Lomaosakeviikko 10

Mitä maksaa?

Hei!!

Suunnittelemme ostavamme lomaosakkeen ja haluaisimme sen olevan talvilomaviikolla 10. Mökki saisi olla isohko, 60-90m2.
Sijainti jossain Ruka/Pyhä/Ylläs.
Haluaisimme kauppaan myös RCI-mahdollisuuden.

Kuinka paljon tälläisestä osakkeesta kannattaa mielestänne
maksaa?
Olisiko joku valmis myymään ko. osaketta?

Lisäksi haluaisimme ASIALLISIA kokemuksia
HCF osakkeista?
Oletteko olleet tyytyväisiä/ tyytymättömiä ostamiinne
osakkeisiin?
Onko osakevaihto ulkomaille ollut mielestänne toimivaa?

Kiitokset vastauksista!!

10

2154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka näyttää hyvältä

Valitettavasti emme tiedä tämänhetkisiä viikko-osakkeiden hintoja.

HCF:n osakkeissa on se ongelma, että joudut ehkä useiden vuosienkin jälkeen rahoittamaan uusia hankkeita, vaikka et haluaisi olla mukana. Katinkullassa rakennettiin kuntouima-allas, jonka maksaminen hoidettiin ylimääräisillä yhtiövastikkeilla - maksaminen jatkuu useita vuosia.

Tällä hetkellä Katinkullassa puhutaan golfkentän laajennuksesta??. Ehkä taas rahoitus kerätään kaikilta osakkailta esim. tennisosakkeen tai keilaosakkeen jne. omistajilta. Pienosakkailla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa äänestyksissä, koska HCF:llä on äänienemmistö.

Olemme vaihtaneet useita kertoja ulkomaille, mutta emme vaihda enää, koska mielestämme vaihtaminen on nykyään turhan kallista kaikkine vaihtomaksuineen.

Emme ostaisi HCF:ltä osaketta, koska haluamme tietää, mihin sitoudumme. Olemme olleet lomaosakkeen omistajia useita vuosia ja olimme ensin tyytyväisiä omistukseemme. HCF muutti käsityksemme.

• Sissa

Me ollaan oltu tyytyväisiä jo 9 vuotta. Viime sysksynä ostettiin toinen osake ja siirryttiin pisteisiin. Sekin tuntuu hyvältä näin lyhellä kokemuksella. Vaihtotarjonta on ollut hyvä eikä hintakaan ole mielestäni paha, 99 euroa/vaihto. Jos on samassa kohteessa useamman viikon toi 99 e menee vain kerran. Itse olen menossa tammikuussa Teneriffalle kolmeksi viikoksi. Kotimaan vaihtoja ajatellen pistesysteemi ei välttämättä ole kovin hyvä, sillä Suomen kohteilla on melko kovat pisteet. Se on lähinnä niin, että saat viikon pisteillä vaihdettua vain toiseen viikkoon. Ulkomailla saat usein yhdellä viikolla 2 - 3 viikkoa tai enemmänkin. Costa del Solille pääsis talviaikaan jopa alta 10000 pistettä/viikko. Eli mun yhden viikon pisteillä mä voisin olla siellä 7 - 8 viikkoa ja vaihtomaksu olis 99 euroa. Ei ole paha! Onhan se tietysti sesongin ulkopuolella, mutta mä olen kerran ollut vuodenvaihteen aikoihin siellä 3 viikkoa ja oli ihan kivaa! Altaat on lämmitettyjä, vaikka meri onkin kylmä, tungosta on vähemmän ja patikointisäät olivat mainiot (varmaan myös kelit golfareille).
      Hinnoista en osaa sanoa, mutta lomaosake.fi -sivuilta löytyy hyvää infoa. Miettikää myös haluatteko liittyä piste- vai viikkosysteemiin. Viikkosysteemissä, saatte viikkonne vaihdettua toiseen. Oma viikkonne on automaattisesti käytettävissä, jollette muuta ilmoita vaihtojärjestölle. Lisäviikkoja saa ostaa rajoituksetta (kummassakin systeemissä). Lisäviikot maksavat noin 100 - 600 euroa. Pistesysteemissä voitte mahdollisesti vaihtaa viikkonne useampaan viikkoon pistesaldonne rajoissa, mutta tässä systeemissä jodutte aina ilmoittamaan vaihtojärjestölle, jos haluatte itse oman viikkonne käyttää. Pistesysteemi toimii ainoastaa Holiday Clubin kohteissa.
      Pistesysteemin vaihtomaksu on siis 99 e ja viikkosysteemissä se on vähän kalliimpi, olisko 120 - 150 euroa. Oikaiskaa te ketkä tiedätte.

• vko 10

0limme mieheni kanssa HCF:n lomaosakeesittelyssä ja
      ostimme eräästä Suomen isosta laskettelukeskuksesta
      vkon 10 hintaa 16 000 e.
      Hintaa pidimme kalliina, mutta ajattelimme, että kerrahan se kirpaisee.

Kotiin tultuamme aloin selaamaan internestistä osakkeiden tarjontaa / hintoja ja löysin kiinteistövälittäjältä naapuri mökista
      (kelomökki) täysin samalaisen lomaviikon hintaan 9800 e!!!
      Ja tästä lomaosakkeen hinnasta saisi vielä tinkiä !!

Peruimme heti kaupat HCF:n kanssa.
      Täysin härskiä rahastusta!!!

• piipa

Hei
      Meillä on "mökki" ylläksellä viikolla 42 (syyslomaviikko). ostimme osakkeen syksyllä 2004 ja teimme heti bonuslomamme maaliskuussa Teneriffalle Americanokseen (Sunset harbour club). Meillä viikko-osake toimii ulkomaan vaihtona rci:n kautta. Mökki on mitoitettu kuudelle hengelle. Viikko 42 oli sininen viikko ja esim. Madeiralle, jossa suurin osa viikoista on punaisia ei meillä "sinisillä" ole sinne asiaa ainakaan sesonkiaikana.
      Kävimme muutaman kerran kuulemassa tästä pistesysteemistä ja lähdimme rohkeasti mukaan (tarkkaan harkiten ja tietoa haettu etukäteen).
      Ensinnäkin kannattaa tarkistaa olemassa olevan osakkeen pisteet. Ylläksellä on Ylläs1 ja Ylläs2 ja kakkosen pisteet on korkeemmat (pisteet on luokitellut rci ei hcf) Meitä onnisti ja pisteitä ropisi 61 500, joilla matkustelee mukavasti. Päästessämme pistesysteemiin kiinni meidän piti ostaa uusi osake.Emme tarvinneet lisää pisteitä, joten valitsimme sellaisen osakkeen ,jossa pisteitä vähän (15 500) ja hinta halvempi.Ostimme Kalajoelta viikolta 3 (kuka sinne silloin menee)emme me ainakaan, vaan suuntaamme kohti Madeiraa ja nyt meillä pisteitä yht 77 000. Nämä pisteet riitävät meidän matkailuun ja mukaan voi lähteä 2-6 henkeä. Minä ainakin olen perheeni kanssa innostunut ja suunnittelemme jo seuraavaa lomaamme.

• Sissa

Mulla on pisteitä 150000. Ajattelin sen riittävän hyvin, mutta nyt tuntuu jo tiukalta. (Tosin vuosilomatkin on kortilla) Saatavuuus tuntuu niin hyvältä, että tekis mieli vaan varailla ja varailla!!! Tää on vaarallista! Vielä, kun pääsis itse netistä selailemaan eikä tarvisi RCI:lle soitella. Ai ai!!!

• vko 10

Hei !!!

Mekin olisimme saaneet HCF:n osakkeesta vkolla 10, hyvät
        92 000 pistettä, mutta silti pidimme osaketta liian kallina.
        15 v vanhasta kelotalosta, viikko 16 000 e.
        Tosiaan, viereinen mökki 9800 e, sama viikko.

Meillä lomaviikko tulisi pääasiassa omaan käyttöön, koska
        harrastamme laskettelua, mutta kyllähän sitä voisimme joskus
        joskus vaihtaa RCI:n kautta ulkomaille.
        Tätä nykyä olemme reissanneet 1-2 vkoa ulkomailla vuosittain,
        - lähinnä syksy-talviaikaan - lomat eivät riitä enempään.

Mitä olette omista lomaviikoistanne maksaneet?

• Sissa
        vko 10 kirjoitti:

Hei !!!

Mekin olisimme saaneet HCF:n osakkeesta vkolla 10, hyvät
        92 000 pistettä, mutta silti pidimme osaketta liian kallina.
        15 v vanhasta kelotalosta, viikko 16 000 e.
        Tosiaan, viereinen mökki 9800 e, sama viikko.

Meillä lomaviikko tulisi pääasiassa omaan käyttöön, koska
        harrastamme laskettelua, mutta kyllähän sitä voisimme joskus
        joskus vaihtaa RCI:n kautta ulkomaille.
        Tätä nykyä olemme reissanneet 1-2 vkoa ulkomailla vuosittain,
        - lähinnä syksy-talviaikaan - lomat eivät riitä enempään.

Mitä olette omista lomaviikoistanne maksaneet?

Lapinniemi 2 mh, vko 11, ~ 80000 pistettä, 8410 euroa (1996 50000 mk) ja Pyhäniemi, 3 mh, vko 18, ~70000 pistettä 5000 euroa (2004, samalla pistesysteemiiin liittyminen)

• Rinkeli

Moi,

Kertoisitko vielä, että mikä perustelu siinä on, että pitää ostaa uusi osake, jotta pääsee pistejärjestelmään?

Rinkeli

• Sissa
        Rinkeli kirjoitti:

Moi,

Kertoisitko vielä, että mikä perustelu siinä on, että pitää ostaa uusi osake, jotta pääsee pistejärjestelmään?

Rinkeli

Väittäisin, että se on myyntikikka. Mulle siitä ei ollut haittaa, kun sain omasta mielestäni lisää pisteitä halvalla (70000 pisteetä = 5000 euroa).
        Otinpa tuossa välissä puhelun Holiday Clubiin, jotta epätietoisuudesta päästään. Jäseneksi ei pääse kuin ostamalla uuden osakkeen (tai mahdollisesti vaihtamalla). Sanoi, että halvimmat osakkeet on tällä hetkellä noin 4500 euroa. Tarjosi Katinkullasta tammikuun viikkoa 7900 euroa = 64000 pistettä(normaalihinta on 10500 e).

• piipa
        Sissa kirjoitti:

Väittäisin, että se on myyntikikka. Mulle siitä ei ollut haittaa, kun sain omasta mielestäni lisää pisteitä halvalla (70000 pisteetä = 5000 euroa).
        Otinpa tuossa välissä puhelun Holiday Clubiin, jotta epätietoisuudesta päästään. Jäseneksi ei pääse kuin ostamalla uuden osakkeen (tai mahdollisesti vaihtamalla). Sanoi, että halvimmat osakkeet on tällä hetkellä noin 4500 euroa. Tarjosi Katinkullasta tammikuun viikkoa 7900 euroa = 64000 pistettä(normaalihinta on 10500 e).

Maksoimme Ylläksen viikosta vko.42-6100e ja pisteitä ropisi 61.500.Kalajoen os.vko.3-4100e ja pisteitä vaivaiset 11500, mutta yhteensä 73000 ja ne riittä täällä hetkellä meidän matkailuun. Pisteet kannattaa tarkistaa osakkeesta koko vuoden viikoilta erikseen ennen ostopäätöstä, jos tarkoituksena on lähteä ulkomaille. Ylläksellä viikoilta 39-40 olisi pisteitä saanut vain 26 500.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2235
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1918
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1479
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1327
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      957
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe