SilverFox

Esperanza

Elikkäs tollanen alumiini vene olis tiedossa. Moottori 50hp kakstahti evindure ja pienempi kone uisteluun. Onkos teil kokemuksia ko. veneestä ja sen ominaisuuksista, soveltuuko uistelu käyttöön miten hyvin??? Tosin kone sais olla nelitahtinen, kakstuhatta luvulla kun eletään... Kertokaahan kaikkee mitä tiedätte... KIITOS!!!

14

2164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susi

osta paukapää Buster ja koneeksi Merten kauhu MERCURY.Rules

• fisher

Älytön kommentti. Et osannut edes perustella miksi venettä ei pitäisi ostaa.

• Foxitaan vaan

10 Vuotta on tullut veneellä ajeltua(95)ja ei nyt oikein negatiivista sanottavaa tahdo löytää millään. Ehkä pulpetissa saisi olla pikkutavaroille joku kuivasäilytystila(tein sellaisen itse). Alkuperäinen ratti oli Foxissa huono ja sen vaihdoin laadukkaampaan heti ostaessa. Keula tietenkin on matala ja jos siinä nyt 100kg istuu ja ajetaan täysin tyhjäkäynnillä,tulee siitä 1m aalto kastelemaan istujan. Heti kun kaasua lisää nousee keula ja ongelma/ominaisuus poistuu. Menee aallokossa aika pehmeästi ja ei kyllä turhia vettä sisälle roiski.merellä olen ajanut ja aika aallokkoa vene kestää. Rakenteellisesti ei ole mikään hajonnyt tai mitään vuotoja rungossa esiintynyt. Vene on täysin itsetyhjenevä. Lasikuitu sisusta on nätti vuosienkin päästä ja helppo pitää puhtaana. Kohtalaisen hyvät säilytystilat. Keulapenkin alle menee pari isoa reppua helposti ja pulpetin etulaatikkoon mahtuu Hyvin veneen pakolliset varusteet. Sivulaatikkoon(vapalaatikko) mahtuu kanssa hyvin pikkutavaraa ja vavat taitettuina.
      Peräistuimen alle menee 2 tankkia ja jää vielä tankkien päälle tilaa.
      Koneena oli aluksi 40hv 2t yamaha ja turhan pieni teho oli veneeseen. 4 henkeä veneessä ja rupesi liukuun lähtö olemaan vaikeeeta.
      Nyt on 60hv 2t. 5 aikuista veneessä,hyvin lähtee vielä liukuun ja huippua ottaa 27s. Yksin ajaessa 33 solmua on huiput ja marssi vauhti 24s. Kulutus n.15l/h.Hyvin perä kantaa 110kg koneen ja vielä 25kg apukoneen 2 aikuista(ei tule vesi peräkaivoon).
      Vetouistelussa pitää suuntansa ja 4hv 4t riittää hyvin apukoneeksi. Paikkahan on foxissa valmiina. Onhan varmasti parempia veneitä,mutta tässä on muutama ominaisuus josta minä pidän veneessä.

• Asiantuntevasta

kommentista. Täytyy vaan tuumata mitä veneestä kannattaa maksaa kun tuo jo aika iäkäs yhdistelmä ja todellakin tuo 2t kone epäilyttää. Siitä jo tuleekin lisäkustannuksia jos siihen sitte uuden nelikon laittaa perään... Mut kiitos vastauksesta...

• Nelitahtinen

Miksi se saisi olla nelitahtinen? Haluaisitko kenties maksaa moottorista ja huolloista selvästi enemmän? Vai uiko vene liian tasapainoisesti kevyemmällä 2-t koneella?

• 2-tahti

O menny jo pikkusen ohi aikakauden... Kauhee meteli ja savuaa ku höyryveturi. Nelikossa myös se etu et saa vetokoneen pudottaa lahnojen ruuaksi. Aika iso nelikko käypi myös uistelukoneeksi...

• Kekkuli
        2-tahti kirjoitti:

O menny jo pikkusen ohi aikakauden... Kauhee meteli ja savuaa ku höyryveturi. Nelikossa myös se etu et saa vetokoneen pudottaa lahnojen ruuaksi. Aika iso nelikko käypi myös uistelukoneeksi...

Isot koneet on tehyt ajeluun ei uisteluun ja pikku apu/uistelumoottori tuo turvallisuutta ja soveltuu muutenkin paremmin uisteluun. Kyllähän isollakin voi uistella, jos haluat koneestasi sellasen savuttavan nuhapumpum.
        Pikkukoneella saa uistelu nopeuden säädettyä paremmin. (saa kulkemaan riittävän hitaasti)
        Milläs sitten pääset rantaan, jos se löytämätön kivi löytyy ja hajottaa sen ison koneen?

• Tunariko
        2-tahti kirjoitti:

Höpö höpö, ei 2-t kone ole välttämättä yhtään äänekkäämpi, varsinkaan suuremmissa nopeuksissa. Pikasen saattaa toki öljyä pölläyttää, niin taitaa kyllä nelaritkin tehdä kunhan alkaa olemaan maileja takana...

• ....

Siis mitä se koneen tahtisuus siihen 2k luvulla olemiseen vaikuttaa? Jos hankit veneen uistelukäyttöön,ja mukaan saat vielä pikkukoneen vetoa varten,on 2t ajokoneena parempi.On meinaan aika paljon kevyempi kun joku läskilypsykonehonda.Ei se foksin perä liikoja muutenkaan kanna uistellessa.

• Honda mies

Evinrude 2t 50 hv painaa 106 kg ja
        Honda 4t 50 hv painaa 91 kg (pitkä riki).

Foxin perä kantaa kyllä hyvin pääkoneen ja apumoottorin. Tuolle apu/uistelukoneelle onkin Foxissa valmis paikka.

• Tenuttaja
        Honda mies kirjoitti:

Evinrude 2t 50 hv painaa 106 kg ja
        Honda 4t 50 hv painaa 91 kg (pitkä riki).

Foxin perä kantaa kyllä hyvin pääkoneen ja apumoottorin. Tuolle apu/uistelukoneelle onkin Foxissa valmis paikka.

suoraruiskukone, on muutenkin ihan toista maata kun ikivanhaa tekniikkaa olevan Honda.

• Make

Mukava ja tyylikäs vene.
      Tuo lasikuituinen sisäosa on mukava ja viileälläkin kelillä lämmin verrattuna paljaaseen peltiin.
      Itselläni on Fox 50:llä Hondalla ja hyvin menee uisteluvauhtia tälläkin koneella. Säädettävä ProPulse potkuri toimii veneessa varsin hyvin.

• Tollaseen

pakettiin kannattas uhrata euroja? Vene, ainakin keulalta lommoinen, kiveniskuista kuka ties...? Mut ilmeisesti muuten iha kunnossa. Koneista ei tarkempaa tietoa, mut tänä kesänä ei ilmeisesti vesillä ollut. Paljnko siis arvoa...???

• Ostaja

Olen kans ostamassa käytettyä Foxia ja tuollaiset 93-95 vene kone paketit ovat 5000-7000e. Itse olen pistänyt tarjouksen 95 veneestä 50hv 2t Tohatsusta 5000e. Pyynti oli 5800e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe