Minkähänlainen säätilanne mahtaa olla syyskuun lopussa-lokakuun alussa keski- ja etelä-thaimaassa? Sadekausiko pahimmillaan?
Aikomuksena olisi aloittaa Thaimaan matka syyskuun puolessa välin Bangkokista, sieltä jonnekin keski- ja/tai etelä Thaimaahan ja päättää retki lokakuun toisella viikolla Singaporeen.
Esim. Koh Samuilta tuntuu saavan sopuhintaista majoitusta tuona aikana, joten ei taida turistisesonki ainakaan olla pahimmillaan, vai kuinka on? Voiko olla jopa niin, että sesongin ulkopuolella suurin osa esim. ravintoloista olisi matkailijoiden vähyyden vuoksi suljettuna?
Kaipailisin vinkkejä, mihin kannattaisi ko. ajankohtana suunnata? Bangkok-Singaporen välissä en juurikaan kaipaa rajua iltaelämää, vaan pikemmin mukavaa majoitusta, hyvää ruokaa ja rauhallista sekä rentouttavaa oleskelua. Loistavaahan olisi, jos lähistöllä olisi muutama mukava päiväretkikohdekin.
Etukäteen kiitokset suosituksistasi ja vinkeistä.
Suosittelisitko kohdetta etelä-thaimaassa
6
749
Vastaukset
- tytteli
Sadekausi Bangkokissa on kesäkuusta lokakuuhun. Asteita tuolloin on kuitenkin ihan hyvin. N.24-32. Kylmä siis ei ole ja sateitakin saattaa tulla vain ilta aikaa ja ne kestävät hyvin vähän aikaa. Se vaan itseasiassa virkistää.
Marraskuusta alkaa sitten viileä kausi jolloin on viileämpää ja just siks silloin turisteja on eniten Thaimaassa. Ei liian kuuma vaan sopivaa.
Pohjoisessa ilmasto on paljon viileämpää. Asteita saattaa olla vaan 13-28 talvi aikaan. Vuoristoissa vieläkin vähemmän.
Ko Samuin suunnalla kuumin aika on maaliskuusta syyskuulle ja viilein kuukausi on tammikuu. Ja pahimmat sateet siellä päin alkaa vasta marraskuussa. Hyvä sää siis sielläkin.
Sesonki ei tuona aikana ole vielä oikein alkanut, mutta turisteja löytyy enemmän ku esim huhtikuun tienoilla. Joskus huhtikuun tienoilla olen nähnyt isompia turistipaikkoja joissa paikkoja on kiinni vaan sen takia että turiteja ei ole. Mutta tuohon aikaa niin ei pitäisi olla. Joka puolelta Thaimaata löydät edullisia majoitus paikkoja. Kalleimpia on ehkä Phuketissa, Pattayalla ja Samuilla. Ne on ne vilkkaimat turisti alueet kuitenkin.
Itse suosittelisin Chiang Maita pohjoisessa. Sitten Koh samettia lähellä Pattayaa. Krabin alue todella kaunista, Koh Tao joka Samuin vieressä. Siellä myös monia muita näkemisen arvosia saaria ja niiden välillä pääsee hyvin kulkemaan veneillä ja vieläpä edullisesti. Kannattaa siis ottaa kunnon opas mukaan mistä lukea kaikki tärkeä tieto. Esim mondo kirja Thaimaa on kannattavaa lukea jos ekaa kertaa Thaimaaseen lähtee.
Toivottavasti autto yhtään ja vastailen kyllä lisää jos on jotakin kysyttävää.- tytteli
Koh Samet siis on saari Pattayan lähistöllä, joten matkaan Bangkokista ei mene kun vajaa neljä tuntia. Sieltä tehdään päivä retkiä muille lähi saarille. Esim. koh Mak on todella kaunis paikka. Hyvää ruokaa ja rauhaisaa.
Bangkokissa ollessas kannattaa käydä Kwai joella ja olla vaikka yksi yö keskellä viidakkoa. Kokemisen arvoinen reissu. Jos vaan aikaa on.
Krabin saaristossa myös paljon nähtävää. Kierrettävää siis riittää :)
- Älä mene
2-3 vuoden aikana 800 ihmistä päässyt hengestään tuolla alueella. Osalta pistetty pää poikki Irakin tyyliin. En tiedä onko turisteja joutunut vielä näiden väkivaltaisuuksien uhreiksi, mutta ainakin itse jätän tutustumatta eteläiseen Thaimaahan.
- murhattu
Olinkin väärässä. 840 ihmistä tapettu viime vuoden tammikuusta lähtien.
Gunmen kill Buddhist mechanic
From correspondents in Yala, Thailand
August 09, 2005
From: Agence France-Presse
GUNMEN have killed a Buddhist mechanic in the latest violence in Thailand's mainly Muslim south, where more than 840 people have died in nearly daily attacks since January last year.
The gunmen followed Pra-oth Rattanakornpitak, 46, as he was returning from work in Muang district in Yala province late yesterday and shot him three times, police said.
Police and his wife, Rattana, said they believed he was killed by Islamic militants. The Government blames militants for much of the unrest that has roiled the region along the Malaysian border for 19 months.
"The motive of killing was likely connected to the unrest by Muslim militants, since he had no known personal conflicts," said Colonel Chaithat Inthanuchit, superintendent of Yala's Muang police station. - ole lainkaan kiinnostuneita
sinusta tai sinun kavereistasi. Yhteydenotot ovat olleet kylien ja heimojen välisiä ja koskeneet uskontoa. Ihan viidakkoon ei kannata muutenkaan mennä yksin, mutta kyllä kannattaa poiketa vaikka Malesian puolella vaikka Länsirannikkoa pitkin.
- Jokunen
Kiitokset tiedoistasi, matkareitin suunnittelu senkun vaikeutuu, tuntuu olevan liikaa hyviä vaihtoehtoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895095
- 514012
- 232073
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161775Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271717- 151414
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹261185Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201006T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43971- 21960