Olen ehkä kuukauden ajan ollut huomaavinani että aina tomaattia syötyäni tulee käsivarren taipeisiin hieman ihottumaa. Ihottuma on ollut kuitenkin varsin vähäistä. Nyt aivan yhtäkkiä eräänä kauniina aamuna mun silmäluomet sekä molemmat taipeet olivat aivan ihottuman peitossa, ei kutita, kirvelee vaan pirusti. En ollut syönyt mitenkään erityisen paljon mitään. Hämmentää vaan, kun mulla ei oo ikinä ruoka-aineallergiat tullut silmäluomiin, vain taipeisiin. Toinen vaihtoehto on allergisuus lehmille, ihottuman puhkeamista ennen olin ollut navetassa töissä muutamana päivänä. En osaa sanoa kummasta oireet ovat tulleet. Jos tomaatista, niin voiko allergia aivan yhtäkkiä "räjähtää" todella pahaksi? Ja voiko eläinpölyallergiasta tulla moisia iho-oireita? Olen 22, eikä minulla ole ollut mitään allergioita sitten ihan pikkulapsivuosien.
Kuinka nopeasti allergia
puhkeaa?
1
275
Vastaukset
- kokenut
Kyllä allerginen reaktio riittävän altistuksen jälkeen "pamahtaa" jokus tosi voimakkaasti.
Mene ihmeessä lääkärille, jotta saat passituksen testeihin!
Monesti ruoka-aine ja esim. siitepölyallergiat ovat yhteydessä toisiinsa.
Kärsit tod.näk. useammasta allergiasta?
Itse en edes tiennyt altistuneeni sairaalassa varjoainekuvauksessa jodille.
Seuraava varjoainekuvaus veikin sitten teholle, kun kurkku turposi melkein umpeen ja sydänkin tohinassa pysähtyi:(((
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1127356Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista705861- 955034
- 524305
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494136- 2233996
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283758- 423615
- 552962
- 422467