Onko kokemuksi nannin marinoimista dieseleistä ?
mikä laatu ?
entä huolto ja osien saanti ?
Nanni diesel
13
5406
Vastaukset
- että
Nanni on marinoitu Mitsubitzi
- Mile
http://www.nannidiesel.com/
sieltä löytyy luulolle taustaa.
Noita tehokkaampia malleja tekevät Toyotan peruskoneestakin, pienimmät taitavat olla Kubotaa ( Jaappanin pikkutraktoreista), keskikokeiset Mitsulta.
Itse koneen laatuhan on peruskoneen laatua , mutta noita tehokkaampia on viritelty melkoisesti, joten laskeehan se kestoikä todennäköisesti siitä alkuperäisestä autokäyttöön tarkoitetusta ; mutta jos ne autossa kestävät parhaimmillaan 400-500 tuhatta kilometriä niin jää siitä vielä reippaasti tunteja vaikka sen puolittaisi.
Periaatteessa aivan sama tarina kuin tunnetuimmillakin marinoijilla kuten Volvolla ja Mercruiserilla , tuskin yhtäkään niiden perusmoottoria on alunperin tehty varta vasten merikäyttöön. - mutta minä
ainakin marinoin kyljykset ennen grillaamista!
- Mile
Itse tykkään appelsiinimehu-sinappimarinadista , tai sitten inkivääri-valkosipuli-soijakastikemarinaadista
mikäs siellä suosikkina?
- comci-comça
nannin kotisivut yms kyllä oli tiedossa mutta kiinnostaa miten Tapimeri hanskaa käytännössä "jälkimarkkinoinnin",
onko huolto osat hyvin saatavilla vai ostetaanko/etsitäänkö ne autotarvikepuolelta jne.- Mile
Itsellä ei ole noista suoraa kokemusta .. joten toivottavasti joku jolla on viitsisi vastata.
Mulla oli toi Nannin Toyotapohjainen 165hp( tai joku ton luokan mylly se oli) vahvasti ehdolla omaan paattiin , mutta päädyin siten FNM:n lähinnä pienemmän painon takia.
Eiköhän kaikki osat ole tilattavissa, merivesipumpun siipipyörä standarditavaraa, pumppu todennäköisesti tunnettu merkki , suodattimet std. autokamaa ( ne maalataan peittoon ettei heti osaa etsiä vastaavaa puoli-ilmaista kaupasta) hihnat samoin. Eli kaikki varsinainen huoltokama löytynee mistä tahansa varaosakaupasta.
Lämmönvaihtimet ja erikoisosat ovat eri asia, mutta totuus on että yksikään venemoottorivalmistaja ei tee ( no kannet ja nokat, ja öljypohjat voivat olla erikoistekoa) kaikkia osiaan itse, vaan tulevat autoteollisuuden tapaan lukuisilta osatoimittajilta. Venemoottorin valmistajat pulttaavat osat kiinni, koekäyttävät ja säätävät koneet ja panevat kauniin maalin päälle. ja hinta pompsahti alvi ;-) - JRxxx
Mile kirjoitti:
Itsellä ei ole noista suoraa kokemusta .. joten toivottavasti joku jolla on viitsisi vastata.
Mulla oli toi Nannin Toyotapohjainen 165hp( tai joku ton luokan mylly se oli) vahvasti ehdolla omaan paattiin , mutta päädyin siten FNM:n lähinnä pienemmän painon takia.
Eiköhän kaikki osat ole tilattavissa, merivesipumpun siipipyörä standarditavaraa, pumppu todennäköisesti tunnettu merkki , suodattimet std. autokamaa ( ne maalataan peittoon ettei heti osaa etsiä vastaavaa puoli-ilmaista kaupasta) hihnat samoin. Eli kaikki varsinainen huoltokama löytynee mistä tahansa varaosakaupasta.
Lämmönvaihtimet ja erikoisosat ovat eri asia, mutta totuus on että yksikään venemoottorivalmistaja ei tee ( no kannet ja nokat, ja öljypohjat voivat olla erikoistekoa) kaikkia osiaan itse, vaan tulevat autoteollisuuden tapaan lukuisilta osatoimittajilta. Venemoottorin valmistajat pulttaavat osat kiinni, koekäyttävät ja säätävät koneet ja panevat kauniin maalin päälle. ja hinta pompsahti alvi ;-)Minkäkokoisessa/tyyppisessä veneessä käytät FNM:n konetta? Olen nimittäin itsekin kiinnittänyt huomiota FNM:n keveyteen...
- Mile
JRxxx kirjoitti:
Minkäkokoisessa/tyyppisessä veneessä käytät FNM:n konetta? Olen nimittäin itsekin kiinnittänyt huomiota FNM:n keveyteen...
Terve,
Itsetehty 6,5 m pitkä. Runko on liukuva, mutta muuttuva V-pohja , takaa vain 5° V-kulmaa.
Moottorin malli ATM 155 , jolla kulkee parhaimmillaan 31 ja risat solmua (gepsin mukaan), vaihde 1.99:1 Velvet Drive V,akselikulma n. 14° ,potkuri 16x23 nelilapainen DAR 0.73 - vesihiihtoon hivenen liian jyrkkä , muuten passeli.
Kokonaismassa lastattuna n. 1,5 tonnia.
- R K-S
Nanni marinoi Kubotan pieniä teollisuusmoottoreita. Kun vertaat eri koneita, niin älä usko pelkkiä hevosvoimalukuja vaan vertaa myös sylinteritilavuuksia jne.
Käsittääkseni Nannin maahantuoja on "ulkoistanut" moottorien huollon ja varosamyynnin. Eli omaa huoltoa ei ole. - Nannin
suoraan Tapimerilta vuosi sitten keväällä. Vertailin ensin eri merkkejä ja hintoja ja päädyin sitten 21 hv Nanniin.
Lähettivät Hesasta koneen ja kytkimen kuten puhelimessa oli sovittu ja maksoin laskun.
Kysymyksiini vastattiin asiallisesti puhelimessa ja homma pelasi eli sen verran apuja sain mitä tarvitsin.
Asensin koneen itse ja paikallinen jälleenmyyjä kävi katsomassa asennusta ja antoi pari vinkkiä.
Varaosasarjan (suodattimet, hihnan yms.) ostin paikalliselta jämyltä sen enempiä hintoja vertailematta.
Koneella on nyt ajettu 2 kesää purkkarissa ja hyvin on pelannut. Tosin käyttötunteja on aika vähän kun kyse on purkkarista. - Eienaanannia
2800h ja nanni täysin loppu vaikka kaikki huollot ajallaan. Ankkuripainoksi kelpaa. Kaikki kuluvat osat täysin loppu. Ei pikkudieselit kestä 30 hv.
- nännikupota
Voitko vähän tarkentaa tuota loppumista? Mistä tuo kone niin täysin on lopahtanut? Ei huoltojen tekeminen takaa etteikö moottori voisi hajota. Toki huoltaminen on paras tapa ennaltaehkäistä vikaantumista.
- Mitsusti
Vähän ihmetyttää. Minulla melkein samat tunnit ajettu 25hp:n SoleDiesel (Mitsubishi L3) on vielä täydessä iskussa. Lähtee hyvin eikä savuta edes kylmäna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797