volvo 240 DL vm.85

newvolvoman

ostin juuri vm. 85 240 DL volvo sedanin. ikinä ennen ei ole volvoa ollut ja pari kysymystä näin ollen:

ohjekirjassa lukee että pitäisi käyttää 98 bensiiniä. edellinen omistaja sanoi että kone on säädetty 95:lle. kumpaa kannattaa uskoa ? onko 95:sta jotain haittaa ?

ruostetta on päässyt syntymään pahasti ovien alalaitoihin. pystyykö tuolle tekemään mitään jottei oviin tule kohta reikiä ? kannattaako tälläiseen tehdä vielä jotain ruostesuojauksia?

autolla on ajettu 143tkm ja kaikki huollot tehty.

4

813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkoon

Saitko myös peltovehkeet mukaan?

Minulla olisi myynnissä 10 tuuman pariaura ja piikkiäes. Niillä kyllä pääsee alkuun.

• noviisi

peltojussien valmettiosasto on muualla mene sinne kauppaamaan työkalujasi. eikö ole syystyöt vielä alkaneet kun on aikaa häiriköidä netissä.

• oli -84

B19K (kaasutin)koneella. Ajoin km lukemat välillä 100 000...280 000 ja myin auton v.1996. Tuntui siltä, että 95 oktaanisella nakuttaisi ja käytin siksi 98. Seuraava omistaja tuli kyllä toimeen 95:lla. Oliko mulla sitten herkempi kuulo nakutukselle tai raskaampi jalka?

Ohjekirja muistaakseni pyysi jotain 96 tai 97, liekö silloisia Ruotsin oktaaneja. Sytytyksen säädöllä kai ennenkin on noita pienempioktaanisten polttoaineiden käyttöä hoideltu. Itse olin kyllä 98 kannalla.

Jos sulla on vaan oven alareunat ruosteessa, niin olet onnenpekka. Minä en teettänyt mitään suojauksia ja niinpä helmapellit alkoi kypsyä, samoin varapyöräkotelo on ruostuva paikka. Peltiosia saa halvalla ja jos löydät osaavan korjaajan niin kannattaa korjata ja ruostesuojata. Mulla meni muuten taka-akselin tuentapuslat finaaliin jossain loppuvaiheessa, mutta nekin saa vaihdettua.

Autohan on erinomaisen tukeva, lämmin ja takavetoiseksi ihan kelpo etenijä talvella. Sellaisia puskureita ei saa enää nykyautoihin - voi voi. Bensa kyllä maistui kun oli vielä 4-vaihteinen ja kesärenkailla sai hyvää bodausta kun ohjaustehostintakaan ei vielä ollut DL-mallissa.

Onnea oivalle valinnalle, joskus tekee vielä mieli itsekin sellaista (mutta farmari ruiskukoneella ja 5-vaihteisena, siinä sitten kypsyy takaluukku). Voihan se toisaalta olla, että aika kultaa muistot mm. bensalaskusta tippui kolmasosa pois vaihtaessani farkkugolfiin.

• Yleiskone

Itse ajelen kolme tankkia 95:llä ja yhden 98:lla. Moottori on B200K. Hyvin on kulkenut yli 20 vuotta (puolet minun käytössä). Ei kuulu nakutuksia. Kulutus ei ole kasvanut yhtään kymmenessä vuodessa. Öljyä ei myöskään ole tarvinnut ikinä lisätä vaihtojen välissä.

Ruostetta sen sijaan on ovien alalaidoissa ja pohjassa. Ei siltä näissä -85 malleissa taida välttyä millään, ei ainakaan Etelä-Suomessa. 80-luvun lopun mallit näyttävät säilyvän paljon paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      175
      7304
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      80
      3119
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      2275
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      67
      1445
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      368
      1389
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1323
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1276
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1051
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1018
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1010
    Aihe