oon toimistosihteerinä asuntoalan firmassa. työnkuva kahvinkeittoa, postitusta, kopiointia, puhelinpalvelua, kokoustarjoilut, tilaukset yms. Alotin vasta pari viikkoa sitten ja aikaisempi toimistoalan kokemus 1 vuosi. Palkkani on 1700 euroa plus lounasetu. Onkohan kohillaan. Missä vaiheessa vois pyytää palkankorotusta. Työpaikka Helsingissä
toimistosihteerin palkka
23
44846
Vastaukset
- Leea24
Mul Pitskulaisessa it firmassa toimistoassarina 2200 egee ja lounarietu. Samanlaisii hommii ku sulla.
- ???
Enpä ole aikaisemmin kuullut toimistoassistentti nimikettä. Mielestäni tehtävät eivät kuitenkaan ole ihan assaritason tehtäviä - jos samat kuin ensimmäisellä kirjoittajalla. Toisaalta eipä kai nykyään ole mitään eroa sihteeríen tai assarien hommien vaativuudella... Ja eikös kaikki loput toimistossa työskentelevät ihmiset olekin sitten päälliköitä :)
- Sihteeri
Itse olen rakennusalan yrityksessä toimistosihteerinä ja palkka on naurettava 1500 €. Töihin kuuluu laskutus, palkanlaskenta, monipuoliset henkilöstöasiat ym. Taidan olla tosi alipalkattu. Koulutuskin on tradenomi. Aiempaa toimistokokemusta on noin vuosi. Oulussa näin... :(
- sihteerikkö
voi odottaa että ton tason työtehtävistä (ei tarvi paljon aivojakaan käyttää) enempää maksettaskaan, noihan osaa tehdä koululainenkin.
- kkk
aivan liikaa maksetaan kahvinkeitosta...Omien asioiden juoruamista puh.tehokastyö aika n.3h/päivä..Palkka siitä sopiva 500e kk
- virkamiestoimistohiiri
Jepjep, vähän postitusta ja koneella näpyttelyä. Ei stressiä ei paineita, tehokas työaika n.3-4h päivässä.
Vakivirka -> ei pelkoa potkuista, vaikka miten mämmää.
Palkkauudistuksen jälkeen liksa 2300€ /kk.
Kyllä valtio pitää huolen pojistaan.- erling
...onko siellä hyvää ruokaakin?...hahaha
- kurko
No sähän joudut oikeen tekeen hommia.
mä teen 1h päivässä.
Ja mun palkka on 4350€ se on bisnes joka kannattaa. - Animus
...mutta kaikkea muuta kun hiiri -täällä ;))
Todellakin eksyin valtiosektorille täysin vahingossa muutama vuosi sitten. Koska olen tottunut yksityisen sektorin vauhtiin saan pienellä panostuksella erinomaisia arvosteluja, ylennyksiä, palkankorotuksia jne. Sekä lisäksi kateutta vanhoilta ja laiskoilta virkamiehiltä. Mutta en ole ystäviä hankkimassa vaan elantoa perheelleni. Sitäpaitsi "vanhojen" ammattitaito on usein surkea, yleensä vastuuntunto, kielet ja ATK mättää pahasti. Aina saa olla neuvomassa ja opastamassa ihan perusjuttuja. Rasittavaa!
Näin yh-äippänä on työpaikan pysyvyys, työmatkan lyhyys ja työnantajan joustovara (lähinnä työajoissa) tärkeämpää kun tilipussi, mutta sitäkään enää tarvitse hävetä, saan enemmän kun yksikään "vanha" ikälisineen.
- mitä mistäkin
Suurehko palkka sinulla... Yleensä maksanevat tuon tason hommista bruttona about 1470 - 1500, joten 1700 on ylärajoilla. Tuskin kannattaa pytää korotusta, ellei samalla esitä jotain kehitysideoita oman työnkuvansa suhteen. Mikä koulutus sulla on?
- Päivi
Hei
Kirjoituksestasi päätellen ja koska et maininnut koulutustasi, oletan että sitä on aika vähän, joten palkka on mielestäni ihan jees.
Palkankorotusta mielestäni ei kannata pyytää ainakaan ekan puolen vuoden aikana. Jos työtä hakiessa palkka tuntui pieneltä niin olisi kannattanut neuvotella että palkka nousee kun koeaika päättyy tai että ekana kesänä saat ylimääräistä kesälomaa, siis palkallista. - s4311
Palkaksi se on ihan OK, mutta jos olisit sossutuella elävä YH-äiti, saisit ton puhtaana käteen. Ymmärrät varmasti, että sun täytyy tehdä paljon töitä koska teitä tarvitaan kymmenen, jotta veronne riittäisivät sunnuntaihesarin YH:n liksaan. Se sai etuja ja rahaa kivat 1700 vain siksi, että oli tullut paksuksi.
- ihmettelevä
näitä ilkeitä kommentteja mitään ei pidä yleistää
ei kaikki yh:t ole sossun luukulla. ja jos kateeksi käy voithat itse harkita yh:n uraa - d666
Mä saan yh-isänä about 3000€ kuussa ja elarit ja lapsilisät kuussa. Taitaa tehdä yli 3&puol tonttua yhteensä. Mä en edes tullut paksuksi ja pirun hyvin menee. Autoetukin mulla on. Ja lounas. Ja liikunta. Ja terveydenhoito. Mitäs viel? ;)
- yh myös
Ihan vaan tiedoksi että ei sossusta saa rahaa noin paljon. Lasketaan tietty summa hlö kohti kuussa millä pitäisi tulla toimeen ja se ei ole suuri lapsilla vähän reilu 200e (iästä riippuen). Toki niistäkin kertyy jos lapsia on monta :) sitähän tarina ei kertonut. Kannattais ihan soitta ja kysyä sossussta kuin asia menee niin olisti viisaampi eikä tarttis kirjoitella aiheetta.
Turha olla kateellinen niille jotka siellä joutuu asioimaan.
- alkup. kysyjä
.............................
- myyntineuvottelija
palkka kuussa 1500€ hoidan myynni, laskutuksen yms toimistorutiinit. Eli sinun palkkasi vaikuttaa tosi hyvältä
- MrMakaaja
Juma tolla liksalla kukaan mene töihin! Mix tappaa itsensä raadannalla kun fattasta saa samat?
- yli 20 vuoden kokemus
Palkka alle 1900 €/kk. Merkantin koulutuksella hoidellaan myyntiä,laskutusta, kassaa, ostoreskontraa,myyntireskontraa ja palkanlaskentaa ym. Mielestäni kysyjällä on hyvä palkka kokemukseen ja työtehtäviin verrattuna.
- yrjänä
..kahvinkeitto ja kopiointi..1700 on aika hyvä palkka!!!
- typeriä
ei kannata uskoa, mitä nämä huijarit näillä palstoilla kertoilevat palkoistaan, että joo runsaasti yli paritonnia/kk vaikka ei tekis muuta kuin kopsais pari kertaa päivässä pinon papereita.
No, toisaalta voithan pyytää, jos haluat tehdä ittes naurettavaks, muistaa voi myös, että jollain konstilla typerästä sihteerikön alusta voi päästä eroon, jos tämä rupeaa liian vaativaksi. Löytyy aina uusia tilalle, ja hyvässä lykyssä työntävät sen homman vuokrafirman työntekijälle.
Avustavista töistä 1700 e/kk on ihan hyvä.
Miettisit ennemminkin, että mistä työstä maksetaan yli parin tonnin palkkaa............ Mitä vaatimuksia sellaisessa työssä on? Saako ehkä siinä asunto- jossain firmassa koulutetumpi ja vaativampaa työtä tekevä himpun verran parempaa kuin sinä palkkana.
Ja niinpä niin, taas 2005 aloitus. Joo, mikähän on aloittajan tilanne nyt - nyt se varmaan saa jo 10-tonnin kun osannut pyytää........- sihteerikkö1234
On aika hyvät palkat olleet vuonna 2005 kun itse työskentelen sihteerinä pääkaupunkiseudulla ja saan nykyisin palkkaa 2400€/kk. Työkokemusta 10 vuotta ja kaupallinen opistotason koulutus. Mielestäni palkkani on melko hyvä. Mitenkäs muilla?
- huijattu?
sihteerikkö1234 kirjoitti:
On aika hyvät palkat olleet vuonna 2005 kun itse työskentelen sihteerinä pääkaupunkiseudulla ja saan nykyisin palkkaa 2400€/kk. Työkokemusta 10 vuotta ja kaupallinen opistotason koulutus. Mielestäni palkkani on melko hyvä. Mitenkäs muilla?
Olen juuri hakenut toimistosihteerin paikkaa, palkka 1740 e........
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391