Paras pose?

Galluppi

Mikä on kaikkien aikojen paras pose?

138

18261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petri

      Toistan

      9/51.. paras pose.

      • jarna

        näin...
        99-00


      • kassa neiti
        jarna kirjoitti:

        näin...
        99-00

        paras pose oli ja on vieläkin kymppi kaupat :)
        Hiutaleet hajotkaa!!


      • jassu

        Juu ja vuonna 2001


    • Qantaran susi

      KÄY!

      • Reka

        Tähän vastaukseen on helppo yhtyä.
        Minä vuosina olit?


      • Wolves
        Reka kirjoitti:

        Tähän vastaukseen on helppo yhtyä.
        Minä vuosina olit?

        97-98


      • Olin siellä 1985. Silloi oli se kaappaus, mutta itse satuin olemaan lomalla Egyptissä.(Sattuuko kellään olemaan kuvia asemalta?)


      • vanha19
        simosetä kirjoitti:

        Olin siellä 1985. Silloi oli se kaappaus, mutta itse satuin olemaan lomalla Egyptissä.(Sattuuko kellään olemaan kuvia asemalta?)

        samoin olin lomilla Fin 9-1 viesti pojulta kusot kaikille yk palvelleille ja jotka palvelevat.......


    • kysymys__

      aika monella oon ollu.se on porukasta kiinni.mielestäni 9-32:lla v.-91 oli hyvä meininki.....

      • Anonyymi

        47 arska


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        47 arska

        Olin pomona siellä 97-98 Hyvä pose ja kunto oli hyvä reissun jälkeen


    • Heko

      Oli hyvä meininki.

      • Nimetön

        Uhtualla sattui ja tapahtui vuonna 89-90. 40 oli meidän vieressä. Kuulopuheiden mukaan nämä yhdistettiin joskus?


      • Al Qusayr
        Nimetön kirjoitti:

        Uhtualla sattui ja tapahtui vuonna 89-90. 40 oli meidän vieressä. Kuulopuheiden mukaan nämä yhdistettiin joskus?

        40:stä tuli 43:n "satelliittipose" 43A:n kanssa. Eli ukot kiersivät vuorotellen tekemässä pykälää asemilla. ainoastaan 40:n kalifi ja varakalifi olivat vakituiseen posella. Kyllä alman ja uhtua olivat vaan aika helvetin mukavia paikkoja...
        sattui ja tapahtui.


      • 9-43

        itse Almanilla 1999-2000. Huippu mesta


    • muistaakseni

      oli OP-38 tai 40. Oli huikeat näkymät, ellen valehtele korkeus siellä 2-2400m.

      • Kutvonen

        Olin N38:lla 94-95. Oli 120 m meren pinnasta. N40 oli vielä korkeammalla. Terveisiä kaikille toisen kompanian faittereille. Jatketaan kikkailua!


      • Kutvonen
        Kutvonen kirjoitti:

        Olin N38:lla 94-95. Oli 120 m meren pinnasta. N40 oli vielä korkeammalla. Terveisiä kaikille toisen kompanian faittereille. Jatketaan kikkailua!

        siis 1200 meren pinnasta.


      • kuvia?

      • kessu retku

    • Läskipää

      No ite olin 9-46:lla,ihan kiva paikka,vaikka komentopose olikin.
      47 arskalla oli kyllä vähän vapaanpi meininki.Sielä tuli oltua n.30 päivää.
      Vuosi oli 91-92

    • tepa

      POS 60 Golanilla vuosina 92-93

      • Rölli

        Pos 84.Muistaako kukaan Rölli koiraa, posen vahti.


      • toki muistaa...
        Rölli kirjoitti:

        Pos 84.Muistaako kukaan Rölli koiraa, posen vahti.

        Ei tässä nyt vielä niin seniilejä olla. Donna teki muitaki pentuja.


      • golanin kukkula
        Rölli kirjoitti:

        Pos 84.Muistaako kukaan Rölli koiraa, posen vahti.

        En, mutta Sari oli 80:llä.


      • 11+13
        toki muistaa... kirjoitti:

        Ei tässä nyt vielä niin seniilejä olla. Donna teki muitaki pentuja.

        Ja 83:lla meillä oli Orly, kavereitten kesken Orkku. Koirien koira.


      • Jos CZ

        lasketaan poseksi, niin sitten se!


      • 69A 1986-87
        Jos CZ kirjoitti:

        lasketaan poseksi, niin sitten se!

        Eipä mielestäni lasketa CZ poseksi.


      • varajojo

        Joo 60 oli basecamp...arolla 64,65 ja 66 oli kuninkaita.


      • Pale
        varajojo kirjoitti:

        Joo 60 oli basecamp...arolla 64,65 ja 66 oli kuninkaita.

        Olin pos 66 v.-88-89, kojoottikomppania.


      • Anonyymi
        Rölli kirjoitti:

        Pos 84.Muistaako kukaan Rölli koiraa, posen vahti.

        Kaikki 84:n käiväräthän Röllin muistaa, kyykytti jossin vaiheessa jopa 85.n Veikkoa.


    • ol kuitenkin

      9-51 jossa vietin aikaa 98-99..ja hauskaa oli !!

      • VP 9-51

        Paras posehan se oli! Ja hauskaa oli operatiivisen ohella.


    • supailija

      Pakko tuoda kommentti Kosovosta. Edesmennyt Camp Karhu oli aivan loistava. Ja messi oli saletisti hienoin ikinä tehty...

    • Masa

      elikkä asema 9-1 Libanonissa! Siellä oli HUVI-sauna...ei varmaan kaipaa enempää perusteluja!

      • Jupi

        Joo-o,olihan siellä HuVin saunan lisäks paraspaikka niminen briiffarikin...Ja oikke kivirivarissa körmy (=


    • litani wanker

      no näyttösuoja tietenki on paras

      • sniper

        ja kurttupalli raahaa villisikaa pickupilla pitkin litanin wadia....


      • Zuiguli
        sniper kirjoitti:

        ja kurttupalli raahaa villisikaa pickupilla pitkin litanin wadia....

        www.hep36.com


      • sniper II
        sniper kirjoitti:

        ja kurttupalli raahaa villisikaa pickupilla pitkin litanin wadia....

        samassa wadissa taisteltu!!!


      • v.1989

        9-36 saa minunkin pisteet. Toimintaa riitävästi ja oma joki jossa uitiin, niin ja oma appelsiinitarha vielä.
        Ja tietysti hyvät kaverit!


      • JARI k

        Ja Se ON TOSI olin siellä 87-88 ja Se on yköspaikka.Silloin Amal ja hizpollah vielä taisteli vieressä.joten sheltteri oli tuttu meikäläisille.9-36 on Paras..


      • Sunshineplatoon
        JARI k kirjoitti:

        Ja Se ON TOSI olin siellä 87-88 ja Se on yköspaikka.Silloin Amal ja hizpollah vielä taisteli vieressä.joten sheltteri oli tuttu meikäläisille.9-36 on Paras..

        Oma pose oli 9-10 vuosina 87 - 88.
        36:n viereinen Litan-joki kävi tutuksi kesän kuumina aikoina, oli tosi mukava paikka käydä uimassa. Mieleen on jäänyt myös 9 - 36:lla T-valleihin kiinni porautuneet raskaan kk:n luodit. Samoin Litaninmarssin viimeinen etappi, se serpentiinitie ylös 9 - 34:lle.

        Oman työn kuva oli sikäli mukava, että jokainen pose tuli nähtyä reissun aikana.

        Vaikka jotkut kokevat muistoissa elämisen jotenkin pahana, niin omakohtaisesti se oli mahtava ja avartava reissu, silloin vielä nuorelle mielelle ja miehelle. Mukava muistella.


      • Anonyymi
        v.1989 kirjoitti:

        9-36 saa minunkin pisteet. Toimintaa riitävästi ja oma joki jossa uitiin, niin ja oma appelsiinitarha vielä.
        Ja tietysti hyvät kaverit!

        Moro. Kyllä se vaan 9-36 ja 9-36 bertta. Ite olin näyttösuojassa 1992-1993.
        Ja sopivasti oli kyllä ammuntaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro. Kyllä se vaan 9-36 ja 9-36 bertta. Ite olin näyttösuojassa 1992-1993.
        Ja sopivasti oli kyllä ammuntaa....

        9-36 vuonna 1986-1987..kokkina oli nokian renkaanpaistaja.Niinisalon papereissa oli lukenut paistaja.Mutta äkkiä oppi ruoan laiton kun ammatti kokki opetti.Ammuskeluja oli lähes päivittäin.


      • Anonyymi
        v.1989 kirjoitti:

        9-36 saa minunkin pisteet. Toimintaa riitävästi ja oma joki jossa uitiin, niin ja oma appelsiinitarha vielä.
        Ja tietysti hyvät kaverit!

        Juu. Tuli siellä oltua. Hyviä appelsiineja ja Oiva vartioi öisin. Lähti mukaan yllä kierrokselle kun anto makupaloja.


      • Anonyymi

        Se juuri!! Tuli siellä vuosi viettetyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Tuli siellä oltua. Hyviä appelsiineja ja Oiva vartioi öisin. Lähti mukaan yllä kierrokselle kun anto makupaloja.

        Oke oli hyvä koira.
        Ihan ikävä tulee sitä kamua.


    • OLLUT

      F-14

    • carporal major

      oli aiwan ehdoton vuonna -82

      • Anonyymi

        9-32 aivan ehdoton paikka vuonna -83


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9-32 aivan ehdoton paikka vuonna -83

        9-32 88-89 tuli vietettyä hyvä vuosi siellä.Siisti paikka.


    • Fasse

      Komiat oli saunasta näkymät Syyriaan ja israeliin!

      • Reka

        Tiedetään, että oli komiat näkymät saunasta.
        Olin mukana kun vastaan otimme posen norjalaisilta vuonna 92.
        Ensi töiden joukossa rankensimme saunan, eikö vaan valittu hyvät näkymät?


      • v-konemies
        Reka kirjoitti:

        Tiedetään, että oli komiat näkymät saunasta.
        Olin mukana kun vastaan otimme posen norjalaisilta vuonna 92.
        Ensi töiden joukossa rankensimme saunan, eikö vaan valittu hyvät näkymät?

        Vanhasta saunasta tekivät kokit kylmähuoneen.
        Vanhassakin saunottiin, mutta siitä ei paljon ulos näkynyt.
        Uudesta saunasta näki panssarilasin läpi hyvin mm. rakettiammuskelun kun iippo pisti pykäläkopin hessuilta paskaksi. Kaikkea ei tietty turhan paperisodan välttämiseksi raportoitu..


      • Tare 9-50

        Olin rakentamassa tuota saunaa...


    • Reilusti ruista

      kumishan se....tavallaan ;)

    • paras!

      Toisena Pullis ja sitten toi 9-48.

    • vanha fasu

      kyllä 9-33 etelä-libanonissa oli paras ja mukavin,ehdottamasti.

      • askari qantarah

        jalla jalla,jalla kalabus,kiss immak sharmuta,lää mangaria..kyl 9-51 opetti sentään kieliä puhumaan,sanoopi P 9-51


      • VP51
        askari qantarah kirjoitti:

        jalla jalla,jalla kalabus,kiss immak sharmuta,lää mangaria..kyl 9-51 opetti sentään kieliä puhumaan,sanoopi P 9-51

        Milloin olit kieliä opettelemassa?


      • qantarah
        VP51 kirjoitti:

        Milloin olit kieliä opettelemassa?

        jouh,viime vuostuhannen loppupuolella katseltiin tilanteita al janajilin mäeltä


      • VP51
        qantarah kirjoitti:

        jouh,viime vuostuhannen loppupuolella katseltiin tilanteita al janajilin mäeltä

        Jep Jep. Itse kusoilin katiskojen lähtöjä 12/98-04/00 välisen ajan ja viimeiset 6kk VP:nä.


      • aljafar
        VP51 kirjoitti:

        Jep Jep. Itse kusoilin katiskojen lähtöjä 12/98-04/00 välisen ajan ja viimeiset 6kk VP:nä.

        No niin VP51!!!
        Mikä sijainti nykyään?

        Mulla sama ku ennen, pistä kusoa ilmaan...

        P51 04/00-10/00


      • kuhmossa
        VP51 kirjoitti:

        Jep Jep. Itse kusoilin katiskojen lähtöjä 12/98-04/00 välisen ajan ja viimeiset 6kk VP:nä.

        niin,pidettiin kesällä susien kesäpäivät kuhmossa,ol rautaa ilmassa niin ku jossakin joskus,tarkotus olis varmaan taas ens kesäks järkätä miitinkiä..


      • VP51
        aljafar kirjoitti:

        No niin VP51!!!
        Mikä sijainti nykyään?

        Mulla sama ku ennen, pistä kusoa ilmaan...

        P51 04/00-10/00

        Moro.
        Olet siis JH? Ite pk-seudulla nykyään.
        Kusoillaanpa joskus ihan puhelimella.
        Palataan. AH


    • joopajoo

      kyllä paras paikka oli
      FMR
      siellä sai olla kuin herran kukkarossa ja ajella pitkin unifl:n aluetta, ei tarvinu kysellä muilta aamulla tyyreen uimaan ja syömään siitä naquraan ostaan viinaksia,kultaa ja röökii illaks poselle saunaan

      • Supa ukko

        Olin itse FMR:ssä 87-88. Onko ketään sen aikuisia KÄIVERÖITÄ enää hengissä. Katselin vanhoja valokuvia, elin hetken Qana Wilisin maisemissa. Kundit hei! me oltiin siellä. Mä muuten tein sille mäelle ekan saunan. silloin siellä määräs irkut. Ja iso kustu oli päälikkö Nagurassa, Terku kustulle Hirvensalmelle. Ja hyviä eläkepäiviä.


    • joopajoo

      kyllä paras paikka oli
      FMR
      siellä sai olla kuin herran kukkarossa ja ajella pitkin unifl:n aluetta, ei tarvinu kysellä muilta aamulla tyyreen uimaan ja syömään siitä naquraan ostaan viinaksia,kultaa ja röökii illaks poselle saunaan

    • Supa1

      Kuuusitoista kuukautta ns. pullamäellä asuneena, oli mahdollista yöpyä myös muilla poseilla. Kokemusta kertyi vähintään vuorokauden verran myös seuraavista poseista: 9-10, 9-13, 9-33, 9-36, 9-34, 9-50, 9-46, 9-48, 9-47A ja FMR. Aika vaikeahan noita on verrata, kaikissa paljon hyvää. Ehkä tuo FMR vie voiton kansainvälisyydellään. Terkkuja Lipsien veteraaneille!

    • Pässi 91-92

      No eiköhän silti tunnusteta, että tehtiin 80:lle lähi-idän läyhyin kuntosali kössihallin yhteyteen.

      • Anonyymi

        1988-89 tuli käytettyä 80 kuntosalia ihan supana.


    • Pekka

      Hieno kisa!
      Paras tietysti 9-36
      vuonna 89-90
      Hyvät atakit ala-asemalle silloin.
      Hetsi pojat vähän ilmoitteli tulostaan.

      • Anonyymi

        9-36 ja 36 Bertta. Olin vuonna 1992-1993. Sanansa mukaan kyllä näyttösuoja. Ala-asema piti siitä huolen..
        Keke.


    • Comofasu -93

      9-34, sehän on todettu jo "Suomen paras"-ohjelmassa.

      • Harza

        Komppaan täysillä =)


    • rummukainen

      korjaamolla oli aina paras meininki!!!!!!!!!!!

    • ikihiutale

      9-10 nyt oli aivan ehdoton paikka -98

      • jmarjaka

        Kyllä se toi 9-10 oli paras siellä sentään sisu-sauna ja henkka v.98


    • Pasi pöydällä..

      Siellä oli mm. ikimuistoinen kaasuhälytys 17.01.1991 klo 02:27. Kuka muistaa!?!

    • -JJ-

      9-11.Raja-pose kympin sisällä. Hommat tehtiin 4-tien risteyksessä ja niitä riitti! 9-32 perittiin ranskiksilta, oli karmeessa kunnossa niiden jäljiltä, mutta pienellä laittamisella saatiin hyvä pose. Autokuskeille rankka paikka, jatkuvaa seurantaa yöt ja päivät. Näillä raja-chekkareilla teki töitä parhaat FAITTERIT!!

    • ja Paras...

      ...itse tuli oltua -94-95 9-38 ja 9-33. Oma pose paras pose.

    • neverfast

      9-51

    • SahtiFasse

      Nyt on parempikin paikka kuin tämä Suomi24 jossa rauhanturvaajat (entiset ja nykyiset) voi muistella ja kertoa tämänkin hetken kuvioista : www.rauhanturvaajat.eu

    • 4t4

      on mikä?

      • 167-761

        tarkoittaa yleensä suomessa:

        Kakolanmäki, Konnunsuo, Sukeva, Pelso, jne.

        ja ulkomailta:

        Alcatraz, Pirunsaari, Bastilji, Abu Ghraib,
        Quantanamo, jne.

        eli vankilaa.


      • veli nalle
        167-761 kirjoitti:

        tarkoittaa yleensä suomessa:

        Kakolanmäki, Konnunsuo, Sukeva, Pelso, jne.

        ja ulkomailta:

        Alcatraz, Pirunsaari, Bastilji, Abu Ghraib,
        Quantanamo, jne.

        eli vankilaa.

        Pullamössö pullero on lukenut nukkumaanmenon jälkeen peitonalla taskulampun valossa sarjakuvalehtiä.
        No eina ei näköjään sekään sanonta pidä paikkaansa että "Lue enemmän niin luulet vähemmän".


      • 167-761
        veli nalle kirjoitti:

        Pullamössö pullero on lukenut nukkumaanmenon jälkeen peitonalla taskulampun valossa sarjakuvalehtiä.
        No eina ei näköjään sekään sanonta pidä paikkaansa että "Lue enemmän niin luulet vähemmän".

        Mitä, mitä, mole mittään sarjiksii lukenna koskaan, eikä ole edes fikkarii.

        Onko "pose" kibbutsi? Vai mitä ihmeen salakieltä se on?
        Ihan selvästi nuo numerot ilmaisevat selliosaston (9-) ja
        sellinumeron (-0, -10, -36, -51, jne.) jossakin lakkautetussa
        vankilassa.

        Muistoissa eläminen on vain eräs muoto todellisuudesta pakenemisesta.

        marhaba vaan, kiifak qaiess?


      • 876

    • Gusofaitter

      "Muistoissa eläminen on vain eräs muoto todellisuudesta pakenemisesta."

      Sivarius on sitten muoto ihan toisenlaisesta pakenemisesta.

      • Anonyymi

        Sivarius ja homous kulkevat käsikädessä.


    • 167-761

      Pieter 6 vuotta laukoi:
      - iskä hei, toi on alkanu jo ennen mun syntymää. Miten siitä pääsee erilleen?
      Osu ja uppos, miten vastaan hänelle?

    • 9-50

      Uhtua oli ja meni! turha sinne on enää haikailla. suunnittelevat kait uutta missioo libanoniin mut enää ei tule legendaarista missioo siitä haikaileville. tuleva missio on supa ukkojen hommia että terve menoa! Se tunnelma mikä oli esim. 9-50 asemalla kun oli grilli iltoja ym on saavuttamattomissa silloin asema vahvuudet oli kakkosella jopa 13 henk luokkaa että repikää siitä mitä oikea yhteishenki on.kaikki teki hommia monipuolisesti kokitkin paino partioo ei tarvinnu olla erikseen mitään hys hys ukkoja. nykyään poset on suuria eli henki sen mukainen. terveisiä vanhoille faittereille. Nepukka!

      • siellä 1985

        Hei Nepukka/9/50 Tosi on! Kiitos terveisistä


      • al qantara wolves
        siellä 1985 kirjoitti:

        Hei Nepukka/9/50 Tosi on! Kiitos terveisistä

        yhdyn edellisiin :) 9-50 v. 1998


      • Svanu

        Niinpä, taisipa olla kerran kokki kalifinakin.


      • Anonyymi

        Just noin.itse asemalla 9-50 87-89 hienoa että joku arvostaa. Videoitani on n.550 faittarella.terv.pesu tero


    • 6jokeri5

      Ehdottomasti 9-38 ja 9-33

    • Yrjö Ämpäri

      Kykko Camp

    • Super-Fasse

      Camp President.

    • dfv f

      1976 Siinai

    • Fassse

      Paras pose on se jossa kukin fasu on viettänyt aikaa ja vielä viihtynyt siellä! Välillä on vituttnut ja halunnu ottaa jatkot mutta ottanut jatkot. 9-50, 9-38, 9,51...golan. Kroatia, Bosnia.

    • Supaukkojen äiti

      Pos. 9-38/9-33, tuli käytyä 94-95.

      • Anonyymi

        Kyllä se meidän 9-36 vaan oli paras. Tuli sheltteri tutuksi ku ala-asemalta päin mäiskittiin lähelle.
        Keke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se meidän 9-36 vaan oli paras. Tuli sheltteri tutuksi ku ala-asemalta päin mäiskittiin lähelle.
        Keke.

        Oletko Keke Kemijärveltä?


    • Svanu

      9-50
      Simosedän kanssa samaan aikaan.

    • Alvaro Banderosa

      Cp Alfa Gidissä

      • heikkikuski

        Kyllä se 9-43 ja 9-40 parhaita oli,almannilla tapahtui.96-97 olin,terkkuja vaan.


    • ilro

      9-50, 86-87. Heikki ajoi miinaan.

    • SFOR97

      POS60a, golanin POS60 päivävartio asema yhdelle miehelle, ahhhh, päivätkin tuntui siellä paljon pitemmiltä!

    • arskamies..

      Höh mikä kysymys, tietysti 85A Golanilla! Kerolämppäri päälle ja bouken-pullosta löylyä huoneeseen!

      • Öra

        Tutuksi tuli 85A vuosina 87-88


      • Anonyymi

        85 Arskalla tuli oltua -88-89.Vieressä Iipot räjäytteli vanhoja miinakenttiä.


      • Anonyymi

        Siitä ei kauaa Land Cruiserilla Playboyn logon alta ajanut kaasu pohjassa Arskalle.
        Ihme ettei kukaan kuollut kun välillä sillä paskalla tiellä mittari näytti 160km/h.

        Rauhassa sai 85 arskalla olla, vihkoon kirjoitteli kun iippojen lanapartio pöllytteli aidan toisella puolella.
        Kasiviis Aarne vitosella vaan kuului, jos nyt joku eksotiikan haluinen herra sattui etelään eksymään lampaita katsomaan.


    • yliylifaitteri

      FMR Lipskeisssä oli ikimuistoisin juurikin kansainvälisten joukkojen ja niiden hienojen, pitkien partiomatkojen vuoksi.
      Kokemusta on ihan vähäsen vaan: Libanon, Golan ja Kroatia.
      Myös Naquran suomisauna välimeren rannalla, Normaintcoy ja Norrpatti kannattaa muistaa sekä se että pääsin ajelemaan paljon komennuskeikkoja Israelissa erilaisilla ajoneuvoilla mm. Passatilla Naqurasta viemään tai noutamaan henkilöitä Israeliin Ben Gurionille sekä Timur Gökselin turvamiehenä kaikkialla Enklaavin alueella.
      Mahtavat reissut kaikkiaan.

    • AaPee

      Aika outo kysymys , kaikki posethan oli hyviä, mutta tuskin mikään paras. Erinlaisiahan ne tietenkin oli ja olosuhteethan muuttuivat vuosien mittaan.
      Itse olin -88 - 89 neljäkymppisellä ja neljäkolmosella, hyvä porukka niin kuin muillakin asemmilla.
      Ylä- ja ala-asemat partioineen pitivät huolen siitä että olisi voinut puhua näyttösuojasta, niin kuin myöhemmin 9-36 nimekseen saikin.

    • AikaKultaaMuistot

      Parhaat poset tietysti, Unifil, 2.JK

      Oi niitä aikoja, 2.JK ja Uhtua.
      Sieltä se alkoi 1985-86, Alman 9-40
      Sinne se päättyi 2000-01, Ett Taibe 9-46
      Välissä ehti olla muutama missioni ja paikka.
      Mutta kyllä tuo UNIFIL, Finnbatt 2.JK oli parasta.

      Monelta homma jäi hoitamatta.
      Mutta ei minulta.
      Olin siellä 1985 kun Israelin vetäytyminen piti tapahtua, ja mitä
      varten siellä oltiin, mutta ainoastaan liput laskettiin saloista.
      Nostivat ne liput takaisin salkoon tasan vuoden kuluttua 1986.

      Siellä olin kuitenkin kun se todellinen vetäytyminen tapahtui 2000.
      Oltiin perustamassa uusia asemia 9-63, 9-65(1.JK), 9-64, 9-66(2.JK)
      Purettiin 9-40, 9-43, 9-43A, 9-47A, 9-48, 9-50
      Vanhat voi katsella asemien sijaintia kartalla:
      http://www.lapsb.com/yksl/tietopankki/kartat/finbat A4 copy.jpg

    • Varakalifi

      9-32 ehdottomasti. Kunnon saunakin oli,ei mitään keroviritelmiä.

    • 88-89

      9-50

    • Käiväränä

      Paras asema oli 9-37A kun pullamäki koitti kusoa sinne ;)

    • tolppaapina

      paras pose kaikki .... kaikille kivaa joulua ...kivat muistot
      viesti pojalta jolloin saimme nobelin palvelin 9-1 .
      huimia muistoja jolloin tolppa-apina jollain posella ja koirat räksytti mulle ja mä huusin apuu..... pojat nauro ... mä en....

      hip hop ja hei tulevat ja nykyiset ja vanhat .... kaikkee kivaa toivottaa yksi viesti poju.....

    • Malabinkettu

      UP2 Siinailla..

    • Matinmutka

      9-43 ja 9-40 ehdottomasti..! Ainakin v 96-97;)

      • Anonyymi

        näin on 99-2000


    • Bacardinen

      46 ett Taibe 85-86. Sopivan paljon tapahtumaa ja aika kulki. Ehkä liiankin sopivasti rillumareita mutta kun oli loistava porukka, niin mikä ettei.....

    • PilluRampe

      Paras poseko? No eikai siitä tarvi sen enempää väitellä. Tietenkin 9-13 eli perverssipose. Sai tehä pykälää ja partiota enempi ku halusi.

      Terveisiä kaikille Unifil veteraaneille! Hauskaa oli.....

      • Anonyymi

        koska olit perverssiposella?? Itse 88-89


    • Anonyymi

      60A ;D

    • Anonyymi

      Transport Platoon 93-94. Kaikki Lebanoonin poset tuli käytyä. 48 rajan ylitystä iippoihin. Jokainen pose oli omanlaisensa. Mutta paras oli....?

    • Anonyymi

      1/15. Muistan ikuisesti sen syksyn kun maahamme saapui maskuliinisia tosimiehiä joiden laukut meidät pakotettiin kantamaan Piccolovoimissa. Feministitädit pakottivat myös luovuttamaan rahamme ja naisemme näille discoläpsyttäjille. Syksy 2015 never forget! Future is feminist!

    • Anonyymi

      Alman ja pos 9-43 ja 9-40. 40llä oli läyhy palovesiallas. - kaliffi

    • Anonyymi

      Maailmanloppu 9-33 Lare , ja Otto kalustona.

      • Anonyymi

        Muistaakseni kerran kävin tuolla 9-33 körmykyydissä ollessani.
        Eikös se ollu aika lailla wadin pohjalla??


    • Anonyymi

      Ilotalon emännän takahuone jossa vietin 5 ikimuistoista päivää.

    • Anonyymi

      Onko alijohtajana toimiminen armeijan huonoin pose?.

    • Anonyymi

      Tää viimonen Afganistan oli paras...huikee fiilis kun hilloo lensi ilmassa...sääli että lähdettiin...

    • Anonyymi

      Kympille tuli YKSP:n ensimmäinen sauna -82

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe