ITÄMAISEN TANSSI KOKEMUKSISTA..

Betty87

Heish!

Oisin kysynyt teiltä, jotka harrastatte itämaista tanssia, että mitä olette tykänneet siitä? Käyttekö esityksissä? Kuinka kauan olette harrastanee? Kertokaa yleisesti siitä tanssista, mitä mieltä ite ootte? Ja minkälaiset asut teillä on?

Kun itse harkitsen itämaisen tanssi alottamista..

6

2177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri minä

...itämaisesta tanssista.Tanssin vuoden sitä,ja siinä oppi jo paljon oman kehon hallintaa,mutta jouduin valitettavasti lopettamaan sen.
      Hartia ja selkä kivut lähtivät sen sileän tien ja yleiskuntokin nousi.
      Monipuolinen ja hauska tanssi,naisellisuus tulee kauniisti esiin.

• tanssijatyttönen

Harrastin tuossa noin vuoden itämaista tanssia,jatkosta en tiedä. Pidän tosi paljo tansseista,joissa saa lantion liikkeeseen-ja sellainen itämainenkin tanssi on.Tanssia ei ainakaan mun omasta mielestäni ole kauhean vaikeaa oppia ja se on tosi mukavaa!Olin ehkä valtavirrasta poikkeava harrastusvalinnallani ja monet mun ryhmässä oli mua tuntuvasti vanhempia,mutta se oli ehdottomasti kokemisenarvoista! Harkoissa varustuksena on yleensä ihan perusliikuntavaatetus (esim.t-paita housut)ja lisäksi mielellään tanssitossut ja huivi lantiolle liikkeitä korostamaan.
      Tuon vuoden aikana oli varsinainen yksi esitys.Siihen puvut ommeltiin itse (tai no,ompeli kuka osasi..)

Suosittelen sua ehdottomasti kokeilemaan! Mitä voisit menettää?

• MUMMO 50 V

Kannattaa aloittaa nuorena. On hyvää liikuntaa.On kiva liikkua, ei rasita niveliä. Yläkroppa tulee liikkuvaksi.
        Ryhmissä kannattaa aloittaa, videoista on vähän apua, mutta niillä pelkästään ei jaksa harrastusta jatkaa. Aloita harrastus yhdessä jonkun/joidenkin kavereiden kanssa ja kannustakaa toisianne.

• Nainen41

Aloitin itämaisen tanssin reilu puoli vuotta sitten. On hyvää liikuntaa ilman hyppyjä, tosi kivaa ja ennen kaikkea hyvin naisellista!

Itämaisessa tanssissa löytyy "uusia" lihaksia esimerkiksi vatsan alueelta ja aina tanssitunnin jälkeen on housujen vyötärö hauskasti aavistuksen löysempi kun on harjoitettu vatsaliikkeitä.

Tunneilla on hyvä olla vartalonmyötäiset asusteet jotta näkee kropan toimintaa ja oppii tekemään liikkeet oikein. Jalkaan perinteiset jumppatossut. Lisäksi jokaiselle ilmestyi lanteille kauniin värinen ja usein upeasti koristeltu "kilikalivyö" varsin pian, koska helistelyäänet ovat osa lajin viehätystä...

Esityksissä ei ole vielä oltu. Harrastus jatkuu nyt syksyllä, odotan innolla tuntien alkamista!

• Pikkis2

Itse oloen harrastanut n. 3 vuotta vatsatanssia. Olen kovasti pitänyt, olen oppinut hallitsemaan omaan kehoani aivan eri tavalla.
        Tanssi antaa myös ryhtiä joka päiväiseen elämään ja tunnen olevani paljon naisellisempi kun tanssin.
        Tanssi tunnilla saa olla luvan kanssa nainen. Myös minun selkä ja hartia kivut ovat hävinneet harrastuksen myötä.

Taivaallisen ihana harrastus, suosittelen lämpimästi!

• Elisa_Salo
        Pikkis2 kirjoitti:

Itse oloen harrastanut n. 3 vuotta vatsatanssia. Olen kovasti pitänyt, olen oppinut hallitsemaan omaan kehoani aivan eri tavalla.
        Tanssi antaa myös ryhtiä joka päiväiseen elämään ja tunnen olevani paljon naisellisempi kun tanssin.
        Tanssi tunnilla saa olla luvan kanssa nainen. Myös minun selkä ja hartia kivut ovat hävinneet harrastuksen myötä.

Taivaallisen ihana harrastus, suosittelen lämpimästi!

Hei! Aloitin itämaisen tanssin 12-vuotiaana, ja nyt on takana vuosia jo 10. Olen alusta asti nauttinut tästä harrastuksesta, ja osaksi varmasti juuri sen takia että siinä on vähän sitä 'jotakin'. Tekniikka on oltava hallussa, mutta myös tunne ja eläytyminen ovat tärkeässä osassa. Eli tällainen pulleampikin ihminen voi olla tässä lajissa taidokas, kun taas jokainen aerobic-anna ei ehkä pärjää. Suosittelen kaikille. Olen opettanut n. 6 vuotta eri tasoisia ryhmiä ja aina on piristävää nähdä kuinka nuoret ja vanhemmatkin tytöt innostuvat tanssimaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe