toimistosihteerin palkka

nimetön

oon toimistosihteerinä asuntoalan firmassa. työnkuva kahvinkeittoa, postitusta, kopiointia, puhelinpalvelua, kokoustarjoilut, tilaukset yms. Alotin vasta pari viikkoa sitten ja aikaisempi toimistoalan kokemus 1 vuosi. Palkkani on 1700 euroa plus lounasetu. Onkohan kohillaan. Missä vaiheessa vois pyytää palkankorotusta. Työpaikka Helsingissä

23

44744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leea24

      Mul Pitskulaisessa it firmassa toimistoassarina 2200 egee ja lounarietu. Samanlaisii hommii ku sulla.

      • ???

        Enpä ole aikaisemmin kuullut toimistoassistentti nimikettä. Mielestäni tehtävät eivät kuitenkaan ole ihan assaritason tehtäviä - jos samat kuin ensimmäisellä kirjoittajalla. Toisaalta eipä kai nykyään ole mitään eroa sihteeríen tai assarien hommien vaativuudella... Ja eikös kaikki loput toimistossa työskentelevät ihmiset olekin sitten päälliköitä :)


    • Sihteeri

      Itse olen rakennusalan yrityksessä toimistosihteerinä ja palkka on naurettava 1500 €. Töihin kuuluu laskutus, palkanlaskenta, monipuoliset henkilöstöasiat ym. Taidan olla tosi alipalkattu. Koulutuskin on tradenomi. Aiempaa toimistokokemusta on noin vuosi. Oulussa näin... :(

    • sihteerikkö

      voi odottaa että ton tason työtehtävistä (ei tarvi paljon aivojakaan käyttää) enempää maksettaskaan, noihan osaa tehdä koululainenkin.

      • kkk

        aivan liikaa maksetaan kahvinkeitosta...Omien asioiden juoruamista puh.tehokastyö aika n.3h/päivä..Palkka siitä sopiva 500e kk


    • virkamiestoimistohiiri

      Jepjep, vähän postitusta ja koneella näpyttelyä. Ei stressiä ei paineita, tehokas työaika n.3-4h päivässä.

      Vakivirka -> ei pelkoa potkuista, vaikka miten mämmää.

      Palkkauudistuksen jälkeen liksa 2300€ /kk.

      Kyllä valtio pitää huolen pojistaan.

      • erling

        ...onko siellä hyvää ruokaakin?...hahaha


      • kurko

        No sähän joudut oikeen tekeen hommia.
        mä teen 1h päivässä.
        Ja mun palkka on 4350€ se on bisnes joka kannattaa.


      • Animus

        ...mutta kaikkea muuta kun hiiri -täällä ;))

        Todellakin eksyin valtiosektorille täysin vahingossa muutama vuosi sitten. Koska olen tottunut yksityisen sektorin vauhtiin saan pienellä panostuksella erinomaisia arvosteluja, ylennyksiä, palkankorotuksia jne. Sekä lisäksi kateutta vanhoilta ja laiskoilta virkamiehiltä. Mutta en ole ystäviä hankkimassa vaan elantoa perheelleni. Sitäpaitsi "vanhojen" ammattitaito on usein surkea, yleensä vastuuntunto, kielet ja ATK mättää pahasti. Aina saa olla neuvomassa ja opastamassa ihan perusjuttuja. Rasittavaa!

        Näin yh-äippänä on työpaikan pysyvyys, työmatkan lyhyys ja työnantajan joustovara (lähinnä työajoissa) tärkeämpää kun tilipussi, mutta sitäkään enää tarvitse hävetä, saan enemmän kun yksikään "vanha" ikälisineen.


    • mitä mistäkin

      Suurehko palkka sinulla... Yleensä maksanevat tuon tason hommista bruttona about 1470 - 1500, joten 1700 on ylärajoilla. Tuskin kannattaa pytää korotusta, ellei samalla esitä jotain kehitysideoita oman työnkuvansa suhteen. Mikä koulutus sulla on?

    • Päivi

      Hei

      Kirjoituksestasi päätellen ja koska et maininnut koulutustasi, oletan että sitä on aika vähän, joten palkka on mielestäni ihan jees.

      Palkankorotusta mielestäni ei kannata pyytää ainakaan ekan puolen vuoden aikana. Jos työtä hakiessa palkka tuntui pieneltä niin olisi kannattanut neuvotella että palkka nousee kun koeaika päättyy tai että ekana kesänä saat ylimääräistä kesälomaa, siis palkallista.

    • s4311

      Palkaksi se on ihan OK, mutta jos olisit sossutuella elävä YH-äiti, saisit ton puhtaana käteen. Ymmärrät varmasti, että sun täytyy tehdä paljon töitä koska teitä tarvitaan kymmenen, jotta veronne riittäisivät sunnuntaihesarin YH:n liksaan. Se sai etuja ja rahaa kivat 1700 vain siksi, että oli tullut paksuksi.

      • ihmettelevä

        näitä ilkeitä kommentteja mitään ei pidä yleistää
        ei kaikki yh:t ole sossun luukulla. ja jos kateeksi käy voithat itse harkita yh:n uraa


      • d666

        Mä saan yh-isänä about 3000€ kuussa ja elarit ja lapsilisät kuussa. Taitaa tehdä yli 3&puol tonttua yhteensä. Mä en edes tullut paksuksi ja pirun hyvin menee. Autoetukin mulla on. Ja lounas. Ja liikunta. Ja terveydenhoito. Mitäs viel? ;)


      • yh myös

        Ihan vaan tiedoksi että ei sossusta saa rahaa noin paljon. Lasketaan tietty summa hlö kohti kuussa millä pitäisi tulla toimeen ja se ei ole suuri lapsilla vähän reilu 200e (iästä riippuen). Toki niistäkin kertyy jos lapsia on monta :) sitähän tarina ei kertonut. Kannattais ihan soitta ja kysyä sossussta kuin asia menee niin olisti viisaampi eikä tarttis kirjoitella aiheetta.

        Turha olla kateellinen niille jotka siellä joutuu asioimaan.


    • alkup. kysyjä

      .............................

      • myyntineuvottelija

        palkka kuussa 1500€ hoidan myynni, laskutuksen yms toimistorutiinit. Eli sinun palkkasi vaikuttaa tosi hyvältä


    • MrMakaaja

      Juma tolla liksalla kukaan mene töihin! Mix tappaa itsensä raadannalla kun fattasta saa samat?

    • yli 20 vuoden kokemus

      Palkka alle 1900 €/kk. Merkantin koulutuksella hoidellaan myyntiä,laskutusta, kassaa, ostoreskontraa,myyntireskontraa ja palkanlaskentaa ym. Mielestäni kysyjällä on hyvä palkka kokemukseen ja työtehtäviin verrattuna.

      • yrjänä

        ..kahvinkeitto ja kopiointi..1700 on aika hyvä palkka!!!


    • typeriä

      ei kannata uskoa, mitä nämä huijarit näillä palstoilla kertoilevat palkoistaan, että joo runsaasti yli paritonnia/kk vaikka ei tekis muuta kuin kopsais pari kertaa päivässä pinon papereita.

      No, toisaalta voithan pyytää, jos haluat tehdä ittes naurettavaks, muistaa voi myös, että jollain konstilla typerästä sihteerikön alusta voi päästä eroon, jos tämä rupeaa liian vaativaksi. Löytyy aina uusia tilalle, ja hyvässä lykyssä työntävät sen homman vuokrafirman työntekijälle.
      Avustavista töistä 1700 e/kk on ihan hyvä.

      Miettisit ennemminkin, että mistä työstä maksetaan yli parin tonnin palkkaa............ Mitä vaatimuksia sellaisessa työssä on? Saako ehkä siinä asunto- jossain firmassa koulutetumpi ja vaativampaa työtä tekevä himpun verran parempaa kuin sinä palkkana.

      Ja niinpä niin, taas 2005 aloitus. Joo, mikähän on aloittajan tilanne nyt - nyt se varmaan saa jo 10-tonnin kun osannut pyytää........

      • sihteerikkö1234

        On aika hyvät palkat olleet vuonna 2005 kun itse työskentelen sihteerinä pääkaupunkiseudulla ja saan nykyisin palkkaa 2400€/kk. Työkokemusta 10 vuotta ja kaupallinen opistotason koulutus. Mielestäni palkkani on melko hyvä. Mitenkäs muilla?


      • huijattu?
        sihteerikkö1234 kirjoitti:

        On aika hyvät palkat olleet vuonna 2005 kun itse työskentelen sihteerinä pääkaupunkiseudulla ja saan nykyisin palkkaa 2400€/kk. Työkokemusta 10 vuotta ja kaupallinen opistotason koulutus. Mielestäni palkkani on melko hyvä. Mitenkäs muilla?

        Olen juuri hakenut toimistosihteerin paikkaa, palkka 1740 e........


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5619
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      480
      3601
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      160
      3405
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2633
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2439
    6. 270
      2055
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1442
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe