ostin juuri vm. 85 240 DL volvo sedanin. ikinä ennen ei ole volvoa ollut ja pari kysymystä näin ollen:
ohjekirjassa lukee että pitäisi käyttää 98 bensiiniä. edellinen omistaja sanoi että kone on säädetty 95:lle. kumpaa kannattaa uskoa ? onko 95:sta jotain haittaa ?
ruostetta on päässyt syntymään pahasti ovien alalaitoihin. pystyykö tuolle tekemään mitään jottei oviin tule kohta reikiä ? kannattaako tälläiseen tehdä vielä jotain ruostesuojauksia?
autolla on ajettu 143tkm ja kaikki huollot tehty.
volvo 240 DL vm.85
4
795
Vastaukset
- olkoon
Saitko myös peltovehkeet mukaan?
Minulla olisi myynnissä 10 tuuman pariaura ja piikkiäes. Niillä kyllä pääsee alkuun.- noviisi
peltojussien valmettiosasto on muualla mene sinne kauppaamaan työkalujasi. eikö ole syystyöt vielä alkaneet kun on aikaa häiriköidä netissä.
- oli -84
B19K (kaasutin)koneella. Ajoin km lukemat välillä 100 000...280 000 ja myin auton v.1996. Tuntui siltä, että 95 oktaanisella nakuttaisi ja käytin siksi 98. Seuraava omistaja tuli kyllä toimeen 95:lla. Oliko mulla sitten herkempi kuulo nakutukselle tai raskaampi jalka?
Ohjekirja muistaakseni pyysi jotain 96 tai 97, liekö silloisia Ruotsin oktaaneja. Sytytyksen säädöllä kai ennenkin on noita pienempioktaanisten polttoaineiden käyttöä hoideltu. Itse olin kyllä 98 kannalla.
Jos sulla on vaan oven alareunat ruosteessa, niin olet onnenpekka. Minä en teettänyt mitään suojauksia ja niinpä helmapellit alkoi kypsyä, samoin varapyöräkotelo on ruostuva paikka. Peltiosia saa halvalla ja jos löydät osaavan korjaajan niin kannattaa korjata ja ruostesuojata. Mulla meni muuten taka-akselin tuentapuslat finaaliin jossain loppuvaiheessa, mutta nekin saa vaihdettua.
Autohan on erinomaisen tukeva, lämmin ja takavetoiseksi ihan kelpo etenijä talvella. Sellaisia puskureita ei saa enää nykyautoihin - voi voi. Bensa kyllä maistui kun oli vielä 4-vaihteinen ja kesärenkailla sai hyvää bodausta kun ohjaustehostintakaan ei vielä ollut DL-mallissa.
Onnea oivalle valinnalle, joskus tekee vielä mieli itsekin sellaista (mutta farmari ruiskukoneella ja 5-vaihteisena, siinä sitten kypsyy takaluukku). Voihan se toisaalta olla, että aika kultaa muistot mm. bensalaskusta tippui kolmasosa pois vaihtaessani farkkugolfiin.- Yleiskone
Itse ajelen kolme tankkia 95:llä ja yhden 98:lla. Moottori on B200K. Hyvin on kulkenut yli 20 vuotta (puolet minun käytössä). Ei kuulu nakutuksia. Kulutus ei ole kasvanut yhtään kymmenessä vuodessa. Öljyä ei myöskään ole tarvinnut ikinä lisätä vaihtojen välissä.
Ruostetta sen sijaan on ovien alalaidoissa ja pohjassa. Ei siltä näissä -85 malleissa taida välttyä millään, ei ainakaan Etelä-Suomessa. 80-luvun lopun mallit näyttävät säilyvän paljon paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399