PIENENNYS

kysymyksiä?!

Oisko jollain kokemusta sormuksen pienentämisestä? Pelottaa uidessa ym et se putoo sormesta, on just ehkä sen ½ kokoo liian iso :( Eix vielä talvella ja kylmällä sormet oo vähän pienemmät?!
Mun kihlasormuksessa on kolme kiveä sydämen muodossa ja melko pitkä kaiverrus. Miten se onnistuu, kauan kesää, saako odottaessa, mitä maksaa (ettei vaan sais kuittia vastaan???)? Kiitos jeesistä! vm.80

8

14085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sasu

      mun kihlasormuksen pienentäminen makso 10 egee, kesti jtn melkiin viikon ennekä sain sen takasin.

    • Maksoi 10€

      Olen pienennyttänyt sormustani useampaankin otteeseen (laihduttanut, sormet kaventuneet). Ensimmäisen kerran sain kuittia vastaan ilmaiseksi, mutta toisella kerralla asuimme jo eri paikkakunnalla, ja tuolloin pienennys maksoi 10€. Ei kestänyt kuin n.puoli tuntia ja sain jo sormuksen takaisin.

      Ei vaikuta kaiverruksiin ollenkaan, ei sitä sormusta katkaista tms... jotenkin vain "litistetään". Tuntuuhan nuo sormukset vieläkin melko väljiltä, mutta ottaa onneksi nivelestä kiinni, etteivät ihan putoa.

      Kultasepänliikkeessä käskettiin ottaa sormukset pois aina suihkuun, uimaan yms mennessä... mutta tuntuu minusta hankalalta vehtaamiselta, ja pelottaa että sitten ne vasta häviääkin.

      • Janna

        Sormus ei pienene litistämällä. Oikeasti tehty pienennys katkaisee aina sormuksen ja saattaa hyvinkin vaikuttaa kaiverrukseen.


      • seppämestari
        Janna kirjoitti:

        Sormus ei pienene litistämällä. Oikeasti tehty pienennys katkaisee aina sormuksen ja saattaa hyvinkin vaikuttaa kaiverrukseen.

        Kivettömän kuviottoman (joskus kuviollisenkin)sormuksen voi pienentää "supistamalla."

        Kivisormukset yleensä pienennetään ottamalla pala sormuksesta ja samalla kaiverrus katkeaa.
        Kaiverrus voidaan hioa pois tehdä uudestaan.


    • minä

      Mä sain pienennettyä ihan ilmaiseksi, ja sormuksen sain takasi samana päivänä. Kuittia ei ollut mukana, en sitten tiedä muistivatko minut vielä kun ostosta ei ollut kuin muutama kuukausi ja asumme melko pienessä kaupungissa.

      • sileä

        tänään kävin pienentämässä miehen sormusta 0,5 mm ja sain parissa tunnissa takas, ne jotenkin rutisti sitä. kaiverruksiin ei vaikuttanu ja hintaa tuli 8€..


    • annmaj

      Mä jouduin pienentämään kihlasormustani. Siinä on paljon kiviä, joten pienennys tehdään eri tekniikalla kuin yleensä. Kivet haudataan hiekkaan ja koska mun se sormus on muutenkin aika siro, tulee maksamaan 35 e mutta tiistaina jo takas (vein sen tänään liikkeeseen)

    • ......

      minulla on kalevalan sydänsormus, koko 18 oli liian ahdas, mutta siitä kokoa isompi on vähän väljä (oli melkein 19), en haluaisi hukata kyseistä sormusta, olisiko sitä mahdollista pienentää vain hiukan? ja te lahden seudulla asuvat, paljonko pienennyttäminen siellä maksaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe