Oltiin Green Gardenissa viikko ja laitatin hotellin parturissa tytölleni(5v) pikkuletit hiuksiin. Maksoi
20 liiraa ja laitto kesti noin puoli tuntia.
Tarjolla oli erivärisiä ja -näköisiä pampuloita, mistä tyttö sai valita mieleisensä. Kampaaja oli todella näppärä ja lopputulos on todella siisti. Kertoi että ne kestää kahdesta kolmeen viikkoa siistinä ja hoidoksi ei tarvita muuta kuin shampoopesu.
Pikkuletit Alanyassa
38
3867
Vastaukset
- Joka päivä peseytyvä
Ohoh! Kuulostaa näin suomalaisen miehen silmissä aika paljolta tuo 2-3 viikkoa. On huomioitava että hiuksia ei pestä Turkissa yhtä usein kuin Suomessa ja muutenkaan turkkilaisten hygienia ei ole suomalaisten tasoa, joten kai ne lupailevat mitä vaan.
Ihmettelen miten hiuksia voi pestä kunnolla jos ne on letitetty. Luulisi että sinne lettien sisään kertyy rasvaa ja kaikenlaista pöpöä ja pieneliötä. Kyllä poninhäntä olisi ollut parempi ratkaisu.- selam
"muutenkaan turkkilaisten hygienia ei ole suomalaisten tasoa"
Voi olla totta massaturismikohteissa, mutta muuten kotioloissa näin siivoushullua kansaa en ole aikaisemmin tavannut. Vähempikin jynssääminen riittäisi. Myös kaikki halvat hotellit, joissa olen majaillut, ovat olleet siistejä. Samoin Kreikassa, mutta Länsi-Euroopassa on vähän niin ja näin. - miten monta...
turkkilaista tunnet ja olet nähnytmiten usein he peseytyvät.. mun tuntemat turkkilaiset vähintään kerran päivässä!
- Joka päivä peseytyvä
selam kirjoitti:
"muutenkaan turkkilaisten hygienia ei ole suomalaisten tasoa"
Voi olla totta massaturismikohteissa, mutta muuten kotioloissa näin siivoushullua kansaa en ole aikaisemmin tavannut. Vähempikin jynssääminen riittäisi. Myös kaikki halvat hotellit, joissa olen majaillut, ovat olleet siistejä. Samoin Kreikassa, mutta Länsi-Euroopassa on vähän niin ja näin.Sanoit majailleesi halvoissa hotelleissa, siinä voit olla asiantuntija ja uskon sinua. Jos lähden lomalle, niin en koskaan käytä halpoja hotelleja. Eikä vaimonikaan suostuisi asumaan moisissa laitoksissa ja pilamaan lomaansa. Mutta kyllä tuo hygienia Turkissa on ihan keskiajalta Suomeen verrattuna, sen olemme Turkin matkoilla huomanneet.
- selam
Joka päivä peseytyvä kirjoitti:
Sanoit majailleesi halvoissa hotelleissa, siinä voit olla asiantuntija ja uskon sinua. Jos lähden lomalle, niin en koskaan käytä halpoja hotelleja. Eikä vaimonikaan suostuisi asumaan moisissa laitoksissa ja pilamaan lomaansa. Mutta kyllä tuo hygienia Turkissa on ihan keskiajalta Suomeen verrattuna, sen olemme Turkin matkoilla huomanneet.
"hygienia Turkissa on ihan keskiajalta Suomeen verrattuna, sen olemme Turkin matkoilla huomanneet"
Todellisuus on aina monimutkaisempi. Jos puhutaan turistikohteiden hygieniatasosta, niin kyllä varmaan on heikompi. Esim. baareissa ja ravintoloissa elintarvikeriskit ovat Suomea paljon suuremmat. Jos taas puhutaan paikoista, missä on lähinnä paikallisia, niin tilanne on täysin toinen. Ravintolaruoka on TUORETTA suomalaiseen verrattuna. Ilman mitään snobbailua turkkilaiset ystäväni lähettävät raflassa ruuat takaisin, jos eivät tyydytä. Turkistit syövät mitä tuodaan ja laatu huononee. Ahne turkkilainen yrittäjä tietää tämän ja kiskoo huimia hintoja roskasta - ja pilaa Turkin maineen.
Seuraavan kerran kun käytte, vilkaiskaa jotain suurempaa kauppaa (Gima, Migros). Lihatiskillä annetaan tarkat tiedot jokaisesta lihapalasta mukaanlukien alkuperä ja tarkastuseläinlääkärin numero.
Kyllä minusta esim. Iso-Britannian hygieniataso ja siisteys on törkeästi heikompi kuin Turkin. Olen asunut kauan molemmissa, joten kokemusta on kertynyt.
Sama pätee muuten Kreikkaan: turistipaikoissa on törkeää mutta muualla ihan toista. En yleensä lomailekaan missään, missä on yhtään ulkomaalaista turistia. Paikalliset osaavat vaatia.
Joo olen kanssasi samaa mieltä, lomaa ei pidä pilata rotankolossa asumalla. Sama pitää pitää mielessä myös ravintoloissa: ei saa tyytyä huonoon ruokaan ja palveluun. Tosin silloin saattaa lomaviikko vierähtää riidellessä, ovat nämä turistimestat sen verran pilattuja. - Joka päivä peseytyvä
selam kirjoitti:
"hygienia Turkissa on ihan keskiajalta Suomeen verrattuna, sen olemme Turkin matkoilla huomanneet"
Todellisuus on aina monimutkaisempi. Jos puhutaan turistikohteiden hygieniatasosta, niin kyllä varmaan on heikompi. Esim. baareissa ja ravintoloissa elintarvikeriskit ovat Suomea paljon suuremmat. Jos taas puhutaan paikoista, missä on lähinnä paikallisia, niin tilanne on täysin toinen. Ravintolaruoka on TUORETTA suomalaiseen verrattuna. Ilman mitään snobbailua turkkilaiset ystäväni lähettävät raflassa ruuat takaisin, jos eivät tyydytä. Turkistit syövät mitä tuodaan ja laatu huononee. Ahne turkkilainen yrittäjä tietää tämän ja kiskoo huimia hintoja roskasta - ja pilaa Turkin maineen.
Seuraavan kerran kun käytte, vilkaiskaa jotain suurempaa kauppaa (Gima, Migros). Lihatiskillä annetaan tarkat tiedot jokaisesta lihapalasta mukaanlukien alkuperä ja tarkastuseläinlääkärin numero.
Kyllä minusta esim. Iso-Britannian hygieniataso ja siisteys on törkeästi heikompi kuin Turkin. Olen asunut kauan molemmissa, joten kokemusta on kertynyt.
Sama pätee muuten Kreikkaan: turistipaikoissa on törkeää mutta muualla ihan toista. En yleensä lomailekaan missään, missä on yhtään ulkomaalaista turistia. Paikalliset osaavat vaatia.
Joo olen kanssasi samaa mieltä, lomaa ei pidä pilata rotankolossa asumalla. Sama pitää pitää mielessä myös ravintoloissa: ei saa tyytyä huonoon ruokaan ja palveluun. Tosin silloin saattaa lomaviikko vierähtää riidellessä, ovat nämä turistimestat sen verran pilattuja.Luin tässä taannoin näillä palstoilla, (en löytänyt sitä tähän hätään uudestaan) kun joku suomalainen oli ollut kesätyöntekijänä turkkilaisessa ravintolassa, niin siellä yhdellä turkkilaisella työntekijällä oli ollut koko ajan vessahätä (ripuli). Eikä tämä henkilö ollut huolehtinut edes käsien pesusta vessassa käynnin jälkeen.
Samanlaisen tapauksen huomasin itse yleisessä vessassa, kun turkkilainen oli täysistonnalla (hänelläkin kuului olevan ripuli, ehkä ne kebabin mausteet), niin eipä hän vilkaissutkaan käsienpesulavuaaria, vaan kävellessään pois katsoi peiliä ja haroi hiuksiaan. HYI HYI, enpä kättelisi häntä tai söisi hänen ruokiaan!!! - Joka päivä peseytyvä
miten monta... kirjoitti:
turkkilaista tunnet ja olet nähnytmiten usein he peseytyvät.. mun tuntemat turkkilaiset vähintään kerran päivässä!
Sinulle joka kirjoitit otsikolla "haista paska" ja nimimerkillä "miten monta...".
Tunnen monta Turkkilaista ja ne eivät huolehdi peseytymisestään tarpeeksi, ainakin hajusta päätellen. Ja jos minun nyt sitten tarvitsee haistaa sitä Turkkilaista p***aa kuten kirjoitit, niin toivoisin, ettei sitä ainakaan tarvitsisi maistaa ruoassani. - selam
Luin tässä taannoin näillä palstoilla, (en löytänyt sitä tähän hätään uudestaan) kun joku suomalainen oli ollut kesätyöntekijänä turkkilaisessa ravintolassa, niin siellä yhdellä turkkilaisella työntekijällä oli ollut koko ajan vessahätä (ripuli). Eikä tämä henkilö ollut huolehtinut edes käsien pesusta vessassa käynnin jälkeen.
Samanlaisen tapauksen huomasin itse yleisessä vessassa, kun turkkilainen oli täysistonnalla (hänelläkin kuului olevan ripuli, ehkä ne kebabin mausteet), niin eipä hän vilkaissutkaan käsienpesulavuaaria, vaan kävellessään pois katsoi peiliä ja haroi hiuksiaan. HYI HYI, enpä kättelisi häntä tai söisi hänen ruokiaan!!!Joo, karseita juttuja. Aikoinaan tuli päivystettyä Englannissa pubeissa aika tiuhaan. Sen vaan sanon, että jos vanhan mutta vähänkäytetyn pesualtaan haluaa ostaa, se kannattaa ostaa Englannista pubista, missä käsienpesu taitaa rajoittua jouluun ja pääsiäiseen. Kaikenlaista sitä on, joo. Turkissa(kin) kannattaa valita ravintola huolella.
Tunnen turkkilaisten kotihygieniapuolen liiankin hyvin. Bakteereja suurempi vaara on puhdistuskemikaalimyrkytys, sillä niin innokkaasti niitä käytetään. Katsokaa Turkin TV:n mainoksia: pelkkää pesujauhetta ja muuta siivouskamaa. - sinua
Sinulle joka kirjoitit otsikolla "haista paska" ja nimimerkillä "miten monta...".
Tunnen monta Turkkilaista ja ne eivät huolehdi peseytymisestään tarpeeksi, ainakin hajusta päätellen. Ja jos minun nyt sitten tarvitsee haistaa sitä Turkkilaista p***aa kuten kirjoitit, niin toivoisin, ettei sitä ainakaan tarvitsisi maistaa ruoassani.tottakai poikkeuksia löytyy mutta uskon että valehtelet. tunnet mahdollisesti sen lähimmän kebab pizzerian pitäjän joka haisee sille rasvalle jota syöt.. olen asunut maassa työskennellessäni siellä oppaana joten tunnen ja tiedän ehkä hieman enemmän näistä asioista kuin sinä.. ja kiinnostaa jos nimenomaan turkkilaisista miehistä puhut että miten läheistä tuttavuutta olet yrittänyt heidän kanssa tehdä kun ihan haistelemaan asti olet päässyt?? veikkaan että olet niin nokkela kaveri että vastaat että ei tarvinnut haistella kun haisee niin pitkälle.. siinä tapauksessa en voi muuta sanoa kun että seura tekee kaltaisekseen!!
- henna
Luin tässä taannoin näillä palstoilla, (en löytänyt sitä tähän hätään uudestaan) kun joku suomalainen oli ollut kesätyöntekijänä turkkilaisessa ravintolassa, niin siellä yhdellä turkkilaisella työntekijällä oli ollut koko ajan vessahätä (ripuli). Eikä tämä henkilö ollut huolehtinut edes käsien pesusta vessassa käynnin jälkeen.
Samanlaisen tapauksen huomasin itse yleisessä vessassa, kun turkkilainen oli täysistonnalla (hänelläkin kuului olevan ripuli, ehkä ne kebabin mausteet), niin eipä hän vilkaissutkaan käsienpesulavuaaria, vaan kävellessään pois katsoi peiliä ja haroi hiuksiaan. HYI HYI, enpä kättelisi häntä tai söisi hänen ruokiaan!!!oletatko että kaikki turkkilaiset miehet ovat kokkeja tai tarjoilijoita??! :D:D:D minullakin oli ripuli turkissa :DDD
- yleistäjä
Samanlaisen tapauksen huomasin itse yleisessä vessassa, kun turkkilainen oli täysistonnalla (hänelläkin kuului olevan ripuli, ehkä ne kebabin mausteet), niin eipä hän vilkaissutkaan käsienpesulavuaaria, vaan kävellessään pois katsoi peiliä ja haroi hiuksiaan. HYI HYI, enpä kättelisi häntä tai söisi hänen ruokiaan!!!Kerran näin keravalaisen junassa humalassa. Kaverini Osku tuntee yhden tyypin, joka kävi Keravalla ja näki jonkun ostavan kaljaa. Kaikki keravalaiset ovat juoppoja.
- Joka päivä peseytyvä
selam kirjoitti:
Joo, karseita juttuja. Aikoinaan tuli päivystettyä Englannissa pubeissa aika tiuhaan. Sen vaan sanon, että jos vanhan mutta vähänkäytetyn pesualtaan haluaa ostaa, se kannattaa ostaa Englannista pubista, missä käsienpesu taitaa rajoittua jouluun ja pääsiäiseen. Kaikenlaista sitä on, joo. Turkissa(kin) kannattaa valita ravintola huolella.
Tunnen turkkilaisten kotihygieniapuolen liiankin hyvin. Bakteereja suurempi vaara on puhdistuskemikaalimyrkytys, sillä niin innokkaasti niitä käytetään. Katsokaa Turkin TV:n mainoksia: pelkkää pesujauhetta ja muuta siivouskamaa.Olen oppinut tuntemaan turkkilaisten tavat useiden vuosien aikana ja olen todennut, että kyllä olisi hygienian hoidossa paljon parantamisen varaa. Eivät pese käsiään, edes silloin kun on ripuli, jolloin varmasti bakteerit leviävät.
Olen käynyt yhden ystäväni luona kylässä ja olen sielläkin todennut, että koko rappu haisee lialle ja p****lle, heti sen jälkeen kun turkkilainen perhe oli siihen muuttanut. Tämän on todennut useampi ihminen. - tjl
Olen oppinut tuntemaan turkkilaisten tavat useiden vuosien aikana ja olen todennut, että kyllä olisi hygienian hoidossa paljon parantamisen varaa. Eivät pese käsiään, edes silloin kun on ripuli, jolloin varmasti bakteerit leviävät.
Olen käynyt yhden ystäväni luona kylässä ja olen sielläkin todennut, että koko rappu haisee lialle ja p****lle, heti sen jälkeen kun turkkilainen perhe oli siihen muuttanut. Tämän on todennut useampi ihminen.No on sulla isot otoskoot tutkimuksessasi, kun yhdenkin kaverin rapussa asuu turkkilaisia.
Soon nyt sillä tavalla, että minä olen asunut Turkissa useita vuosia ja vieläkin asun. Olen tekemisissä vain turkkilaisten kanssa. En ole havainnut mitään ihmeempää hygieniavajetta. En ole pahemmin sairastunut enkä erityisemmin vältellyt mitään ruoka-aineita. Jos hakeutuu räkälöihin syömään, niin se on vähän oma vika.
Suomessa asuessani sen sijaan juopoista suomalaisnaapureista oli jatkuvasti hajuhaittoja. Jos joku yrittää väittää suomalaisia siisteiksi, niin eikun haistelemaan julkiseen hissiin tai porttikäytävään tai Helsingissä aseman kulmille. Tai istu joskus ratikan takapenkille mukavien kanssamatkustajien viereen. Joka paikassa haisee.
Jotenkin tuntuu kummalliselta lukea uutta "faktatietoa" omasta jokapäiväisestä elämästäni. No, kai te tiedätte paremmin. - että on
tjl kirjoitti:
No on sulla isot otoskoot tutkimuksessasi, kun yhdenkin kaverin rapussa asuu turkkilaisia.
Soon nyt sillä tavalla, että minä olen asunut Turkissa useita vuosia ja vieläkin asun. Olen tekemisissä vain turkkilaisten kanssa. En ole havainnut mitään ihmeempää hygieniavajetta. En ole pahemmin sairastunut enkä erityisemmin vältellyt mitään ruoka-aineita. Jos hakeutuu räkälöihin syömään, niin se on vähän oma vika.
Suomessa asuessani sen sijaan juopoista suomalaisnaapureista oli jatkuvasti hajuhaittoja. Jos joku yrittää väittää suomalaisia siisteiksi, niin eikun haistelemaan julkiseen hissiin tai porttikäytävään tai Helsingissä aseman kulmille. Tai istu joskus ratikan takapenkille mukavien kanssamatkustajien viereen. Joka paikassa haisee.
Jotenkin tuntuu kummalliselta lukea uutta "faktatietoa" omasta jokapäiväisestä elämästäni. No, kai te tiedätte paremmin.hyvin yleistä se, että hajuaisti tottuu hajuun. EI ole ihme jos et haista niitä Turkkilaisten hajuja jos olet asunut siellä niin kauan Iljettävää.
- Osku
tjl kirjoitti:
No on sulla isot otoskoot tutkimuksessasi, kun yhdenkin kaverin rapussa asuu turkkilaisia.
Jotenkin tuntuu kummalliselta lukea uutta "faktatietoa" omasta jokapäiväisestä elämästäni. No, kai te tiedätte paremmin.Johan hait esimerkit Suomesta. Jokaisesta maasta löytyy paikkoja jossa haisee. Ihan turha lähteä hakemaan jotain aseman vessaa esimerkiksi. Turkkilaisten hygienia on toisaalla aivan kunnossa mutta enemmistöltään he ovat kyllä aika sottaista porukkaa. Olen asunut Turkissa työni takia noin 8 kuukautta ja kyllä suomalaiset ovat neuroottista kansaa Turkkilaisiin verrattuna jos siisteyttä käytetään mittapuuna.
- tjl
Osku kirjoitti:
Johan hait esimerkit Suomesta. Jokaisesta maasta löytyy paikkoja jossa haisee. Ihan turha lähteä hakemaan jotain aseman vessaa esimerkiksi. Turkkilaisten hygienia on toisaalla aivan kunnossa mutta enemmistöltään he ovat kyllä aika sottaista porukkaa. Olen asunut Turkissa työni takia noin 8 kuukautta ja kyllä suomalaiset ovat neuroottista kansaa Turkkilaisiin verrattuna jos siisteyttä käytetään mittapuuna.
Tämä "haiseeko turkkilainen" -keskustelu on täysin järjetön, mutta niin on suuri osa palstan keskusteluista. Mutta menkööt.
"Olen asunut Turkissa työni takia noin 8 kuukautta"
No niin, sinun kanssasi siis kannattaa keskustella, kun tietosi ei ole tasolla "kaverin kaima näki turkkilaisen kadulla", mitä suurin osa jutuista täällä on. Täyttä asenteellista roskaa.
"Turkkilaisten hygienia on toisaalla aivan kunnossa mutta enemmistöltään he ovat kyllä aika sottaista porukkaa"
Koska sinä et valehtele, koska minä en valehtele ja meillä on kummallakin monipuolista kokemusta Turkista (oletan että et ollut vain yhdessä paikassa) eikä kumpikaan halua tendenssimäisesti kaunistella/mollata Turkkia, näkökulmaero selittyy juuri sanalla "toisaalla". Turkki on hyvin monitasoinen yhteiskunta ja tämä heijastuu siisteydessäkin. Minä vertaan Turkin koulutettua keskiluokkaa Suomen vastaavaan ja väitän, että eroja ei ole. Ankaran slummeissa tai Itä-Turkin maaseudulla tilanne on toinen. Turkkilaisten mainetta Euroopassa pilaa se, että siirtolaiset tulevat tietenkin pääasiassa maaseudulta hyvin köyhistä olosuhteista, joissa hygienia on aivan toisella tasolla kuin esim. Ankarassa.
Siisteydessä on kulttuurieroja. Jotkut asiat koetaan Suomessa likaisina (esim. samasta lasista juominen), toiset Turkissa (esim. lattialle pudonneen haarukan käyttäminen pesemättä). Suurin osa on tietenkin samoja (esim. kengät jalassa käveleminen sisällä).
"Ihan turha lähteä hakemaan jotain aseman vessaa esimerkiksi"
Aseman vessa (tosin minä puhuin lähinnä aseman ympäristöstä, en vessasta) on siisteyden Big Mac indeksi. Tilanne on sama kaikkialla, joten voi verrata. Turkissa bussiasemien vessat ovat yleensä siistejä, esim. Kreikassa törkeässä kunnossa. Suomesta en tiedä, kun en linja-autolla matkusta. - tjl
Olen oppinut tuntemaan turkkilaisten tavat useiden vuosien aikana ja olen todennut, että kyllä olisi hygienian hoidossa paljon parantamisen varaa. Eivät pese käsiään, edes silloin kun on ripuli, jolloin varmasti bakteerit leviävät.
Olen käynyt yhden ystäväni luona kylässä ja olen sielläkin todennut, että koko rappu haisee lialle ja p****lle, heti sen jälkeen kun turkkilainen perhe oli siihen muuttanut. Tämän on todennut useampi ihminen.Tänään kuljin hissillä moneen otteeseen yhteensä 15 turkkilaisen kanssa. Sitten kävin ostamassa ruokaa kaupasta, jonossa oli viitisen ihmistä. Kävin myös turkkilaisten tuttavien kanssa syömässä ravintolassa.
Arvaa mitä: missään ei haissut, kukaan ei haissut vaikka oli todella kuuma päivä. Ostamani ruoka oli hyvää ja tuoretta. Ravintolassa mezet ja salaatit olivat juuri tehtyjä, tuoreita, ja grillattu kala oli erinomainen ja aamulla ravintolaan tuotu.
Vessassa en kytännyt käsienpesua, koska vessatirkistely ei kuulu harrastuksiini.
Aika yllättävää. - Miten suomalaisen...
Samanlaisen tapauksen huomasin itse yleisessä vessassa, kun turkkilainen oli täysistonnalla (hänelläkin kuului olevan ripuli, ehkä ne kebabin mausteet), niin eipä hän vilkaissutkaan käsienpesulavuaaria, vaan kävellessään pois katsoi peiliä ja haroi hiuksiaan. HYI HYI, enpä kättelisi häntä tai söisi hänen ruokiaan!!!Enpä ole huomannut, että turkkilaiset haisisivat esim hieltä. Toisin on kun suomalainen hikeä valuen raahautuu ravintolaan shortseissaan ja vaatii palvelua ja siisteyttä ja hygieniaa...Joskus voisi todella ajatella itseään ja omaa käytöstään. Kun turkkilainen kävelee kadulla ohitsesi ei siinä haise hiki, vaan parfyymi ja sitruuna.Kun suomalainen tulee turkissa vastaan kadulla, niin sen huomaa.
- mami
pikkuletit keväällä, myöskin Alanyassa. Maksoi kylläkin 20 € ja laitto kesti 2 tuntia ja 45 minuuttia. Letit kesti noin 6 viikkoa, sitten alkoivat purkautumaan ja näyttämään jotenkin hapsuiselta joten purettiin, joka olikin varsinainen operaatio.
- tyttyryy
Mammuliini, laitettiinko ne letit tytön omiin hiuksiin vai laitettiinko kuituletit?
Missä tehit tämän letityksen, siis missä hotellissa?aika edullista
- Huolestunut äiti
Missä Suomessa voi laittaa niitä turkkilaisia lettejä ja pompuloita. Täytyykö matkustaa lapseni kanssa Turkkiin jotta saan niitä pompuloita lapseni päähän???
- äiti
Onko joku matkustamassa lähiaikoina turkkiin, niin voisi tuoda minullekin erivärisiä pampuloita? Itse en uskalla lähteä turkkiin kun siellä räjähtelee ja noi raiskauksetkaan ei ole kovin mukavia lomalla.
- muodikas pikku leidi
Tyttärelläni (6v) on vaalet suorat hiukset. Sopisikohan hänellekin pikkuletit? Entä kun letit puretaan, niin mitenkä tyttö mahtaa reagoida kiharoihin. Onko kokemusta? En haluaisi pilata tyttäreni kauniita vaaleita hiuksia.
- pikkublondin äiskä
Kokemusta on omasta tyttärestäni, jolla on myös kauniit suorat (hieman lainehtivat) vaaleat hiukset. Laitoin tyttärelleni pikkulettejä jotka purettiin sitten parin viikon päästä. Lopputulos ei ollut hänen mielestään onnistunut, koska hän ei halunnut lähteä kouluun sen näköisenä.
Nyt jälkeenpäin ajatellen niitä ei olisi pitänyt laittaa hänelle ollenkaan. Tulos ei ollut kovin imarreltava, vaikka en sitä tyttärelleni koskaan sanonutkaan. Sinun varmaan kannattaisi keskustella lapsesi kanssa ja kertoa, että lopputulos ei ole välttämättä sitten hänen mieleensä. - vaalennus
pikkublondin äiskä kirjoitti:
Kokemusta on omasta tyttärestäni, jolla on myös kauniit suorat (hieman lainehtivat) vaaleat hiukset. Laitoin tyttärelleni pikkulettejä jotka purettiin sitten parin viikon päästä. Lopputulos ei ollut hänen mielestään onnistunut, koska hän ei halunnut lähteä kouluun sen näköisenä.
Nyt jälkeenpäin ajatellen niitä ei olisi pitänyt laittaa hänelle ollenkaan. Tulos ei ollut kovin imarreltava, vaikka en sitä tyttärelleni koskaan sanonutkaan. Sinun varmaan kannattaisi keskustella lapsesi kanssa ja kertoa, että lopputulos ei ole välttämättä sitten hänen mieleensä.Kun luin kirjoituksianne niin kyllä näyttää että teillä kuitenkin on asiat melko hyvin lastenne valituksista huolimatta. Minun lapseni haluaisi kovasti suorat ja valkoiset hiukset. Mutta se taitaa olla aika vaikeaa, kun lapseni on perinyt isältään toisenlaisia geenejä. Tietääkö joku miten ja missä hiukset kannattaisi suoristaa ja vaalentaa? Ja olisko mahdollista tehdä se hänelle itse kotona?
- ainakaan
vaalennus kirjoitti:
Kun luin kirjoituksianne niin kyllä näyttää että teillä kuitenkin on asiat melko hyvin lastenne valituksista huolimatta. Minun lapseni haluaisi kovasti suorat ja valkoiset hiukset. Mutta se taitaa olla aika vaikeaa, kun lapseni on perinyt isältään toisenlaisia geenejä. Tietääkö joku miten ja missä hiukset kannattaisi suoristaa ja vaalentaa? Ja olisko mahdollista tehdä se hänelle itse kotona?
kannata rueta vaalentamaan. Jos haluaa tummasta vaaleaksi niin täytyy tehdä ensin värin poisto ja sitten "värjätä" vaaleaksi. Sitä ei kannata tehdä kotikonstein vaan mennä ehdottomasti hyvälle parturille.
- äitix2
6-vuotiaalle tyttärelleni ja hänen ystävälleen laitettiin pikkulettejä pampuloineen heinäkuussa Alanyassa. Hinta oli 12 €/pää, lettejä noin 15 kpl. Erittäin hyvää ja siistiä työtä. Hiuksia ollaan pesty normaalisti noin 3 krt viikossa ja letit ovat pysyneet hyvin. Pikkuneiti on niistä niin innostunut ettei halua niitä pois, mutta ei niitä kovin kauaa enää voi pitää kun hiukset kasvavat ja päälaella on nyt sellaista pystytukkaa joka alkaa näyttää vähän hassulta. Tämä keskustelu menikin sitten ihan uusille urille kun alettiin puhua turkkilaisten hygieniasta ja siitä miten usein peseytyvät... Minulla on monta turkkilaista ystävää eikä kukaan heistä haise pahalle, peseytyvät vähintään kerran päivässä ja tuoksuvat aina raikkaalle. Turkkilaiset miehet käyttävät esim. parturipalveluja (hiusten siistiminen, parranajo yms.) paljon suomalaista miestä useammin. Naiset pitävät todella hyvää huolta hygieniastaan. En ollenkaan ymmärrä miksi jotkut väittävät muuta!
- tietoahaluavatyttö
ostitteko ne letit kreikasta tai rodokselta? maksoi siis 20 e? ja mistä hotellissa kävitte laittamassa ne? muistatko hotellin nimen tai osoitteen? vastatkaa pliis !
- letittytölle15
Me laitatettiin tyttärelle letit Turkin Alanayassa Bascha Bay- hotellin kampaamossa. Maksoi noin 20 eur 2 vuotta sitten.
- tietoahaluavatyttö
mutta tietääkö kukaaan saako kreikasta sellaisia pikku lettejä ja jos tiedät niin mistä päin,, rodokselta..?
- hahahhahahahaahaaaaa
No ne nyt on niin old school, että unohda koko letit. Ihmiset nauraa sulle!
- tietoahaluavatyttö
kertokaa nyt saako niit kreikasta rodokselta?
- pikkutytölle
Mene huutelemaan siitä Kreikan palstalle!!! Ja opettele käyttäytymään. Muista että kylän hevosetkin nauraa sulle ja sun pikkuleteille.
Sitten kun kasvat aikuiseksi opit tietämään, että rahalla saa (kaikkea) ja hevosella pääsee...
- tietoahaluavatyttö
sori mut en vitus oo pikku tyttö :D::D:D:D:D::D:D:D.:Dd
sä ootki joku aikuinen vai ? noloo sanoo tollee ku et ees tunne mua..- eilettipää
Jospa nyt todellakin menisit Kreikka foorumiin kyselemään , sinä aikuinen nainen, tyttö vaiko poika ; )
- pikkutytölle
No itseään tytöttelevä on yleensä pikkutyttö, joka muuten kirjoitetaan yhteen. Tämänkin opit varmasti peruskoulussa, kun käyt sen loppuun.
Lisäksi hymiöiden käyttö paljastaa sinut vielä lapseksi. Noloa käyttää nolo-verbiä. :)
- apuahaluavatyttö
mee vittuu jo..
- pikkutytölle
Minkä ihmeen takia?
Siisti sinä suusi ja mene sinne Rhodos-palstalle kyselemään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042915Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391550Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911406- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze117957Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763