ostin juuri vm. 85 240 DL volvo sedanin. ikinä ennen ei ole volvoa ollut ja pari kysymystä näin ollen:
ohjekirjassa lukee että pitäisi käyttää 98 bensiiniä. edellinen omistaja sanoi että kone on säädetty 95:lle. kumpaa kannattaa uskoa ? onko 95:sta jotain haittaa ?
ruostetta on päässyt syntymään pahasti ovien alalaitoihin. pystyykö tuolle tekemään mitään jottei oviin tule kohta reikiä ? kannattaako tälläiseen tehdä vielä jotain ruostesuojauksia?
autolla on ajettu 143tkm ja kaikki huollot tehty.
volvo 240 DL vm.85
4
872
Vastaukset
- olkoon
Saitko myös peltovehkeet mukaan?
Minulla olisi myynnissä 10 tuuman pariaura ja piikkiäes. Niillä kyllä pääsee alkuun.- noviisi
peltojussien valmettiosasto on muualla mene sinne kauppaamaan työkalujasi. eikö ole syystyöt vielä alkaneet kun on aikaa häiriköidä netissä.
- oli -84
B19K (kaasutin)koneella. Ajoin km lukemat välillä 100 000...280 000 ja myin auton v.1996. Tuntui siltä, että 95 oktaanisella nakuttaisi ja käytin siksi 98. Seuraava omistaja tuli kyllä toimeen 95:lla. Oliko mulla sitten herkempi kuulo nakutukselle tai raskaampi jalka?
Ohjekirja muistaakseni pyysi jotain 96 tai 97, liekö silloisia Ruotsin oktaaneja. Sytytyksen säädöllä kai ennenkin on noita pienempioktaanisten polttoaineiden käyttöä hoideltu. Itse olin kyllä 98 kannalla.
Jos sulla on vaan oven alareunat ruosteessa, niin olet onnenpekka. Minä en teettänyt mitään suojauksia ja niinpä helmapellit alkoi kypsyä, samoin varapyöräkotelo on ruostuva paikka. Peltiosia saa halvalla ja jos löydät osaavan korjaajan niin kannattaa korjata ja ruostesuojata. Mulla meni muuten taka-akselin tuentapuslat finaaliin jossain loppuvaiheessa, mutta nekin saa vaihdettua.
Autohan on erinomaisen tukeva, lämmin ja takavetoiseksi ihan kelpo etenijä talvella. Sellaisia puskureita ei saa enää nykyautoihin - voi voi. Bensa kyllä maistui kun oli vielä 4-vaihteinen ja kesärenkailla sai hyvää bodausta kun ohjaustehostintakaan ei vielä ollut DL-mallissa.
Onnea oivalle valinnalle, joskus tekee vielä mieli itsekin sellaista (mutta farmari ruiskukoneella ja 5-vaihteisena, siinä sitten kypsyy takaluukku). Voihan se toisaalta olla, että aika kultaa muistot mm. bensalaskusta tippui kolmasosa pois vaihtaessani farkkugolfiin.- Yleiskone
Itse ajelen kolme tankkia 95:llä ja yhden 98:lla. Moottori on B200K. Hyvin on kulkenut yli 20 vuotta (puolet minun käytössä). Ei kuulu nakutuksia. Kulutus ei ole kasvanut yhtään kymmenessä vuodessa. Öljyä ei myöskään ole tarvinnut ikinä lisätä vaihtojen välissä.
Ruostetta sen sijaan on ovien alalaidoissa ja pohjassa. Ei siltä näissä -85 malleissa taida välttyä millään, ei ainakaan Etelä-Suomessa. 80-luvun lopun mallit näyttävät säilyvän paljon paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141630Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 49993