sormus on muutenkin aika siro, tulee maksamaan 35 e mutta tiistaina jo takas (vein sen tänään liikkeeseen)

• ......

minulla on kalevalan sydänsormus, koko 18 oli liian ahdas, mutta siitä kokoa isompi on vähän väljä (oli melkein 19), en haluaisi hukata kyseistä sormusta, olisiko sitä mahdollista pienentää vain hiukan? ja te lahden seudulla asuvat, paljonko pienennyttäminen siellä maksaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      68
      3791
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      64
      3524
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      47
      3207
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      64
      3020
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      53
      2611
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      36
      2182
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2149
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      60
      2012
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      50
      1937
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      51