Mitä mieltä olette yleistyvästä huonekalujen
itsekokoamisesta. Oletteko onnistuneet
tekemään "takkapuita" vain ihan oikean hyllystön,
sohvakaluston pöytineen manaamatta.
"Talkkaria" usein tarvittaisiin apuun vai ?
ITSEKOOTTAVAT HUONEKALUT
52
4062
Vastaukset
- puusuutari
Inhoan Kalikoita En Ala.
Mieluummin kuonekalut valmiiksi koottuna tai, että liike toimittaa kotiin ja kokoaa valmiiksi.
Houkutteleehan se ostamaan kun on nätti kaluste myymälässä ja edullinen hinta mutta laatikkopalapeliin en ala. - Kyökkikalut mummolle
Meillä oli taloyhtiössä putkiremontti, jonka yhteydessä päätin vaihtaa keittiökaapistot saman tien. Tilasin mittojen mukaan tehdyt kaapistot paikalliselta yrittäjältä. Mitat piti hyvin paikkansa eikä se kokoaminenkaan niin vaikeaa ollut (ihan kaikki tarp. oli mukana). Pari kertaa tilasin postimyynnistä jotain pientä kasattavaa ja nekin ovat kyllä vielä näin 7-10 vuoden jälkeen koossa. Huomasin sen, että kannattaa käyttää puusepän liimaa, sillä se mukana tuleva pieni liimapussukka on melkein, kuin paperiliimaa. Erikeeperiä siis ja ruuveja, nauloja ja vasaraa tietty omaa hoksaamista myös.
- Ajomies
Ne on eri miehet, jotka tekee ja ne jotka vain suunnittelee.
Painiskelen erään toisenlaisen ongelman kanssa,
mutta siihenkin pätee se eräs laki, joka sanoo, että "jos jokin voi mannä pieleen niin se menee."
Taitavat tekijät ovat kysyttyjä aina.
Monikohan on piilottanut sängyn alle kuntoiluvälineitään? - Rääkkimä
Jos yrittäjä oli paikallinen, se onkin aivan eri juttu. Niitä kaappeja kootessa on varmaankin voinut käyttä normaaleja työkaluja, eikä niitä kummajaisia, joita tulee joidenkin koottavien mööpeleiden mukana.
Ostin koottavan lipaston, jossa oli liukuva työtaso. Työkalut olivat n. 5 cm pitkiä. Ruuvinkiristäjä katkesi, jouduin hakemaan firmasta (17 km:n päästä) toisen. Piti ruveta rähjäämään, että sain sen ilmaiseksi. Mikään normaali työkalu ei ollut käyttökelpoinen niitten merkillisten ruuvien ja muttereiden kanssa. - No kyllähän siitä lopulta lipasto syntyi, mutta mahdottomasti siinä oli työtä. - Ohjeessa ei ollut mitää vinkkiä siitä, että pitäisi käyttää myös liimaa. Suututtaa, etten sen vaivan ja harmin keskellä itse keksinyt sitä käyttää.
- kyläpääsky
huonekaluni sellaisesta liikkeestä ,johon kuuluu huonekalujen kokoaminen ja kotiin tuominen. Maksan hieman enemmän kuin ostan kahteen kertaan samat huonekalut. Vahingosta viisastuneena.
- lannenhunttari
tee niista huanekkaluloista takkapuita.
mina joskus kunnon puiden puutteessa heittelin pesaan huonekkalu puuta[puristettua],niin tayty lopettaa kun naapuri lakkas sanomasta huamenta.
haisee kun myrkky-se savu...- Luomalta
Haepas vaikka Luoman puutuotteelta puristettuja pellettejä takkaasi. Saat helposti hirsimökin kaupan päälle.
- lannenhunttari
Luomalta kirjoitti:
Haepas vaikka Luoman puutuotteelta puristettuja pellettejä takkaasi. Saat helposti hirsimökin kaupan päälle.
on niin havyttoman pitka matka.kaytan seetria douglas-kuusta,tai jottain muuta paikallista puuta.
eihan tialla ole puusta puutetta,jos vuan saa taloon
hilattua. - Ajomies
lannenhunttari kirjoitti:
on niin havyttoman pitka matka.kaytan seetria douglas-kuusta,tai jottain muuta paikallista puuta.
eihan tialla ole puusta puutetta,jos vuan saa taloon
hilattua.Taitaa olla entisiä naapureitani siellä lännen puolessa saunanrakentajina, luulen etteivät ihan kaukanakaan. Luulen, että toimittaisivat saunapuutkin kotiin pilkottuina latoon laitettuina.
Ei sitten mitään ongelmia koota huonekaluja itse. Pidän käsillä tekemisestä. Olen opiskellut alaa, jossa käden ja silmän koordinaatiolta vaadittiin erityisen paljon ja opettelimme myös tekemään jopa tarvitsemamme työkalut alusta loppuun saakka itse, raakateräksestä, puusta, messingistä jne. Olen ollut ko alalla myös töissä ja se oli mukavaa. Kun pelataan sadasosa- ja jopa tuhannesosamillimetrin tarkkuudella, tuntuu lipasto vain kevyeltä iltapuhteelta ;o)
- Ajomies
Päivällä juttelin erään hyvän ystäväni kanssa pitkään erityisesti puukoista. Kerroin hänelle, että Iisakki Järvenpää ja Rannanjärven puukkoseppä(ei junkkari) ovat maailmanlla tunnettuja.
Ruotsalainen Mora on "kertakäyttöpuukko", jonka teroitteminen on melko vaikeata kun se on tylsynyt.
Hän kertoi itsellään olleen kaivertajan hyvine työvälineineen.
Kerran piti ottaa tallessa ollut puukko ja kokeilla sen terää salaa.
Seuraavana päivänä mestari totesi ensi töikseen:
- Kaikkea saat lainata, mutta puukkooni et koske !
Sen ylivertainen terävyys jäi kaikille mysteeriksi, sillä siihen ei saanut muut koskea !
Aikanaan sain seurata mestarien työskentelyä ihaillen. Pohjanmaalla liikkuvat saattavat huomata
Härmässä suuret hallit, ajoradat, hotellit, huvipuistot. Niitten luoja aloitti muutama vuosikymmen sitten tyhjästä ja teki alkuun itselleen tövälineet kun niitä ei ollut saatavilla.
Sittemmin näitä on alettu viemään kautta maailman.
Työntekijöitä on tuhatmäärin. - Remmari
Ja niillä, joilla se taito on, on useimmiten myös hyvät työkalut ja paikka jossa työtä tehdään.
Mutta kun nämä itsekoottavat on tarkoitettu kaikille. Tätini oli vanhainkodissa. Hän oli yli 80-vuotias. Hän osti kirjahyllyn. Hänelle tuotiin kasa lautoja. - Täti sai sellaisen raivarin, että tuoja ryhtyi itse kokoamaan hyllyä, vaikkei se olisi hänelle kuulunutkaan ja sitten sanoi nöyrästi, että hän lähettää huomenna jonkun toisen, joka osaa sen paremmin. - Ajomies
Remmari kirjoitti:
Ja niillä, joilla se taito on, on useimmiten myös hyvät työkalut ja paikka jossa työtä tehdään.
Mutta kun nämä itsekoottavat on tarkoitettu kaikille. Tätini oli vanhainkodissa. Hän oli yli 80-vuotias. Hän osti kirjahyllyn. Hänelle tuotiin kasa lautoja. - Täti sai sellaisen raivarin, että tuoja ryhtyi itse kokoamaan hyllyä, vaikkei se olisi hänelle kuulunutkaan ja sitten sanoi nöyrästi, että hän lähettää huomenna jonkun toisen, joka osaa sen paremmin.Ihmeellisiä tarinoita ja tosia.
Naarasluoman pitäjän merkittävin yritys lähti aikoinaan alkuun kun isäntä ja emäntä alkoivat kiillottaa ruostuneita hakaneuloja
Paremman Härmän merkittävin yrittäjä aloitti vanhan kansakoulun ulkorakennuksessa.
Lämmitysöljyn toi jerrykannulla, työvälineet alkoi valmistaa itse kun niitä ei ollut saatavilla.
Eräs nuori mies valmistui laivakokiksi ja laittoi uutterana 40 työhakemusta eikä tärpännyt.
Alkoi paistamaan pizzoja - menestyi, möi yrityksensä muistaakseni Elannolle.
Sopimukseen kuului ettei Grabbe itse ryhdy kilpailemaan tiettyyn aikaan.
Karenssiaika umpeutui ja nyt monet nauttivat "Kotipizzoista."
- viivi56
voi olla että joillekin on vaikeaa mutta olen nainen ja kokoan kyllä mielelläni itse jos saan näin edullisimmin.Ehkä siihen on syy että olen joskus kauan sitten ollut huonekaluliikkeessä töissä ja silloin oli pakko oppia kokoamaan kun asiakkaille koottiin kaikki valmiikasi. Mut ei se niin vaikeaa ole kun noudattaa ohjeita ja käyttää maalaisjärkeä lisäksi.
heh, tuli mieleeni se fanipalamainos missä se neitonen kokoaa kirjahyllyä ja napsii näitä fasupaloja suuhunsa työn ohessa. siinä sitten nostaa yhtä hyllyä peffallaan ja hymyilee...
joskus varmasti, varsinkin jos on isompi kokonaisuus jonka kokoamisessa on jokin juttu, kuten esim että pitää kiristää ruuveja samalla hetkellä useasta kohtaa jne tarvitaan kokoamisessa useampi käsipari tai jumalattoman leveä syli. Harvemmin tällaisia kummajaisia tosin on vastaan tullut, kyllä nämä IKEA:n jne palapelit ihan yksinkin saa pystyyn, jos ei lähde ensin rakentamaan ja vasta sitten miettii että miten olisi pitänyt pystyttää :)
- Aurora-30
Muutaman mööpelin olen kasannut, mutta liitoksistaan ovat natisseet irti jo parissa vuodessa. -tarttis varmaan hommata parempaa liimaa- Mutta kyllä minä pikkulipastot ja kirjahyllyt osaan kasata aivan itse, sen verran osaan ohjeista suunnistaa, tosin ruuvit vain meinaa jäädä vähän löysälle :DDD
- nainen
doctrine kirjoitti:
mie voin tulla kiristelee siun ruuveja =oP
;o)¨ja mieskin :)) Olen koonnut monet "kalut" itse. Aviossa ollessani, mies vaan ilkkui vieressä..ei varmaan olisi itse osannut!!!
Nyt yksin ollessani..avaan paketin..levitän tarpeet oloh. lattialle kasoihin..järjestykseen.
Seuraavana keitän kahvit ja tuumaan ainakin 2 tuntia! Kokoamista ja tuumaustaukoja teen vuorotellen..näin ei ole tullut koskaan ongelmia ja kaikki huonekalut on vieläkin koossa..erikeeperissäkö lienee onnistumisen ja keston salaisuus!!!
Saan ne kaupasta kotiin paremmin osina kuin koottuina! - Serkkupoika
nainen kirjoitti:
ja mieskin :)) Olen koonnut monet "kalut" itse. Aviossa ollessani, mies vaan ilkkui vieressä..ei varmaan olisi itse osannut!!!
Nyt yksin ollessani..avaan paketin..levitän tarpeet oloh. lattialle kasoihin..järjestykseen.
Seuraavana keitän kahvit ja tuumaan ainakin 2 tuntia! Kokoamista ja tuumaustaukoja teen vuorotellen..näin ei ole tullut koskaan ongelmia ja kaikki huonekalut on vieläkin koossa..erikeeperissäkö lienee onnistumisen ja keston salaisuus!!!
Saan ne kaupasta kotiin paremmin osina kuin koottuina!Sinä pidät tuumaustaukoja, kun rakennat jotakin! Usein naiset pitävät miesten tuumaustaukoja pelkkänä laiskotteluna. Vaihtoehtoisesti aikana, jollon voi tulla juttelemaan, ottamaan valokuvia tai päivittelemään, miten hitaasti työ etenee.
En nyt tarkoita, että kaikki pitäisi aloittaa kahden tunnin tuumaustauolla, mutta monessa asiassa niitä oikeasti tarvitaan. En nyt tarkoita pelkää mööpeleiden kokoamista.
Sinä olet tainnut olle teidän huushollissa se perheen pää, ennen kuin heitit sen virallisen päämiehen ulos :)
Kaikki kunnia sinulle! Hyvä, että sinulla on peukalo paikallaan! Ihme, että olet sietänyt miehesi piikittelyä tuollaisessa tilanteessa. Serkkupoika kirjoitti:
Sinä pidät tuumaustaukoja, kun rakennat jotakin! Usein naiset pitävät miesten tuumaustaukoja pelkkänä laiskotteluna. Vaihtoehtoisesti aikana, jollon voi tulla juttelemaan, ottamaan valokuvia tai päivittelemään, miten hitaasti työ etenee.
En nyt tarkoita, että kaikki pitäisi aloittaa kahden tunnin tuumaustauolla, mutta monessa asiassa niitä oikeasti tarvitaan. En nyt tarkoita pelkää mööpeleiden kokoamista.
Sinä olet tainnut olle teidän huushollissa se perheen pää, ennen kuin heitit sen virallisen päämiehen ulos :)
Kaikki kunnia sinulle! Hyvä, että sinulla on peukalo paikallaan! Ihme, että olet sietänyt miehesi piikittelyä tuollaisessa tilanteessa.tekstistäsi löytyy totuuden siemen vaikka se olikin karkea yleistys. Johan sen näkee jo mediassakin: talomaalimainoksessa missä mies istuu kuistilla tulee nainen mäkättämään miehelleen että pitäisi talokin maalata ennenkuin lapsi syntyy... mauttomia mainoksia nykyään tekevät.
- Aurora-30
doctrine kirjoitti:
tekstistäsi löytyy totuuden siemen vaikka se olikin karkea yleistys. Johan sen näkee jo mediassakin: talomaalimainoksessa missä mies istuu kuistilla tulee nainen mäkättämään miehelleen että pitäisi talokin maalata ennenkuin lapsi syntyy... mauttomia mainoksia nykyään tekevät.
Mauttomia mainoksia...., mua alkoi naurattaa aivan suunnattomasti tuo lausahdus.
Sen jälkeen kun olet käynyt kiristämässä ruuvini, niin voisitko vähän vilkaista myös huonekaluja, nekin tarvis vähän fiksausta.
Muutama kattolamppu pitäis kans vaihtaa *mäkättää*
;DDD Aurora-30 kirjoitti:
Mauttomia mainoksia...., mua alkoi naurattaa aivan suunnattomasti tuo lausahdus.
Sen jälkeen kun olet käynyt kiristämässä ruuvini, niin voisitko vähän vilkaista myös huonekaluja, nekin tarvis vähän fiksausta.
Muutama kattolamppu pitäis kans vaihtaa *mäkättää*
;DDD*vetää haalarin ylleen ja etsii meisseliään*
jos tarjoat kaffetta kanssa niin vaihdan lamputkin mielelläni ;) mikäs niissä kaluissa kaipaa huomiota? ihanko sellaista vuosihuoltoa vain vai jotain spesifimpää hienosäätöä? ;) riittääkö silittely ja rapsuttelu, vai pitääkö ne verhoillakin kokonaan uudestaan? ;D
pitää toivoa ettei ruuvisi kiristy liikaa tässä toimituksen aikana, saattaisi vielä pinnat katketa!- Aurora-30
doctrine kirjoitti:
*vetää haalarin ylleen ja etsii meisseliään*
jos tarjoat kaffetta kanssa niin vaihdan lamputkin mielelläni ;) mikäs niissä kaluissa kaipaa huomiota? ihanko sellaista vuosihuoltoa vain vai jotain spesifimpää hienosäätöä? ;) riittääkö silittely ja rapsuttelu, vai pitääkö ne verhoillakin kokonaan uudestaan? ;D
pitää toivoa ettei ruuvisi kiristy liikaa tässä toimituksen aikana, saattaisi vielä pinnat katketa!kun nuo ruokapöydän jalatkin lenkkasee...ja muutkin jalat....
kaffeet keitän jos vaihdat lamputkin, parempi hoitaa pikkuaskareet pikimmiten tai muuten palaa proput. *miettii kuumeisesti missä kohdassa lähikaupan hyllyllä kahvit olikaan*
Ota sitten varalta Pinotex mukaan, olen kuullut, että se tekee ihmeitä. Aurora-30 kirjoitti:
kun nuo ruokapöydän jalatkin lenkkasee...ja muutkin jalat....
kaffeet keitän jos vaihdat lamputkin, parempi hoitaa pikkuaskareet pikimmiten tai muuten palaa proput. *miettii kuumeisesti missä kohdassa lähikaupan hyllyllä kahvit olikaan*
Ota sitten varalta Pinotex mukaan, olen kuullut, että se tekee ihmeitä.pitäisi olla ennenkuin tulen, muutenhan ensivaikutelma on jo "ihmeetön" ;D
mikäs niissä jaloissa? jos sen laittaisi silleen vaikka sängylle makoilemaan ja siitä jalkojen välistä pikkusen hienosäätäisi niin luuletko että lenkkaus loppuisi, vai pahentuisiko vain? ;DDD
Lamput lupaan vaihtaa, mutta vain jos pidät mut pystyssä (saatkin sitten itse päättää että miten ;), kun ei sulla sitä keittiönjakkaraakaan ole.. pari tuolia päällekäin on kuulemma aika hasardi yhdistelmä, näin olen antanut itselleni kertoa ;o)
vai maalikaupan kautta pitäisi tulla... saatkin sitten varautua siihen että menee maalailuksi koko juttu kun oikein innostutaan maalilla leikkimään xD
mietipäs:
Tulen eteiseesi maalipurkki toisessa kädessä ja kukat toisessa kädessä (tokihan nyt neitoselle aina kukkia tuodaan jos tulee kaffelle, ellei ole jo vanhempi tuttu ja yleisempää tämä vierailu ;). Olet selin minuun.. lasken maalipurkin varovasti lattialle ja tulen hiljaa taaksesi, ja kuiskaan hiljaa että toin hieman kukkia myös.. kiedon kädet ympärillesi halatakseni sinua ja ojennan kukat hymyillen.. ;o)- Aurora-30
doctrine kirjoitti:
pitäisi olla ennenkuin tulen, muutenhan ensivaikutelma on jo "ihmeetön" ;D
mikäs niissä jaloissa? jos sen laittaisi silleen vaikka sängylle makoilemaan ja siitä jalkojen välistä pikkusen hienosäätäisi niin luuletko että lenkkaus loppuisi, vai pahentuisiko vain? ;DDD
Lamput lupaan vaihtaa, mutta vain jos pidät mut pystyssä (saatkin sitten itse päättää että miten ;), kun ei sulla sitä keittiönjakkaraakaan ole.. pari tuolia päällekäin on kuulemma aika hasardi yhdistelmä, näin olen antanut itselleni kertoa ;o)
vai maalikaupan kautta pitäisi tulla... saatkin sitten varautua siihen että menee maalailuksi koko juttu kun oikein innostutaan maalilla leikkimään xD
mietipäs:
Tulen eteiseesi maalipurkki toisessa kädessä ja kukat toisessa kädessä (tokihan nyt neitoselle aina kukkia tuodaan jos tulee kaffelle, ellei ole jo vanhempi tuttu ja yleisempää tämä vierailu ;). Olet selin minuun.. lasken maalipurkin varovasti lattialle ja tulen hiljaa taaksesi, ja kuiskaan hiljaa että toin hieman kukkia myös.. kiedon kädet ympärillesi halatakseni sinua ja ojennan kukat hymyillen.. ;o)Kyllä minä sinut pystyssä pidän, kun lamppuja vaihdat, lupaan sen. Sen minkä lupaan niin sen myös pidän.
Ne jalat kyllä saattaa lyödä loukkua entistä enemmän jos sinä niitä vähän fiksailet, ne kun tutisee sieltä yläosastansa melkoisen pahasti, tai eihän sitä tiedä kuinka hyvä sinä olet....siis fiksaamaan pieniä puutteita.
Kerrohan lisää kultaseni...joko lähden sitä kahvia vaikka naapurista lainaileen?
*virtuaalituoksuttelen jo punaisia ruusujani* Aurora-30 kirjoitti:
Kyllä minä sinut pystyssä pidän, kun lamppuja vaihdat, lupaan sen. Sen minkä lupaan niin sen myös pidän.
Ne jalat kyllä saattaa lyödä loukkua entistä enemmän jos sinä niitä vähän fiksailet, ne kun tutisee sieltä yläosastansa melkoisen pahasti, tai eihän sitä tiedä kuinka hyvä sinä olet....siis fiksaamaan pieniä puutteita.
Kerrohan lisää kultaseni...joko lähden sitä kahvia vaikka naapurista lainaileen?
*virtuaalituoksuttelen jo punaisia ruusujani*pienistäkin puutteista pitää huolehtia asiaankuuluvalla paneutumisella ja huolenpidolla ;)
usein pienenkin vian ruuvaussessio saattaa venähtää monituntiseksi, koska se pitää tehdä moneen kertaan ja varmistaa vielä että ne jalat kantavat (tosin joskus on käynyt niinkin ettei jalat kanna enää ollenkaan) sen jälkeenkin.
tosin jos jalat ei kanna sitten ollenkaan enää, niin pitänee hörpätä sumppia ja aloittaa koko rumba alusta, jos ei sitten vielä ihan heti jaksa niin seuraavana päivänä on jo huomattavasti viisaampi, kun tietää miten jalat käyttäytyvät tiukassa puristuksessa niitä ruuvattaessa, eli saattaa hyvinkin olla, että pikkuviankin korjaus kestää pidemmän aikaa ;o)
lainaa vain naapurilta, en mie nyt koko pakettia ehtisi juomaan kuitenkaan xD
- Marion.T
ovat nykyään itse koottavia !!!
Ostin komean jalkalampun ja maksoinkin siitä ihan kunnon hinnan, ja sitten se olikin kymmenessä palassa ja kokoamiseen meni mieheltäni 2 tuntia, vaikka se on koonnut huonekalut ihan tuosta vain suitsait...
Että hitto soikoot - lamputkin myydään osina, itse en olisi sitä koskaan kokoon saanut.
Eikä tuo ukkokaan kovin onnelliselta vaikuttanut kun kiroili ja kokosi.- Ajomies
Sain terveyskeskuksesta maksusitoumuksen yksilöllisiin jalkineisiin. Päätin käydä paikallisessa firmassa vaikka aiemmin olin saanut Hesassa erinomaisen palvelun.
Siellä edettiin mittaillen jalkani ja ottaen niistä valokset. Yrittäessäni kysellä tarkempia tietoja valmistajasta niin ne laistettiin.
Tilaus siirrettiin toisaalle. Tiedusteluihini vastattiin vain että tutkin asiaa ja soitan sinulle vielä tänään, sitten tulee ensi viikolla.
Yhteenkään tiedusteluuni ei vastattu selkeästi.
Yllättäen sain torstaina paketin postista noudettavaksi.
Noudettuani soitin välittömästi ettei nämä ole lainkaan sellaiset, joista sovittiin.
Luvattiin selvittää asia ja ilmoittaa
Mitään ei kuulunut, joten otin yhteyttä terveyskeskuskseen ja ilmoitin etten hyväksuy.
He ottivat firman p.noN.
Se tepsi.
Ihmettelen, miten voi olla ettei tuotteesta anneta mitään tietoja valmistajasta ym.
Kun menen markettiin ja ostan vaikkapa yhden
kananmunan niin siitä pitää olla tiedot mistä kanalasta se on peräisin.
Kenkäpaketissa ei ollut mitään tietoja.
Vain käsin kirjoitettu lappu jonkun ruuvin kiertämisestä. - huijattava
Ajomies kirjoitti:
Sain terveyskeskuksesta maksusitoumuksen yksilöllisiin jalkineisiin. Päätin käydä paikallisessa firmassa vaikka aiemmin olin saanut Hesassa erinomaisen palvelun.
Siellä edettiin mittaillen jalkani ja ottaen niistä valokset. Yrittäessäni kysellä tarkempia tietoja valmistajasta niin ne laistettiin.
Tilaus siirrettiin toisaalle. Tiedusteluihini vastattiin vain että tutkin asiaa ja soitan sinulle vielä tänään, sitten tulee ensi viikolla.
Yhteenkään tiedusteluuni ei vastattu selkeästi.
Yllättäen sain torstaina paketin postista noudettavaksi.
Noudettuani soitin välittömästi ettei nämä ole lainkaan sellaiset, joista sovittiin.
Luvattiin selvittää asia ja ilmoittaa
Mitään ei kuulunut, joten otin yhteyttä terveyskeskuskseen ja ilmoitin etten hyväksuy.
He ottivat firman p.noN.
Se tepsi.
Ihmettelen, miten voi olla ettei tuotteesta anneta mitään tietoja valmistajasta ym.
Kun menen markettiin ja ostan vaikkapa yhden
kananmunan niin siitä pitää olla tiedot mistä kanalasta se on peräisin.
Kenkäpaketissa ei ollut mitään tietoja.
Vain käsin kirjoitettu lappu jonkun ruuvin kiertämisestä.Usein juuri vanhukset ja vammaiset ovat erilaisten huijausten kohteena.
Kotimyynti on vähentynyt, mutta puhelinmyynti on lisääntynyt. Heillä ei ole mahdollisuutta tutustua myytäviin esineisiin ja tuotteisiin yleensä, tutkia laatua ja hintoja niinkuin nuoremmilla ja terveillä ihmisillä.
Mistä apua kun tehty kauppa pitäisi purkaa.
Kuntoiluvälinepaketti on sängyn alla piiossa kun sitä ei ole osattu koota ja ehkä häpeäkin estää kertomasta asiaa.
- Taatto
Jos ryhtyy puuhaan ajatuksella, mitähän tästä mahtaa tulla, onnistuukohan se, on stressin siemen jo kylvetty ja lopputuloksen melkein arvaa jo aloittaessaan. Työn huolellinen ennakkoon valmistelu ja ennakkoluuloton asenne tuottaa parhaan tuloksen. Aika monet, kuten minäkin, ovat ryhtyneet talon rakentamiseen ilman aikaisempaa kokemusta. Siinä sitä palapeliä riittää, mutta ammatti-ihmisten avulla siitä suoriuduttiin. Enää ei pelota vähääkään minkäänlainen huonekalukaupan palapeli.
- viiskymppinen nainen
Kyllä on mennyt todella ikäväksi, kun ei tuolejakaan saa kokonaisena ,kun ostaa pöydän ja tuolit. melkoista äherrystä ,kun ne ohjeet on myös hyvin suurpiirteiset,huonosti piirretyt .
Pitäs olla hiukkasen tarkemmat ohjeet ja ilmeisesti ne tehdän jossain kiinassa ne ohjeet kun ei suomenkielellä osata kirjoittaa ja ei osata sanallista ohjetta kirjoitta ja kuvia ei osata vaihe vaiheelta piirtää niin että tietää mikä ruuvi ja mikä osa mnee minnekin .
Lisäksi kaikki nykyiset myyjät, on enimmäkseen epäystävällisiä ja huonosti haluavat tulla liikkeessä edes myymään niitä huonekalujansa .
Ei niitä kiinnosta oikein se työ , tietenkin he ,sitten kun kysyt tulee jotain sanomaan ja sitten nopeasti haluavat vain sopimuksen allekirjoitettavaksi ja muusta ei ole mitän väliä .
Kuljetukset ja muut kestää vaikka kuinka kauan, ennenkuin ne huonekalut tuodaan ainakin eräässä suomen isossa huonekalufirmassa Helsingissä, ja kun ne on vialliset sittenja väärät , kun tuovat ,niiden vaihtaminen oikeisiin, sellaisiin minkä on ostanut, ei onnistu heti ,vaan menee päivä toisensä jälkeen eikä asiat suju
Minä peruin kaupan kokonaan sitten kun ei sujunut ja ostin paremmat ja palvelu pelasi paremmin ja tuli heti huonekalut ja oikeat .
Älkää ainakaan maksako kukaan huonekalujanne ennekuin on tuotu oikeat varmasti kotiinne ja sovi tarkkaan aika ja että kauppa raukeaa jos ei ole silloin paikalla ,muuten joudut ootteleen vaikka miten kauan pääkaupunkiseudulla esim Helsingissä kaksiviikkoa jo meni eikä mitään tapahtunut ,lupauksia vain ,muttei mitään muuta.
Olkaa siis tarkkoja ,varsinkin naiset, kaupoissa käydessä ja varsinkin jos olette keski-ikäisiä tai vanhempia . Ottakaa mies mukaankaupantekoon on sitten oma tai jonkun muun mies paremmin menee kaupat ja onnistuu ,näin suomessa tapahtuu Helsinginalueella huonekalufirmoilla.
Erittäin pettynyt palveluun jakaiken sen lisäksi siihen askarteluun niiden osien kanssa lisäksi.- Ajomies
Suvussani on ollut ja on edelleen useita alan ihmisiä, joten kiinnostaa senkin vuoksi.
Viime aikoina olen kuitenkin kovin ihmetellyt
ettei sitten Asko Avoniuksen ole maassamme tullut oikein merkittävää huonekalujen valmistajaa.
Hänkin kävi kovan koulun,ei päässyt halumalleen metallilinjalle ammattikouluun. Toisella yrittämällä puutyöäpuolelle, mutta ei töitä. Ruotsiin hakeutui, säästi pesämunan haaveelleen omasta verstaasta. Ei saanut lainaa.
Ravintolassa Lahdessa pohti syntyjä syviä. Naapuripöydässä istui pankinjohtaja, joka kuuli murheet ja nuoren miehen innon.
- Tulisitko aamulla konttoriin, ehkä voisimme tehdä asialle jotakin.
Asko sai lainan, verstas menestyi ja antoi työtä myöhemmin kymmenilletuhansille puusepille ja lopulta kodinkonevalmistajille ja myyjille myymäläketjussa.
Nyt tanskalaiset valmistavat huonekaluja suomalaisestakin puusta kymmenen kertaa enemmän kuin suomalaiset. Niin - tietysti paketteina,
iloksemme ja harmiksemme.
- Kannattaa olla tarkkana
Ikeasta ei mitään kannata ostaa .
Sieltä saat paketin mukaan etkä tiedä mitä siellä on .Ylensä osat ei sovi yhteen tai on jokin vika ja sitten meet vähintäin kolme neljäkertaa hakemaan oikeita osia ja ruuveja ja muita kiinnitimiä tai sitten joudut vaihtamaan kokotuotteen joksikin muuksi .
Huonekalut on mitä sattuu halpoja ja kestämättömiä .
pakkauksia et voi sielä avata liikkeessä ja tarkistaa onko kaiki osat oikein niin ei kannata ostaa mitään joudut kuitenkin käymään uudelleen vaihtaan jonkin osan tai hakemaan puuttuvan osat ja puuttuvat ruuvit ym tai vaihtamaan koko tuotteen .
Kaupassa pitäsi olla oikeus ensin tarkistaa että
kaikki on varmasti oikein ja kunnolliset .
Ei tarvitse maksaa ennekuin on kaikki tarvittavat osat paikalla - tyytteli
niin, että huonekalujen ja lipastojen, ym lamppujen kokoamiseen tarvitaan hieman älykkyyttäkin, eihän siitä muuten mitään tule. :)
- Ajomies
Minusta tuntuu pahasti siltä, että käsillä tekemisen taidot ovat Suomessa pahasti päässeet rapistumaan.
Viittaisiko tämä siihen sinun kantaasi, että älykkyyskin olisi katoava luonnonvara ?
Yhä useampi nimittäin hankkii ulkolaisia kalusteita ja monia muitakin tarpeitaan.
Marjat ja sienetkin pitää tulla jopa maapallon toiselta puolen tulla meille poimimaan, pizzatkin paistamaan ja kotiin kantamaan
- kalusteiden kokoajatkin taitaa pitää hankkia naapurimaista tai kauempaa.
Paappana arvelen, että mienua hoitaa pian joku
vielä halveksittu muualta muuttanut sisar.
Ei hyvältä näytä tulevaisuus. - tyytteli
Ajomies kirjoitti:
Minusta tuntuu pahasti siltä, että käsillä tekemisen taidot ovat Suomessa pahasti päässeet rapistumaan.
Viittaisiko tämä siihen sinun kantaasi, että älykkyyskin olisi katoava luonnonvara ?
Yhä useampi nimittäin hankkii ulkolaisia kalusteita ja monia muitakin tarpeitaan.
Marjat ja sienetkin pitää tulla jopa maapallon toiselta puolen tulla meille poimimaan, pizzatkin paistamaan ja kotiin kantamaan
- kalusteiden kokoajatkin taitaa pitää hankkia naapurimaista tai kauempaa.
Paappana arvelen, että mienua hoitaa pian joku
vielä halveksittu muualta muuttanut sisar.
Ei hyvältä näytä tulevaisuus.siinä että älykkyys on katoava luonnonvara, kaikki pitää saada valmiina ja aivoja ei tarvitse käyttää muuhun kuin napin painamiseen.
Laiskat suomalaiset kuolevat pian sukupuuttoon tällä syntyvyydellä, eipä siis ihme että täällä töitä tekevät muut kuin suomalaiset.
Ei hyvältä näytä, ei... ;)) - Ajomies
tyytteli kirjoitti:
siinä että älykkyys on katoava luonnonvara, kaikki pitää saada valmiina ja aivoja ei tarvitse käyttää muuhun kuin napin painamiseen.
Laiskat suomalaiset kuolevat pian sukupuuttoon tällä syntyvyydellä, eipä siis ihme että täällä töitä tekevät muut kuin suomalaiset.
Ei hyvältä näytä, ei... ;))Minusta on hyvä juttu, että edes jotkut ulkomaalaiset kaukaakin eksyvät Suomeen.
Minullakin on jotain toivoa monien muitten lailla siitä, että on joku tarjoamass minullekin
tyydytystä niin ruumiin kuin hengenkin tarpeisiin.
Luulen, että Tanskassa tai Italiassa valmistettuja huonekalujamme on tekemässä yllättävän suuri määrä eksoottisista maista tulleita ihmisiä.
Suuri kiitokseni heille. Olen iloinen heistä jokaisesta "muukalaisesta" maassamme. - tyytteli
Ajomies kirjoitti:
Minusta on hyvä juttu, että edes jotkut ulkomaalaiset kaukaakin eksyvät Suomeen.
Minullakin on jotain toivoa monien muitten lailla siitä, että on joku tarjoamass minullekin
tyydytystä niin ruumiin kuin hengenkin tarpeisiin.
Luulen, että Tanskassa tai Italiassa valmistettuja huonekalujamme on tekemässä yllättävän suuri määrä eksoottisista maista tulleita ihmisiä.
Suuri kiitokseni heille. Olen iloinen heistä jokaisesta "muukalaisesta" maassamme.kuka tai ketkä italialaisen Rubellin suunnitteleman sohvakalustomme on koonnut, mutta eipä siinä moittimista ole, siistiä työtä: :)
Työvoimasta alkaa olla Suomessa pulaa, joillakin aloilla, kuluttajien vaatimuksiin ja tarpeisiin on vastattava ja ulkomailta tulevaa työvoimaa palkataan tekemään työtä. Sama kait kuka sen työn tekee, kunhan se on hyvin tehty. - Ajomies
tyytteli kirjoitti:
kuka tai ketkä italialaisen Rubellin suunnitteleman sohvakalustomme on koonnut, mutta eipä siinä moittimista ole, siistiä työtä: :)
Työvoimasta alkaa olla Suomessa pulaa, joillakin aloilla, kuluttajien vaatimuksiin ja tarpeisiin on vastattava ja ulkomailta tulevaa työvoimaa palkataan tekemään työtä. Sama kait kuka sen työn tekee, kunhan se on hyvin tehty.Muistan aikanaan erään elokuvaohjaajan valöitelleen, ettei ole voinut tehdä hyvää inkkarielokuvaa kun ei saa ketään näyttelemään intiaania vaan kaikki haluaisivat
- inkkaripäällikön roolin !
Aikanaan keskustelin lasteni kanssa ammatinvalinnasta ja tuli esille puusepän ammati kun halu oli tehdä enmmän omilla käsillään kuin olla insinöörin roolissa.
Kerroin heille, että "sutipuomaalareita" on meillä aivan riittävästi, mutta todellisista taitajista on suuri pula aina ja kaikkialla !
Tekijöitä tarvitaan niin puusepän-, metalli- kuin muissakin vertaissa; pula on melkoinen myös hoitajista varsinkin vanhainkodeissa. - tyytteli
Ajomies kirjoitti:
Muistan aikanaan erään elokuvaohjaajan valöitelleen, ettei ole voinut tehdä hyvää inkkarielokuvaa kun ei saa ketään näyttelemään intiaania vaan kaikki haluaisivat
- inkkaripäällikön roolin !
Aikanaan keskustelin lasteni kanssa ammatinvalinnasta ja tuli esille puusepän ammati kun halu oli tehdä enmmän omilla käsillään kuin olla insinöörin roolissa.
Kerroin heille, että "sutipuomaalareita" on meillä aivan riittävästi, mutta todellisista taitajista on suuri pula aina ja kaikkialla !
Tekijöitä tarvitaan niin puusepän-, metalli- kuin muissakin vertaissa; pula on melkoinen myös hoitajista varsinkin vanhainkodeissa.halvan työvoiman maista tuotuihin kertakäyttöesineisiin ja vaatteisiin itse ainakin olen kyllästynyt. Joskus ihmettelen roinaa jota kaupoissa myydään, suoraan kaatopaikalle joutavaa tavaraa ja miksi ihmeessä ostetaan sellaista jolla ei tee mitään?
On hyvä kun jotkut opiskelevat vanhoihin perinteisiin ammatteihin, on totta että niiden taitajia on vähän, mutta aina on kuluttajia jotka haluavat satsata laatuun, kestävyyteen ja yksilöllisyyteen, vaikka se vähän enemmän maksaakin.
- Vasara ja nauloja
Eräs naapurini (yläkerrassa) on harrastanut tätä puusepäntointa n. 2 v 7 kk, eikä vieläkään ole kalusteet valmiina. Toisinaan ottaa päähän tuo jatkuva vasaran naputus ja porakoneen ääni. Tai aika useinkin. Hän todennäköisesti tekee kaiken alusta alkaen ihan itse. Yleensä ne tekeleet sitten yön melskeissä hajoavat ja seuraavana päivänä alkaa uusi rakennusprojekti. Minulta kuluu korvatulppia aika lailla. Ulkoiltuakin tulee paljon, vaikka ei ole koiraakaan. Please, kaupasta valmiiksi kasattuina, ärghh.
- sinkku55
olen saanut koottua huonekalut ihan itse,en ole apua tarvinut,eikä takkapuita ole niistä tullut;))Viimeeksi sänkyä kun kasasin,niin kyllä vähän kiroilin:))))Oli sen verran vaativa tehtävä:))
- Ajomies
Veikkaan, että seuraavan seslonkisi tai muun kalusteesi saattaa nikkaroida ja koota hyvin huonosti tai ei ollenkaan suomea puhuva ihminen.
Suomalaisilla tuntuu peukalo vähitellen siirtyvän
- keskelle kämmentä - valitettavasti ! - sinkku55
Ajomies kirjoitti:
Veikkaan, että seuraavan seslonkisi tai muun kalusteesi saattaa nikkaroida ja koota hyvin huonosti tai ei ollenkaan suomea puhuva ihminen.
Suomalaisilla tuntuu peukalo vähitellen siirtyvän
- keskelle kämmentä - valitettavasti !Mut onneksi mulla ei, olen kätevä käsistä joka saralla:))))))
Niin huomaan omista lapsista,että peukalo on keskellä kämmentä:)))) - Laatikoiden keskellä nainen
kaikki on laatikoissa ,mutta paljon on ruuveja ja nauloja ja kaikkea, mitä kummaa mä teen kaikella näillä, minne ne kuuluu oikein mikäkin .
Kuvasta ei ota mitän selkoa ,vaikka mitenpäin sen asettaa eteensä malliksi
Taitaa jäädä laatikkoon koko tuolit ja pöytä .
Myynkö ne eteenpäin ,vai mitä kummaa teen??????
kuka voi auttaa ja mistä sen kätevän auttajan saan paikalle ,kertokaas joku minullekin osoite ,missä kasvaa miehiä jotka osaa koota huonekalut - sinkku55
Laatikoiden keskellä nainen kirjoitti:
kaikki on laatikoissa ,mutta paljon on ruuveja ja nauloja ja kaikkea, mitä kummaa mä teen kaikella näillä, minne ne kuuluu oikein mikäkin .
Kuvasta ei ota mitän selkoa ,vaikka mitenpäin sen asettaa eteensä malliksi
Taitaa jäädä laatikkoon koko tuolit ja pöytä .
Myynkö ne eteenpäin ,vai mitä kummaa teen??????
kuka voi auttaa ja mistä sen kätevän auttajan saan paikalle ,kertokaas joku minullekin osoite ,missä kasvaa miehiä jotka osaa koota huonekalutKyllä ne saa kootuksi,kun vain katsot ja mietit,kärsivällisyyttä se vaatii.
Luulisi tuolit ja pöytä olevan helpommasta päästä.
Vuosi sitten kokosin tuolit ja pöydän,eikä ollut mitään ongelmia.
Pyydä naapurista apua jos ei muuten saa kasattua:)) - keskell palikoita ja ruuveja
sinkku55 kirjoitti:
Kyllä ne saa kootuksi,kun vain katsot ja mietit,kärsivällisyyttä se vaatii.
Luulisi tuolit ja pöytä olevan helpommasta päästä.
Vuosi sitten kokosin tuolit ja pöydän,eikä ollut mitään ongelmia.
Pyydä naapurista apua jos ei muuten saa kasattua:))vai niin, ei siis kukaan osaa nykyään enää
auttaa ketään myöskään.
Sitäpaitsi ,se on miesten työtä koota kaikki huonekalut ja rakentaa,ja muutenkin kaikki raskaammat työt ja korjaukset . - Ajomies
sinkku55 kirjoitti:
Mut onneksi mulla ei, olen kätevä käsistä joka saralla:))))))
Niin huomaan omista lapsista,että peukalo on keskellä kämmentä:))))Siinähän sitä "puuhamaata" sinulle riittää.
- Taitavalla ja ahkeralla äidillä ei ole milloinkaan taitavia ja osaavia tyttäriä - poikiakaan hmm !
Usein myös miehestä kasvaa "sohvaperuna"
kun on hyvän sohvan hyvä kokoaja omasta takaa !. - sinkku55
Ajomies kirjoitti:
Siinähän sitä "puuhamaata" sinulle riittää.
- Taitavalla ja ahkeralla äidillä ei ole milloinkaan taitavia ja osaavia tyttäriä - poikiakaan hmm !
Usein myös miehestä kasvaa "sohvaperuna"
kun on hyvän sohvan hyvä kokoaja omasta takaa !.saamaton mies,siksi erosinkin siitä 12 vuoden avioliiton jälkeen.
Seuraava mieskin olikin kätevä,mut se nukkui pois:((
Tästä uudesta kaverista en vielä tiedä,kun ei asuta yhdessä:))
Mut onneksi olen itse kätevä käsistä,enkä ole riippuvainen miehestä kuin yhdessä asiassa;))) - Ajomies
sinkku55 kirjoitti:
saamaton mies,siksi erosinkin siitä 12 vuoden avioliiton jälkeen.
Seuraava mieskin olikin kätevä,mut se nukkui pois:((
Tästä uudesta kaverista en vielä tiedä,kun ei asuta yhdessä:))
Mut onneksi olen itse kätevä käsistä,enkä ole riippuvainen miehestä kuin yhdessä asiassa;)))Mihinkäs sitä puuseppää vielä tarvitaan muuhun kuin osoittamaan sen "kaapin paikan" vai miten lienee ?
Jos mies oli "saamaton" niin lähetitkö pois vai kävikö mahdollisesti niin, ettei hän jäänytkään
saamattomaksi kun löysi jonkun joka halusi antaa
rakkauttaan ja mies tunsi vihdoinkin tuntea itsensä myös rakastetuksi. - sinkku55
Ajomies kirjoitti:
Mihinkäs sitä puuseppää vielä tarvitaan muuhun kuin osoittamaan sen "kaapin paikan" vai miten lienee ?
Jos mies oli "saamaton" niin lähetitkö pois vai kävikö mahdollisesti niin, ettei hän jäänytkään
saamattomaksi kun löysi jonkun joka halusi antaa
rakkauttaan ja mies tunsi vihdoinkin tuntea itsensä myös rakastetuksi.Rakkautta oisi saanut jos oisi ollut kunnon mies.
Minä kun olen semmonen jos mua rakastetaan,niin mies ei kyllä jää osattomaksi rakkaudesta;))
Tietenkin alussa oli rakkautta,eihän sitä toisen vikoja nää kun rakastuu:)))
Mut kun oli alkoholiin taipuvainen ja minä en sellaista miestä katso.
Eipähän löytänyt uutta,kun haikaili minun perään loppu elämän ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi392872Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs282683100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es442346Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201921Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo401833Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa571669- 381553
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä331447- 451373
- 261231